Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Memory op starten

Gestart door PaulC vrijdag 07 juli 2017, 16:02:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Memory op starten
Lid sinds: 2014

offline
Memory op starten
  Beste forumleden,
Onlangs was ik in de gelegenheid Control unit, Keybaord en memory van Marklin van iemand over te nemen (sterfgeval), ik had eerst de  loc's omgebouwd naar digtaal en ze een nummer geven via de control unit, maar de baan was nog analoog. Ondertussen heb ik mijn baan omgebouwd en worden de wissels bediend via K83, dewelke allemaal doorverbonden zijn. Nu wil ik de uitgang aan een zijde van het station naar het schaduw vier wisselstraten vastleggen, eveneens aan de andere kant.
Hetzelfde voor het schaduwstation 2X 8 straten.
De uitleg is voor mij nogal sumier, Moeten alle wissels in de zelfde stand staan bij het progameren, of moet elke groep van wisselstraten appart op de control unit/booster aangesloten worden, alvoren te progameren. In dit geval zou ik vier circuit krijgen voor de K83.
Dit laatste is voor mij niet duidelijk, ik weet dat deze spullen tussen de 10 à 15 jaar oud zijn, dat er nu andere meer moderne systemen bestaan, maar ja ! Als ik de wisselstraten zou kunnen vastleggen in de memory ben ik al zeer tevreden.
Bedankt voor jullie aandacht en reactie.
Paulc
Re: Memory op starten
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Memory op starten
Wanneer alle wissels en seinen met de keyboard te bedienen zijn kun je de gewenste wissel en seinstanden bij het programmeren van elk van 24 beschikbare routes gewoon intoetsen met de gewenste wissel of sein stand. Logisch is wel het eerst omzetten vannde wissels en daarna pas eventuele seinen.

Op het www is beslist nog wel een handleiding te vinden, en anders moet je maar even verder vragen.

John
Re: Memory op starten
Er zijn diverse beschrijvingen van de manier waarop je met Memory je wisselstraten en schaduwstations kunt programmeren. Het best beschreven vind ik de brijdrage in Marklin Insider 4/98, 6/98, 3/99, 5/99 en 2/2000. Daarin wordt t/m het volledig geautomatiseerd laten rijden van een wisselstraat stap voor stap uitgelegd. De auteur is G.Keuterman. Daarmee ook alle mogelijkheden van Memory in samenwerking met het keyboard, S88.
Mogelijk dat forumleden de resp. Insider-bladen voor je hebben. De inhoud van het blad is auteurrechtelijk beschermd, dus let op kopieren etc.