Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Toch maar een noch grassmaster kopen??? (Wordt denk ik een greenkeeper)

Gestart door Janvis zaterdag 29 juli 2017, 17:30:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Toch maar een noch grassmaster kopen??? (Wordt denk ik een greenkeeper)
Citaat van: Janvis op dinsdag 01 augustus 2017, 12:27:29
Locdepot heeft ze nu niet op voorraad maar hebben er 5 in bestelling staan en die komen eind deze week binnen dus komende week hoop ik de trotse eigenaar te zijn van een greenkeeper :-)

Als je toch bij Locdepot besteld.
De workshop van Martin werd mede georganiseerd door Locdepot.

Ik weet niet hoe gehecht je bent aan Miniatur, maar Locdepot heeft een totaalpakket ( turf, gras in verschillende lengte's en kleuren ), waarmee je aan de slag kunt. Bij de cursus gaf hij toen een korting op dit pakket in combinatie met de aanschaf van een Greenkeeper. Wellicht kun je even informeren.
Re: Toch maar een noch grassmaster kopen??? (Wordt denk ik een greenkeeper)
Gehecht ben ik ook weer niet aan mininatur, heb ook helemaal nog geen ervaring mee maar zie er zulke mooie dingen die er mee gemaakt zijn dat het wel serieus mijn aandacht heeft getrokken. Ik zal ook eens naar het startpakket gaan kijken, bedankt voor de tip :thumbup:
Re: Toch maar een noch grassmaster kopen??? (Wordt denk ik een greenkeeper)
Op dit moment heb ik de volgende zaken in mijn mandje op Locdepot:

Greenkeeper 35kV
2 kleuren fijne turf
2mm vezels "vroege voorjaar" daarmee wil ik de eerste laag vezels van gaan aanbrengen over de lagen turf
4.5mm vezels "zomer" daarmee de tweede laag over de eerste laag van 2mm, en niet helemaal potdicht zodat je mooie hoogte verschillen krijgt in het gras
6.5mm vezels "Beige" daarmee wil ik een soort riet gaan na bootsen, weet eigenlijk niet of het wel riet is maar vanochtend toen ik naar het werk reed viel het me op dat op veel plekken heel hoog beige/lichtbruin spul groeit tot wel meer dan een meter hoog.
Ook heb ik nog 6.5mm vezels in de kleur "zomer" toegevoegd om er extreem hoog wilt gras me na te gaan bootsen en eventueel de toppen voorzien van wat strooisel om er ander soort begroeiing mee na te gaan bootsen.

Wie o wie vult het lijstje aan???  :D

Heb ook nog 2mm vezels toegevoegd in de kleur "hooi" (002-29) daarmee kan je mooie dorre plekken in het gras maken denk ik
Re: Toch maar een noch grassmaster kopen??? (Wordt denk ik een greenkeeper)
Citaat van: Janvis op dinsdag 01 augustus 2017, 12:27:29

...... ik ga in ieder geval acrylbinder kopen en dat dus een beetje verdunnen met water. (wat voor verhouding hou je aan als ik vragen mag?)


Karnemelk.....

Ik gebruik de kleuren 1 2 3 4 en 7 apart maar ook gemixed.

Langere vezels mixen slecht maar daar heb ik zo'n Blokker maal apparaatje van een paar euro voor gekocht.



Gr, Ben.
Re: Toch maar een noch grassmaster kopen??? (Wordt denk ik een greenkeeper)
Wederom dank voor je reactie Ben  :thumbup:
Re: Toch maar een noch grassmaster kopen??? (Wordt denk ik een greenkeeper)
Hoi,

Ik zie dat Ben je behoorlijk eind op weg heeft geholpen  :thumbup:  :thumbup: Daar heb ik weinig meer aan toe te voegen. Alleen dat je dus voor een bepaalde periode in het jaar gaat? Dus midden / eind van de zomer? Ik mix ook alles door elkaar totdat ik een mooie kleurenmix heb. En dan bouw van van onderaf op tot "boven".

Citaat van: Janvis op dinsdag 01 augustus 2017, 13:28:46
6.5mm vezels "Beige" daarmee wil ik een soort riet gaan na bootsen, weet eigenlijk niet of het wel riet is maar vanochtend toen ik naar het werk reed viel het me op dat op veel plekken heel hoog beige/lichtbruin spul groeit tot wel meer dan een meter hoog.

6.5 mm is ongeveer 0,57 meter hoog. Dat is voor boeren "ongemaaid" grasland :).
12 mm is ongeveer 1,05 meter hoog. Dat komt meer in de buurt van je "riet". Meestal is het "riet" dat je ziet gewoon uitgebloeid gras. Dat is inderdaad beige bruin. In bermen en kanten van sloten kom je dat mooi tegen.

Succes!

Groeten Ronald.
Re: Toch maar een noch grassmaster kopen??? (Wordt denk ik een greenkeeper)
Citaat van: ronaldk op dinsdag 01 augustus 2017, 17:09:53
6.5 mm is ongeveer 0,57 meter hoog. Dat is voor boeren "ongemaaid" grasland :).
12 mm is ongeveer 1,05 meter hoog. Dat komt meer in de buurt van je "riet". Meestal is het "riet" dat je ziet gewoon uitgebloeid gras. Dat is inderdaad beige bruin. In bermen en kanten van sloten kom je dat mooi tegen.

Ik bedoel idd dat beige/bruine wat je in bermen ziet, uitgebloeid gras is dat dus  O:-D het is idd soms wel tot een meter hoog. Op sommige plekken wil ik ppk graag wat verwilderde stukken nabootsen waar al geruime tijd geen maaier meer is geweest, dus die 6.5mm komt daar goed van pas.

Het idee van Ben om eens wat te gaan oefenen en proberen op een los plaatje hout vind ik ook wel een goed idee, heb in de schuur nog genoeg restanten hout dus dat ga ik ook doen. Vooral met die lange vezels want daar heb ik nog nooit mee gewerkt.
Re: Toch maar een noch grassmaster kopen??? (Wordt denk ik een greenkeeper)
Hoi,

Citaat van: Janvis op dinsdag 01 augustus 2017, 17:17:50
Het idee van Ben om eens wat te gaan oefenen en proberen op een los plaatje hout vind ik ook wel een goed idee, heb in de schuur nog genoeg restanten hout dus dat ga ik ook doen. Vooral met die lange vezels want daar heb ik nog nooit mee gewerkt.

Dat is altijd goed, oefenen. Heb ik ook gedaan met het spul. Gewoon een klein spoordijkje proberen of een los plaatje. Opbouwen zoals je op je baan zou doen en dan experimenteren. Dat werkt meestal wel het beste om de technieken onder de knie te krijgen. Je kan ook polletjes maken van de 6,5 en 12mm ;) Dat werkt ook als een tierelier :) Wat bakpapier om een plaat. Drupjes houtlijm op het papier en schieten maar  :D Laten drogen en je haalt ze zo van de plaat af. Je plant er behoorlijk van weg op je baan ;)

Succes!

Groeten Ronald.
Re: Toch maar een noch grassmaster kopen??? (Wordt denk ik een greenkeeper)
DIT is ook een baan op het Stummi forum die me enorm aanspreekt v.w.b. de scenery, ook beetje de stijl die ik op mijn baan terug wil laten komen. 
Re: Toch maar een noch grassmaster kopen??? (Wordt denk ik een greenkeeper)
Must haves in vezels: licht groen (fruhling), donker groen (sommer) en beige. In elke lengte. Hiermee kun je bijna elke tint zelf maken. De groenen zijn in principe veel te fel dus toon je die af met de beige. Zomergras is te donker, gooi er iets lichtgroen bij..dat is een deel van het kunstje.
Re: Toch maar een noch grassmaster kopen??? (Wordt denk ik een greenkeeper)
Super bedankt Martin. Ik ga van elke lengte de drie basiskleuren toevoegen aan de bestelling. En dan maar eens oefenen met het mengen van de vezels en kijken of ik tot het gewenste resultaat kan komen  :thumbup:
Re: Toch maar een noch grassmaster kopen??? (Wordt denk ik een greenkeeper)
Hoewel DEZE baan qua kleurstelling heel anders is kan ik bij deze baan ook heerlijk wegdromen bij het bekijken van de foto's.