Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Frank's slaapverwekkende plaatjes

Gestart door frank-103 vrijdag 14 juli 2017, 22:34:34

Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
De zomervakantie is voorbij, het fietsen naar Sloterdijk is weer begonnen! En dus ook de foto's van geparkeerde treinen!

1 Een rode Vectron op het opstelspoortje voor TATA Steel bij Cineworld te Beverwijk

20240725_153155.jpg

20240725_153206.jpg

2 Voor het werk met de sprinter naar Amsterdam, uiteraard wil ik dan aan de linkerzijde zitten om (met wat reflecties van het raam) foto's te kunnen maken.

Eurostar naar Londen

20240808_144945.jpg

Een deel van de door NS Highspeed geleende 186 moest al teruggegeven worden waardoor een tekort is ontstaan. Leasemaatschappij Akiem heeft de geel en blauwe wrap al verwijderd.

20240808_192949.jpg

Op de terugreis spot ik deze hele fraai Stadler Railforce One, helaas is de tweede foto niet scherp  :-(

20240808_193235.jpg

20240808_193236.jpg     

3 Met nog 5 minuten voor de pont gaat zie ik 3 ex-1600 staan, tijdens het fietsen snel een foto maken.

20240815_173424.jpg

20240815_173447.jpg

De pont steekt over voor dit cruiseschip, ook leuk, zolang de bestuurder oppast voor ijsbergen...  ;)

20240822_170833.jpg

Swiss rail .. what else?

Frank,

Mooie foto's schotel je ons weer voor. En die Railforce One is wel een hele stoere loc!

Groeten,
Wico
In Railmagazine lees ik dat het aantal kolentreinen uit Amsterdam al een aantal maanden flink minder is, bij de OBA, die tegenwoordig HES heet, heb ik al tijden geen rangeerlok met kolenbakken meer gezien, ook lijken de kolenbergen wel te slinken. De HES moet in 2030 gesloten zijn. Op 16 september zie ik 's ochtends (8.25) een duo 189 van SBB Cargo International staan voor een lange sleep VTG kolenbakken.

20240916_082531.jpg

20240916_082600.jpg

Op de terugweg (om 12.05) staat de trein er nog, al is nu de deur van de voorste lok open en loopt de machinist een rondje om de trein om deze te controleren. Leken 's ochtends alle VTG bakken hetzelfde, nu is duidelijk te zien dat ze niet allemaal even blauw zijn. Een sleep hoeft dus helemaal niet zo homogeen te zijn.

20240916_120454.jpg

20240916_120459.jpg

20240916_120556.jpg   
Citaat van: 1200Blauw op dinsdag 27 augustus 2024, 07:59:00Mooie plaatjes weer Frank! :) :thumbup:
Niet slaapverwekkend, maar je droomt er wèl lekker op :D

Citaat van: frank-103 op maandag 26 augustus 2024, 21:18:55En dan staat er voor de afwisseling ook een plan V!
...die iemand alweer gemeend heeft te moeten onderkalken. Ik weet niet van wie deze Plan V is, maar die mensen hebben een mooie strop voor de schoonmaak- en herstelkosten.

Het is treurig dat mensen niet van andermans spullen af kunnen blijven, de geringe pakkans en vervolgens minimale straf help waarschijnlijk ook niet.

Citaat van: Trainhenk op dinsdag 27 augustus 2024, 17:34:54Mooie foto's weer Frank.  :thumbup:

Bedankt Henk!

Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 27 augustus 2024, 17:52:55:)  Mooi foto's. :thumbup:
Die Tommie en Tess lok is toch wel een leuke, als die langsrijdt zal menig kind een glimlach krijgen (en volwassenen ook wel denk ik)
Toch jammer dat ze het blauwe rooster niet hebben mee gespoten, iets van lucht erop of zo, had ie nog mooier geworden. B)

Bedankt Dirk-Jan, ik vermoed dat die roosters nogal snel vuil worden, dat valt nu niet zo op?

Citaat van: Sanderz28 op dinsdag 27 augustus 2024, 19:47:55Die witte Vectron is 193-438 als ik het goed zie, deze werd eerst gehuurd door de NS en rijd nu voor RFO.

Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat die voor RFO rijdt.

Citaat van: h0_miessie op dinsdag 27 augustus 2024, 21:04:01Prachtige foto's zijn er geschoten Frank. :thumbup:
Ook leuk om weer eens wat reclame trams te zien.

Groet Michel

Hoi Michel, bedankt! Ze maken nu ook reclame op combino's, maar ik zie ze vrijwel niet op Sloterdijk (lijn 19). Maar ik houd het in de gaten!

Citaat van: Tony op maandag 02 september 2024, 00:28:13Die ene blinkend schone nieuwe huifwagen tussen het derdehands materieel is voor mij de winnaar deze keer, Frank  :-)

Grtz & Thnx voor het plaatsen,
Tony
Dat was voor mij een reden toch een foto te maken, een mooie blauwe shimmns in een sleep vol vieze wagens.

Citaat van: Vince op zondag 15 september 2024, 10:02:41Prachtige plaatjes van Koblenz hoor! Toch maar eens aan mijn echtgenote laten zien, zodat zij kan zoeken voor een vakantie daar in de buurt 😉
Hoi Vince, de buurt van Koblenz is heel leuk, langs de Rijn en Moezel zijn veel leuke stadjes te vinden en als er gewinkeld moet worden is bijvoorbeeld Trier ook erg leuk. Koblenz is, afhankelijk waar je woont, ook maar een paar uurtjes rijden, maar je waant je er echt in het buitenland door de leuke huisjes en dorpjes.
Citaat van: Wico op dinsdag 24 september 2024, 21:58:04Frank,

Mooie foto's schotel je ons weer voor. En die Railforce One is wel een hele stoere loc!

Groeten,
Wico
Ik had ergens gehoord dat de rechten om deze Stadler Euro 9000 locomotief in model (H0) uit te brengen waren verkocht aan Sudexpress. Ik heb dit model al gezien bij een tafelbaanevenement in Wuppertal, die reed zeer goed, maar ik geef doorgaans toch de voorkeur aan een Marklin lok. Ik hoop dus dat Marklin deze lok ook uitbrengt, dan zal ik deze zeker aanschaffen.

Märklin fahren-ärger sparen

Soms 's nachts, als ik niet zo goed kan slapen
en alleen maar lig te gapen,
neem ik soms mijn tablet in de hand
en kijk me hier naar dromenland.

De treinen die ik daar dan zie,
tussen Delft en Overschie,
gaan over bielsen van beton
en verdwijnen aan de horizon.

Ook al kon ik net de slaap niet vatten,
nu lig ik heerlijk donzig in de watten.
Dankzij Frank zijn vlotte praatjes
en zijn vers geschoten plaatjes.

;) Tony

Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Bedankt weer voor het delen van deze mooie fotoshoot Frank  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman
@Tony : wat een mooi stukje proza, zoiets fraais lukt zelfs de goedheiligman hier doorgaans niet.  :lol:

@peter: graag gedaan!