Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress

Gestart door Aliebengalie zondag 09 juli 2017, 12:41:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
Laisdcc weer vanaf nu te koop bij AlieExpress.

Ze zijn dus weer terug van weggeweest.

Mvg: Alex
Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
Ah, jij hebt het mailtje ook gehad. Ook gelezen dat V2 nog steeds wordt aangeboden ?
Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
Ook mailtje gehad. Ben benieuwd of ze nog aangepast zijn.
Als functie decoder werken ze goed, maar als locdecoder lopen ze nog een beetje achter. Vooral als je hellingen of een spiraal hebt. Ben benieuwd wie ze weer gaat gebruiken en wat de bevindingen zijn.
Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
Heb de eerste 2 weer besteld Barry , voor in de wat lichtere modellen van Roco werken ze prima.
Ben benieuwd .

Mvg: Alex
Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
Laat je bevindingen maar horen Alex :thumbup:
Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
Zondag 09-07 besteld , en vandaag al in huis - staat als text "priority " op.
Alleen vandaag kijken word niets.....veel te warm boven......al donderd het hier verweg al , en is de zon niet meer aanwezig.
Hoop niet dat dit door de levering van de decoders komt........ :D 8) B) :D

Mvg: Alex
Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
Hallo allemaal.

Ik heb laatst een paar lais decoders gekocht en ingebouwd in een oude turmtriebwagen van kleinbahn.
Ik heb de loc aan het lopen en ik heb op de losse blauwe en zwarte draad voor de stay alive functie een condensator met diode en weerstand aangesloten echter als ik de lok van het spoor haal of de spanning van de rails haal stopt de lok meteen.
Moet ik soms nog een CV hiervoor aanpassen?
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.

Met vriendelijke groet,
Guido
Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
Het is niet de bedoeling dat je loc door blijft lopen hoor , dat stay and alive functie werkt alleen heel kort,dus haal jij hem van het spoor , dan loopt ie echt niet door.

Mvg: Alex
Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
Hoi Alex

Doorlopen is misschien wel veel gezegd maar ook de verlichting is meteen uit zodra de spanning weg is zelf al staat de lok stil op het spoor.
De verlichting is trouwens maar 1 led.
Vandaar dat ik dacht dat het niet werkt.

Mvg Guido
Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
 @citaat Je hebt toch wél een elektrolytische condensator gebruikt?
Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
Ja heb ik.

Gr Guido
Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
In navolging van Alex, en waarschijnlijk tegen beter weten in, 2 van die decoders besteld.
Ze zijn voor een SFCM van M*rkl*n, ik hou jullie op de hoogte.
Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
Beste Jkos,

Je gaat er nog spijt van hebben.
Gelukkig zijn ze niet duur. Alleen goed als functiedecoders
Mvg
Olivier 77
Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
Heb er 1 in een Marklin , en 1 in een Roco loc , en dat rijd echt niet verkeerd.
Maar ga niet zitten klooien met de cv's want dat is echt een drama (mits ze geen veranderingen hebben toegepast).

Het is uiteraard echt geen Esu decoder , maar bij de ene loc rijd het nu eenmaal beter dan bij de andere.....

Voorkeur gaat uiteraard uit naar een Esu (heb daar er nog een paar van liggen) maar die Lais die ik nu gebruikt blijven lekker in die locs zitten.....
Rijden prima hun rondjes om de kerk mee.

Mvg: Alex
Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
Alex,

Welke Marklin motor stuur je hiermee aan?
Kan ik hem ook uitlezen via mijn Lokprogrammer?
Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
Bedoel je misschien Märklin i.p.v. M(anus)rkl(anus)n
En ik denk dat jij de decoder wel kan uitlezen met jouw locprogrammer. Zal je best slim genoeg voor zijn.

Groetjes
Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
Hier rijd er een BR 151 met een hoog vermogen setje 60941 DCM dus.

De andere is een Roco BR 215.

Voor bijde gold , niets veranderd alleen het adres , en geijkt in iTrain.

Mvg: Alex
Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
Deze week de decoders ontvangen uit China.
Ik heb ze allebei ingebouwd in een oudere marklin loc met een SFCM.
De cv?s zijn makkelijk in te stellen met de Intellibox IR, en nog makkelijker gaat het met de Lokprogrammer van ESU.
Cv?s uitlezen wegschrijven is geen enkel probleem, so far so good.
De snelheid waarmee de locomotieven in eerste instantie wegreden zou Verstappen jaloers hebben gemaakt.
Instellen van de cv?s 3 t/m 6 bied weinig soelaas, de cv?s 1 en 2 daarentegen werken weer wel naar behoren.
Verder heb ik nog geprobeerd om via de cv?s 67 t/m 94 de stappen handmatig in te voeren, ook nu met weinig resultaat.
Gaat er dan niets goed zou je zeggen.
Jawel, zodra ik de snelheidsmeting met iTrain had uitgevoerd en had beperkt tot 55 km/u reed de locomotief netjes zijn route.
Weliswaar niet zo smeuïg als met een ESU decoder, maar het werkt wel.
Wat ook opviel was zodra ik de instelling in iTrain had veranderd van 28 naar 128 stappen de locomotief iets fijner is af te stellen, je kunt hem netjes laten stoppen waar je wilt. Wel vreemd als je nagaat dat mijn centrale staat afgesteld op 28 rijstappen.
Ik heb de ?urenteller? in iTrain op ?0? gezet en inmiddels hebben beide locomotieven meer dan 8 uur gereden.
Wordt vervolgd.


Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
Na een poosje proef gereden te hebben met de Lais decoder durf ik te stellen dat het ding gewoon zijn werk doet.
Het gaat weliswaar niet zo subtiel als met een ESU decoder, maar het werkt wel.
Persoonlijk zou ik hem niet in een dure loc zetten, die verdient beter.
Maar in een goedkope loc van bijvoorbeeld de 3000 serie met SFCM doet ie gewoon zijn werk.
Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
Citaat van: jkos op zondag 07 januari 2018, 18:55:57

Persoonlijk zou ik hem niet in een dure loc zetten, die verdient beter.
Maar in een goedkope loc van bijvoorbeeld de 3000 serie met SFCM doet ie gewoon zijn werk.


Hij doet het of hij doet het niet. :D
De prijs van een lok is toch niet bepalend en een goedkope lok hoort toch ook netjes te rijden?  ;)
Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
Als geld een rol speelt bij de aanschaf van een nieuwe decoder dan liever een maandje wachten en een Esu decoder aanschaffen. Bij mij komt er na uitvoerig testen van de Lais decoders geen Lais meer in een lok. Als functie decoder zijn ze wel de moeite waard  :D
Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
Barry,

Misschien heb je wel gelijk, maar laat ik het anders verwoorden.
Er staan hier 2 auto?s op de oprit de duurste kost vier keer de prijs van de goedkoopste.
Beide auto?s brengen mij naar mijn bestemming, de een wat luxer dan de ander, maar beiden doen het.
Ik deel de mening van Alex; ga niet te veel klooien met cv?s, verder laat ik iTrain zijn werk doen.
Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
Nogmaals , je moet gewoon mazel hebben als je loc goed loopt met een Laise , dat is nu wel duidelijk geloof ik...... :D
Je kan en mag ze zeker niet vergelijken met een ESU , want een Laise is duidelijk van mindere kwaliteit.
Maar ik heb 2 locs waar je echt het verschil niet kan merken , ze rijden prima , maar zonder echt een cv te veranderen.(op het adres na dan).
Heb je eenmaal zitten klooien met cv's dan valt het vaak niet mee om hem te resetten.

De beveiliging tegen kortsluiting bv haalt het ook bij lange na niet met een Esu , die is goed beveiligd en schakelt uit , een Laise schakelt ook wel uit , maar nooit meer aan , en dan heb ik het over bv de verlichting......rijden is vaak het probleem niet.

Maar die ik heb momenteel , daar ben ik best tevreden mee , maar het blijft hier voorlopig bij.
Voorkeur is en blijft uiteraard  ESU , maar voor bv een functie decoder werkt het prima.

Mvg: Alex
Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
In een ander draadje heb ik mijn bevindingen over de Laisdcc decoders besproken.
Helaas weet ik de weg nog niet zo goed op dit forum, maar jullie kunnen het vast wel vinden.
Ik gebruik Koploper om automatisch te rijden en ik rijd 2-rail.
Van " Stanley "  van Laisdcc heb ik begrepen dat je je centrale op 128 stappen moet zetten voor het beste resultaat.
Handmatig rijd ik met de Multimaus en dan kun je instellen dat je 128 stappen gebruiken wil.
Maaaaaaar hoe doe je dat in Koploper ?????
Ik heb dat niet gevonden in Koploper.
Stanley had gelijk, op 128 stappen doet de Laisdcc het best acceptabel.
In het eerderbedoelde draadje plaats ik later deze week of in het weekend mijn bevindingen van een mini-decoder in een Fleischmann Anna ( Fl 4000 ) uit een startset uit de jaren 80 van de vorige eeuw.
Dat is eerder een uitdaging als een test.
O ja, die Stanley antwoorde op mijn vragg welke versie ik recent heb ontvangen dat het de V4 betreft.
Met een geleend TwinCentre cv 7 en cv 8 gechecked en het klopt !

MVG
Leo
Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
Lid sinds: 2016

Ik klooi eigenlijk maar wat aan

offline
Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
CiteerMaaaaaaar hoe doe je dat in Koploper ?????
Ik heb dat niet gevonden in Koploper.

In onderhouden locomotieven, tabblad stamgegevens:
onderste regel: soort decoder, kies N2 DCC 128.
Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
Hallo Hans,

Dank voor je snelle reactie.
Vermoedelijk rijd jij met een Märklincentrale en weet Koploper dat die centrale de 128 stappen aankan.
In Koploper moet ik, omdat ik de Multimaus gebruik, het digitale systeem van Lenz selecteren.
En ik denk dat Lenz die 128 stappen, in Koploper, niet kent.
Ik ken het Lenz systeem niet, maar een andere reden kan ik niet bedenken.

MVG
Leo
Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
Koploper kent max 31 stappen. Een DCC decoder van 128 stappen stel je in als 28.

Gr, Ben.
Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
Hallo Ben,

Als Koploper bij het Lenz systeem ook 128 stappen zou kennen waren de Laisdcc decoders ook voor Koploper heel goed bruikbaar. Met de Multimaus op 128 stappen werken ze heel redelijk.

MVG
Leo
Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
Alle DCC decoders werken ook op 128 stappen. Maar 28 stappen volstaan, je ziet geen verschil bij het automatisch rijden. Zie dit plaatje, per decoderstap wordt de snelheid 2 - 3 km/hr opgehoogd:



Daar komt nog bij dat als je met de hand rijdt met je Multimaus je heel veel aan de knop moet draaien bij 128 stappen. Wie wil dit? :D
Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
Hallo Ben,

Je kunt de Multimaus 120 graden linksom of 120 graden rechtsom draaien.
Of je 28 of 128 stappen hebt geselecteerd maakt daarbij niet uit.
Je hoeft dus ook niet meer aan de knop te draaien.
Het verschil zit in het feit dat bij 128 stappen de loc veel mooier loopt en je de max snelheid kunt instellen.
Ga je dan weer terug naar 28 stappen dan is de max snelheid weg en rijdt de loc minder mooi.
En omdat ik als besturingssysteem van Lenz moet selecteren kan ik alleen maar 28 stappen selecteren. 128 zou fijn zijn geweest.

MVG
Leo
Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
Linksom of rechtsom: als je 128 stappen hebt zul je veel meer aan de knop moeten draaien, dat is wat ik zei.

Verder deel ik je mening niet: stap 28 bij 28 stappen geeft eenzelfde maximale snelheid als stap 128 bij 128 stappen. De maximum snelheid van een locomotief zit in CV5. Maar laten we de discussie staken anders wordt het welles - nietes.

Gr, Ben.
Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
hoi,

Citaat van: TRIXFAN op dinsdag 13 maart 2018, 09:24:52
Het verschil zit in het feit dat bij 128 stappen de loc veel mooier loopt en je de max snelheid kunt instellen.

Maximale snelheid heeft niets te maken met het aantal stappen.

Citaat van: TRIXFAN op dinsdag 13 maart 2018, 09:24:52
Ga je dan weer terug naar 28 stappen dan is de max snelheid weg en rijdt de loc minder mooi.

Dat zou niet moeten kunnen. De maximale snelheid zou hetzelfde moeten zijn. Dat een lok minder mooi rijdt kan zo zijn.

Citaat van: TRIXFAN op dinsdag 13 maart 2018, 09:24:52
En omdat ik als besturingssysteem van Lenz moet selecteren kan ik alleen maar 28 stappen selecteren. 128 zou fijn zijn geweest.

Bij 28 stappen heb je een mindere belasting van je centrale qua commando's. Qua rijden zou het niets moeten uitmaken. Het is altijd een kwestie van het goed afstellen van je decoder. Je probleem ligt bij de decoder dan aan centrale en software. Probeer eens een ander programma, zoals Itrain. Kijk of dat beter werkt als je de goedkope rotzooi in je loks wil blijven gebruiken. Dan ben je de winst van een goedkopere decoder in je decoders meteen kwijt omdat je die in een licentie voor de software investeren.

Groet Ronald.
Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
Ben het gedeeltelijk met Ronald eens (op de goedkope rotzooi na dan).

Men gaat vaak als een wilde tekeer , om gelijk alles aan te pakken , en gelijk alle cv waarde's  te veranderen , want vaak zelfs averechts werkt.
Heb hier 2 locs (1 marklin en 1 roco prima rijdend met die rotzooi).... :D :D :D
En echt hier is vrijwel 0,0 aangepast op het adres na dan.

Geef zonder meer toe dat dit niet voor en bij alle locs kan , mijn voorkeur blijft uiteraard nog steeds bij een ESU , boven andere troep.....(oeps).... :D

Functie decoders heb ik wel veel in gebruik , en die werken nog steeds prima...

Mvg: Alex
Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
Hallo Alex,

Ik ben het dan weer helemaal met jou eens.
Natuurlijk is alle waar naar z'n geld en als je die Laisdcc decoder uitprobeert weet je wat ie waard is.
Hij is niet slecht voor z'n geld, maar verwacht er niet te veel van.
Omdat ik nog maar kort met CV's bezig ben heb ik wat vragen gesteld.
En soms praat je dan langs elkaar heen.
Ik ben nu bezig die "mini " decoder te testen.
Tot nu toe hetzelfde als de standaard decoder.
In het andere draadje kom ik daar op terug.
Kort en krachtig gesteld:
Als je niet teveel verwacht is het een eenvoudige decoder die handmatig het best leuk doet.
Maar met automatisch rijden juist niet !

Zoals jij al eerde hebt aangegeven: het zijn beste functiedecoders !

MVG
Leo
Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
Hallo Leo,

Je spreekt jezelf tegen:

Citaat van: TRIXFAN op woensdag 14 maart 2018, 16:39:14
Hij is niet slecht voor z'n geld, maar verwacht er niet te veel van.
/quote]

Wat waren jouw verwachtingen voor de decoder dan? Buiten dat het ding goedkoop is. Verwacht je de kwaliteit van een ESU of om de heren hier wat te plezieren: Märklin? Want ik heb het gevoel dat je het nu neerlegt bij andere zaken dan de decoder.

Citaat van: TRIXFAN op woensdag 14 maart 2018, 16:39:14
Als je niet teveel verwacht is het een eenvoudige decoder die handmatig het best leuk doet. Maar met automatisch rijden juist niet !

Wat zijn dan jouw verwachtingen voor automatisch rijden? Daar ben ik dan benieuwd naar. Want mooi rijden is een combinatie van een hele boel variabelen: "rijkwaliteiten lok" zowel bij analoog als met decoder (ja na inbouw kan dat beroert zijn dus ander merk decoder kan helpen), de kwaliteit van de decoder en de centrale. Ga je dan nog eens automatisch rijden komt daar nog de computer en de software bij. Al met al behoorlijk wat variabelen die veel invloed op elkaar kunnen hebben.

Groet Ronald.
Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
Het is maar net hoe je het leest he , we zijn het er in ieder geval wel over eens , dat het niet op een ESU lijkt......dat is 100 procent zeker....... :D :D :D

Mvg: Alex
Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
Heren,

Uiteraard kun je de Laisdcc niet vergelijken met ESU of KUEHN.
Dat doe ik ook niet.
Daarom schreef ik ook dat alle waar is naar z'n geld.
Je kunt ook niet veel verwachten voor minder dan tien Euro!

Ik krijg de indruk dat deze decoders door een paar forumleden in het ( sorry ) verdomhoekje zijn geplaatst.
Dat vind ik jammer.

MVG
Leo
Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
Citaat van: TRIXFAN op woensdag 14 maart 2018, 22:57:32

Ik krijg de indruk dat deze decoders door een paar forumleden in het ( sorry ) verdomhoekje zijn geplaatst.


Yep, onder andere door mij. Het doet niet wat het moet doen, daar zijn we het toch wel over eens?

Citaat van: TRIXFAN op woensdag 14 maart 2018, 16:39:14

Hij is niet slecht voor z'n geld, maar verwacht er niet te veel van.


Het is raar dat iets het niet goed mag doen omdat het goedkoop is.

Gr, Ben.
Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
Dat je deze decoder niet kan/mag vergelijken met een esu decoder is idd een feit.

Waar ik tegenaan loop is eigenlijk dat de decoder niet doet of kan wat in de specs aangegeven staat. Ze geven aan dat deze decoder geen lastregeling heeft, dus dat de loc dan niet zo mooi (schokkerig) op hellingen rijd is dan een feit. Maar als ze aangegeven dat snelheden ed aanpasbaar zijn via cv?s en dat dan uiteindelijk alleen maar problemen geeft, keur ik dus niet goed. Geef dan gewoon exact aan wat de decoder wel en niet kan of wat er eventueel NOG niet mogelijk is. Als ze dat dan niet doen mag je het wat mij betreft troep noemen ongeacht wat de prijs is.

Re: Laisdcc decoders weer te koop via AlieExpress
Heren,

Citaat van: brietdijk op donderdag 15 maart 2018, 10:26:04
Geef dan gewoon exact aan wat de decoder wel en niet kan of wat er eventueel NOG niet mogelijk is.

Hier ben ik het natuurlijk helemaal mee eens.
De decoder doet niet wat de specs aangeven.
Wat wel waar is is dat wanneer je CV 29 op 22 zet je de CV's 67 t/m 94 handmatig kunt invullen.
Dat kost je een middag, maar dan gaat het.
In Ben's andere draadje laat ik mijn bevindingen zien van deze "mini " decoder in een Fleischmann Anna ( catalogusnummer 4000 van begin vorige eeuw ) en dan houd ik er over op !

MVG
Leo