Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Venlo grens 28 maart 2009

Gestart door Dennis Re 6/6 zondag 05 april 2009, 19:18:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Venlo grens 28 maart 2009
Lid sinds: 2008

Tegelen (lb)

offline
Venlo grens 28 maart 2009
Hallo allemaal,

Ik ben vanmorgen even naar Venlo geweest en ik heb nog even naar de touwjes gekeken.

Maar eerst deze.

En toen een line-up Veolia Stelle (Zwitsers spul  8) )


Het zijn inderdaad 2 draden. Ik heb het ook gevaagt daar, en ja het wordt op afstand geschakeld.

Je kunt hier ook goed zien hoe de 2 draden lopen, ze lopen af.

Bij de pantograaf zijn ze op gelijken hoogte, en daar zit ook het schakelstuk. is hier helaas niet goed te zien.Maar dat hebben ze me verteld.

En nog een foto van Duitse loc's

Ik hoop dat ik het goed uitgelegt heb :D

Groeten, Dennis
Re: Venlo grens 28 maart 2009
Lid sinds: 2008

offline
Re: Venlo grens 28 maart 2009
Citaat van: Dennis Re 6/6 op zondag 05 april 2009, 19:18:30
Hallo allemaal,

Ik ben vanmorgen even naar Venlo geweest en ik heb nog even naar de touwjes gekeken.

Het zijn inderdaad 2 draden. Ik heb het ook gevaagt daar, en ja het wordt op afstand geschakeld.

Je kunt hier ook goed zien hoe de 2 draden lopen, ze lopen af.

Bij de pantograaf zijn ze op gelijken hoogte, en daar zit ook het schakelstuk. is hier helaas niet goed te zien.Maar dat hebben ze me verteld.

Bij de eerste foto kan je zien, dat de afstandhouders ("pijpen") van beide (dubbele) rijdraden aan elkaar vastzitten en dus elektrisch met elkaar verbonden zijn. Op beide draden moet dus dezelfde spanning staan.

Wel gek dat er geen zigzag is toegepast. Dat verklaart wellicht waarom we op de tweede foto helemaal geen afstandhouders zien. Of is er juist geen zigzag, omdat er toch al een dubbele draad hangt???

Zie ook deze speciale bovenleidingsite.
Re: Venlo grens 28 maart 2009
Lid sinds: 2007

Rotterdam

offline
Re: Venlo grens 28 maart 2009
Dan neem ik mijn woorden terug die ik gezegd heb hier over, met de 2 rijdraden die zakken. Wilde van de week ook nog even gaan om het met eigen ogen te bewonderen maar helaas ik had geen tijd.
Hebben we eigenlijk een discussie gehad over niks :wink:

Mijn Excuses voor dit ongemak.

GR Mike
Re: Venlo grens 28 maart 2009
Wat ziet die video-schouwtrein er afgetakeld uit zeg :shock:

Voor de rest leuke foto`s vooral van die Duitse machines, wat een krachtspatsers zijn dat zeg 8)
Re: Venlo grens 28 maart 2009
Lid sinds: 2008

offline
Re: Venlo grens 28 maart 2009
Citaat van: mikeloper op maandag 06 april 2009, 21:05:50
Dan neem ik mijn woorden terug die ik gezegd heb hier over, met de 2 rijdraden die zakken. Wilde van de week ook nog even gaan om het met eigen ogen te bewonderen maar helaas ik had geen tijd.
Hebben we eigenlijk een discussie gehad over niks :wink:

Mijn Excuses voor dit ongemak.

GR Mike

Ik ben nu toch wel gefascineerd geraakt door die bovenleidingconstructie in Venlo. Misschien dat toch een keer iemand er na toe gaat en een het geheel op de foto vastlegt? Ook goed om dan het sporenplan er naast te leggen.