Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Frank's slaapverwekkende plaatjes:

Gestart door frank-103 vrijdag 14 juli 2017, 22:34:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2008

BONNE van de HSIJ Hoogovens Stoom IJmuiden

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Frank,

Je hebt weer mooie plaatjes geschoten, en de grote stoom jongen uit Zwitserland blijf mooi naast de E103.

Gr. Peter
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
 @citaat Zwitserland? Ik moest toch even nadenken! Maar de 01 202 is verhuisd naar Zwitserland...
Het is zo'n Duitsch icoon dat ik het eerst niet begreep, maar zo leer je weer wat!

Frank, het zijn mooie impressies van het steeds weer leuke feestje in Göppingen.

Groet,

Peter
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Hallo Frank,
Dank voor het delen van deze selectie uit de geschoten plaatjes.
Ze staan er weer mooi op.
Jammer dat we elkaar zijn misgelopen.
Top dat je jouw favoriete loc hier laat zien.
Heb je toevallig nog een mooie van mijn favouriet ?
Groet, Erik
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
De eerste foto van de E03 001 is inderdaad prachtig. Een hele mooie plaat! En die van de E94/1020 mag er ook wezen. Bedankt voor het delen. :)

Groet, Marc 
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Frank,

Prachtige foto's laat je ons zien uit Göppingen. :) :thumbup:
Wij liepen naar de bus toe die ons naar de auto zou brengen omdat we weg gingen toen de 103 aan kwam rijden dus konden we vanaf de voetgangersbrug nog net wat foto's en een filmpje maken van deze prachtige sleep.

Groet Michel
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Mooie foto's Frank.  :thumbup:
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
@Peter: er stond een aantal indrukwekkende stomers, al vond ik 3 stuks bouwserie 01 wel wat teveel van het goede (iets te weinig variatie)

@Peter: het Zwitserland deel was mij ook ontgaan, maar kennelijk zijn er in Zwitserland ook liefhebbers voor zo'n lok (mag die wel door tunnels rijden?)

@Erik: de Zwitserse krokodil stond de hele tijd verstopt achter de S3/6 en was dus niet zo goed op de foto te zetten. Toen hij wel beter zichtbaar was, werd ik afgeleid door het duo 103 met de TEE.
Het is jammer dat we elkaar gemist hebben, een volgende keer gaan we dat anders doen!

@Marc: graag gedaan, ik heb in totaal zo'n 1100 foto's gemaakt, de weersomstandigheden waren fantastisch voor het maken van mooie foto's, 30 graden en stralende zon, er liepen wel vaak andere liefhebbers storend in beeld.

@Michel: we hebben elkaar net misgelopen, ik vermoed dat wij een uur later aankwamen bij het station van Göppingen.

@Henk: bedankt!


Frank's slaapverwekkende plaatjes: IMA
De Zwitserse krokodil stond langs het 1e perron, waar het erg druk was, mooie foto's maken zonder teveel mensen storend in beeld ging niet lukken. Vanaf het 2e perron een foto maken ging ook niet, daar stond de gehele tijd dat ik op het station was een andere trein geparkeerd.

Frank's slaapverwekkende plaatjes: IMA
Nog 2 krokodil foto's, 2 andere stomers langs perron 1 en een blik op 2 loks bij de rookpaal....   ;)
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
De ene 218 staat gepoetst een museumlok te zijn, een duo andere 218 wordt nog gewoon afgebeuld als intercity.
De 151 is ook weer van een fraaie groene verflaag voorzien, en ook moderne locomotieven denderen met enige regelmaat als losse lok door het station heen.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Citaat van: frank-103 op donderdag 29 augustus 2019, 21:31:36
De Engelse treinen waren ook veel van hetzelfde, kraak noch smaak.
Het laatst was ik er in 1974, toen gold het zelfde. Maar we zullen het zien in 2020 of later.
Hangt ook een beetje van van de te verwachten Brexit-chaos af.
Het mooiste wat ik me kan herinneren was noord-Wales (Llandidnojunction, Porthmadog, Blaenau Ffestiniog, e.d.).
Het midden en zuiden, rond Aberystwyth was een stuk minder, en het stoomtreintje naar Devils Bridge leek meer op een toeristenfuik dan op een omfietswijn.

Jij houdt van Duitsland (DB),  zoals ik van Zwitserland (SBB en BLS), lijkt me.

Maar door jouw draadje let ik tegenwoordig ook wat meer op trams, en heb er spijt van de dubbeldekker tram in Caïro nooit gefotografeerd te hebben.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Frank,

Je geplaatste foto's hebben weer een groot kwijlgehalte. :P :thumbup:
De Zwitserse krokodil is schitterend op de foto gezet ondanks de vele mensen op het perron.
Ook historisch rijtuig mocht er zijn helaas mocht je niet naar binnen. :-(
Bedankt weer voor het kijkplezier. :P

Groet Michel
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2008

BONNE van de HSIJ Hoogovens Stoom IJmuiden

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Frank,

Ook deze foto's zijn prachtig, zeker de eerste foto van de krokodil met die mooie neus en lampen :thumbup:
van de drie 01's is de 01 202 het mooist die blanke buitenkant van de wielen en ook glimt de loc meer ( meer poetsen dus)
en de S3/6 heb je ook mooi op de plaat gezet. Ik vind het jammer dat ik er zelf niet bij was.

Gr Peter
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Ha die Frank.
Bedankt voor het maken en plaatsen van deze fraaie platen! :thumbup:
Bijzonder aansprekende locs die het modelhart een extra slag laten maken.
Erg leuk vind ik de foto van de railbus die lekker staat te "stomen" naast een echte stomerd! :-*

Graag tot een volgende keer met nog meer "slaapverwekkende" plaatjes, ik ben er goed wakker van geworden! O:-D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: IMA
@Jan: het zijn vooral de treinstellen die ik saai vind, veel van hetzelfde. Maar dat geldt voor Engeland,maar ook voor de NS, DB, SBB etc. Het liefst zie ik een lok met rijtuigen erachter. Als we nog een keer naar Engeland of Schotland gaan, ga ik zeker op zoek naar een museumlijn.

@Michel: graag gedaan Michel, en ik vond het historische rijtuig ook erg fraai, helaas was niet alles te bezichtigen.

@Peter: het bezoekje aan dit evenement vond ik heel geslaagd, het was het eerste meerdaagse treinenuitje sinds vele jaren en ik heb er zeer van genoten. Ik was samen met Stephan naar Goppingen, we bleken wat betreft interesses (fabriek bezoeken etc) en treinen spotten erg op één lijn te zitten, het bezoek aan Göppingen verliep daardoor nog veel beter!

@AlbertJan: Bedankt, en ook voor het bruggetje, ik heb namelijk naast de antieke locomotieven ook wat modern spul op de foto gezet.

Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: IMA
In Goppingen rijden nog volop 111, een bouwserie die volgens de vakliteratuur inmiddels ook afgedankt wordt.
Daarnaast rijden er moderne treinstellen en moderne locomotieven, zoals de Taurus.

Meeste moderne eloks lijken erg op elkaar, maar wat zijn eigenlijk de uiterlijke verschillen?

1 De 101 is te herkennen aan de laag doorlopende zijkanten waardoor maar weinig van de wielen te zien is
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: IMA
De 146 heeft geen doorlopende zijkanten en een verlichte balk met de bestemming boven de voorruit.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2009

zonder puko's spoor je niet

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
hoi Frank.
prachtige fotoreportage van de IMA.
Vooral de krokodil vond ik mooi om te zien
voor mij is het alweer 3 jaar geleden dat ik er was, er is nu zoveel meer te zien.
ik las dat je ruim 1100 foto's gemaakt, allemachtig.
wat een werk om te uit te zoeken wat je wilt plaatsen en vervolgens om te archiveren.
maar ga svp zo door !....
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Frank,

Bedankt voor de uitleg van de verschillende types locs ik heb weer wat geleerd. :P
Zoals altijd zijn de foto's weer van grote klasse.

Groet Michel
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Dedju toch dat wil niet lukken om tijdens het zien van jouw plaatjes in slaap te vallen  :) :)
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
@Peter: van de 1100 foto's zijn er ongeveer 20 onscherp, de rest moet ik kritisch bekijken en ik probeer dan van elke lok 1 of 2 mooie foto's te houden en verder zoveel mogelijk foto's weg te gooien, nadat ik ze hier en op mijn website heb geplaatst doe ik er toch niets meer mee. Bij twijfel verwijderen is het dan, een teveel verwijderde foto kan ik altijd terughalen uit de prullenbak.

@Michel: Stephan, met wie ik naar Göppingen was, vond alle rode locomotieven op elkaar lijken. Ik heb getracht uit te leggen dat er een bepaalde logica in de nummering zat, en zoals Johan Cruijff zei: "Je gaat het pas zien als je het door hebt."

@Johnny: je bent de uitzondering op de regel?
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Frank, zoals gebruikelijk weer schitterende zzzzzzzzzzzzzzzzzzzlaapverwekkende foto's, vooral die met de 103  :thumbup: Bedankt voor het beeldverslag.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Vandaag was de afscheidsrit van DDM materieel, en die trein zou hier ongeveer 10.45 voorbij komen. Dus was ik tijdig naar Busch en Dam gefietst om de trein in z'n geheel op de foto te zetten.

Uiteraard heb ik de camera eerst even uitgeprobeerd op een paar andere fotomodellen.

Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Dan is daar de dubbeldekstrein. Gelukkig schijnt net een aantal minuten de zon!

Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Ha die Frank.
Niets slaapverwekkends aan maar prachtige plaatjes om de dag mee te beginnen! :thumbup:
Mooi op de foto gezet en nu zijn ook de bijzondere kenmerken prachtig in beeld gebracht.

Weer bedankt voor deze prachtige plaatjes.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Frank,

Bedankt voor het kijkplezier van deze prachtige foto's.

Groet Michel
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Tijdens de lunchpauze ga ik wel eens treinen spotten op station Sloterdijk.

1 SLT richting Amsterdam CS
2 186 met NS highspeed richting Schiphol
3 SLT richting Schiphol
4 Thalys richting Schiphol
5 Thalys kruist SLT
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
1 Metro richting Lelylaan
2 6400 op de Zaanlijn ter hoogte van Fortuna Wormerveer
3 VIRM
4 Zicht vanuit de trein
5 Regenboog op Sloterdijk
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
1+2 SNG in plaats van SLT op de Zaanlijn richting Uitgeest
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Hoi Frank,

Bedankt voor het delen van de beelden  :thumbup:  is een welkome afwisseling op het dagelijkse C* nieuws.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Zijn weer mooie foto's Frank.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Frank,

Bedankt voor het kijkplezier. :P

Groet Michel
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Leuk weer Frank. Bedankt voor het plaatsen!  :thumbup:
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Bedankt voor het delen Frank  :thumbup: :thumbup:

Ik was vorige week daar nog in de buurt, helaas geen tijd gehad om daar zelf eens rond te kijken, dus jou foto's maken dat weer goed  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Die eenzame 6400 doet ook aan social distancing ;P
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
@Dick: graag gedaan, ik ben dat corona-nieuws inmiddels ook wel zat.

@Henk: bedankt!

@Michel: graag gedaan!

@Hans: graag gedaan!

@Peter: Ik ga zo nu en dan spotten, minder vaak dan ik zou willen.

@Peter: 1,5 meter afstand lukt in dit geval wel!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Ik was vrijdag op weg naar kantoor, zag ik een felblauwe lok staan bij de Amsterdamse Westhavens. Dus ben ik even gaan spotten!

Het was de 193 793 van Rurtalbahn

Tijdens de lunchwandeling reed er weer een reclametram op lijn 19, uiteraard heb ik mijn best gedaan die op de foto te zetten! (Molenwerf Sloterdijk)
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Voor de liefhebbers heb ik nog 2 foto's van de tram.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
"Zonnig en weinig wind", dat was de voorspelling voor vandaag. Dus zat ik even over 07.00 op de fiets op weg naar kantoor. Echt zonnig was het niet, mistig en koud was het!
Maar eenmaal aan de andere kant van het Noordzeekanaal zag ik bij de Amsterdamse Westhavens de Railforce one.
Jullie begrijpen dat ik even gestopt ben om foto's te maken!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Mooie foto sessie Frank van een oerlelijke loc. :D

Groet Michel
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
De foto's waren niet geweldig, tegenlicht en misschien wel wat te donker. Op de weg naar huis had ik geluk, de Railforce 1 stond er nog steeds, nu mooi in het zonnetje, en ook een 1600 van Strukton stond klaar voor de camera (telefoon met lens).
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Oerlelijke lok? Foei Michel!   ;)

Eindelijk eens een niet 13 in een dozijn lok, ik vind hem schitterend!

Ik moet zeggen, na vrijdag die Rurtalbahn lok, vandaag de Railforce one en de Strukton, ben ik benieuwd wat er komende vrijdag voor me neergezet wordt.

Hachelijk?
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
TOP foto's Frank  :thumbup: :thumbup: Mooie sharkie, ben benieuwd wanneer de 1/87 uitgeleverd word....... :P
Al moet ik zeggen dat de nieuwe Raillogix vectron ook erg mooi is !!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
@Robert: bedankt  :thumbup:

Ik dacht gelezen te hebben dat de Roco versie in week 18 komt
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Het zou week 20 zijn, maar of dat ook gaat lukken?

De Duurstede Group heeft er gelijk 3 in bestelling gezet  :) voor ieder een.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Ik zie wat bekends daar rechts op de laatste foto. :P
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Die haaienbek van de Railforce One vind ik wel grappig, maar mooi? Apart is het in ieder geval wel..... Een beetje humor op het spoor moet kunnen.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Ik zit regelmatig op de fiets op weg naar kantoor. Uiteraard is het treinenspotten hierbij een belangrijker reden dan de stroomlijn!

Foto's gemaakt op 16 april om 08.00 met tegenlicht....



Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
10 april op weg naar huis: Independent Rail Partner 2213

16 april op weg naar huis: LTE (lok van Railpool)
en bij Zaandam Volker Rail 203-4
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Ik kijk altijd met plezier naar je foto's Frank.

Weer een mooie serie.