Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Rivarossi dubbeldekkers

Gestart door Rowdy vrijdag 21 juli 2017, 15:17:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Rivarossi dubbeldekkers
Hallo,

Ik ben op zoek naar een NS dubbeldekkerset van Rivarossi voor op mijn Marklin baan maar zie door de bomen het bos niet meer.
Er zijn veel modellen, maar vooral de oudere series schijnen niet zo best te zijn v.w.b. materiaal, kleuren en lak, ontsporen van wielstellen, techniek   etc.
Wat is nu een goed model in wisselstroom geschikt voor de Marklin baan ?En wat is bij de modellen het verschil met de VIRM of IRM toevoeging?
hartelijk dank voor jullie reactie.
Groet Rowdy.
Re: Rivarossi dubbeldekkers
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: Rivarossi dubbeldekkers
Verschil tussen VIRM en IRM is de plaatst van de pantografen. Bij de ene zitten die op beide kopbakken, bij de andere zitten ze op een tussenrijtuig.
Re: Rivarossi dubbeldekkers
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Rivarossi dubbeldekkers
Ik lees even mee. Aangezien mijn zoon van 2 de vIRM identificeert als 'de trein' en zijn vader ze ook wel tof vindt ben ik ook wel benieuwd wat hierin de meest geschikte aanschaf is.
Re: Rivarossi dubbeldekkers
Ik heb de meest recente versie, die functioneert uitstekend, zowel getrokken als geduwd. Ik heb er een Roco lok voor staan.

Ik heb de gelijkstroomwielen vervangen voor marklin wielen.
Het koprijtuig heb ik voorzien van sleper en functiedecoder, voor lichtwisseling.

Prijstechnisch maakt -dacht ik- de Rivarossi weinig verschil met de Marklin, ik zou dan de Marklin kopen.

Mijn exemplaar:
https://frank103.blogspot.nl/2011/08/de-rivarossi-dubbeldekker.html
De Rivarossi en de Marklin:
https://frank103.blogspot.nl/2013/08/de-dubbeldekkers-dubbel.html
Re: Rivarossi dubbeldekkers
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Rivarossi dubbeldekkers
Frank, jij heb het over de 'oude' dubbeldekkers, de DDM's. Rowdy en ik hebben het over de 'nieuwe' vIRM dubbeldekkers die nooit in trek/duw bedrijf rijden omdat ze zelf 2 koppen hebben.

Voor de duidelijkheid een plaatje
Re: Rivarossi dubbeldekkers
Aha, NS dubbeldekkers kunnen natuurlijk ook treinstellen zijn. Tweede keer deze week gezakt voor begrijpend lezen   :-(
Over die treinstellen kan ik helaas niks vertellen.
Re: Rivarossi dubbeldekkers
Ben den Hollander
gast

Re: Rivarossi dubbeldekkers
Hier staan wel wat ervaringen: https://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,64931.0.html

Hoewel mijn mening er minder toe doet vind ik het veel geld voor een matig afgewerkt stel.

Gr, Ben.
Re: Rivarossi dubbeldekkers
Lid sinds: 2006

offline
Re: Rivarossi dubbeldekkers
Beste marklin mannen, heb deze trein gisteren gezien origineel van marklin in de marklin shop in Rotterdam.
En de prijs voor deze trein is ? 319,-

Mvg John.
Re: Rivarossi dubbeldekkers
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Rivarossi dubbeldekkers
John, ik ben bang dat je toch naar een Rivarossi heb staan kijken bij Meijer en Blessing. Voor zover ik weet heeft Marklin zelf dit treinstel nooit gemaakt.

315 euro is trouwens vrij stevig geprijsd voor zo'n Rivarossi.
Re: Rivarossi dubbeldekkers
Aliebengalie
gast

Re: Rivarossi dubbeldekkers
Prijs is "normaal" hoor lijkt me.
262 voor een gelijkstroom en 304 voor de wisselstroom uitvoering bij MTE in Vlaardingen.
Denk dat die prijzen allemaal zo'n beetje het zelfde zijn.

Hier klikkie doen als je geen lid bent
Hier Klikkie doen als je lid bent

Mvg: Alex
Re: Rivarossi dubbeldekkers
Materieel79
gast

Re: Rivarossi dubbeldekkers
Citaat van: john op zaterdag 13 januari 2018, 09:55:33
Beste marklin mannen, heb deze trein gisteren gezien origineel van marklin in de marklin shop in Rotterdam.
En de prijs voor deze trein is ? 319,-

Mvg John.


Waarschijnlijk heb je dan ook die versie 'Lekker lezen doe je in de Trein' gezien? Met die figuren/boeken op de zijkant. De 'gewone' versie is volgens mij redelijk zeldzaam inmiddels, ik kan hem nergens meer vinden in elk geval... Ik zie ze op Marktplaats nog wel eens van Lima (IRM). Peperduur en de kwaliteit is me niet duidelijk...
Re: Rivarossi dubbeldekkers
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Rivarossi dubbeldekkers
Ik heb nog niet zo lang geleden de 'nieuwe' Rivarossi IRM gekocht op Marktplaats in 3rail uitvoering, met 2 decoders voor 165 euro. Kwam gewoon oppoppen bij een willekeurige zoekactie. Misschien had ik geluk  maar ze zijn her en der nog best wel te vinden.
Re: Rivarossi dubbeldekkers
Lid sinds: 2006

offline
Re: Rivarossi dubbeldekkers
Treinstel is wel eens meer besproken op 3R-forum.
Minpunten destijds: geen interieur en matige verlichting.
Als dat nog steeds het geval is dan is het inderdaad fors geprijsd voor een summiere uitvoering. Piko's hondenkop is dan toch een "vriendelijkere aanbieding".
Re: Rivarossi dubbeldekkers
Gezien de kwaliteit van de NS2200 van piko mogen zij wat mij betreft ook wel een IRM of VIRM uitbrengen,heeft die Rivarossi trouwens nog steeds geen KKK op de IVM/VIRM?
Re: Rivarossi dubbeldekkers
Ben den Hollander
gast

Re: Rivarossi dubbeldekkers
 @citaat Onderstaand is een bijdrage van Bob Rodenburg, in het citaat heb ik zijn plaatjes zichtbaar gemaakt. Waar staat "nieuwe IRM" is dit de 2009 versie. De huidige versies zijn weer anders maar het koppelmechaniek is hetzelfde:

Citaat van: Bob R op vrijdag 09 oktober 2009, 13:02:30
Zoals iedereen wel weet zijn de bakken van de nieuwe IRM minder kort gekoppeld dan de Lima versie.

Geen gezicht :o


Dat komt door de haak die langer is dan de Lima versie.
Rechts dus de Lima haak (het vrouwtje is precies hetzelfde als de Lima versie)
het is eenvoudig om ze net zo kort te krijgen als de Lima haak.

Gewoon een gaatje boren

En een dun spijkertje erin (gelijk steviger).

Ik heb de afstand gelijk gehouden als bij de Lima IRM maar misschien kan het nog korter.
Al veel testritjes gemaakt, geen enkel probleem, de bakken raken elkaar niet.

Gr, Ben.