Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

waar zijn de prijzen het beste om een heleboel C-rail materiaal te kopen ?

Gestart door sn00zerman donderdag 06 juli 2017, 12:07:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
waar zijn de prijzen het beste om een heleboel C-rail materiaal te kopen ?
Hoi allemaal,

Het gaat er eindelijk van komen, mijn baan gaat eindelijk een uitbreiding krijgen, zodra de gezondheid het toelaat.
De plannen zijn al gemaakt, in de computer-ruimte komen een nieuw bureau (95 cm breed, bijna 5 meter lang), met een "dubbele bodem".
't is te zeggen, het bureaublad bestaat uit glas, en een 8-tal cm lager, komt een houten blad, waarop ik een schaduwstation ga bouwen. (met o.a. 12 opstelsporen van ongeveer 3m50 - want de 15 opstelsporen van 2m50 voldoen al lang niet meer, en niet dat ik nu voldoende opstelsporen zal hebben, maar het spaart me wel weer een extra vitrinekast uit (die er zowieso moet komen, maar met 150 locs en meer dan 500 rijtuigen, begint elke centimeter wel te tellen)
Zodoende kan ik de "ruimte" dus dubbel nuttig maken, enerzijds als een bureaublad, en anderzijds als een schaduwstation (dat meteen ook als vitrine dienst doet, want je kan de treintjes netjes zien rijden)
Tussen de computerruimte & de treinruimte, ligt nog een slaapkamer, maar ook dit een geen  probleem, we leggen een 2-sporige recht traject tussen de computerruimte en de railspiraal van m'n baan, rechter achter het bed achterdoor. (is een kwestie van het bed een 15-tal cm naar voren te schuiven)

So far, so good, maar aangezien ik tientallen wissels (en wisselaandrijvingen), honderden rechte rails enz ... nodig heb, wil ik hier eens even informeren wat nu de goedkoopste leverancier is voor C-rail materiaal.
(Duitsland, NL, BE, maakt niet zoveel uit, zolang die maar mooie prijzen heeft, en een webshop waar ik kan aankopen doen)
Vroeger kocht ik mijn spul bij Lacasa, die hadden hardstikke mooie prijzen, maar die zijn er jammergenoeg niet meer ... (te goedkoop geweest misschien ?)


groeten,
Kris
Re: waar zijn de prijzen het beste om een heleboel C-rail materiaal te kopen ?
Hallo Kris,

Houten, Catawiki zijn de eerste waar ik aan denk.
Re: waar zijn de prijzen het beste om een heleboel C-rail materiaal te kopen ?
C-Rail Maikel op MP?
Re: waar zijn de prijzen het beste om een heleboel C-rail materiaal te kopen ?
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: waar zijn de prijzen het beste om een heleboel C-rail materiaal te kopen ?
Citaat van: sn00zerman op donderdag 06 juli 2017, 12:07:29
..... 't is te zeggen, het bureaublad bestaat uit glas, en een 8-tal cm lager, komt een houten blad, waarop ik een schaduwstation ga bouwen. (met o.a. 12 opstelsporen van ongeveer 3m50 - want de 15 opstelsporen van 2m50 voldoen al lang niet meer, en niet dat ik nu voldoende opstelsporen zal hebben, maar het spaart me wel weer een extra vitrinekast uit (die er zowieso moet komen, maar met 150 locs en meer dan 500 rijtuigen, begint elke centimeter wel te tellen)
Zodoende kan ik de "ruimte" dus dubbel nuttig maken, enerzijds als een bureaublad, en anderzijds als een schaduwstation (dat meteen ook als vitrine dienst doet, want je kan de treintjes netjes zien rijden).....

Dag Kris,

Grappig, ikzelf zit momenteel voor het nieuwe baantje te denken aan een opklaptafel van Plexiglas die normaal gesproken aan de muur opgeklapt zit, maar bij behoefte naar beneden kan worden geklapt om als werkruimte te dienen.

Ben benieuwd of er al mensen zijn die iets dergelijks in gebruik hebben.

Wel een fantastisch alternatief om als 'levende' vitrine-kast zo te gebruiken.

Ook een mooie uitbreiding voor je baan dus.
Ik neem aan dat het huidige schaduwstation blijft bestaan?

Groeten,

Jan
Re: waar zijn de prijzen het beste om een heleboel C-rail materiaal te kopen ?
https://www.mbs-fischer.de
(Ik heb er geen ervaring mee)
Re: waar zijn de prijzen het beste om een heleboel C-rail materiaal te kopen ?
arnaline op 2dehands.Nieuw materiaal tegen 2dehandsprijzen.

Stel je lijstje samen en stuur mailtje naar hem.Bereikbaar via ebay ook.Je krijgt dan een prijsopgave die dikwijls ver onder houten ligt.
Ik heb nagenoeg mijn ganse baan in K rails bij hem gekocht tegen 40 % van de normale prijs.Daar kon niemand aan.
Kwestie van kwantum korting bij groot inkopen hé.
Re: waar zijn de prijzen het beste om een heleboel C-rail materiaal te kopen ?
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: waar zijn de prijzen het beste om een heleboel C-rail materiaal te kopen ?
 :) :)  Houten "place to be" zou ik zeggen ... vooral standaard lengte 188 mm veel te vinden onder de 2 ? ...

Groeten Freddy

Re: waar zijn de prijzen het beste om een heleboel C-rail materiaal te kopen ?
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: waar zijn de prijzen het beste om een heleboel C-rail materiaal te kopen ?
 @citaat
Kris,

zoals mijn naamgenoot  (Freddy ) Fredje al aangeeft, in Houten, heb er vorige week zelf nog een partij gekocht, rechte rail 24188 aan 1.8?/st wissels 24611/12 aan 12,5? st  allemaal nieuw meestal afkomstig uit startsets.

grts Freddy
Re: waar zijn de prijzen het beste om een heleboel C-rail materiaal te kopen ?
Kris,

Voor de "beste"prijzen;  Stummi's Preisliste
http://www.stummi.de/gleise0_Ce.htm?2017

Cees
Re: waar zijn de prijzen het beste om een heleboel C-rail materiaal te kopen ?
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: waar zijn de prijzen het beste om een heleboel C-rail materiaal te kopen ?
Buiten dat, gewoon de stoute schoenen aantrekken. Ook bij je normale handelaar krijg je wel korting als je veel wilt hebben.
Re: waar zijn de prijzen het beste om een heleboel C-rail materiaal te kopen ?
Bedankt allemaal, modellbahn West en Arnaline komen er voorlopig als goedkoopste uit.
Houten is zeker de eerstkomende maanden geen optie voor mij, mijn gezondheidstoestand laat zo'n beurzen
Niet toe, en ik heb trouwens door de medicatie ook nogsteeds een rijverbod.

Die stummi link moet ik ook nog eens tegoei bekijken op de mac, want op de ipad is dat te klein om er
Kop nog staart aan te krijgen. Blijkbaar zijn de prijzen de laatste jaren ook flink gestegen als ik het zo zie ...
(Een vaste handelaar heb ik niet, ik koop letterlijk zo goed als alles online en soms op beurzen)

Toch bedankt allemaal,
Groeten,
Kris
Re: waar zijn de prijzen het beste om een heleboel C-rail materiaal te kopen ?
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: waar zijn de prijzen het beste om een heleboel C-rail materiaal te kopen ?
De prijzen zijn de laatste jaren inderdaad flink gestegen. Een Engelman 24624 kost tegenwoordig bij Märklin 70 euro. Ooit was dat 55. Een stukje recht spoor heeft al een UVP van 3,20. Ooit rond de 2 euro geweest. Mijn handelaar zei laatst ook al. Soms, als je even niet kijkt, hebben ze er weer rustig 5% of 10% bij gedaan.
Re: waar zijn de prijzen het beste om een heleboel C-rail materiaal te kopen ?
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: waar zijn de prijzen het beste om een heleboel C-rail materiaal te kopen ?
Citaat van: sn00zerman op donderdag 06 juli 2017, 17:17:51
op de ipad is dat te klein om erKop nog staart aan te krijgen.
Een palm zal dan niet veel beter zijn: http://www.stummi.de/palm/palmtop.html
Re: waar zijn de prijzen het beste om een heleboel C-rail materiaal te kopen ?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: waar zijn de prijzen het beste om een heleboel C-rail materiaal te kopen ?
Ik koop meestal rails bij locomobiel uit Duitsland, staat ook op de beurs in Houten.
Verzenden doen ze ook.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: waar zijn de prijzen het beste om een heleboel C-rail materiaal te kopen ?
Ik kwam deze site tegen.

http://www.behr-mobile.eu/

misschien heb je er wat aan.

Gr. Dirk