Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Frank's slaapverwekkende plaatjes:

Gestart door frank-103 vrijdag 14 juli 2017, 22:34:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Hoi Wim, ik kan die haaienbek ook waarderen, ik vind hem erg bijzonder, ik heb de Roco besteld! De naam Railforce one is natuurlijk al een knipoog naar het vliegtuig van de Amerikaanse president.

@Henk: bedankt! Het is altijd afwachten of er iets staat en of ik er nette foto's van kan maken met mijn telefoon. Ik vind het leuk om te horen en zien (duimpjes) dat jullie ze leuk vinden.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Prachtige foto's heb je weer gemaakt Frank.
Zeker de Independent Rail Partner 2213 is een zeer fraaie loc om te zien. :)

Groet Michel
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Michel bedankt: die Independent Rail Partner is zeker een opvallende verschijning, ik had ergens gelezen dat het een zwarte lok van MRCE is die geleased wordt en die ze voorzien hebben van een roze sticker op de beide neuzen en bijbehorende logo's op de zijkant om herkenbaar te zijn, en niet als de zoveelste zwarte MRCE leaselok door het leven te gaan..

Het is laatste weken iets rustiger bij Sloterdijk Westhavens, het sporenplan is iets aangepast en er is een stuk ter hoogte van de OBA meer in gebruik genomen door Strukton/Volker Rail??? Er zijn daar hekken geplaatst en ook hier is men met rails bezig geweest.

Foto's vooral van 2 ex-Locon locomotieven (nu RRF?) en van de gebruikelijke 189-ers van DB AG. Van LTE is er zo nu en dan ook een lok te zien.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Je hebt wederom je best gedaan Frank. Bedankt voor het plaatsen van de fraaie beelden!!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
De nummers 1, 3 en 4 van de laatste serie vind ik erg mooi, Frank  :thumbup:
Vooral de compositie ;)

Grtz en blijf het goede werk voortzetten,

Tony

Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Nice!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Prachtige foto's heb je weer op Sloterdijk gemaakt Frank. :) :thumbup:
Altijd een plezier om naar je foto's te kijken. :P

Groet Michel
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
@Hans: bedankt!

@Tony: de compositie, daar gaat het om, een of andere Duitser (Carl Bellingrodt) had ooit voorgeschreven hoe we treinen moeten fotograferen, en daar houd ik mij aan!

@dp: bedankt!

@Michel: bedankt, daar doe ik het voor!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Ik was vandaag weer op Sloterdijk, met de fiets naar mijn werk. Geheel toevallig kom ik dan iedere keer weer langs de Amsterdamse Hemhavens. Ook vandaag stond er een Vectron van Rurtalbahn. De rangeerlok, een Duitse 363, mocht ook op de foto.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Die laatste foto (staand) ziet er zo niet best uit  8o

Vanmiddag, op weg naar huis, jullie raden het vast, kwam ik weer langs de Westhavens. Er stonden nu 2 locomotieven, er stond ook een lok van LTE.

Plaatjes? 's Middags staat de zon er beter op, de Vectron heb ik dus ook nog een keer op de foto gezet.


Aanpassing: 5e foto gewijzigd.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Ze staan er weer mooi op Frank  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Ik ben een 'vaste klant' van de 'slaapverwekkende plaatjes' ..... maar val niet in slaap.......in tegendeel!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
@Peter: bedankt!

@Robert: Ik heb er geen verklaring voor! Maar ik ga door!



De coronacrisis lijkt wel voorbij, zodra de zon schijnt zijn stranden, parken en bossen vol mensen, er mag weer volop gedemonstreerd worden en de vakantielanden kunnen de euro's van de toeristen niet missen en gooien de grenzen ook maar open. Als de 5G masten voorlopig maar uit staan dan is alles weer als vanouds!

Met dit in het achterhoofd ben ik met mijn neef Richard zaterdag naar Duitsland gereden om een bezoek te brengen aan Menzel in Düsseldorf en Kramm in Hilden. En aan het station van Hilden en Monchengladbach. Uiteraard hebben we ons daar gehouden aan de RIVM voorschriften en aan de lokale gebruiken (binnen altijd mondkapjes voor en handen ontsmetten) en de plaatselijke middenstand ondersteund.



Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Het station Hilden ligt aan een S lijn (stoptrein) en het is een komen en gaan van identieke groene treinstellen. Er is ook een opstelterrein voor Falns kolenbakken, waar ik een foto heb gemaakt van 2 bijna identieke exemplaren. Langs Hilden loopt ook nog een dubbelspoor waarvan het ons niet bekend is waar het vandaan komt en waar het naartoe gaat. Als er een Voith Maxima aan komt kan mijn dag als treinenspotter in ieder geval al niet meer stuk.

Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Na de Voith Maxima komt er ook nog een (in Nederland toegelaten) 189 voorbij, als dan de volgende groene 422 er weer aan komt is het tijd om terug te lopen naar de auto. Waar we gelukkig het volgende groene treinstel zien rijden.....

Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Hi Frank,

Weer mooie plaatjes.
Wil je die locaties in het spotter draadje plaatsen?
hier

groet
Harald
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Hoi Harald,

Het is geen spottersplek die ik iemand ga aanraden hoor, het is het stationnetje van Hilden, als je er toevallig bent is het leuk, maar ga er niet voor die kant op rijden!

Vriendelijke groet

Frank
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
OK  :thumbup:

groet
Harald
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Via Düsseldorf rijden we naar Mönchengladbach. In Düsseldorf huist Menzel van de gelijknamige modelspoorwinkel, en om de hoek kan je daar lekkere cappuccino drinken! Uiteraard heb ik de moderne trams ook op de foto gezet!

Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Dan naar Mönchengladbach hbf, een leuk stationnetje met veel verkeer. Wel veel treinstellen.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
- de 425 093 (treinstel uit 1999 van Siemens, Bombardier en DWA)
- de VIAS vt 242 b  (Alstom Coradia Lint)
- Nog 2 plaatjes van de 425 062
- Bouwserie 1440 (Alstom Coradia Continental)
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Genoeg treinstellen gezien?

Gelukkig rijden er ook getrokken treinen. Zoals een bouwserie 193 Vectron van DB met een staaltrein.
En een antieke 111 met een stam dubbeldeksrijtuigen.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Ook deze ronde weer niets slaapverwekkends aan hoor ;)
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Frank,

Schitterende foto's laat je ons weer zien. :thumbup:
Ook de modelspoorwinkel in Hilden heb ik bezocht leuke winkel en lekker dicht bij het hotel die zat om de hoek maar de parkeergarage zat tegenover de winkel. :P

Groet Michel
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
@Vincent: heel jammer! Ik ga weer een nieuwe poging doen!

@Michel: Hilden is een leuk plaatsje, neef Richard had er ook al eens in een hotel overnacht en is ook altijd heel enthousiast over Kramm. Ik was pas 1 keer eerder in Hilden geweest, toen ik bij de rijdag in de school in Wuppertal ging kijken waar Laurent deelnemer van was.
Eigenlijk valt het wel mee hoe ver Hilden, Düsseldorf en Monchengladbach zijn,  het is makkelijk te doen op 1 dag.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Mooie foto's. Ik ben niet in slaap gevallen. Er zijn een paar van die groen-witte S-Bahn stellen die reclame hebben.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Hoi Frank,

Ik kon deze keer nog nét mijn ogen open houden en heb genoten van je wederwaardigheden in die Heimat.
Al dagdroomde ik wél regelmatig weg, want in de vroege 60er jaren tufte ons gezinnetje regelmatig naar Mönchengladbach om daar te gaan winkelen en smullen. Op de terugweg lag er onder de zitting van de achterbank Märklinspul en lagen mijn broer en mijzelve er bovenop zgn te slapen, want de douane was in die tijd niet zimperlich; voor je het wist, moest de hele auto doorzocht om te kijken, of je niet toch aan het smokkelen was.

Nu schreef je ook, dat jullie de plaatselijke middenstand gesteund hebben, maar ik zie alleen maar voedsel......
Is er in die treinwinkels niks aan jullie vingers blijven plakken ?  :o)

Hachelijk !

Grtz Tony
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Frank, ik zou je voor willen stellen de rubriek te hernoemen in "Frank's inspirerende plaatjes"....
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
 @citaat

Daar ben ik het wel mee eens, prachtige serie weer Frank  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
@Kees: het is mij niet opgevallen dat er groene treinstellen met reclame zijn, maar ik geloof je direct!

@Tony: neef Richard had enkele schaal N aankopen gedaan, maar we hebben vooral de horeca gesponsord. Die hadden het afgelopen tijd ook erg zwaar!

@Hans: inspirerend? Dat is teveel eer voor mijn plaatjes!

@Peter: bedankt!


Inspirerend? Misschien.

Zittend op een bankje zagen we een loktrein aankomen, verderop. Omdat we niet weten of de trein wel of niet stopt schiet ik snel wat plaatjes.
De voorste lok is de 111 van Railadventure, daarachter een blauwe Smartron (eenvoudiger Vectron alleen voor Duitsland) en 2 witte Vectrons.

Als de loktrein gestopt is maak ik nog wat foto's van een 111 en dan gaan we snel de tunnel in om de loktrein van dichterbij te bekijken.

Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
De oplettende lezer heeft vast gezien dat ik de foto's van de 111 heb omgedraaid, bij een eerder bericht staat de 111 met erachter de witte Vectron.

1 De complete loktrein
2 De 111 082 van Railadventure
3 De 192 025 Smartron
4 De 193 970 Vectron met 2 pantografen
5 De 193 819 Vectron met 4 pantografen

Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Het is inmiddels bijna tijd om terug te gaan naar de auto, ik heb nog een laatste paar bezienswaardigheden op de foto gezet;

1 Een ooit mooi intercityrijtuig (Bimz) geschikt voor 200 km/uur doet nu dienst als rijtuig voor een boemeltje
2 Van deze Boxexpress Vectron is een eenmalige zeldzame Marklin lok te koop?
3 De loktrein vertrekt
4 Geduwde dubbeldekker
5 Tijd voor de beroemde Duitse keuken (vet, veel en niet duur)
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Weer leuke foto's .
Maar Duits eten, lijkt meer italiaans, maar goed als het maar lekker was.

groet
Harald
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Altijd lekker, zo'n broodje bloemkool  :P
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Weer mooie foto's met mooi materieel.
De laatste foto neemt echt alle eetlust weg bij mij. :|
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Mooie foto's met mooie locs, Frank  :thumbup:

Eindelijk weer eens tijd vrijgemaakt om die slaapverwekkende plaatjes te bekijken  :D
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Broodje bloemkool geef mijn portie dan maar aan fikkie hoor.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Ook deze plaatjes geven weer veel kijkplezier Frank. :thumbup:

Groet Michel
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Tim, hier beter bekend als MarklinTim, waarschuwde per whatsapp dat er een oude trein in de buurt zou rijden. Het oude ding zou rond 15.12 hier langs komen, dat was ongeveer tegelijkertijd met de start van de Formule 1, het is dan een kwestie van keuzes maken en Max V. heeft die helaas verloren. Dus stond ik rond 15.00 op het station, samen met nog een aantal mensen met een bepaalde hobby.....   

;)
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Dat was de moeite en keuze wel waard, Frank  :thumbup:
{M.V. werd toch maar 3e (had die maar een Mercedes moeten kopen) }

Maarre, wat maakten ze vroegah mooie treinstellen  :favorite:
Toen hoefden ze nog niet te vergroenen, ze waren het al  O:-D

Grtz Tony
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Goede keuze om daar te gaan staan Frank  :thumbup: :thumbup:

Weet iemand waarom er zo'n rage kronkel is het spoor zit?


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Hallo Frank,

Dank je voor de mooie foto's. Had deze keer voor de F1 gekozen. Want hij kwam ook bij mij langs. :oops:

En Peter, dit was tot voor een paar jaar teug (2008) de plaats van het station. Tussen de rails was het perron. Het station waar Frank staat is het nieuwe station.
De nieuwe plek een paar meter verderop was i.v.m. met de nieuwe wijk Seandelft.

M.vr.gr. Erwin
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Heren, bedankt voor de opmerkingen! Zoals Erwin al heeft gezegd lag daar het eilandperron van het oude Krommenie Assendelft. Ik vermoed dat het rechtleggen van de spoorlijn veel geld en moeite kost, in verband met de slappe veengrond zal er ook veel graafwerk nodig zijn, zodat men de bocht er maar in laat zitten.

Het nieuwe station is overigens in 2008 geopend, zoals blijkt uit dit verslag op een bijzonder onbetrouwbaar weblog:  https://frank103.blogspot.com/2008/12/de-officile-opening.html?m=0
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Prachtig die twee oude stellen. Mooier als NS geel.....
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
NS geel met blauw vind ik persoonlijk ook niet lelijk. De combinatie geel, blauw en wit kan ik ook waarderen. Mooi strak wit met een rood streepje vind ik eigenlijk nog mooier om te zien. Helemaal met zo'n gele 1700 ervoor.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Zoals gebruikelijk weer mooie beelden, Frank  :thumbup:
Persoonlijk vind ik creme met rood nog mooier, maar die locs reden niet zo vaak in Nederland. Hoogstens tot Venlo  :D
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Citaat van: Degeluidsman op maandag 31 augustus 2020, 06:03:39
Goede keuze om daar te gaan staan Frank  :thumbup: :thumbup:

Weet iemand waarom er zo'n rage kronkel is het spoor zit?


Mvg,

Peter Degeluidsman

Ze moesten om de rotzooi heen die daar ligt :D
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Vroeger lag daar het station.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Westhavens
Regelmatig fiets ik naar mijn werk, als het weer het toelaat. Uiteraard rijd ik altijd langs de Westhavens, wat zou er nu weer staan?

Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Zijn weer leuke passanten.