Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Rosoft SDD Standaard seindecoder

Gestart door Henk (Kaleb) donderdag 13 juli 2017, 10:43:47

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Rosoft SDD Standaard seindecoder
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Rosoft SDD Standaard seindecoder
Ik ben van plan de bovenstaande seindecoders van Rosoft aan te schaffen. Maar moet ik dan de gemeenschappelijke plus of min versie hebben? Ik ga er Viessmann blokseinen op aansluiten met rode/groene/gele/zwarte draad. De zwarte is uiteraard de gemeenschappelijke.
Re: Rosoft SDD Standaard seindecoder
Als het gaat om deze seinen: http://www.viessmann-modell.com/shop/media/pdf/netherlands/4010_98106_04_FR-NL_web.pdf , die hebben een gemeenschappelijke plus.

Gr, Ben.
Re: Rosoft SDD Standaard seindecoder
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Rosoft SDD Standaard seindecoder
Dat zijn de Ben. Dank je wel. Ik meen me te herinneren dat ik bij mijn vorige (analoge) baan de zwarte draad gekoppeld had aan de bruin van de trafo. En dat werkte  ;)  Vandaar even mijn verwarring.
Re: Rosoft SDD Standaard seindecoder
Maar uit die trafo komt een wisselspanning denk ik denkelijk denk ik, dan maakt het niet uit of je die aansluit op de gele of de bruine, de diode in de zwarte draad bepaald dan de spanning, die laat dan alleen de positieve kant van de wisselspanning door.  ;)
Dat is eigenlijk appels met peren vergelijken. Voor de seinen heb je de Plus versie nodig.

Groetjes
Re: Rosoft SDD Standaard seindecoder
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Rosoft SDD Standaard seindecoder
 @citaat :thumbup: ik lijk het de snappen denk ik misschien wel waarschijnlijk  :D :D :D
Re: Rosoft SDD Standaard seindecoder
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Rosoft SDD Standaard seindecoder
Citaat van: Ben den Hollander op donderdag 13 juli 2017, 11:07:06
Als het gaat om deze seinen: http://www.viessmann-modell.com/shop/media/pdf/netherlands/4010_98106_04_FR-NL_web.pdf , die hebben een gemeenschappelijke plus.

Ben, als ik de plaatjes van de link bekijk zie ik de zwarte aan de massa "hangen". Is dit een verschil tussen analoge en digitale aansluiting?
Re: Rosoft SDD Standaard seindecoder
Het plaatje waar jij naar kijkt is analoog. Uit de trafo komt wisselspanning.

Dit staat in de tekst bij 3. Signaaltechniek:

De aansluitdraad met zwarte markering en diode is
de gemeenschappelijke retourleiding voor alle
LEDs (plus).


Gr, Ben.
Re: Rosoft SDD Standaard seindecoder
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Rosoft SDD Standaard seindecoder
oeps 8o niet gelezen.... ik ben nu eenmaal beter in plaatjes kijken  :D :D dank voor de correctie Ben