Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Het Einde van station Heerlingen

Gestart door i_m_johny woensdag 05 juli 2017, 09:00:37

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Het Einde van station Heerlingen
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Het Einde van station Heerlingen
En ik was zo lekker bezig. Ontwikkelen, groter groeien, ontwerpen.

De fouten uit de weg willen ruimen door een rigoureuze beslissing van ruim een jaar geleden om ALLES af te breken en op basis van eigen ervaringen en de routine van anderen DE baan te maken die het de komende 15 jaar zou moeten doen.

Het ontwerp bleek een probleem te zijn. Een gebrek aan fantasie zette me telkens weer op het verkeerde been. Dus uiteindelijk het besluit genomen gewoon met een Schaduwstation te beginnen. 6 meter lang, 3 meter aan iedere zijkant, een helix om het af te maken. Een monsterklus om te ontwerpen, maar een fantastisch vooruitzicht om er mee aan de gang te gaan. De materialen had ik eigenlijk al in huis, dus wat hield me tegen.

3 weken fantastisch mooi zomerweer dus, die me ervan weerhouden hebben om ermee aan de slag te gaan. De eerste fase was om alles in te pakken.
En terwijl dit uiteindelijk toch in volle gang ging, de meest verschrikkelijk boodschap die je als modelspoorder kunt ontvangen.

WE GAAN VERHUIZEN.

Wat bleek. De maatregelen van de regering om 4 jaar geleden het 'scheefhuren' te introduceren, hebben hier dus in die tijdsspanne een huur-verhoging weten te bewerkstelligen van ruim ? 100,00 per maand. Het spaarpotje blijkt de bodem te zien en het einde is nog niet in zicht.
Wat voor iemand anders de volgende logische stap lijkt, blijkt voor ons een noodzaak om toch nog de regie in eigen handen te houden.
Een koophuis. Absoluut niet de bedoeling, maar helaas een stap die we niet uit de weg kunnen gaan. En omdat de kinderen ook ruimte nodig hebben om zich te ontplooien heb ik besloten geen beslag te leggen op de zolder.

En ik schaam me ervoor om te zeggen dat dit zeker geen gemakkelijk beslissing was. Om te nemen zeker wel, want je weet waar je het voor doet, om de gevolgen ervan in te zien, bleken er 2 weken nodig te zijn om de treinen weer te kunnen aanschouwen zonder tranen in de ogen te hebben.

Dit weekend zijn de laatste treinspullen op de baan ingepakt en heeft de nieuwste aanwinst (die ik mezelf toch nog gunde) de baan officieel afgesloten.
Het schaduwstation en een deel van 5 meter paradebaan was al inmiddels afgebroken en de laatste 8 meter, moet nu het onderspit delfen.

Het einde van station Heerlingen.
Een treurige afsluiting van 6 jaar heel veel spoor-plezier....




Groeten,

Jan
Re: Het Einde van station Heerlingen
 :-( :-( Snif , Snif )
Re: Het Einde van station Heerlingen
Ach straks heb je weer een mooie nieuwe baan , en ben je dit weer snel vergeten.
Het gezin en de centjes eh eurie's moeten toch ook op orde wezen.
Immers zonder stroom rijden de trientjes niet.....
Veel suc6 straks.

Mvg: Alex
Re: Het Einde van station Heerlingen
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Het Einde van station Heerlingen
Johny,

Dat moet aankomen als een mokerslag, jammer dat je noodgedwongen moet stoppen met zo een fijne hobby, hopelijk kan je in je nieuwe koophuis toch nog wel ergens een kleine ruimte weten vrij te maken voor een baantje
Veel succes alleszins gewenst

Grts Freddy
Re: Het Einde van station Heerlingen
Ben den Hollander
gast

Re: Het Einde van station Heerlingen
Mokerslag?

Nee joh, niet zo somber, verhuizen en een nieuwe baan bouwen, 2x leuk. :)

Gr, Ben.
Re: Het Einde van station Heerlingen
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: Het Einde van station Heerlingen
Jan,

Het voordeel is weer dat je bij je zoektocht naar een woning nu wel kunt kijken naar een ruimte voor je nieuwe baan. ;)
En mocht je eens een paar helpende handen nodig hebben, je hebt mijn adres gegevens, tenzij je naar een heel ander deel van het land gaat verhuizen.

Rob
Re: Het Einde van station Heerlingen
Hallo Jan,

Misschien is er bij het huis een schuurtje te bouwen.
Re: Het Einde van station Heerlingen
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Het Einde van station Heerlingen
Iedereen bedankt voor de bijval.

Het is gelukkig niet zo dat ik moet stoppen met de hobby. Maar het enthousiasme wat ik zat op te bouwen is wel behoorlijk weg.
Eerst maar eens doorgaan met afbreken. Heb nu vrijwel alle rails van de baan. Verbaas me erover hoeveel het inmiddels is. Er komt een vervangende baan, maar moet me richten op een kleine 3 meter bij 1,80. Dat komt ook wel goed, maar is natuurlijk een niet te vergelijken situatie.
Ook een Central Station 3 Plus, vindt ik eigenlijk totale overkill. En heb er spijt van de z21 te hebben verkocht, want die had het prima gered.

Volgend jaar voorzichtig beginnen met een nieuwe opzet. Ik zie genoeg leuke baantjes met beperkte afmetingen, maar het ontbreken van de BigBoy met 30 BoxCars met een treinlengte van 5,5 meter doet wel pijn.

Het altijd gezegd dat ik absoluut geen treinen in dozen wil hebben en ook niet geloof in vitrine-kasten, maar merk wel dat het die kant wel opgaat.

Ook weet je niet hoe lang het duurt dat één of beide kids het huis uit gaan. Dus modules maken, zal een goeie investering zijn om flexibel te blijven en direct de ruimte te claimen zodra die beschikbaar komt  :D  :D  :D.
Ik heb al iemand gehoord (Rob?) die behoorlijk wat ervaring heeft in dit vakgebied. En waar ik dankbaar gebruik van zal maken, zodra het van toepassing zal zijn.

Groeten,

Jan

Re: Het Einde van station Heerlingen
Hallo Jan,

Ik ben ook bezig in een kamertje van 3 bij 2,5. Met creatief ontwerp wel 110 m rails.
Re: Het Einde van station Heerlingen
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Het Einde van station Heerlingen
Wablief?

110 meter rails?

Tsja, mijn looppad moet intact blijven, vanwege een raam wat bereikbaar moet blijven, dus zal het maximaal 3 m. bij 1,10 worden. Maar één schaduwstation zit absoluut in de planning.

Dus ben ik benieuwd wat de mogelijkheden zijn. Een metertje erbij was wel leuk geweest.

Maar ach, het komt wel goed.

Groeten,

Jan
Re: Het Einde van station Heerlingen
Re: Het Einde van station Heerlingen
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Het Einde van station Heerlingen
Citaat van: i_m_johny op woensdag 05 juli 2017, 09:00:37
'scheefhuren'
Dat is balen, want zo teer je ook in op het eigen geld om een huis te kunnen kopen.

Desondanks, er zijn nog steeds huizen te vinden die goedkoper zijn dan huur.
Merendeels aan de oostkant van het land. Men ziet je daar graag komen, vooral met kinderen.
Sterkte bij het vinden, en succes met afbraak en wederopbouw.
Re: Het Einde van station Heerlingen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Het Einde van station Heerlingen
Hoi Johny.
Iedere keer wanneer ik lees dat iemand zijn baan, in opbouw of grotendeels klaar, moet afbreken vanwege zwaarwegende problemen, voel ik de pijn die jaren werk aan je baan vergde! :-(

Maar ja, wanneer de beslissing genomen is kun je ook kijken naar de voordelen die dit op kan leveren.
Er zijn er al verschillende genoemd en opnieuw beginnen geeft vaak ook weer nieuwe inzichten.

Voorlopig eerst sterkte vanwege afbraak en voor daarna veel geluk en wijsheid bij de zoektocht voor een nieuwe woning en de opbouw van een nieuwe Baan! O:-D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: Het Einde van station Heerlingen
Jan, lullig voor je, dat je door de doorgeschoten regelgeving, gedwongen bent te verhuizen.
Plusunt: Kun je meteen overstappen op 2-rail en DCC.
En indien ruimtegebrek nijpend wordt: N-spoor.
Succes met de plannen voor de toekomst.
Re: Het Einde van station Heerlingen
Jan

Ik ken het gevoel om een mooie grote baan te moeten afbreken, heb ik zelf ook meegemaakt ooit.

Maar heb nu mijn baantje in de garage staan dankzij mijn lieve goede vrouw, en hoop voor je dat je een mooie kamer hebt als je verhuisd.
Re: Het Einde van station Heerlingen
Hoi Jan,

Kijk eens op https://www.minimax-modellbahn.de/unsere-module/. Zonder onze eigen moduleclub voor het hoofd te stoten, zou dit best iets kunnen zijn. Relatief compacte, smalle modules, waarvan je er best een aantal kwijt kunt op 300*110 cm (als opslag/ bouwruimte). Het rijden doe je dan, wanneer jij zin hebt, gewoon in de woonkamer. Geen idee hoe groot die is, maar met een paar leuke bochtenmodules kan die Bigboy in het weekend prima slingeren! Moet een machtig gezicht zijn ;-).

Hier staan een paar leuke filmpjes van rijdagen van deze club, maar met deze maat kun je prima je eigen club beginnen ;-)

Succes, en alles komt goed!

Groeten,
William 
Re: Het 'einde' van station Heerlingen
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Het 'einde' van station Heerlingen
Nou.

Ik heb nooit veel tijd nodig (behalve als het om het bouwen van spoorbanen gaat .... :D ), om een besluit te nemen bij grote beslissingen. De kleintjes kan ik uren/dagen/maanden over dimdammen.
En met de financiële achtergrond van mijn vrouw erbij en het enthousiasme bij het 'shoppen', bleken er maar 2 weken nodig te zijn na het besluit om 'passende woonruimte' te vinden. En daarbij nieuwe ontwikkelingen zoals vervanging van en uitbreiding van ramen op zolder en plaatsing van zonnepanelen zijn we niet uit de weg gegaan.

De handtekening is zelfs al gezet en de laatste aandachtspuntjes dienen nog even afgerond te worden.

Alles is dus duidelijk. Dat maakt het wel weer makkelijker. De voordelen wegen zeker op tegen de nadelen (financieel gezien). Maar de teruggang in 'leefruimte' is even een aanpassingspuntje. Inderdaad, al vele malen soortgelijke verhalen mogen lezen, waarbij je automatisch meeleeft met de ander. Dat het mezelf nu overkomt, had ik 4 weken geleden nog niet mogen bedenken.

Die N-spoor optie heb ik zelf heel serieus overwogen. Echt op onderzoek geweest, maar toch uiteindelijk geconcludeerd dat ik met mijn Marklin-spullen wel heel tevreden ben. En toch is zelfs de laatste dagen nog overwogen om 2-rail weer serieus te nemen. Want keerlussen hebben nu toch weinig toch zin en dan zal eentje voldoende zijn (en daar is weer apparatuur voor beschikbaar).

Die module optie is echt wel een optie.
Want zelfs het dusdanig maken dat het makkelijk in kleine vorm gewoon in 'de hobby-kamer' kan staan, of in opslag daar waar ruimte is en af en toe elders plaatsen zou een mogelijkheid zijn, waarbij je je in ieder geval niet verveelt.

En een bigboy slingerend door de huiskamer zien stomen, wiens hart gaat daar nu niet sneller van kloppen  :D  :D  :D.

Groeten,

Jan
Re: Het Einde van station Heerlingen
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Het Einde van station Heerlingen
Het grote voordeel van modulair (of in segmenten) bouwen, is de verplaatsbaarheid. Met als bijkomstig voordeel van modulen dat je bij elkaar kunt buurten omdat de grenzen en bestekkering aansluiten.

Als ik naar je eerste bericht kijk, dan zie ik een schaduwstation-in-opbouw dat statisch (niet-verplaatsbaar) is. Je moet het afbreken om te kunnen verhuizen.

Zo ben ik ook begonnen, tot het moment kwam dat verhuizen kansrijk werd.

Een van de tussenoplossingen staat op dit forum  in een oud (afgesloten) draadje van ene Wim.
Die had een "modulair" systeem: een soort tafelranden waarbinnen je tafelsegmenten op hangt.
Van hout, prefab van een of ander Duits bedrijf.

Ik stel me dat met de huidige middelen voor als L-profiel hoekstaal (bakrand), waarbinnen de "plaat" rust.
De baan is dan in een aantal platen los weg te zetten.
Re: Het Einde van station Heerlingen
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Het Einde van station Heerlingen

Er valt voor de toekomst heel wat te zeggen over modulair bouwen.

Eerlijk gezegd was ik het al van plan voor de 'vernieuwde' versie van de huidige baan (die trouwens nu al vrijwel helemaal afgebroken is, qua spoorbaan).

Tafel van een meter lang, met een breedte van maximaal 50 centimeter en zo dan als blokkendoos de baan kunnen samenstellen.
Als ik op die wijze het onderste schaduwstation zou gaan vorm geven, vormt dit dus de basis waarop de spiraal geplaatst kan worden.

En het volgende schaduwstation dan overdwars, weer met blokken van 1,10 lang en 50 centimeter breed.
Om te eindigen met de paradebaan.

Achteraf kan het dan gewoon verplaatst kunnen worden, naar of de één na grootste slaapkamer van 3,60 breed en 3,20 diep of de zolder van 4,5 meter breed en 5 meter diep.

Genoeg te ontwikkelen dus. De nadruk zal in eerste instantie dus vooral op de tafel liggen, met alle extra benodigdheden die daarbij horen.

We zien het wel.

Groeten,

Jan
Re: Het Einde van station Heerlingen
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Het Einde van station Heerlingen
Hoi Jan,

treurig dat je moet afbreken. Eerlijk gezegd, een CS3+ vind ik niet echt overkill, alhoewel zo'n Z21 mij ook een fijn apparaat lijkt. Je hebt nu wel veel rails, wellicht kan je in je nieuwe huis eerst eens een flinke vloerbaan opzetten. Voorbeelden te over (zie mijn topic). Overstappen naar N heb ik ook wel eens overwogen. Maar nu is de overstap financieel niet aantrekkelijk, daarvoor heb ik teveel Märklin en andere H0 spullen.

Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, is de kans groot dat ze snel het huis uit gaan? Het blijft koffiedik kijken. Toen mijn ouders naar dit huis verhuisden, riep ik ook dat ik er geen 10 jaar zou blijven zitten. Ondertussen zit ik al wel op de helft. Zaken lopen nou eenmaal niet zoals je verwacht.

Veel succes ermee. Ruim alles netjes op en noteer wat je hebt, daar ga je in de toekomst dan nog veel plezier van hebben.

Groet,
Laurent
Re: Het Einde van station Heerlingen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Het Einde van station Heerlingen
Hoi Jan,

Jammer dat je deze mooie baan moet afbreken, je was net zo lekker op weg.
Ik kan begrijpen dat je het even gehad hebt met de hobby, eerst de andere zaken regelen dan komt de hobby vanzelf wel weer in beeld.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Het Einde van station Heerlingen
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het Einde van station Heerlingen
Jan,

Ik heb het hele verhaal gelezen en ik vindt het spijtig dat je de mooie baan hebt moeten afbreken ivm een verhuizing.
Je mooie baan heb ik gelukkig een aantal keren mogen bewonderen en onder het genot van een drankje hebben we uren zitten kletsen over de mooie hobby die we hebben. :)
De zolder sta je af aan je kinderen dat is een heel mooi gebaar van je maar ik weet zeker dat jij zelfs in het kleinste kamertje van je huis een mooi ban kan neerzetten dus dat gaat helemaal goed komen in jullie nieuwe woning.
Hopelijk komt de nieuwe woning in de buurt te leggen van jullie oude woning want daar begon ik net pas de weg te kennen. :D

Jan en je lieve vrouw en kinderen en de hond niet te vergeten roept mijn vrouw veel succes met de verhuizing en als je / jullie gesetteld zijn komen we graag eens bij jullie nieuwe stulpje kijken. 

Mooie nieuwe aanwinst heb je er nog bij gekregen. :thumbup:
Veel rijplezier toegewenst in je nieuwe woning. :)
Re: Het Einde van station Heerlingen
Spijtig om te lezen Jan, dat het einde genaderd is van uw baan.
Maar troost u, de mogelijkheid op de start van een nieuwe baan komt sneller dan u denkt.
Ook ik had mijn baan moeten afbreken ivm een verhuizing nu 2 jaar geleden.
En ben nu volop bezig met de bouw van mijn nieuwe baan.

Sterkte en succes.
Mvg, Willy 
Re: Het Einde van station Heerlingen
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Het Einde van station Heerlingen
Hi Jan,

Succes met de verhuizing en uiteraard kan je t.z.t. weer veel plezier beleven aan het opbouwen van een nieuwe baan.

groet
Harald
Re: Het Einde van station Heerlingen
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Het Einde van station Heerlingen
Bedankt Harald (en anderen natuurlijk ook voor de bijval),

De filmpjes van 'de oude baan', zijn momenteel emotioneel iets teveel voor me. Merk dat ik dat wel moeilijk vindt. Je merkt dat je iets nog meer gaat waarderen, als het er niet meer is. En zelfs voor een hobby geldt dat ook.

De nieuwe baan is echter in gedachten al in volle gang aan het ontwikkelen.
Af en toe stel ik nog even een vraag en alles wordt zorgvuldig afgewogen om van 3 meter bij 1,80 het zo optimaal mogelijk te gaan gebruiken. Het besef dat 'groot denken', wat de basis zou worden van de nieuwe baan, 'tijdelijk' niet van toepassing is is nog steeds soms lastig te onthouden  ;).

Maar kleinschalig denken levert in ieder geval meer detail op. Dus hoop ik toch begin 2de kwartaal volgend jaar er alweer mee begonnen zijn.

Groeten,

Jan
Re: Het Einde van station Heerlingen
Ha die John

Elkaar vrijdag gesproken in die gezellige winkel in Den Bosch, waar Martijn de scepter zwaait. Hij heeft inmiddels zijn eerste rondjes gedraaid de stoomloc.
Zal zo spoedig mogelijk wat beelden publiceren in mijn forum.

Veel succes met de opbouw van je nieuwe baan. Misschien een idee om een kopstation te maken met een klimspiraal met 1 of 2 Nico's eronder. Dan kun je toch veel treinen herbergen en je houd je hobby in stand  :D
Re: Het Einde van station Heerlingen
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Het Einde van station Heerlingen
Hé Adrie.

Het was een toevallige ontmoeting in die overvolle modelspoorzaak in Den Bosch. Martijn heeft daar zijn zaakjes goed voor elkaar. En daar waar je uit de markt alleen maar negatieve geluiden hoort, verbaas ik me iedere keer weer over het enthousiasme en vooruitstrevendheid van deze relatieve jonge maar uiterst vriendelijke gastheer van dat treinen paradijs.

Ik heb anderhalf uur rondgekeken en jij hebt gelukkig nog iets gekocht :-).

Ik hoop snel wat foto's van die enorm mooie stoomloc van je te mogen tegenkomen op dit forum. En zal verder je persoonlijke draadje eens verder uitspitten.

Verder een fijn weekend toegewenst en veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Groeten.

Jan
Re: Het Einde van station Heerlingen
Gaat zeker lukken Jan. Met dat fijne weekend. :thumbup:

Kijk ook maar eens op de website waar ik menig filmpje van modelbanen en musea op heb staan. Inclusief mijn eigen baantje.

Fijne vakantie verder en hoop je nog eens hier of daar en of bij Martijn tegen te komen. ;)
Re: Het Einde van station Heerlingen
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Het Einde van station Heerlingen
Hi Adrie1961

Zet er eens een link bij

groet
Harald
Re: Het Einde van station Heerlingen
Ben den Hollander
gast

Re: Het Einde van station Heerlingen
 @citaat Effe op z'n wereldbolletje klikken Harald. ;)
Re: Het Einde van station Heerlingen
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Het Einde van station Heerlingen
 @citaat  :thumbup:
Weer wat geleerd.

groet
Harald
Re: Het Einde van station Heerlingen
Hallo Jan Misschien iets interessant voor jou gezien....

https://veiling.catawiki.nl/kavels/13065055-liliput-h0-820-5-delig-set-wagens-rheingold-van-de-drg

Misschien wel niet zo mooi als de set bij Martijn in de winkel. ;)

Heb trouwens nog even opgezocht wat ik voor die startset heb betaald. Januari 2015 heb ik hem aangeschaft voor 1189,50 de werkelijke prijs was 1479,95
Hoop dat ik nu je weekend hier niet mee vergald heb.  :D
Re: Het Einde van station Heerlingen
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Het Einde van station Heerlingen
Dag Adrie,

De lilliput set heb ik al, maar zie wel degelijk kwaliteitsverschil ertussen. Ook vindt ik de bruin uitgevoerde set gewoon mooier.

Dat ik 'teveel' heb betaald voor die hele mooie mega set, besef ik me al een tijdje, maar anderzijds denk ik redelijk tegen het randje aan er zitten. Het wordt er zeker niet minder mooi van. En het zal mijn weekend zeker niet negatief beïnvloeden.

Zodra de boel weer uitgepakt is, komt er wel weer eens een Line-up waarbij bijv. een T13 met bruine 3-assige rijtuigjes als voorbeeld zal dienen.

Groeten,

Jan
Re: Het Einde van station Heerlingen
Ben benieuwd Jan.

We houden het in de gaten.
Re: Het Einde van station Heerlingen en het begin van iets nieuws
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Het Einde van station Heerlingen en het begin van iets nieuws

Ieder einde betekent een nieuw begin.

En in de laatste weken hebben mijn radertjes op volle toeren gewerkt om te bedenken hoe de kleinere ruimte optimaal ingezet kan worden. Daarbij zijn er inmiddels 5 banenplannen opgezet, waarbij de laatste (maar dat is iedere keer zo) de beste overlevingskansen heeft.

Maar het besef dat meer dan één schaduwstation bij deze kleine ruimte van 3,00 meter bij 1,80 absoluut niet reëel is werd ook steeds duidelijker.

Dus de overstap gemaakt om van schaduwstation naar wand-opstelling te gaan switchen (want de treinen in dozen opslaan, heeft bij mij nog steeds geen voorkeur). Hiermee meteen de benodigde meters op de vloer beperkend, om zaken op te slaan.

DE VITRINE KASTEN.

1 x 150 bij 75 centimeter en 1 x 130 bij 75 centimeter, 10 centimeter diep.
2 x 8 opstelsporen (rails inbegrepen).

Het vooruitzicht om grote treinstellen nog steeds mooi in het zicht te hebben, doet een glimlach op mijn gezicht ontstaan.
Maar nu nog een manier bedenken om deze gevaartes veilig te bevestigen.

Groeten,

Jan
Re: Het Einde van station Heerlingen
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Het Einde van station Heerlingen
En dat was het einde van het afscheid van Station Heerlingen.

Ontwikkelen dienen zich telkens razendsnel aan en worden al sinds een aantal weken bijgehouden in een ander draadje waar het alleen maar gaat over 'de toekomst'.

Klik voor: "Van Station Heerlingen naar Larkerveen en Station Swischenboden" .

Groeten,

Jan
Re: Het Einde van station Heerlingen
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Het Einde van station Heerlingen
Jan,

Bedankt voor het kijkplezier van Station Heerlingen een station wat ik een paar keer heb mogen bewonderen als ik bij je langskwam. :)

Ik kijk uit naar het kijkplezier in je andere topic van Larkerveen en station Swischenboden.
En hopelijk mag ik die baan ook in het echt bewonderen als ik in Heerenveen en omstreken ben. :P
Re: Het Einde van station Heerlingen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Het Einde van station Heerlingen
Ik stap over naar het andere draadje Jan  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Het Einde van station Heerlingen
Misschien dit topic dan maar afsluiten met een slotje?