Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Polák Naturex F strooisel

Gestart door Varekamp dinsdag 25 juli 2017, 22:56:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Polák Naturex F strooisel
Goedenavond,

Ik heb een vraag: Ik heb ooit bij een kraam op de beurs in Houten (scenerykraam) van die potjes Naturex F medium art.nr. 2803 gekocht ik vind dit perfect spul om je bomen te voorzien van groen. Alleen ik kan het nergens meer vinden op internet.
Weet iemand waar je dat spul kan bestellen of is het nog via die kraam in Houten te koop?

Ik heb wel op internet gekeken, maar dan kom je op een Poolse site uit. (dat is volgens mij de fabrikant)

Wie kan mij eventueel op weg helpen?

Groeten Ronald  :)
Re: Polák Naturex F strooisel
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Polák Naturex F strooisel
Ronald, je kan het toch gewoon bestellen, volgens mij is het verzenden via DHL het voordeligst >KLIK
Maar kijk ook eens bij Heki en Noch, die maken ook mooie soorten loof en via Lippe voordelig te bestellen.
Re: Polák Naturex F strooisel
Ik heb toevallig net enkele seconden geleden soort gelijk spul besteld bij Lippe, ook om bomen mee te bestrooien. Ik gebruik het i.c.m. spuitlijm op zeeschuim. Ik heb loof van Noch besteld, nummers 07146 en 07144 en heb nog licht groene van Heki die ik al langer naar volle tevredenheid gebruik. Wellicht dat die twee merken ook een optie zijn, het is maar een tip ;-)
Re: Polák Naturex F strooisel
Hallo Ronald,

Citaat van: Varekamp op dinsdag 25 juli 2017, 22:56:20
Weet iemand waar je dat spul kan bestellen of is het nog via die kraam in Houten te koop?

Dat was de stand van Han Zijlstra. Helaas niet meer onder ons. Dus die zal niet meer aanwezig zijn op Houten of een andere beurs. Polák is inderdaad moeilijk te krijgen in Nederland.

Citaat van: iTom op dinsdag 25 juli 2017, 23:33:43
Ronald, je kan het toch gewoon bestellen, volgens mij is het verzenden via DHL het voordeligst >KLIK

Polák is niet echt goed qua voorraadbeheer. Soms moest je echt maanden wachten op een bepaalde kleur of soort. Han had daar altijd last van. Het zal bij de andere leveranciers en in andere landen niet anders zijn. Je kan nog eens op de webzijde van polák kijken en kijken naar de verdeler in Duitsland of een ander land.

Citaat van: Janvis op dinsdag 25 juli 2017, 23:58:06
Wellicht dat die twee merken ook een optie zijn, het is maar een tip ;-)

Noch maakt inderdaad mooie soorten laub / loof. Gebruik ik ook. Alleen Polák maakt ook andere kleuren dan de standaard groen en die heb je soms nodig ;)

Groeten Ronald.
Re: Polák Naturex F strooisel
Ronald,  de "Generalvertreter" van Polak is Schildhauer  (http://www.modellbahn-schildhauer.de/)
Daar zou je e.e.a. moeten kunnen bestellen. Overigens heb ik dat nog niet gedaan; ik heb indertijd
ook bij Han Zijlstra op Houten gekocht.
Succes.
Met vriendelijke groet,

Wim
Re: Polák Naturex F strooisel
Goedenavond,

Hartelijk dank voor jullie support in deze. Wat jammer dat Han niet meer onder ons is. Ik heb gekeken naar de sites die jullie opgaven, maar het spul van Polák is inderdaad slecht verkrijgbaar. Wel te bestellen maar niet op voorraad, helaas  :(

Ik heb ook gekeken bij Heki en Noch, dat gaat er toch ook aardig op lijken als ik het zo zie. Ik ga maar eens een zakje bestellen om te kijken hoe dit uitpakt.

Nogmaals dank.

Groet Ronald  :)
Re: Polák Naturex F strooisel
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Polák Naturex F strooisel
Bedankt voor de link. Ik zocht van Polak de fijne railballast. Kan ik dat mooi nu duitsland bestellen.