Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

30 centimeter rijtuigen door R2 bochten

Gestart door ErwinLamens maandag 24 juli 2017, 15:43:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
30 centimeter rijtuigen door R2 bochten
hoi,

iemand ervaring met 30 cm lange rijtuigen of die vlot (lees normaal) door R2 bochten gaan, bedoel M rails bochten reeks 52..

overweeg namelijk om SBB dubbeldekkers aan te schaffen voor inzet op de baan

Erwin
Re: 30 centimeter rijtuigen door R2 bochten
Zou moeten kunnen. het kan zijn dat je met je bovenleidingsportalen in de knoei komt......

Gr. Dirk
Re: 30 centimeter rijtuigen door R2 bochten
merci Dirk, nou geen bovenleidingstoestanden hoor op mijn baan  :)
Re: 30 centimeter rijtuigen door R2 bochten
Wat je kan doen is om in het midden van de wagon even met plakband of een elastiek een fineliner vast te maken en even door de bogen te rijden. Als het goed is kan je dan zien hoever die uitsteekt en kan je zo bepalen of er wel of geen bovenleidingsportaal past. doe dat ook even aan 1 van de uiteinden van de wagon dan weet je de uitslag van de wagon ook.

Gr. Dirk
Re: 30 centimeter rijtuigen door R2 bochten
Hallo,

Moet kunnen, heb zelf dubbeldekkers als slaaprijtuig, rij met deze op C-Rail, ook door R2 bogen.
Let op dat de sporen vlak liggen bij de railovergang naar andere rail, dwz niet een knik omhoog daar de onderkant van de rijtuigen dieper ligt dan gewone rijtuigen.
R2 bij C-Rail is het zelfde als R2 serie 5200 van M-Rail.

Groet Cor
Re: 30 centimeter rijtuigen door R2 bochten
merci Cor, moet lukken dus, mijn baan is volledig M rail behalve overgang naar draaischijf één railtje M naar K maar daar komen de rijtuigen niet (verboden :) )

Erwin
Re: 30 centimeter rijtuigen door R2 bochten
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: 30 centimeter rijtuigen door R2 bochten
Is geen probleem. Mijn schaduwstation heeft 5100 en 5200 bogen en 51xx en 52xx wissels. Gaat prima.

Maar er is een maar. Bij de M-wissels met grote lantaarn blijft de wagen hangen. Ik heb zelf deze lantaarn van de diverse wissels gehaald.

Re: 30 centimeter rijtuigen door R2 bochten
hoi Olav,

strak plan heb ik ook gedaan grote lantaarn afgehaald bij oudere modellen M wissels.

Vroeger botsten de Thalys rijtuigen wegens laag hier ook tegen zelfs tegen de kleine vierkante hoekjes ...

Erwin