Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Frank's slaapverwekkende plaatjes:

Gestart door frank-103 vrijdag 14 juli 2017, 22:34:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Obervellach
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Obervellach
Frank, wordt er op dit trajekt waar je de foto,s genomen hebt, 2 en 4 , links en rechts gereden, heb het wel eens gezien maar dacht dat de Oostenrijkers er meer eenheid in zou brengen?
Overigens mooie foto,s weer.

Gr. Jan
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Obervellach
Hoi Michel en Peter, het centrum van Neurenberg vond ik erg leuk, vooral ook door de stadsmuren en het grote autovrije winkelgebied. Die treinenwinkel Dorfler is een van de wilde13 en heeft veel materiaal staan. Voor de aanbiedingen of leuke prijzen hoef je die winkel, voor zover ik heb gezien, niet te bezoeken.

Hoi Jan, er werd inderdaad zowel links als rechts gereden, wellicht ivm de vrije ruimte in tunnels? Op de Gotthard werd op sommige stukken toch ook links en rechts gereden? Op station Mallnitz, waar de ingang is van de tunnel, kwam wel alles rechtsrijdend voorbij. Misschien hierdoor kwamen er soms 3 of 4 treinen vlak na elkaar langs en was het daarna zomaar een halfuur of langer stil.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Obervellach
Mooie foto?s weer Frank! Dat is weer genieten. Bedankt voor het delen.  :thumbup:
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Obervellach
Frank,

Geïnspireerd door jouw foto's en geprikkeld door mijn herinneringen, heb ik me even op Google gestort.
Ik heb wat plaatjes gevonden waaruit blijkt dat het spoor nog steeds hoog ligt t.o.v. het dorp.Dat zie je o.a. hier : Klik voor beeld

Vroeger had Obervellach en eigen station en daar moest je inderdaad met een kabelbaan naar toe. Onze pensionbaas, Herr Lederer, was de bediener van dit ding.
Ik heb gevonden dat hij in 1931 is aangelegd. Klik     Je ziet de kunstwerken van de Tauernlijn hoger liggen dan het dorp.
Inmiddels heb ik begrepen dat Obervellach geen eigen station meer heeft, maar dat het nu Mallnitz-Obervellach heet en ergens anders is gesitueerd.

Dus logisch dat die kabelverbinding er dan ook niet meer is.Mooie foto's trouwens ! :thumbup:
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Obervellach
Ik ben in 1979 ook in Obervellach geweest, daar heb ik een paar foto´s gemaakt (die waren toen bijna 1 gulden per stuk). Zaken zoals de kabelbaan naar het station Obervellach staan me niet meer bij, maar ons bezoek aan kasteel Falkenstein (feitelijk dus Niederfalkenstein) wel!

Voor de liefhebbers (nogmaals?) de foto's uit 1979!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Obervellach
Dan ook de foto's van Niederfalkenstein uit 2018, voor de vele modelbouwers die een Kibri model van dit kasteel op de spoortafel hebben staan.

1 Ik had de auto in de buurt van het kasteel geparkeerd, ik moest nog een wandeling van 10 minuten maken....
2 Dan sta je voor het kasteel
3 Het deurtje in de poort stond uitnodigend open.
4 Het schilderwerk aan de zijkant van de toren ziet er nog netjes uit
5 Het binnenpleintje
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Obervellach
1 De grote zaal (is niet zo groot)
2 Goed bedacht door de oorspronkelijke bewoners: fraai uitzicht op de spoorbrug
3 Half uur in de toren gewacht op een trein, zonder succes...
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Obervellach
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Obervellach
Frank,

Zowel de oude als de nieuwe foto's van het kasteel zijn erg mooi. :)
Mooi uitzicht vanuit het raam in de toren jammer dat er geen trein in dat half uur dat je voor het raam stond met de camera in de aanslag langskwam.

Groet Michel
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Obervellach
Hallo Frank,
Het blijven mooie foto's :thumbup:

Leuk om ze naast de neelden uit je jeugd te leggen.

Groet, erik
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Obervellach
Met een kleine omweg (via Pula in Kroatië) ben ik naar Kitzbühel in Tirol gereden. De tent stond op camping Schwarzsee, op loopafstand van station Kitzbühel Schwarzsee. Daar was op zondagmiddag niet heel veel te zien, helaas.

1 Kaartje van Kitzbühel en omgeving met daarop de 3 stations van Kitzbühel. Station 1 is Schwarzsee, 2 is Kitzbühel Hahnenkamm en 3 is de hbf.
2 Een geduwde trein komt voorbij...
3 Helaas met zon tegen, 1144 033.
4 Het station stelt niet veel voor, 2 hokjes.
5 De aankleding is wel leuk: een telefooncel met telefoonboek!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Obervellach
6 Vriendelijk verzoek kinderen en kinderwagens hier vast te maken
7 Een kiekje van de Schwarzsee met bergen voor de liefhebbers
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Obervellach
Mooie platen weer Frank :arrow: :thumbup:
Wel apart, dat riempje om je kinderen achter te laten. :-)
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Obervellach
Hoi Cees, ja, het zijn rare jongens die Oostenrijkers.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Obervellach
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Obervellach
 @citaat Dat riempje is hoognodig !
Het is verrekte steil daar  :D

( ben er wel wakker van geschrokken  8o )

Vraagje, Frank; ik neem aan dat jullie ook nog andere dingen doen dan treinspotten.
Hoe dan ook, geniet ervan !

Grtz Tony
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Obervellach
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Obervellach
Frank,

Mooie plaatjes uit Kitzbühel. :) :thumbup:
Jammer dat er geen kinderwagen aan het riempje vast zat dan hadden we een leuke actie foto gezien. :P

Dit jaar zijn mijn lieve vrouw en ik één dagje in Oostenrijk geweest omdat we in Beieren op vakantie waren maar volgend jaar gaan we zeker een paar dagen meer naar het mooie Oostenrijk toe. :)

Groet Michel
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Kitzbühel
@Tony: de familie ging met het vliegtuig naar Pula, snel en comfortabel. De autorit heb ik alleen gemaakt. Wel zo makkelijk, alle aanwezigen hadden steeds zin om treinen te spotten!

@Michel: Oostenrijk is erg leuk, gezellig en culinair heel verantwoord. Grensoverschrijdend verkeer tussen Oostenrijk en Zwitserland zal er best zijn, ik heb zo'n panoramawagon met bergafbeelding gezien achter een Oostenrijkse intercity, helaas kon ik op dat moment geen foto maken.

Voor de liefhebber plaats ik een tweetal foto's van Pula, geweldig strand, mooi zwembad, maar voor treinen moet je daar niet zijn!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Kitzbühel
Het tweede station dat ik in Kitzbühel heb bezocht is Kitzbühel Hahnenkamm, die, jullie raden het nooit, te vinden is aan de voet van de Hahnenkamm, bij het dalstation van de kabelbaan naar de top van de Hahnenkamm.

1 Het stationsgebouw / wintersportwinkel
2 De dienstregeling
3 Taxi naar het centrum van Kitzbühel
4 Trein bergaf richting K Hbf
5 Trein bergop uit richting K hbf
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Kitzbühel
6 Dezelfde trein (S6) als op foto 5 (Talent)
7 Intercity bergaf richting K hbf
8 REX (Regional EXpress) (Desiro Mainline)
9 S6
10 S6
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Kitzbühel
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Kitzbühel
De foto's zijn weer prachtig Frank. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Kitzbühel
Het derde station in Kitzbühel is het hauptbahnhof. Dat station ziet er ook uit als een echt station, en niet als een halte. Met bijvoorbeeld een losplaats voor tankwagons.

1 Bij de spoorwegovergang in Kitzbühel
2 Het stationsgebouw
3 De losplaats
4 Stukje van de dienstregeling
5 Treinstellen (lijn S6)
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Kitzbühel
Hetzelfde treinstel en een rangeerlok
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Kitzbühel
REX Regional Expres
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Kitzbühel
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

online
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Kitzbühel
Hallo Frank,

Je had meer geluk dan wij, wij zaten vlak bij St-Johan in Tirol, daarvandaan gaan de treinen naar Kitzbühl.

Maar wij waren op een zaterdag op het station, maar dan komt voor dat de volgende trein over een uur komt. Vooral rond de middag.

M.vr.gr. Erwin
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Kitzbühel
Hoi Erwin,

Ik was op maandagmiddag in Kitzbühel, toen was het inderdaad veel drukker. Maar vooral met personentreinen, helaas heb ik bijna geen goederentrein gezien.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Kitzbühel
Hij is fijn Frank, prachtige platen weer. Bedankt voor het delen.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Kitzbühel
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Kitzbühel
Frank,
Prachtige foto's van station kitzbühel. :thumbup: :thumbup:

Groet Michel
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Kitzbühel
Na de vakantie ben ik nog een paar keer op het fietsje naar kantoor gereden. Uiteraard kwam ik daarbij langs de Westhavens.

Daar stond dan in het wild Rail Force One. Hoewel stoppen en foto's maken het risico met zich mee kon brengen dat ik de pont naar Zaandam zou missen, soms moet men de juiste prioriteiten stellen.

Rail Force One!

Foto's: Rail Force One is net losgekoppeld van een voormalig Belgische / Locon diesel, dan vertrekt hij naar de brug iets verderop, zodat omgereden kan worden naar de andere kant van de trein.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Kitzbühel
1 De Belgische lok en sleep blijven achter
2 De machinist moet wat wissels om (laten ) zetten, de lok gaat daarna de andere kant op

De opening van de Noord-Zuid metrolijn heeft gezorgd voor ingrijpende wijzigingen in oa de tramlijnen in Amsterdam. Tramlijn 12 (naar Sloterdijk) en 14 zijn vervangen door tramlijn 19, die vooral met oude reclameloze trams gereden wordt. Het reclametram-spotten tijdens de lunch is daarmee afgelopen.

Bij een bezoekje aan de binnenstad bleek dat ze wel gewoon nog rijden, die reclametrams. Maar niet meer bij Sloterdijk. Hachelijk?

Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Kitzbühel
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Kitzbühel
Prachtige plaatjes zijn het weer Frank. :thumbup:
Die rail force one heb ik ook op de foto gezet bij het bruggetje toen stond hij naast het gele locje wat er ook staat/stond.
Helaas is mijn SD kaart in mijn telefoon stuk gegaan dus ben ik de foto's kwijt geraakt. :(
Maar je bent wel erg van Sloterdijk afgeweken om de/je reclametrams te vinden. :D

Groet Michel
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Kitzbühel
Hoi Michel,

ik geloof dat die Rail Force One daar regelmatig staat, Laurent ziet hem ook met regelmaat op Uitgeest staan. Ik dacht gelezen te hebben dat hij staaltreinen tussen de Hoogovens en Sloterdijk rijdt? Jammer dat je jouw foto's kwijt bent geraakt!

Ik moest voor het werk in de binnenstad zijn, mijn collega moest zo nu en dan even op mij wachten. Je herkent vast op de foto's de Nieuwezijds Voorburgwal ter hoogte van het Paleis op de Dam. Ik overweeg om een klacht in te dienen bij het GBV en om reclametrams op lijn 19 te vragen!

Vriendelijke groet
Frank
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Kitzbühel
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Kitzbühel
Ja ik had de Nieuwezijds Voorburgwal al herkend zowel op de hoogte van het politieburo en van het paleis.
En mijn stem heb je als je een petitie gaat starten om de reclametrams weer terug op lijn 19 te krijgen. :P
En inderdaad de rail force one heb ik vaker gezien op die hoogte het bruggetje waar ik net mijn vrachtwagen in de berm kan zetten zonder het overige verkeer te hinderen. ;)

Groet Michel
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Kitzbühel
Hallo Frank,

Het zijn weer mooie plaatjes die je het geschoten en met ons deelt.
Erg jammer dat er geen moderne reclametrams naar Sloterdijk gaan.

Btw, hoe gaat de grote verbouwing? Mn laatste collegaas op de Haarlemmerweg moeten er dit jaar uit zijn.

Groet, Erik
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Kitzbühel
@Michel: dan heb ik het met de fiets makkelijker dan jij met de vrachtauto, die kan ik gewoon in het grasveld parkeren.

@Erik: de verbouwing staat al een aantal maanden stil, waarschijnlijk wachten ze nu tot de rest leeg staat? Ik zal je weer wat foto?s sturen.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Kitzbühel
Frank gelukkig voor ons stel je de juiste prioriteiten, prachtige platen weer. :arrow: :thumbup:
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Kitzbühel
In 2010 zijn we naar Provins op vakantie geweest, een leuk stadje in de buurt van Parijs. De foto's hebben hier al op het forum gestaan, maar waren dankzij photobucket verdwenen. Vorige week heb ik ze van de back-up schijf terug geplaatst op mijn PC en kan ik ze ook weer op het forum plaatsen. Hachelijk?

1 Stadsmuur
2 Toren
3, 4 en 5 Station van Provins
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Kitzbühel
In Longueville, in de buurt van Provins, is een station en een spoorwegmuseum, zie http://www.ajecta.org/
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Kitzbühel
Meer plaatjes
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Kitzbühel
1 Station van Longueville
2 Kijken richting museum
3
4 Trein uit Provins (54311)
5 Trein richting Parijs (82514)


Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Kitzbühel
1 543N
2 82510
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Kitzbühel
Station Esternay is niet erg meer in gebruik
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Kitzbühel
Helaas is er weinig te doen in Esternay!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Kitzbühel
Wel leuk om te doen: op het spoor fietsen!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Kitzbühel
Alleen al vanwege de spoorlijn is een bekend pretpark in de regio Parijs de moeite waard!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Kitzbühel
Vanaf Alice in Wonderland en in de rij bij 'Small world' is het goed treinen spotten!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Kitzbühel
Een dagje Parijs levert ook leuke plaatjes op!

Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: Kitzbühel
Metro in Parijs
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Frank,
Vele post vele prachtige foto's. :) :thumbup:

Bedankt voor het kijkplezier op deze vrije vrijdagochtend.  :P

Groet Michel
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Frank.

Prachtig en oogstrelende plaatjes.
Smaakt naar meer.

Mvg Bert
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Hi Frank,

Weer mooie foto's.
Zeker die van het Longueville Museum.

groet
Harald
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
De railbus ( met zitpositie bovenop de cabine ) is een mooi exemplaar. Vanuit Ambert (Auvrgne) rijdt nog een museumexemplaar. Een paar jaar geleden een leuke rijtoer mee gemaakt!

Mvrgr
Robert