Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Marklin sound decoder

Gestart door nevenbaan dinsdag 18 juli 2017, 13:16:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin sound decoder
nevenbaan
gast

Marklin sound decoder
Beste mede spoorders
ik heb een vraag ik bezit een Marklin 363 rangeer lok het is een sound lok maar soms valt het geluid en andere zaken even weg door een vuiltje op de rails
welnu mijn vraag is het mogelijk hier een power pack aan te hangen
Re: Marklin sound decoder
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Marklin sound decoder
Heb je wel eens onder de kap gekeken?

https://stummiforum.de/viewtopic.php?t=106596&start=25
Daar is geen ruimte meer over.
Re: Marklin sound decoder
nevenbaan
gast

Re: Marklin sound decoder
hoi ad

ja dat klopt maar had ook een keer gehord op de beurs dat de marklin sound decoders niet met een powerpack uit gerust kunnen worden
maar dat lijkt mij onzin toch je ziet op de decoder een stuk of 5, 6 van die koperen vierkantjes zitten waar zijn die dan voor ?
grt wim
Re: Marklin sound decoder
Lid sinds: 2008

offline
Re: Marklin sound decoder
Je kunt ook even kijken of er een veertje boven de middelste as zit. Die zou voor druk vanaf die as op de rails moeten zorgen, en er zo dus voor zorgen dat de massa altijd aanwezig is. Ik heb ergens gezien dat Märklin heeft die bij sommige modellen weglaat.
Re: Marklin sound decoder
nevenbaan
gast

Re: Marklin sound decoder
oke thx dat wist ik niet zal eens kijken
:thumbup:
Re: Marklin sound decoder
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Marklin sound decoder
Citaat van: nevenbaan op woensdag 19 juli 2017, 12:54:32
maar dat lijkt mij onzin toch je ziet op de decoder een stuk of 5, 6 van die koperen vierkantjes zitten waar zijn die dan voor ?
Wim, ik wil absoluut geen spelbreker zijn, maar als je een component aanduidt als koperen vierkantje, dan zou ik, als ik jou was, niet meteen aan powerpacks in nieuwe full sound loks bouwen gaan denken, maar eerst eens 3 stappen terug doen en zorgen dat je gaat begrijpen wat je doet. Een decoder is zo opgeblazen.
Re: Marklin sound decoder
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Marklin sound decoder
Citaat van: nevenbaan op woensdag 19 juli 2017, 12:54:32
ja dat klopt maar had ook een keer gehord op de beurs dat de marklin sound decoders niet met een powerpack uit gerust kunnen worden
maar dat lijkt mij onzin toch je ziet op de decoder een stuk of 5, 6 van die koperen vierkantjes zitten waar zijn die dan voor ?
Wim,

Märklin zegt dit alleen maar om geen enkele verantwoording te hoeven nemen als het fout zou gaan met het aansluiten van een powerpack.
Het powerpack is immers geen Märklin product.
Die koperen vlakje zijn volgens mij bedoeld om de decoder te kunnen testen in een tester, of eventueel te programmeren.

Feit blijft wel dat je wellicht een powerpack kunt aansluiten, maar waar laat je die vervolgens?
Imperial op het dak van de lok? :D
Re: Marklin sound decoder
nevenbaan
gast

Re: Marklin sound decoder
Om kort te zijn bedankt voor jullie raad en informatie
de lok heeft inderdaad te weinig ruimte ervoor jammer dat ze daar nooit aan gedacht hebben
vooral als je bv een lokje als de e69 van fleischmann hebt die bezit wel die powerpack en rijd dus geweldig
dat zouden ze vanaf nu bij elk model moeten doen van fabriek uit.
nogmaals thx.
Re: Marklin sound decoder
Ben den Hollander
gast

Re: Marklin sound decoder
Citaat van: nevenbaan op donderdag 20 juli 2017, 10:18:47

de lok heeft inderdaad te weinig ruimte ervoor jammer dat ze daar nooit aan gedacht hebben


Het concept van jou lokkie is 54 jaar oud.........  ;)