Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Frank's slaapverwekkende plaatjes:

Gestart door frank-103 vrijdag 14 juli 2017, 22:34:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: rondrit met hondekop
Met zwager Marco, een groot hondekopfan, en de sneltram die ons weer naar huis moest brengen sluit ik af. Uiteraard is dit maar een selectie van de 600 foto's die ik gemaakt had, als iemand nog ergens foto's van wil zien, dan plaatsen jullie dat maar hier.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: rondrit met hondekop
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: rondrit met hondekop
Komt dat nou door die kroket, dat er opeens tractoren te zien zijn ?
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: rondrit met hondekop
De bovenste (reactie 200) is volgens mij Ben. Die heeft zo,n trekker op zijn baan. :D
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: rondrit met hondekop
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: rondrit met hondekop
Prachtige foto's zijn het weer Frank. :) :thumbup:
Bedankt voor het kijkplezier van heden ochtend. :)

Groet Michel
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: rondrit met hondekop
@Tony: er kan inderdaad een verband bestaan tussen kroketten en trekkers, wie trekkert er niet zo nu en dan een kroket uit de muur?   ;)

@Gerrit: het is Ben, daar Ben ik zeker van!  ;)

@Michel: graag gedaan!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: rondrit met hondekop
Dick (brund55) adviseerde me eens een bezoek aan Essen te brengen, in plaats van Oberhausen (Centro), Aken (Hunerbein), Mönchengladbach, Dusseldorf of Keulen. Als liefhebber van de verfijnde Duitse keuken (schnitzel mit pommes) spreekt een plaatsnaam Essen (eten....) mij best aan. Dus reden we onlangs naar Essen om dit oord met eigen ogen te bekijken  ;)
Na een bezoek aan een overdekt winkelcentrum en het niet-overdekte winkelcentrum kwamen we bij de Bahnhof. Daar heb ik zo'n 30 minuten rondgekeken terwijl de rest de Galeria Kaufhof (soort V+D) onveilig heeft gemaakt.

Foto's?
1 Extra brede parkplatze voor de extra dikke Duitsers in hun extra dikke auto's?  ;)
2 De Tamron (lenzen) stelling in de Saturn heeft een smaakvol stukje spoorbaan om de fototoestellen te testen!
3 De Marklin store had weinig (geen) koopjes.
4 Wo is de bahnhof? werd ooit door een Duitse militair aan Koot (uit Koot en De Bie) gevraagd. 'Do' had Koot gezegd, maar daarbij de verkeerde kant op gewezen. De invloed hiervan op het verloop van WO2? In dit geval is de Bahnhof duidelijk zichtbaar.
5 Foto vanaf het perron, ICE en het bruisende centrum van Essen.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: rondrit met hondekop
1 ICE2
2 ICE3
3 2 ICE3
4
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: rondrit met hondekop
1 Rangeerlok bouwserie 294
2 S Bahn (weer een bouwserie 422)
3 Albellio treinstel
4 Toch niet weer een treinstel?  8o
5 Gelukkig niet, een bouwserie 146!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes: rondrit met hondekop
1 De 146 vertrekt weer...
2 Gelukkig komt er ook een de andere kant op!
3 Lopend richting de kaufhof zie ik achter me het station nog liggen....
4 Beroemde Duitse delicatessen van Curry Karl (niet te verwarren met Carl uit het topic van Tony)
5 De reclametram wil niet op de foto, dat doen ze in Amsterdam beter!

Het bezoek aan Essen was goed bevallen, kan het jullie ook aanraden! En er moet nog een Marklin winkel zijn, maar die heb ik niet gezien. Hachelijk?
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Hallo frank,

Dank voor delen van het geslaagde uitje.( denk ik).
De curry staat er weer mooi op.🌭
Groet, erik

Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Frank,

Prachtige foto's van Essen bahnhof en omgeving. :) :thumbup:
Ook het eten ziet er goed uit in Essen. ;)
Tijd voor mij en mijn vrouw om ook maar eens een weekendje Essen te boeken.

Groet Michel
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Hoi Frank,

Essen ziet er goed en lekker uit,
mooi uitje zo! En helemaal niet zo ver weg idd,
bedankt voor de foto?s...
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
 B) Frank, mooi fotowerk weer. :thumbup: :thumbup:
Die close-up van je maaltijd is ook helemaal duidelijk, elk ingrediënt is waarneembaar. :P

Dirk-Jan
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Hoi Frank,

Eigenlijk jammer, dat er zoveel treinen in de weg staan/rijden op jouw culinaire reizen. Zo is er weinig van de restaurants te zien  :(
Maar het ene plaatje dat dan tóch gelukt is, doet het water in de mond lopen  :P

Ik neem aan, dat ook het recept van deze delicatesse weer in je kookboek te vinden zal zijn.

Grtz Tony
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Hoi Frank,

Fraaie beelden uit Essen.  :thumbup: Probeer bij een volgende gelegenheid eens La Passione ipv Curry Karl  :D
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
-Frank:
Knappe beelden,  :thumbup:
Maredo en Vapiano ook zeker een aanrader.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
@Erik: Essen was goed bevallen, zowel het shoppen als het essen.... ehh eten! Eigenlijk maar goed dat je in Nederland geen curryworst kan kopen, dan moet ik nog meer gaan sporten... ;)

@Michel: bedankt! Een weekend naar Essen? Het is heel goed op een dagje te doen hoor, bij jou vandaan is het ook ongeveer 2 uur rijden, na het avondeten weer naar huis.

@Edward: graag gedaan!

@Dirk-Jan: onderzoek heeft uitgewezen dat mensen die foto?s van hun eten maken hun maaltijd lekkerder vinden dan mensen die geen foto?s maken. Ik weet niet hoe betrouwbaar het onderzoek is en wat een te gedetailleerde foto zegt, maar als ik diezelfde dag nog ernstig aan de dunne op de wc had gezeten, dan had de foto wellicht als bewijs kunnen dienen. Hachelijk?

@Tony: mijn vrouw verdenkt me ook ervan dit soort tripjes te plannen om aldaar een mega partij calorieën naar binnen te schuiven, uiteraard ontken ik alles! De maaltijd op de terugreis, (de curry Karl was de lunch) bij Centro in Oberhausen, daarvan heb ik de foto preventief verwijderd voordat ik thuis was, alles wat je zegt of fotografeert kan immers tegen je gebruikt worden!

@Dick en Jørg: bedankt, ik zal jullie tips onthouden, kans is groot dat we nog een keer naar Essen gaan. Al staat Munster voor mij nu bovenaan het lijstje.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Mijn administratie met tramfoto's is niet helemaal op orde, maar deze foto's heb ik hier nog niet geplaatst:

1 Rabobank tram
2 Een Cordaan tram
3 Idem
4 Het Pauperparadijs, een theatervoorstelling
5 Idem

Aanpassing: één bericht met foto's verwijderd , was dubbelop, van dit bericht tekst aangepast...  :O
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Als weersomstandigheden en mijn werk het toelaten ga ik op de fiets naar kantoor. Lekker belangrijk, zullen jullie vast denken. Ja, en gelijk hebben jullie! En volgens mij heb ik dat in dit topic al minstens 1 keer eerder verteld. Dat is een leeftijd iets, vertellen ze me thuis. Maar goed, voor de liefhebber plaats ik een kiekje met het uitzicht van de pont bij Zaandam.

Geheel per ongeluk fiets ik dan verder richting kantoor langs de Westhavens, waar vooral kolenbakken staan die bij de OBA (Overslag Bedrijf Amsterdam) beladen worden met kolen.


Maar soms is er meer te zien.

Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
De 1829 en 1831, ooit van LOCON, waren er ook te zien!

1, 2 en 3: de 1829
4 en 5: de 1831
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Ter afsluiting en voor de goede nachtrust: er stond op woensdag 30 mei 2018 ook een bakkie!

Op internet is regelmatig te lezen dat Marklin een potje maakt van de neuzen van de NS 1600/1700/1800. Dus sta ik regelmatig met extra aandacht op station Sloterdijk de neus van de intercity naar Enkhuizen te bestuderen, want wie zijn neus schendt, schendt zijn aangezicht! Volgens mij is de neus van de Marklin lok uitstekend.
(Ik verwijs jullie graag verder naar 'Asterix en de Cleopatra')
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Ha, Frank.

Vind je het erg, deze aanvulling?

1829 = ex NS 1629 ?Ede?;
1831 = ex NS 1631 ?Voorburg?.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Prachtige platen weer overigens!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Hoi Hans, nee, ik vind een aanvulling op mijn tekst uitstekend!

Het is leuk te zien dat mijn Marklin 1631 in werkelijkheid nog steeds rondrijdt, al doet mijn exemplaar dat op zolder met stoere sneeuwschuivers. Het is ook duidelijk te zien dat het verwijderen van stickers niet altijd even makkelijk gaat!

De rijtuigbak op de vrachtauto is trouwens een deel van een Spaans CAF treinstel. Voor wie dat wil weten.
Het bakkie is van OOC rail.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Frank,

Prachtige foto's schotel je ons weer voor. :) :thumbup:
De trams zijn zoals altijd prachtig al zit ik er zelf nooit in eigenlijk  :D dan de mooie foto's van het treinstel op de dieplader schitterend wat een geluk voor ons dat jij net langs kwam fietsen daar. :)
En de foto's van Sloterdijk zijn altijd leuk om naar te kijken zeker als je een vergelijk waren onderzoek doet naar de voorkant van de NS 1600/1700/1800 modellen.

Ik zeg bedankt weer voor het kijkplezier. :thumbup:

Groet Michel
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Ik geniet van al die mooie plaatjes.
Stinkt naar meer.


Mvg Bert
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Mooi die bouwpakketten.  :D
De andere foto's zijn natuurlijk ook tof.   :-)
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes

Je hebt wel weer iets heel bijzonders op foto gezet, Frank  :thumbup:

En niemand, die het opmerkt  8o

Subliem idee, die elektrische vrachtwagen op windenergie !
En door de opgewekte snelheid houdt hij meteen de wieken aan het draaien, voor als het ff niet waait.

Thnx voor het delen !

Grtz Tony
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
 :-) :-)
Die Tony ziet ook alles 8)
:o) Tis inderdaad wel heel bijzonder, een vrachtwagen op wind energie.

Dirk-Jan
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
 Je kunt ook goed zien dat hij rechtsaf gaat, want rechtdoor kan niet vanwege de brug die daar staat.
Kwestie van een goede routeplanner in je navigatie  O:-D
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
@Michel: graag gedaan, altijd leuk om te horen dat iemand de foto´s leuk vindt!

@Bert: gaan we doen!

@schienenbus: bedankt!

@Tony: de andere forumbezoekers zijn vast jaloers omdat we hier zo vooruitstrevend zijn!

@Dirk-Jan: een vrachtautochauffeur met een ernstig darmgassenprobleem aangesloten op de motor had ook gekund, de biogas-variant. Maar een windmolentje is natuurlijk heel erg 2018!

@Tony: er zijn speciale navigatie-apparaten voor afwijkende voertuigen, zoals dubbeldeks bussen. Voor de windmolen-vrachtauto is vast ook een navigatiesysteem.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
1 Fietsend tussen Zaandam en Sloterdijk is er een boel te zien!

2 Dat ziet niet alleen op treinen maar ook op ontevreden tijdschriftlezers

3 De voorheen zo welkome Telegraaflezer wordt tegenwoordig ook met enige argwaan bekeken.

4 Er zijn zoveel lichtgeraakte lieden in ons landje

5 Wel leuk, wachten voor de spoorwegovergang op een duo vertrekkende 189´ers met kolenbakken


Aangepast: foto's vervangen voor betere versie
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
1 GVB tram - Noord-Zuidlijn

2+3 Dend - Denderend nieuws

4+5 Tram op groene stroom

Aangepast: foto's vervangen
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
1 Holland Festival tram
2 Temptation Island tram
3+4 189 823: de witte 189

Aangepast: foto's vervangen
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
De 9904 is rijdend onder de draad te zien en gewoon zoals op de gemiddelde modelspoorbaan, panto´s naar beneden en geen waslijn te zien.


Ter afsluiting, we hebben in Amsterdam ook een boot!




Aangepast: foto's vervangen
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Nb ik ben van photofiltre overgestapt naar irfanview, (verkleinen, croppen en recht zetten) maar het resultaat valt mij erg tegen. Ga ik morgen nog eens goed naar kijken, maar als iemand tips heeft hoor ik die graag.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Het blijft slaapverwekkend interessant om je draadje steeds te bekijken.
Je trakteert elke keer weer op schitterende platen, ga zo door. :arrow: :thumbup: :thumbup:
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Citaat van: frank-103 op donderdag 28 juni 2018, 23:45:46
als iemand tips heeft hoor ik die graag.
Tips aangaande fotograferen of gebruik Software?
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Hoi Wim,
wat fotografie betreft vrees ik dat ik weinig meer zal verbeteren, het gaat mij meer om de software. Ik denk dat ik photofiltre maar weer ga installeren.
Vriendelijke groet,
Frank

@Ceess: bedankt!
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Frank,

Ondanks dat de foto's  (vindt ik) van wat mindere kwaliteit zijn zijn ze toch een plezier om naar te kijken. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Hi Frank,

Weer leuke foto's.

groet
Harald
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Ben den Hollander
gast

Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Aardige foto's die resolutionair flink zijn vernacheld, beetje jammer. Om je aan te moedigen: blijven oefenen Frank. En als tip: host je foto's eens op een fotosite. :thumbup:
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
In Irfanview kan je eenvoudig 'resizen'. Daarbij kan je een 'Size method' kiezen. Resize gaat sneller maar levert lagere kwaliteit, die had ik gebruikt. Ik heb nu 'resample' gebruikt op de hoogste kwaliteit. Dat had ik gedacht, de verkleinde foto's zijn nog groter dan 350kb, dat gaat niet.
Een 2e poging op ee lagere kwaliteit plaats ik hier. Bestandje van 311 kb ipv 70.

Maar ik ga toch photofiltre even installeren en hier nog een kiekje plaatsen.

@Ben: ik had rond 5.000 foto's op photobucket, we weten hoe dat afgelopen is. Ik ben verder niet van plan 1 euro uit te geven voor foto's die ik ergens op internet plaats. Het zijn maar kiekjes!

1 Irfanview resize

2 Irfanview resample

3 Photofiltre
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
 @citaat
Dag Frank,

Heb je de foto's ook nog ergens anders?
Er zitten wellicht foto's bij die heel bijzonder en onvervangbaar zijn.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes

Spannende trams weer, Frank ! Vooral die wit-blauwe  :P
Wat gebeurt er, wanneer je de foto's gewoon verkleind in paint ?
Gaat ook best snel.
Ik lees het wel, want ik heb weer slaap gekregen  O:-D

Grtz Tony
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
@Henk: die 5000 foto's op photobucket waren voor diverse forums verkleinde foto's, de originelen heb ik allemaal nog, maar de verkleinde versie's heb ik ooit eens weggegooid. Ik kan alle foto's dus herplaatsen op dit forum, maar dan moet ik de originelen eerst weer verkleinen (en opnieuw bijsnijden en recht zetten). Daar heb ik geen zin in.  :-(
Mochten iemand die foto's graag weer willen zien, ze staan allemaal ook op mijn weblog.

@Tony: Ik ben ooit begonnen met klooien met paint, maar ben ooit overgestapt op photofiltre. Waarschijnlijk gaf dat meer mogelijkheden.

1 IrfanView
2 Photofiltre
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Frank,

Ik gebruik BDSizer.
Een simpel programmaatje waarmee je ook meerdere foto's tegelijk kunt aanpassen.
Of het programma er 5000 in een keer aankan?
Dat weet ik niet maar je kunt het altijd proberen.
De foto's in mijn topic zijn allemaal met dit programma aangepast.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
@Henk: foto's selecteren en dan kiezen voor verzenden per email, daarmee krijg je er ook eenvoudig een boel klein. BD sizer ken ik niet.

Ik heb alle foto's vervangen door de photofiltre variant, hoewel IrfanView bij resample een betere verkleining oplevert. Kijk maar naar de foto's van de 189, nummer op de neus en teksten op de zijkant zijn beter te zien.
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Scheelt een slok op een borrel Frank,  :thumbup:

Gr. Jan
Re: Frank's slaapverwekkende plaatjes
Bedankt Jan!


Het is al dagenlang fantastisch fietsweer, de camera (met handige telefoonfunctie) is altijd mee, zodat er probleemloos bezienswaardigheden op de foto gezet kunnen worden. Daar zijn natuurlijk de trams bij Sloterdijk en Bos en Lommer, maar ook de langs de Bos en Lommerweg te scoren maaltijden, want van tramspotten krijgen mijn collega´s en ik honger!

1 Robeco tram
2 Uitjes met wit bolletje
3 Uitjes met Turks broodje