Hoi Wim,
Ik heb de 40811, de DB versie BR 57 2070, en die lijkt min of meer dezelfde problemen te hebben. Ik ga in ieder geval jouw tip voor de afstand van de tenderassen opvolgen. Ik dacht dat eerst dat het aan de wagons lag die er kortgekoppeld aan hangen (setje kolenbakwagens, die lopen nl. zelf ook regelmatig uit de rails, die heeft M te kort gekoppeld).
Ik heb nog niet zoveel met de loc gereden, dus ik moet nog even kijken of het ook nodig is om de ruimte bij de sleper aan te passen.
Of ook mijn cabine niet goed sluit, kan ik op dit moment even niet zeggen, de loc staat ergens in een schaduwstation, dus is even "onzichtbaar".
In ieder geval bedankt voor je tips
-edit - aanvulling. Ik heb er nog even mee gereden. Zowat op elke wissel loopt de loc uit de rails, dus ik zal ook iets met de sleper moeten doen.
Ik denk dat ik de tender eerst maar eens ga verzwaren, onder de koleninzet kan nog wel wat lood liggen, kijken of dat helpt, want ik meet al 14,1 mm flensafstand.
Nu is er een klapdeurtje van tussen de cabine en tender uitgevallen. Eens zien hoe ik dat weer vast kan klemmen zonder de tere klemmetjes te breken.
Zucht, ik word een beetje gaar van al die problemen met nieuwe locs (zoals ook railbus met fietsaanhanger, BR 103 met raamproblemen).
Ze zijn mooi, maar erg kwetsbaar of ongeschikt om mee te rijden...
Groet, Paul