Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

kleuradvies bruggen marklin

Gestart door Svenson dinsdag 11 december 2007, 15:54:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
kleuradvies bruggen marklin
Lid sinds: 2006

offline
kleuradvies bruggen marklin
Ik zou mijn brug en brugpijlers van marklin een deftiger kleurtje willen geven. Heeft iemand dit al gedaan en welke kleuren zouden jullie gebruiken om dit een beetje realistischer te laten overkomen?
Verder zou ik ook mijn tunnelportalen een kleurtje willen geven (faller portalen).

Ik heb al enkel experimenten gedaan met mengelingen van rood, groen wit, zwart, .. gedaan maar vind niet echte een geschikt kleurtje dat realistisch oogt.

Ideeën? Mag gerust een bestaand kleur zijn, hoe minder mengelingen hoe beter eigenlijk.
Re: kleuradvies bruggen marklin
zag laatst in de modelspoor cataloges van Conrad dat ze met nr 21 05 41-95 een potje verf hebben met "originele"mastkleur.

geen idee of het was is, ik heb het nog nooit gebruikt.

Goetjes Fulco

(directe link lukt me niet krijg er steeds een foutmelding op. zelf even intikken dus  8))
Re: kleuradvies bruggen marklin
De link naar Conrad werkt hier wel:
Klik hier
Re: kleuradvies bruggen marklin
Hallo,

Ik heb wel een idee, zie de Gallery, De baan van Tighfield,  foto Brug en brugpijlers.
Roestverf, stijger van Faller, schilders van Noch en de brugpijlers omkleed met Faller kartonnen steenplaten.
Succes,

Groetjes,

Tighfield :D
Re: kleuradvies bruggen marklin
Hallo Tighfield,

Ik heb even op jouw gallery gekeken en het ziet er inderdaad leuk uit.  8)
Alleen, ik zie het niet echt zitten om de peilers te omkleden met de steenplaten, ik zou ze liever verven.
En heb jij je brug eerst met een basiskleurtje geverfd voor je ze roestig maakte? Die originele mastkleur lijkt me niet zo geslaagd, maar ja dat is persoonlijke smaak.
Ik ga straks even naar de modelbouwwinkel enkele potjes verf halen, misschien vind ik wel iets goeds.