Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Gezocht: schema of foto's van de print van een 1472 Fleischmann

Gestart door Rijsacker dinsdag 21 november 2017, 17:48:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Gezocht: schema of foto's van de print van een 1472 Fleischmann
Ik heb een Fleischmann 1472 Plan V.
Alleen de prints zijn niet meer origineel en dus de bedrading ook niet.
Kan iemand mij uitleggen met foto's of een schema hoe het origineel hoort te zitten?

Ik heb al op dit forum en Google gezocht maar nog niet gevonden wat ik zoek.
Ik kom alleen een item tegen over het ombouwen van een 1472 naar digitaal. Zonder schema of foto's.
Re: Gezocht: schema of foto's van de print van een 1472 Fleischmann
Wil je hem terugbrengen in de originele (analoge) staat of wil je hem digitaal gaan rijden? Want dat laatste is wellicht de reden dat de originele printplaatjes vervangen zijn.

Ik heb een origineel, analoog exemplaar, ik kan wel wat close-up foto's maken als je wilt.

Groeten, Bastiaan
Re: Gezocht: schema of foto's van de print van een 1472 Fleischmann
Sterker nog er was ook een van fabriek af digitale versie. Er zullen dus wel meerdere versies van de printplaten zijn ook.
Re: Gezocht: schema of foto's van de print van een 1472 Fleischmann
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Gezocht: schema of foto's van de print van een 1472 Fleischmann
Op de site van Fleischmann NL staat een detailoverzicht van dit treinstel. Met onder meer plaatjes van de prints.
Re: Gezocht: schema of foto's van de print van een 1472 Fleischmann
Citaat van: NL-modelspoor op dinsdag 21 november 2017, 20:35:13
Sterker nog er was ook een van fabriek af digitale versie. Er zullen dus wel meerdere versies van de printplaten zijn ook.

Er bestaat geen digitale versie van de Plan V van Fleischmann.
https://wiki.3rail.nl/index.php?title=Bouwserie_Mat_%2764
Re: Gezocht: schema of foto's van de print van een 1472 Fleischmann
Die bestaat wel.
Ik heb er eentje, nieuw gekocht.
Re: Gezocht: schema of foto's van de print van een 1472 Fleischmann
Ja ik ook nieuw gekocht. Voor zover ik weet alleen de gele. Treinstel 942 is analoog. Heb je een 888 is ie digitaal.
Re: Gezocht: schema of foto's van de print van een 1472 Fleischmann
Ik weet niet wat precies je bedoeling is maar forum moderator looney tunes is voor zo ver ik het weet bezig een ontwerp te maken voor een nieuwe print voor in de 1472/4472 waar dan ook een decoder op geprikt kan worden.
Dus als dit iets voor je is en je hebt er geen haast me dan moet je nog even geduld hebben kijk hier voor verdere vorderingen.