CiteerOftewel, wie heeft de moed om hier z?n vingers aan te branden?
Weet dat ik ENORM geholpen zou zijn!
Nou moe!
Maar een duidelijker uitleg van de ruimte kun je niet geven,
en inderdaad, dat schakeltableau dwingt af om de wissels min of meer gelijk te houden.
Maar niet persé. Een virtueel tableau op een pc is ook een abstractie van de feitelijke baan.
Je zou het 4-sporig schaduwstation kunnen beschouwen als iets wat boven ligt in plaats van achter.
Kwestie van abstract denken.
Een schaduwstation boven leggen. Mmm, tja dat was ineens een ingeving. Het bestaande station ligt dan in beeld op het maaiveld, maar de op en afrit naar het schaduwstation-niveau liggen uit beeld.
Het schaduwstation zelf komt door zo'n opbouw in principe aan de voorkant van de bovenste "ovaal", maar dat kan niet want daar ligt je maaiveldstation al in beeld. Dus moet het schaduwstation dan wat meer naar achteren, of het maaiveldstation meer naar voren. Net hoe het uitpakt met het bogenwerk. Dat zie je alleen maar als je het uitprobeert, b.v. in wintrack of scarm.
Die waslijnen, daaraan hangen natuurlijk lakens, lange broeken en zo ...
(oftewel je zit vast aan een maximale hoogte,
je wil niet dat een laken aan bergtop of alpenhut blijft hangen, dat wordt duur)
Bij ons hangen die 's winters in het trapgat, en dat is ook niet ideaal.
Omdat de damp dan door het zolderluik naar de treinkamer trekt.
Daar is 't iets makkelijker af te voeren. Maar toch.