Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Frank's slaapverwekkende plaatjes:

Gestart door frank-103 vrijdag 14 juli 2017, 22:34:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Bedankt Michel! Het is wel weer een smurfenlok, zoals Tony hem noemt  ;)
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Mooie lok in mooi livrei mooi gefotografeerd!

Weer bedankt voor het plaatsen, Frank!  :thumbup:

Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Mooi blauw materieel op de plaat vastgelegd, Frank  :thumbup:
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Een smurf heeft minder kleur hoor ;)
Mooie foto's weer!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Gaaf die Vectron van RTB
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Frank,

Mooie foto's weer hoor!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Heren, bedankt voor alle reacties! Dat motiveert toch om op de fiets naar kantoor te gaan, langs de Amsterdams Westhavens met het daar geparkeerde materieel. En de strijd tegen de coronakilo's is ook nog niet gelopen met vanavond de eerste wedstrijd van het EK2020 op de tv.

Ik zag in de verte een nieuwe tram rijden op lijn 19, dat schijnt hij sinds 7 juni 2021 te doen. Tijdens de lunchpauze heb ik een poging gedaan om het ding te spotten, aan de foto's kunnen jullie zien dat ik volgende week opnieuw een lunchwandeling langs de trambaan moet doen.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Op de heenweg stond er niets boeiends geparkeerd, maar op de terugweg zag ik twee fraaie gele locomotieven van Strukton.

De middelste foto staan beide locomotieven voor de inmiddels gesloten Hemcentrale, een kolencentrale van Nuon.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Ha Frank,

Goed bezig op de fiets.
Leuk om weer wat tram op je foto:s te zien.
Ook de gele Strukton locs kom je niet elke dag tegen.

Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
De fietstocht langs de OBA aan de linkerhand en het grindlaadterrein van Pro Rail bespaar ik jullie, net als de pont en de fietstocht langs het AH hoofdkantoor in Zaandam. Dan zie ik in de verte de gerenoveerde VIRM (of IRM?) met de nieuwe NS huisstijl aankomen, ik moet dan snel stoppen en de telefoon uit de rugzak vissen. Jullie begrijpen vast dat, als ik dan toch bezig ben, de oude VIRM (of toch IRM) ook op de foto mag.

Als ik dan nog iets verder fiets kom ik langs de opstelsporen van vroeger Van Gend en Loos, nu Volker Rail. Daar staat ook een 1600 geparkeerd! Dus stoppen en weer op zoek naar de telefoon.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
De foto's van de Volker rail lok zijn met tegenlicht, dat lever minder fraaie plaatjes op, als mijn telefoon al fraaie plaatjes oplevert. Dus fiets ik iets verder om via een tunneltje naar de andere kant van het spoor te gaan. Je moet er iets voor over hebben om de bezoekers van dit topic tevreden te houden! Al is het om Erik te laten zien dat er meer blauwe 1600 zijn dan alleen die van de Postbank! ;-)

Laatste foto is dan nog een keer van de VIRM (6 delig?) of IRM (4 delig?). Het was een succesvolle fietstocht!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Prachtige foto's zijn er weer gemaakt Frank.
Ook leuk om weer eens een tram te zien die op de gevoelige plaat is vastgelegd.

Groet Michel
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Wat een prachtige reeks foto's weer Frank. Een genot om naar te kijken. Weer bedankt voor het plaatsen.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Michel en Hans bedankt voor de reacties. Ik zal komende vrijdag proberen de nieuwe tram te spotten, als dat lukt komt er uiteraard een foto in dit topic!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Het wordt toch tijd dat je die titel eens aanpast Frank ;) :thumbup:
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
 @citaat
Waarom?

Ik dut er heerlijk bij weg.  >:-D >:-D
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Dat was de bedoeling ook Henk! Ik kan ook geen betere naam voor dit topic verzinnen!  :-)
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
mooie plaatjes om te bekijken tijdens en bakkie koffie Frank
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Ik mis eigenlijk de tramspotplaatjes, Frank.
Daar zaten altijd heel verrassende exemplaren tussen  :P
Ben je vaak aan het thuis werken ?

Grtz Tony
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
@Dennis: plaatjes voor bij de koffie klinkt ook goed!

@Tony: ik ga iedere week 1 dag naar kantoor, maar er rijden geen reclametrams meer naar Sloterdijk,  dan valt er ook niet veel op de foto te zetten. Inmiddels heb ik wel de nieuwe Amsterdamse tram gezien, echter nog geen foto kunnen maken.
(Ik las in Railmagazine dat er nu helemaal geen reclametrams in Amsterdam rijden)
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Aha, dat verklaart alles, Frank !
Hier in Limbabwe rijden geen trams ( mocht niet van de missionaris wegens te gevaarlijk ) en in de grote stad mag ik ( nog ) niet komen van de pastoor ( een poel des verderfs, Tony  :warning: ).
Vandaar, dat ik extra smul van die opvallende trams  :P

Ps. de missionaris had wel een beetje gelijk; een neef van mij is er in Amsterdam ooit onder gekomen  en hield er een ijzeren plaatje in zijn hoofd aan over :?

PsPs. is dat goed te doen, thuis werken ?

Grtz Tony
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
 @citaat Trams in Limburg ===> klik
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Dank je, Wim  :thumbup:
Maar toen die ophielden met rijden, was ik nog niet geboren........
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Frank, wat is de reden dat er geen trams meer met reclame erop rijden?

Groeten,

Erik.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Hoi Erik en Tony,

Een tram met reclame rond laten rijden kost ongeveer 20.000 euro per maand, ik denk dat bedrijven in deze tijd goed nadenken over hoe ze hun reclamebudget besteden, en doorgaans is het reclamebudget ook het eerste waar men in snijdt!
In Rail magazine 382 staat op blz. 15 dat er eind april 2021 geen enkele reclametram meer rijdt in Amsterdam.

Vriendelijke groet
Frank
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Ik heb het fout, volgens deze site rijden er nu 12 trams met reclame: https://www.traminfo.nl/reclame.html
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Op vrijdag ga ik naar kantoor en dan fiets ik langs de Amsterdamse Westhavens, deze vrijdag stond er weer een fraaie lok! Een Railpromo lok met een nieuwe naam? Hoewel de zon 's ochtends verkeerd staat voor goede foto's maak ik er toch een paar, het is toch al een paar keer gebeurd dat een lok er 's middags niet meer staat. Of, zoals deze vrijdag, de lok achter een aantal goederenwagens staat.
Ik plaats deze keer dus de mindere ochtendfoto's.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
De nieuwe CAF tram is ook nog steeds aan mijn telefoon met camera functie ontsnapt. Een oudere 912 niet.

Voor de liefhebbers plaats ik ook nog een foto van een VIRM en een SLT, beiden richting Alkmaar, in Krommenie-Assendelft
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Het zijn ondanks de verkeerde staande zon weer prachtige foto's Frank.
Hopelijk krijg je de nieuwe CAF tram snel voor je camera want ik ben best wel nieuwsgierig hoe hij eruit ziet.

Groet Michel
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2008

Houdt t tussen de rail met de gepoetste kant boven

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Mooie foto's. Ook die van Traincharter, ondanks tegen de zon in. Traincharter is inderdaad de nieuwe naam van RailPromo. RailPromo is ongeveer 2 jaar geleden failliet gegaan en toen overgegaan in TrainCharter Services. Dat was wel direct te zien aan het 'kenteken' op de loc, dat veranderde direct mee in TCS (en dan 101001, 101002 en 101003).
Helaas kwam vrij kort daarna Corona en is de DinnerTrain helemaal gestopt met rijden. Nu Corona voor bij is (en hopelijk niet meer terug komt) gaat de dinnertrain eind augustus 2021 weer rijden. Daarvoor worden nu alle voorbereidingen getroffen. En komt dus ook de nieuwe naam 'Traincharter' op de loccen en de rijtuigen te staan.
Kijk op www.dinnertrain.eu
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
@Michel: normaliter ga ik op vrijdag naar kantoor, deze week heb ik mijn kantoordag naar de woensdag verzet om je niet langer in spanning te laten. En ik heb hem gespot!

@Postduif: die diner train had ik willen doen toen de koepelwagen nog mee reed, helaas te laat gereageerd, en van uitstel komt dan afstel. Helaas!


Voor de tramliefhebbers: hij stond vandaag bij Sloterdijk!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
GVB heeft 63 trams (met een optie tot 60 extra trams) gekocht bij de Spaanse fabrikant CAF. Dit gebeurt met subsidie van Vervoerregio Amsterdam en in samenwerking met de gemeente Amsterdam. De eerste nieuwe 15G trams rijden vanaf december 2020 in dienstregeling met reizigers. Om te beginnen op de vernieuwde Amstelveenlijn, lijn 25. Vanaf eind maart 2021 start de inzet van de 15G trams in de kleurstelling blauw-wit op andere lijnen in de stad. Te beginnen met lijn 5.

De 15G trams gaan oudere modellen vervangen en rijden vanaf eind 2020 onder meer op de vernieuwde Amstelveenlijn en vanaf 2024 ook op de Uithoornlijn. Daarom heeft een deel van deze 63 nieuwe trams een R-net kleurstelling. Sinds 2019 ontvangt GVB druppelsgewijs de nieuwe 15G trams vanuit de fabriek in Spanje.
Bron: https://over.gvb.nl/nieuwe-15g-trams/

Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Frank,

Bedankt voor het verzetten van je kantoordag voor mij je bent de beste. :thumbup:
En ja het was het waard om deze fraaie tram op de foto te krijgen want mooi is hij zeker met ze mooie ronde voorkant.
En best wel een lange rit rijd hij van sloterdijk naar de sniep in Diemen.

Bedankt voor het kijkplezier Frank. :P

Groet Michel
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Graag gedaan Michel! Je moet wat over hebben voor de vaste bezoekers van het topic, dan is het verzetten van een kantoordag maar een kleine moeite! De tram gaat inderdaad van Sloterdijk naar Diemen, als ik een tram om 10.08 zie vertrekken bij Sloterdijk is hij 2 uur later weer terug. Ik hoop voor de bestuurder dat hij in Diemen ook koffie kan halen.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Het zijn stille trams en ze trekken razendsnel op...
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Hoi Frank,

Mooie foto's van de nieuwe tram.
Ik zie de Amstelveense versie regelmatig als ik voor mijn werk in Amstelveen rij.
Helaas ben ik dan niet in de gelegenheid om foto's te maken.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Da's boffen voor de sniepers uit Diemen, Frank  :thumbup:
Het ding ziet er erg snel en flitsend uit !
Geen tijd voor een slaapverwekkend dutje onderweg  O:-D

Grtz Tony
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
@Wim: Ze lijken weinig herrie te produceren, maar ik heb er nog niet in gezeten

@Henk: Daarom maak ik de foto's, omdat jij geen tijd hebt!

@Tony: hij schijnt heel stil te zijn. Slaapverwekkend stil?

Vandaag ben ik naar het paleis op de dam geweest, dat is vanaf vandaag weer open om te bezichtigen. De camera (met telefoon) was mee. En ik zag reclametrams, eerst veraf, maar later reed er een op fotogenieke wijze door het beeld.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
De 2e foto kan zó op de fototentoonstelling, Frank  :thumbup:
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
@Tony: deze tram kwam zomaar mijn kant op rijden, helaas had ik dat te laat gezien om het ding mooi op de foto te zetten.

Vrijdag op de heenreis stond er bij de Westhavens alleen een RTB Vectron geparkeerd met een print die ik volgens mij al op de foto had gezet. Op de terugweg stond er echter de RFO (Rail Force One 1600). Ik heb een paar foto's gemaakt voor het forum.

Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Wederom laat je ons weer prachtige plaatjes zien Frank. :thumbup:
Ook de tram uit de laatste fotoreportage zag er leuk uit en wat goed dat hij zo jouw kant op kwam rijden geluksvogel. :P

Groet Michel
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Bedankt Michel! Ik had die tram graag beter op de foto gezet,  met zijn culinair verantwoorde reclame.  Ik was nu al blij dat ik hem gedeeltelijk op de foto had staan!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Mooie platen, Frank !
Vooral de 1829 kan mij in deze uitvoering bekoren...
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lunchwandelen donderdagmiddag: de Eurostar spotten
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Prachtige plaatjes Frank en de Eurostar is een mooie trein en mooi op de foto gezet. :thumbup:

Groet Michel
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
De Eurostar heb ik gemist, ik ga vrijdag weer naar dezelfde plek!

Voor de oplettende kijkers: de nightjet naar Oostenrijk met de nieuwe NS Vectron staat bij Zaanstraat geparkeerd.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Even wachten levert een leuk plaatje van de Eurostar, volgende keer de Thalys?

Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Bedankt Michel, ik vond het een uitstekende plek om treinen op de foto te zetten. De Eurostar komt op het forum niet zoveel voorbij en is toch redelijk fotogeniek! Deze week ga ik proberen om de Thalys daar vast te leggen.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Ik wil dit jaar minstens 1000 kilometer wandelen, dus moet ik dan wel een betere lunchwandeling maken. Die gaat geheel toevallig langs de nieuwe spottersplek...
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Ze zijn weer mooi Frank.
En hoeveel van de 1000 km heb je al gewandeld dit jaar ?

Groet Michel