Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Frank's slaapverwekkende plaatjes:

Gestart door frank-103 vrijdag 14 juli 2017, 22:34:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Ik mis een plaatje van een versnapering/ snack Frank, is niet des Franks als het ware,  :P :D in een reportage van jou.

Groetjes, Jan

Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Hoi Jan,
Natuurlijk komen de foto's van de versnaperingen er nog aan! We hebben natuurlijk in Düsseldorf cappuccino gedronken met Italiaanse koekjes en in Hilden hebben we cappuccino gedronken met een stokbroodje met kip. En bij de Osteria in Hilden een pizza Bo met een Krombacher.
Maar eerst komen de foto's van de ice (ijs?)! Maar dat wordt waarschijnlijk morgenavond!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Düsseldorf
Citaat van: frank-103 op maandag 08 augustus 2022, 17:18:02
Een belangrijk deel van de bezoekers van de bahnhof loopt nog met mondkapjes op, heel 2020 en 2021!

In de trein is een mondkapje nog steeds verplicht in Duitsland. Veel mensen vergeten gewoon het ding af te zetten, anderen denken nog steeds dat het ook op het station moet.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Bedankt voor de leuke foto reportage Frank  :thumbup: :thumbup:

De rode 187 is een prachtige loc.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Toch even reageren op wat opmerkingen:

- Tony heeft terecht opgemerkt dat het aan het Naardermeer ging om een gecombineerde treinen en UFO spottershut. Hoewel er hier natuurlijk geen sprake is van een UFO, de kenner herkent natuurlijk direct de Star Destroyer!

- Jan merkt op dat de laatste berichten culinair minder verantwoord zijn, een hachelijke ontwikkeling! Uiteraard is daar ook eenvoudig iets aan te doen.

- Om te voorkomen dat het trein gehalte van dit topic te hoog/laag wordt heb ik voor jullie een Düsseldorfse Oekraïne tram.

- Neef Erik had zijn bolide geparkeerd op parkeerplaats F 103, geweldig dat een parkeergarage een F 103 parkeerplaats heeft! Jammer wel dat de F betekende dat het om een parkeerplaats voor Frauen ging...
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Frank, cirkel is rond , goed bezig geweest in krautcountry, :P :D

Gr. Jan
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Van de Ufo's nog even terug naar de locfoto's van de "doorleefde" BR111, puike plaat Frank.
Bouwjaar van de 111 056-8 is 1976 dus 46 respectabele jaren.
Veel soortgenoten zijn al "abgestellt" maar nog een flink deel van de vloot in dienst bij DB.
Maar lijkt een kwestie van nog een paar jaar.
Als bron hiervoor: https://www.elektrolok.de/statistiken/privateelloks_db111.php
Er zijn meer overzichten maar niet allemaal even actueel.

Waarom de 111-056 er in zo'n desolate kleur in dienst is: of hij krijgt een nieuw jasje of het is einde verhaal?
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Prachtige reis met mooie foto's Frank. :thumbup:
Maar heeft dat beeld nou de apepokken ?  :D
En parkeerplaats F103 is niet meer alleen voor vrouwen maar voor iedere gender toch. :?

En eten bij Osteria in Hilden is erg lekker weet ik uit ervaring ook de treinen winkel Kramm is een walhalla voor de hobbyist. :P

Bedankt voor het kijkplezier. :thumbup:

Groet Michel
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Hoi Michel,

Dat beeld kan zeker apenpokken hebben! Als de reizigers dat zouden weten die onder het beeld doorlopen zouden ze zich vast de apenpokken schrikken!

Een bezoek aan Hilden is zeer de moeite waard, de winkel van Kramm lag vol met mooie antieke analoge marklin locomotieven - uit de jaren 70 t/m 90 - echter er was zoveel keus dat ik niks gekocht heb! De Osteria en het station van Hilden, waar ik ook nog wat foto's gemaakt heb, zijn dan een mooie afsluiting van een bezoekje aan Hilden.

Vriendelijk groet
Frank
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: ICE in Dusseldorf
In de mailtjes die in van Op De Rails krijg vragen ze om foto's gemaakt langs de vrije baan. Dat geeft leukere foto's dan die op een station, zoals jullie aan de vele stationfoto's in dit topic goed kunnen zien!

Als treinspotters in Duitsland moesten we natuurlijk de diverse ICE's op de foto zetten. We hebben een uitgebreide discussie gevoerd over hoe de ICE 1, 2, 3 en 4 van elkaar te onderscheiden zijn, ze zijn allemaal wit met een rood streepje.
Ja, zo'n opmerking wordt waarschijnlijk toch veroorzaakt door de auto op een vrouwenparkeerplek te zetten! Heel hachelijk!  ;)

De kenner zal vast roepen dat de ICE 1 uit 14 delen bestaat waarvan de buitenste 2 een locomotief en ergens in het midden een restauratiewagon met een verhoogd dak. De ICE 2 is een halve ICE 1, bestaat uit 7 delen waarvan 1 locomotief en 1 stuurstand. De ICE 3 heeft bolle ramen en de ICE 4 heeft gewoon een lelijke vierkante neus.



Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: ICE in Dusseldorf
Met al die witte treinen wordt het ook wel weer een beetje saai. Zeker als een 147.5 met een sleep IC rijtuigen ook fraai wit met een rood streepje rondrijdt.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Da's wel heel veel witte trein, Frank.
Zoveel, dat ze er zelf een streep door hebben gezet.
Gelukkig waren er wel lekkere versnaperingen, al mis ik deze keer de vette hap.
Maar ja, zelfs geen loc gekocht...........dan krijg je dat !

Nog een geluk, dat je niet met de Ferrari was.
Die had je anders op F1 moeten parkeren en hadden wij deze fraaie foto gemist  O:-D

Grtz Tony
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Ik kan me bijna een soort voorstelling maken hoe het er aan toe is gegaan Frank! :D
Dat zou ongeveer als volgt kunnen zijn verlopen:
Al maanden verheugen beide neven zich op het jaarlijkse uitje met Frank. In gedachten loopt bij allebei het water uit de mond als ze al denken aan de overheerlijke pizza's. Natuurlijk wil Oom Frank er altijd een complete dag uit van maken en zo raakten ze verzeild op Dusseldorf Hbf. Oom Frank fotografeerde dat het een lieve lust was, ondertussen aan de neven docerend over Wittenberger koppen en het verschil tussen ICE 1 t/m 4. De neven moesten hun aandacht verdelen tussen alle wetenswaardigheden die over hun uit werden gestort door hun overenthousiaste oom en de knappe jonge Duitse meisjes die het station bevolkten. Toch zouden ze geen van allen deze dag voor geen goud willen missen!
Voldaan gingen ze s'avonds weer huiswaarts. De neven droomden die nacht over grote Pizza's en mooie Duitse schonen. Oom Frank droomde dat een BR103 met een TEE aan de haak het station Dusseldorf in rolde.


Zit ik er heel ver naast?
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
@Tony: ik heb nog wat foto's te gaan voor we bij de vette hap zijn aanbeland! We hebben nog wat treinstellen gezien en diverse trams. En dan moeten we ook nog naar Hilden!

@Baanloos: het is net alsof je er bij bent geweest! Al ben ik geen oom van mijn neven, maar ook een neef. Onze moeders waren zussen.
En veel van de wetenswaardigheden komen uit de Railmagazines die ik krijg van neef Richard. En die ik nu niet meer krijg, ze vonden de verhalen heel slaapverwekkend!  :-)
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
En hoe zit het met de Velaro?
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Komt de Velaro in Düsseldorf?
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Weet niet of hij er planmatig komt.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
We hebben geen Velaro gezien,  helaas. Het is gebleven bij de ICE 1 tm 4.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
ICE3 is een Velaro.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Of is een Velaro een ICE 3?
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Gelukkig weet wikipedia het!
https://nl.wikipedia.org/wiki/ICE_3

De ICE 3 bestaat uit meerdere series, de 403 geschikt voor Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, de 406, de meersystemen ICE 3M (deze rijdt naar Nederland) en de 407, de verder verbeterde ICE 3MF. De 407 is een Velaro. De Velaro probeert fabrikant Siemens ook buiten Duitsland te verkopen.

Maar nee, we hebben geen bouwserie 407 (Velaro) gezien, helaas!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Al maanden maakten beide neven zich zorgen over het jaarlijkse uitje met Frank. In gedachten gaan ze terug naar de vorige verbrande pizza's, curryworsten, Jopen (de koeken, niet de jopen-jopen), schnitzels, nep-cappuccino (slagroom) en patat, veel patat. Natuurlijk wil Oom Neef Frank er altijd een complete dag uit van maken en zo raakten ze verzeild op Dusseldorf Hbf. Oom Frank fotografeerde dat het een lieve lust was, ondertussen zijn lieve neven tot in den treure doorzagend over Wittenberger koppen en het verschil tussen ICE 1 t/m 4. De neven moesten hun aandacht verdelen tussen alle nutteloze informatie die over hun uit werd uitgestort door hun overenthousiaste oom neef en de dikke bips van hun neef die onvermijdelijk op iedere gemaakte foto prijkte. Toch zouden ze geen van allen deze dag voor geen goud willen missen!
Voldaan gingen ze s'avonds weer huiswaarts. De neven droomden die nacht over eetbare Pizza's en mooie Zwitserse locs. Oom Neef Frank droomde dat een BR103 met een TEE aan de haak het station Dusseldorf in rolde.


Neef Erik
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Paarlen voor de zwijnen waren mijn educatief verantwoorde teksten op het station van Düsseldorf! Het is dat ik met de neven meereed, anders was ik ze vast vergeten! Hoe makkelijk raak je niet iemand kwijt als een deel van het volk op het station verborgen gaat achter een mondkapje?

Ik ga jullie niet vervelen met teksten over de treinstellen op de foto's, dat zoeken jullie maar op in de Railmagazine of Wikipedia!

Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
En ik heb er nog 5 voor jullie!

Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Met een laatste treinstel en de Flixtrain Vectron die helaas in de verte te zien was sluit ik de foto's af van Düsseldorf Hbf. Gelukkig heb ik op weg naar de auto nog wat trams gespot, en er zijn foto's van de tweede lunch, er komt dus een vervolg!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Wederom weer een leuk foto verslag Frank. :)
Lunch ziet er lekker uit hopelijk heeft het gesmaakt.
Ik kijk uit naar het volgende foto verslag.

Groet Michel
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Jullie hebben het je goed laten smaken, het ziet er puik uit.
Over de plaatjes:
Dat CFL-treinstel vind ik wel verrassend, rijden die helemaal tot Dusseldorf en verder?
Of hebben ze een concessie verworven in het regionale verkeer.
Heb jij daar nog bijzonderheden over Frank?

En even terug naar de gehavend uitziende 111-056 inclusief scheve koersbord en de toch al wat bedaagde rijtuigen.
Dat doet in deze tijd behoorlijk ouderwets aan, doet me eerder denken aan Nahverkehr in de jaren '80.
Om "op de plaat vast te leggen" en de variatie is het dan wel weer leuk.

Die plaatjes van Frank houden mij eerder uit m'n slaap. :D
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Hoi Michel, dat volgende verslag komt, ik ben nu bij de trams aanbeland, dan komt nog station Hilden en de Osteria!

@Baanloos: volgens mij gaat die CFL tot Düsseldorf.  Hij ging na ongeveer 10 minuten weer terug.
Die 111 is verhuurd of verkocht aan TRI, die rijden er nog mee. Er rijden zo in Duitsland nog een aantal 111,  volgende serie die verdwijnt is nu de 120, dacht ik. En de eerste 101 gaan ook al naar de sloop.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
De TRI-treinen kunnen een gevolg zijn van het gat wat Abellio Rail NRW achter heeft gelaten.
Een soort noodgreep om toch een dienstregeling te hebben om de voormalige Abellio-lijnen.
(Zeker weten doe ik dit niet, t'is zo maar een veronderstelling, het is vast terug te vinden op het www.)

Dusseldorf komt wel op mijn "verlanglijst van bestemmingen"
Was zelf al eens in Keulen Hbf, Stuttgart Hbf, Berlin en Dortmund.
Nog bepaalde tips over de omgeving Frank?
Waar te parkeren?  Is dat P+R?
Ik wil mijn vrouw en dochterspul wel meenemen maar die liefst "dumpen" bij een megagroot winkelcentrum
zodat ik een paar uurtjes voor het "Hbf" heb. ;)
Waar zijn al die lekkere dingen die voorbijkomen verkrijgbaar?
Prijspeil nog een beetje te doen of ben je daar van geschrokken?
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
De dames kunnen op Düsseldorf Hbf ook gaan winkelen en/of lekker eten.  :D
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Frank, de 120's zijn enkele jaren terug al verdwenen. De eerste 101's gaan ook al naar de sloop, die zijn versleten. Houdt er rekening mee dat de gemiddelde 101 al meer kilometers op de teller heeft staan dan de 151's en 111's dergelijke die nu nog hun rondjes rijden. Een BR 101 draaide zo'n 380.000 km per jaar, ondertussen wordt dat iets minder, maar over 20 jaar zit je dan al boven de 8 miljoen kilometer. Na de ICE vloot de grootste kilometervreter van de DB. Een dienstje IC Amsterdam - Berlijn vv. levert, als de 101 op de eerste omloop om 6:34 in Berlijn start, al minstens 1650 km op als ie om half 12 uiteindelijk in Hannover stopt, alhoewel mijn inschatting is dat ie, met het leegverkeer erbij, wel aan de 1700 komt.

En voorheen reden ze natuurlijk ook nog redelijk wat nachttreinen door Duitsland.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Op de weg terug naar de auto had ik een aantal trams op de foto gezet, een ouder model met iets wat op een dubieuze zwarte snor lijkt en een recenter model met een enorme uitstekende onderkaak.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Voor Baanloos: wij zoeken een parkeergarage in het centrum op en zetten die in de navigatie, uiteraard letten we daarbij op de prijs per uur, maar 1,50 per uur of 2 euro per uur, daar liggen we niet wakker van. Dat zijn andere prijzen dan de 7,50 per uur in Amsterdam!
Dusseldorf heeft 2 winkelgebieden, het moderne centrum met de hele dure Konigsallee (soort PC Hooftstraat) en de Altstadt. Aangezien we beiden niet bekeken hebben kan ik daar niets over vertellen.
Mijn tip zou zijn lekker naar Keulen rijden, heeft een hele lange autovrije winkelstraat en een mooier (compacter) station, mooie foto's als de treinen over de brug naar het station toe rijden, en natuurlijk de Dom die zeker ook een bezoekje waard is. Keulen dus!

Foto: tram met onderkaak...
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Dan station Hilden, daar is op zaterdag eigenlijk niks te beleven. Een mensenschuwe fotospotter die op het perron staat, vragen we of er nog iets bijzonders voorbij komt, alleen dus een verdwaalde ICE. Heel hachelijk!

Verder zijn het weer heel veel van die groene bouwserie 422 treinstellen, om jullie een goede nachtrust te bezorgen, het ding is gemaakt door Bombardier en Alstom.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Baureihe_422
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Het is 16.00 geweest en treinenwinkel Kramm heeft de deuren gesloten, al had ik me bedacht en toch een ICE willen kopen, dat gaat niet meer lukken!
We rijden dan naar Kleve, een kopstation. Was in Hilden weinig te zien, in Kleve is het helemaal uitgestorven. Op naar de Pizza Bo bij L'Osteria!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
 @citaat Aaaah!!! Dan toch eindelijk de calorieën-bombardier !   :P
( en gelukkig niet in HO )
Lekkere afsluiter, Frank  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Leuk weer om te lezen lezen / zien Frank  :thumbup: :thumbup:
Wel jammer dat je geen ICE hebt kunnen kopen  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Keulen was ik al eens Frank.
Geparkeerd bij het stadion van Leverkusen en met de S-bahn naar Köln Hbf.
Kleve is al jaren een rustig kopstationnetje.
Tsja de lijn naar/vanaf Nijmegen bestaat niet meer, vroeger ging er zelfs een D-trein over deze lijn.
Ook trekduwverkeer met een 211/212 met slechts 1 stuurstand-Silberfisch was hier waar te nemen.
Gezien de huidige tijd is het nu een gemis.
Middels een goede Regio-Express zou Nijmegen dan een goede aansluiting kunnen hebben op het Duitse ICE-net.
De pizza ziet er voortreffelijk uit trouwens!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Zoals altijd prachtige foto's en een heerlijk snack / maaltijd foto Frank. :thumbup:
De trams zijn lekker kleurig al moet ik wennen aan de onderlip van de laatste tram.
Pizza ziet er heerlijk uit bij L'Osteria waar mijn vrouw en ik vrijdagavond gegeten hebben maar dan in het filiaal in Wuppertal.

Groet Michel
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Citaat van: frank-103 op maandag 15 augustus 2022, 21:40:07
Mijn tip zou zijn lekker naar Keulen rijden
Citaat doet denken aan een Spoorse uitspraak: treinen zijn om naar te kijken, niet om in te rijden.

Op 22 augustus reed ik met de trein van Basel naar Köln,
om daar te ontdekken dat een Ersatzbus van Köln naar Utrecht was ingelegd vanwege een gecancelde ICE van Basel naar Amsterdam.
Op moment van vertrek van die bus had de ICE uit Basel er nog niet kunnen zijn. Maar mijn trein dus wel, toevallig.
Tijdens de busrit werd duidelijk dat de overige ICE's van Basel naar Amsterdam evenmin reden.
Het zal je maar gebeuren. Geen trein in Basel, Geen trein in Frankfurt.

Het is me in de drukte eventjes ontgaan dat er zulke mooie treinen rijden in Köln.
Bedankt voor je verslag.


Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
@Tony: een calzone is vast goed voor zo'n 5000 kcal, een gemiddelde stam dwergpygmeeën kan daar vast een week van leven.

@Peter: dat kon ik wel, echter alleen een ICE1 of 2, en aangezien er al een ICE 2 op zolder staat (feitelijk een halve ICE1) heb ik geen tweede ICE gekocht.

@Baanloos: Düsseldorf was leuk, maar er zijn meerdere leuke Duitse stationnetjes, zoals Mönchengladbach en Aken. Oberhausen is wel leuk vanwege Centro, maar het station vond ik de moeite niet. Dick (Brund55) heeft me Essen aangeraden, dat is ook een leuke plaats, overdekt winkelcentrum en leuk station.

@Michel: er is een Osteria in Amsterdam, dan mis je wel de leuke treinenwinkels, het is wel minder ver rijden! Via Hilversum en Badhoevedorp zijn er misschien wel wat koopjes te scoren?

@Jan: treinen zijn voor op zolder, niet om mee te reizen! Ik heb een e-bike gekocht zodat ik een zitplaats heb op weg naar mijn werk (en terug).

Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Mijn foto's van Chambery zijn dankzij Photobucket van het www verdwenen, ik was niet van plan te betalen voor het hosten van foto's.
Nu er in een ander topic foto's geplaatst worden van de overdekte lokloods in Chambery zal ik de foto's hier ook weer neerzetten.


Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
De foto's zijn gescand van in een fotoboek ingeplakte foto's, de kwaliteit is matig. Ik had ook geen groothoek lens bij me, de originele foto's zijn ook niet zo goed.

Op de laatste foto staat ook de tweede draaischijf.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Misschien niet de optimale kwaliteit, maar de foto's zijn een heerlijke tijdreis, Frank  :thumbup:
Helaas niet slaapverwekkend, wel dagdroombevorderend  O:-D

Grtz Tony

En vergeet niet, we waren voeger al blij, wanneer ook maar iets op de afgedrukte foto's te zien en te herkennen was  :D
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Citaat van: frank-103 op maandag 15 augustus 2022, 21:40:07
Dusseldorf heeft 2 winkelgebieden, het moderne centrum met de hele dure Konigsallee (soort PC Hooftstraat) en de Altstadt. Aangezien we beiden niet bekeken hebben kan ik daar niets over vertellen.

Foto: tram met onderkaak...

Hoi Frank,

Dat klopt en je bent bijna cultuurbarbaar dat je dat hebt overgeslagen >:-D

Die tram hoorde ik de Duitsers centenbakje tram noemen, meer met een dikke onderlip dan kaak in ieder geval.
Bovendien heb ik slaapverwekkend genoten van jouw plaatjes van die loods :D

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Mooi hoor, afwisseling in de eindeloze Baureihen 1 t/m tig... hoe mooi ook er is meer dan alleen de DB en NS.
Was deze reis ook dit jaar Frank?
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Met regelmaat fiets ik langs de Amsterdamse Westhavens, zoals hier al tot meer dan slaapverwekkend te lezen is geweest. In gedachten zie ik jullie je afvragen achter het schermpje: houdt het dan nooit op?
Helaas! Omdat het altijd erger kan heb ik nieuwe kiekjes voor jullie. Uiteraard begint zoiets met een compleet mislukte tegenlichtopname, om de verwachtingen bij de bezoeker van de topic constant laag te houden.
- 12 augustus 2022 om 08.26, een onbekende 186
- 23 augustus 2022 om 17.10, 189-206 van MRCE
- 26 augustus 2022 om 17.05, NS 1637 'Amersfoort' / NS Cargo 1637 / NSR 1837 / LOCON 9903 / RailRelease 1837 / Railpromo 1837 / Captrain 1837 / Railexperts 9903
- 26 augustus 2022, duo BT Trains (363 712 en 363 723)

Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
- 26 augustus 2022, 186 239 van Rhenus Logistics

- 27 augustus 2022, Rail Force One dieseltjes 692 (rode drijfstang) en 687 (geel)

- 27 augustus 2022, een duo DB 6400


Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

online
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Wat een leuke doch hachelijke plaatjes !
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Citaat van: frank-103 op vrijdag 16 september 2022, 18:13:02
houdt het dan nooit op?

Ik hoop van niet Frank. :)

Bedankt weer voor het kijkplezier van het prachtige materiaal uit de Amsterdamse Westhaven(s). :thumbup:

Groet Michel