Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Frank's slaapverwekkende plaatjes:

Gestart door frank-103 vrijdag 14 juli 2017, 22:34:34

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: zwarte 363
Bedankt Erik!

De 2 rode 363 die op Sloterdijk stonden zijn door een schilder zwart geschilderd, helaas.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Fraaie plaatjes weer Frank. :thumbup:

Groet Michel
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Michel bedankt!

De reclamelok zonder reclame, deze is vast gehuurd door LTE?
Chromen ketelwagens, ze bestaan echt!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Het blijft slaapverwekkend (niet dus)  :thumbup:
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Citaat van: frank-103 op vrijdag 04 september 2020, 22:31:47
Chromen ketelwagens, ze bestaan echt!
Zou leuk zijn inderdaad, maar het zou ook zomaar de RVS beplating over de isolatie kunnen zijn.  ;)
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Mooie foto's Frank  :thumbup: Hondekoppen blijven mooie bijzondere treinstellen !!!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Zijn weer mooie foto's Frank.  :thumbup:
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Heren, bedankt voor de opmerkingen!

De weersomstandigheden zijn nog steeds goed, dus fiets ik nog steeds naar mijn werk. Met, helaas voor jullie, foto's van geparkeerde treinen bij Amsterdamse Westhavens.

Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Fietsen via het hempontje?

En mijn kennis van het amsterdamse tramnet is erg verouderd. Wist niet dat lijn 9 op Sloterdijk kwam.

Groeten,
Jelmer
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

online
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Hallo Frank,

Mooie foto's, vanuit een mooi punt.
Vooral die laatste is erg mooi.

M.vr.gr. Erwin
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Hoi Jelmer, inderdaad via de Hempont bij Zaandam. De tram is lijn 19, in 2019 is de tramloop bij Sloterdijk gewijzigd, tram 12 van Amstel naar Sloterdijk is gewijzigd in 19 van Diemen naar Sloterdijk. Ook lijn 14 is daarbij gewijzigd. Jammer hiervan is dat de 19 gereden wordt met deze oudere trams en niet met combino's waarvan een deel voorzien is van reclame, er komen dus geen reclametrams meer op Sloterdijk.

Hoi Erwin, ik heb voor die laatste foto midden op de weg gestaan. Dat doe ik meestal niet, omdat dan ook het hek van de brug op de foto komt, maar om de afbeelding op de lok beter zichtbaar te maken heb ik een uitzondering gemaakt. Dat moet ik, gezien jouw reactie, vaker doen!  ;)
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
In de strijd tegen de coronakilo's loop ik een paar keer in de week een rondje van ruim 6 kilometer. Meestal hetzelfde rondje.

De telefoon is mee, dus kan ik foto's maken van de indrukwekkende lucht. Hopelijk zien jullie de watertoren op het plaatje.

Een stukje verderop ga ik dan via een tunneltje onder het spoor door. Ze zijn bezig met de rails, en precies op het moment dat ik bij het tunneltje ben komt een railsdinges eraan. Ik heb er een paar foto's van gemaakt.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Langzaam begint het te regenen, en omdat men aan het spoor aan het werk is, is de spoorwegovergang verderop afgesloten en moet ik ruim een kilometer meer wandelen om weer thuis te komen. De strijd tegen de coronakilo's is zwaar!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
 B) Mooie kiekjes van die mooie raildinges (ik weet ook niet hoe zo'n dinges precies heet  :D)
En houd vol met de keiharde strijd tegen de corona kilo's, in gedachte loop ik met je mee. >:-D

Dirk-Jan
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Hoi Dirk-Jan,

Fijn dat je mee wandelt, de strijd tegen de kilo's valt niet mee! Als ik hier een rondje bos doe dan zie ik - inbeelding? - overal appelbomen, rauwe hamburgers en slagroomfabrieken. Als ik dan langs Johanna's Hoeve loop lukt me dat niet zonder tussenstop. Misschien is wandelen helemaal niet zo goed tegen overgewicht?

Moet ik me beperken tot het naar het werk fietsen? (Mooie Vectron bij de Amsterdamse Westhavens)
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
 :D Ja, ik kan me er wat bij voorstellen dat je etenswaren ziet, die koeien zien er dan wel lief uit,
ik heb ze liever op mijn bord liggen, in stukkies wel te verstaan. >:-D
En die appeltaart is ook lekkerrrrrr. :)

Dirk-Jan
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Het virtueel mee wandelen viel niet tegen, Frank !
Sterker nog; ik voel me een stuk fitter  :thumbup:
Niks slaapverwekkend dus  ;)
Ik mis wel een flinke klodder mayo op de versnapering, dan kun je de vitamines uit de appel beter opnemen.........

Grtz Tony
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Volgens mij hebben die dieren ook last van Covid-19 kilo's tenminste dat veronderstel ik ze liggen blijkbaar te bekomen van die kilo's  8o
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Frank,

Schitterende foto's laat je zien van de werktrein. :) :thumbup:
Ook de natuur foto's zijn van grote schoonheid en ja ook ik loop in gedachten met je mee al heb ik gelukkig weinig last van de coronakilo's met mijn goddelijke lichaam. :D

Groet Michel
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Die raildinges is een Ballast Distribution System : https://www.plassertheurer.com/en/machines-systems/ballast-distributing-profiling-bds-2000-4.html

Leuke foto's  :thumbup:
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Citaat van: h0_miessie op dinsdag 17 november 2020, 07:22:08
en ja ook ik loop in gedachten met je mee al heb ik gelukkig weinig last van de coronakilo's met mijn goddelijke lichaam. :D

:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Metershoog lag de sneeuw hier op het spoor, na de sneeuwstorm van zondag 7 februari. Een wandeling langs het spoor voor mooie plaatjes was kansloos, onder deze barre omstandigheden konden er geen treinen rijden. Uiteraard ben ik op maandag gaan kijken hoe erg het was!

Dinsdag reden er sprinters, echter over 1 spoor, het andere spoor was niet te gebruiken, zoals ook de foto's overtuigend laten zien!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Uit een angst dat treinreizigers zouden bevriezen, mocht de trein ergens stranden, waren de treinen in de avondspits gehalveerd, één SLT4 i.p.v. een gekoppelde SLT 4 en 6. Dankzij de vele kacheltjes van 37 graden zou het nooit koud worden in de trein! Dat reizigers op Sloterdijk niet meer in konden stappen omdat de trein overvol was en de reizigers in de trein dichter op elkaar moesten staan dan in de gemiddelde horecagelegenheid, ach men moet iets over hebben voor het mogen reizen per trein!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Op donderdag durfde NS hier ook weer het 2e spoor te gebruiken (zie foto hierboven) en op zaterdag wist ik zelfs weer intercity's op de foto te zetten, een week met Siberische omstandigheden is weer voorbij. Misschien moet ik volgend jaar toch maar winterbanden onder mijn auto laten monteren?   ;)
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Van de een na laatste werd ik op slag wakker, Frank !
Da's een heel fraaie plaat geworden  :thumbup:
Was het ijs daar niet dik genoeg om te schaatsen ?

Grtz Tony
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Mooi beeldverslag van de "hevige sneeuwval" met "metershoge sneeuwduinen"
Had eigenlijk nog iets verwacht in de trant van de volgende video  :D


Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Schitterende sfeervolle winterse plaatjes Frank.

Groet Michel
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Als gebruiker van deze spoorlijn vond ik er vrij weinig aan. Jaloers op sardientjes, omdat die wel allemaal in het blikje passen.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
@Tony: de trein rijdt daar over de Nauernase vaart, daar kon verderop richting Westzaan wel op geschaatst worden, maar bij de brug heb ik geen schaatsers gezien.

@Dick: het was enigszins sarcastisch bedoeld. In de jaren 80 reden hier lange kolentreinen naar de Hoogovens, daartussendoor plan V en intercity's naar Alkmaar. Volgens mij hadden de treinen toen wel wat last van vertraging, maar die uitgeklede dienstregeling van dit jaar lijkt natuurlijk helemaal nergens naar. Met 5 centimeter sneeuw en incidenteel min 10 was het toch een hele milde winter.

@Michel: bedankt, ik had vooral de zondag en maandag spectaculaire plaatjes willen maken, maar bij gebrek aan rijdende treinen ben ik ook maar snel weer naar huis gegaan, naar de warme chocolademelk met speculaasjes.

@Laurent: het was ongekend gezellig, zei mijn dochter. Muziek, drank en chips mee en je hebt een legale uitgaansgelegenheid.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Bij de uitgaansgelegenheden mag ook niet iedereen naar binnen... Bij de trein ook niet. Ik snap de vergelijking wel ja.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
 @citaat  @citaat Mijn bijdrage was dan ook humoristisch bedoeld. Een flink bewerkte video met voortploegende treinstellen door de "metershoge"sneeuwhopen bijvoorbeeld. Moet je wel geschikte software hebben >:-D
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
@Dick: er circuleren heel wat geweldige filmpjes van treinen door meters sneeuw op het internet. Ik had graag ook zo'n filmpje gemaakt, op het station hier. Helaas is dat net niet gelukt...  ;)
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Frank,

Hartelijk dank dat je de elementen hebt getrotseerd om onder bizarre winterse omstandigheden deze fraaie beelden te maken :thumbup:. Hopelijk krijgen we nu geen landverschuivingen onder de rails door het overvloedige smeltwater :o). Heeft de NS weer een excuus :?.

Groeten,
Wico
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
@Wico: er zijn afgelopen weekend ook schaatsers waargenomen bij de spoorlijn, vandaag zijn het de regendruppels die de dienstregeling aardig in de war kunnen schoppen. Het is wat, de exploitatie van een spoorlijn gaat niet over rozen (ik zeg niks over rozenblaadjes...)

:D
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Ik heb nog een paar plaatjes, van de spoorlijn hier en van tramlijn 19 bij Sloterdijk (halte Molenwerf).

1 SLT in beweging
2 Opkomende zon
3 SLT tussen Castricum en Heiloo
4 Tramlijn 19
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Nu de winter toch echt voorbij is, de warme muts en handschoenen gewoon thuis op het kastje kunnen blijven liggen, heb ik vrijdagmorgen besloten ook weer naar kantoor te fietsen. In verband met het coronavirus voel ik er nog steeds heel weinig voor om opgepropt te worden in de nog steeds te korte treinen hier op de Zaanlijn.

En het uitzicht van de pont bij Zaandam mag er volgens mij best wezen, blik richting Amsterdam CS.

Bij de Westhavens staat een Vectron geparkeerd. En niet zomaar een Vectron, nee, nummer 750!

Het is duidelijk, ik ben van mijn fiets gesprongen om meerdere foto's te maken, ondanks het slechte licht. 's Middags staat hij er misschien niet meer.

Als ik iets verderop dan moet wachten voor de oude Duitse rangeerlok van BT trains kan de dag niet meer stuk wat betreft treinen.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
s' Middags ben ik benieuwd of de Vectron er nog staat, voor een foto in de volle zon.

Uiteraard mogen een paar containerwagens eerst op de foto.

Nummer 750 staat er nog!

Iets is wel vreemd, het is 193 (Vectron) nummer 756

Of Duitsers kunnen niet tellen

Of ze hebben echt humor!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
De fietstochten leveren laatste weken weinig leuke plaatjes op. Een overstekende 6400 en een rode Vectron. Met paas een rondje wandelen geeft een leuk winters plaatje en de gebruikelijke SLT en VIRM.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Toch 5 verschillende materieelsoorten gevangen Frank!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Ze staan er weer gekleurd op Frank  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Hoi Frank.
Het winterse "paasweer" mooi in beeld gebracht, gelukkig ook nog een paar mooie luchten met fraaie treinstellen! :thumbup:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Mooie plaatjes!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
@Laurent: puur toeval!

@Peter: bedankt!

@AlbertJan: bedankt!

@dp: bedankt!

Volgens nu.nl was het vrijdag uitstekend fietsweer, dus zat ik rond 07.15 op de fiets kou te lijden op weg naar kantoor. De bruggen waren bevroren en er hing een fraaie mist boven de sloten.
Bij de Westhavens stond gelukkig weer een andere Vectron geparkeerd van Rurtalbahn, 's ochtends kan ik die alleen met tegenlicht op de foto zetten, gelukkig laat men hem de hele dag staan en kan ik hem 's middags vol in de zon op de foto zetten.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Mooie plaatjes weer, Frank  :thumbup:
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Het zijn inderdaad weer mooie plaatjes Frank.
Een plezier om naar te kijken.

Groet Michel
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Je laat weer mooie plaatjes zien Frank.
Top!  :thumbup:
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Eerste plaatje is erg mooi en heel rustgevend, Frank  O:-D
Het zicht op de Westhavens wordt helaas wel flink beperkt door die geparkeerde Smurfenloc  :?
Daar mag een BOA gerust een bon onder de ruitenwisser proppen !

Grtz Tony
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Citaat van: frank-103 op vrijdag 04 september 2020, 22:31:47
Chromen ketelwagens, ze bestaan echt!

Dat is regelmatig flink poetsen geblazen dan ;)
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Mn dochter ophalen van de trein heeft een voordeel, ik kan zelf ook even treinen spotten. SNG op de Zaanlijn, uiteraard een kort treinstel want de dienstregeling was gehalveerd vanwege corona.

Op weg naar kantoor spot ik weer een lok van Rurtalbahn, nu een met een plaatje van locomotieven op de zijkant.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Schitterende foto's Frank. :) :thumbup:

Groet Michel