Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's bovenleiding werkzaamheden

Gestart door Varekamp zondag 25 juni 2017, 23:38:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Nieuwe baan nieuwste update:Parkeerplaats&info, perron aanbouw
Dat ziet er goed uit! Het groen langs de muur vind ik heel natuurlijk lijken. Wat ga je doen met de rand langs de rails en de ballast? Dat oogt naar mijn smaak nog wat te steriel. Ik kan mij voorstellen dat er vuil langs de rails ligt en je zou bijvoorbeeld de muur nog kunnen wheateren. Maar het is natuurlijk maar net welke sfeer je wilt neer zetten.
Re: Nieuwe baan nieuwste update:Parkeerplaats&info, perron aanbouw
Hoi Henk,

Ja het grind is net gelijmd. Het wordt nog vervuild. Ik moet eerst nog meer ballast (Woodland) aanschaffen en zand. Maar dat vind ik een zorg voor later. Eerst iTrain verder invullen.

Groet Ronald  :)
Re: Nieuwe baan nieuwste update:Start bovenleiding aanbouw
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Nieuwe baan nieuwste update:Start bovenleiding aanbouw
Zeer fraai weer Ronald  :thumbup:
Re: Nieuwe baan nieuwste update:Start bovenleiding aanbouw
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Nieuwe baan nieuwste update:Start bovenleiding aanbouw
Ronald,

De bovenleidingsmasten geven nu al een zeer sfeervol beeld laat staan als de draden erbij komen. :)
Ook de muur is erg mooi zo met het niet al te veel groen erop. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: Nieuwe baan nieuwste update:Start bovenleiding aanbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Nieuwe baan nieuwste update:Start bovenleiding aanbouw
Hoi Ronald,

Wat een verschil, geweldig hoe je dit aankleed en hoe zo,n gedeelte van de baan tot leven komt.

Druk druk druk, ik herken het hier is het niet anders en het bouwen gebeurt hooguit in de weekenden op dit moment ( soms heb ik pech en zitten er verjaardagen en andere verplichtingen tussen ).


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Nieuwe baan nieuwste update:Start bovenleiding aanbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Nieuwe baan nieuwste update:Start bovenleiding aanbouw

Kleine update, maar met een groot natuurlijk groengehalte, Ronald  :thumbup:

Een rustgevend feest om naar te kijken  O:-D

Grtz Tony
Re: Nieuwe baan nieuwste update:Start bovenleiding aanbouw
Mannen nog bedankt voor de leuke reacties. Na hele drukke weken was het van het weekend zo mooi weer, dat ik maar weinig heb gedaan aan de baan. Ik heb wel een uurtje zitten plakken met struiken e.d.
Ook heb ik de drie lichtmasten gemonteerd en aangesloten bij de loods. Ik moet zeggen dat het prachtig licht geeft. Deze zijn van viessmann nr.63631.

Hieronder de foto´s:



Deze is met het zolderlicht aan genomen. Tussen de twee sporen groen aangebracht en de lichtmasten.





Deze is genomen met het zolderlicht uit. Hier zie je dus goed wat voor lichteffect de masten geven. Ik vind het zelf wel geslaagd. De ballast wordt nog vervuild.

Dit was even een kleine update.

Groet Ronald  :)
Re: Nieuwe baan nieuwste update:Lichtmasten gemonteerd
Goedenavond allen,

Ik zal eerdaags weer een aantal foto's plaatsen, want de racefiets staat weer in de garage op de rollerbank. Dat betekent dat ik zo langzamerhand weer aan de treinbaan ben begonnen. Ik heb verder iTrain ingevuld, decoders voor de seinen aangesloten. Helaas kom ik er 1 tekort. Wie weet waar ik een LDT LS-DB kan aanschaffen?
Ik zag wel dat in Duitsland de nodige winkels het aanbieden, maar ik zoek het liever dichterbij.

Verder heb ik de nodige ballast aangebracht en weer verder gegaan met groen aanbrengen. Heb onlangs nog een grote hoeveelheid bosjes gemaakt en graspollen.
Dan zijn we beland bij het aanbrengen van de bovenleiding. Ik schilder de bovenleiding. Groen aan de bovenzijde en de rijdraad is zwart, net als in de zomer.
Foto's volgen z.s.m.

Groet Ronald  :)
Re: Nieuwe baan nieuwste update:LDT LS-DB lichtseindecoder eerdaags weer foto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Nieuwe baan nieuwste update:LDT LS-DB lichtseindecoder eerdaags weer foto's
Hoi Ronald,

Ik had bovenstaande foto,s even gemist maar wat een sfeer die avond opnames  :thumbup: :thumbup:

Op de beurs in Houten staat altijd iemand met deze decoders volgens mij, toen de wand tussen hal 2 en 3 er nog stond kon je hem rechts tegen de wand in hal 2 vinden, hij staat nu dus ergens in het midden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Nieuwe baan nieuwste update:LDT LS-DB lichtseindecoder eerdaags weer foto's
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Nieuwe baan nieuwste update:LDT LS-DB lichtseindecoder eerdaags weer foto's
Beste Ronald,

In Houten, onder de naam De Digitale Spoorkraam, verdere info via https://www.ldt-infocenter.com/dokuwiki/doku.php?id=nl:ldt-infocenterstaat hij, is ook actief op ons forum, onder de naam Teunistreinen.

Groet, Anne W
Re: Nieuwe baan nieuwste update:LDT LS-DB lichtseindecoder eerdaags weer foto's
@Peter, dank je voor het compliment. Ik zal eens vragen aan een clublid of hij eens wil kijken op de beurs. Dank je.

@Anne, dank je voor de link ik zal daar eens op kijken.

Groet Ronald 😄
Re: Nieuwe baan nieuwste update:LDT LS-DB lichtseindecoder eerdaags weer foto's
Hoi Ronald

Wauw je foto's bij nacht zijn heel erg mooi, en vind je lantaarn palen erg mooi licht geven.
Ik kijk altijd graag de kunsten af bij jou.
Re: Nieuwe baan nieuwste update:LDT LS-DB lichtseindecoder eerdaags weer foto's
Hoi Peter,

Dank je wel man. Fijn dat je mijn "kunsten" afkijkt  :-)  de rangeerterreinpalen zijn van Viessmann 63631 (led).

Ik heb inmiddels mijn ontbrekende LDT LS-DB decoder gekocht. Conrad levert deze ook zag ik, dus dat is gemakkelijk voor mij.
Er wordt regen voorspeld komend weekend, dus dan kan ik mooi deze monteren.

Groet Ronald  :)
Re: Nieuwe baan nieuwste update: eerdaags weer foto's
Goedenavond allen,

Zoals ik van de week al schreef zou ik een aantal foto´s plaatsen van mijn vorderingen op de baan. Ik heb eerst een aantal kuub grind besteld en dan in rap tempo alles laten storten. Vervolgens een liter verdunde lijm (Anita Flexlijm) aangemaakt.
Hieronder de resultaten:





Zo heb ik dus alles voorzien van ballast. Na het drogen heb ik met pigmentpoeder de rails en ballast vervuild.



Dan heb je dit effect,

Ondertussen zijn er 3 spots in mijn plafond op zolder er mee opgehouden  :-( nu moet ik weer op jacht naar nieuwe, want de trafo heeft gezegd doe het zelf maar..... :?



Eerst weer de hovenier geplunderd van de nodige struiken en bosjes. Man van dat spul heb je nooit genoeg.... :D

Dan weer aan de slag om de boel te planten.







Nou dit was het weer voor dit keer. Als jullie vragen hebben stel ze gerust. Morgen ga ik de decoder monteren.

Groet Ronald  :)

Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's geplaatst
WauW Ronald  8o :thumbup: :thumbup: dat is echt mooi gemaakt !
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's geplaatst
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's geplaatst
Ronald,

Met plezier naar je update met de prachtige foto's gekeken. :) :thumbup:
Man man wat kan jij schitterend scenery maken zeg een plezier om naar te kijken ook hoe en met wat je het gedaan hebt is duidelijk vermeld daar kan ik en ik denk vele andere weer van leren. :P

Bedankt voor het kijkgenot. :P

Groet Michel
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's geplaatst
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's geplaatst
Schitterende baan met gevoel voor details.
Daar is menig uurtje plezierig modelbouw in gegaan.
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's geplaatst
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's geplaatst
Hoi Ronald,

In een woord GEWELDIG wat jij allemaal maakt, hier kan ik echt van genieten  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's geplaatst
Prachtig gedaan. Vooral de 5e foto is heel inspirerend!

Groeten,
Roel
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's geplaatst
Heel mooi en verzorgde scenery! Mijn complimenten, het is een plezier om te bekijken.
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's geplaatst
Goedenavond,

Bedankt voor jullie leuke en mooie complimenten. Ik doe zoals altijd mijn best om zo duidelijk mogelijk mijn werkzaamheden te laten zien.

Momenteel bezig met de decoder aan het aansluiten,maar ik kreeg eerst weer een andere klus tussendoor. Mijn wastafel in de badkamer liep slecht door. Nou ik dacht dat is een klusje van niets.... O:-D
Totdat ik het chifon eraf haalde en schoonmaakte., liep het water nog niet goed door. Ik zag vettige aanslag in de afvoer, die de muur in gaat, zitten. Hoe kom je daar om het hoekje in? Wel mijn brein deed het werk....ik maakte van koperdraad en sisaltouw een soort tuitenrager (net als dennebomen maken) en hierdoor kan je gemakkelijk het hoekje om de borstel schrapte de afvoer mooi schoon. Alleen het rubber ringetje boven het chifon was stuk, dus naar de bouwmarkt en nieuw ringetje gehaald. Daarna de boel weer in elkaar gezet en alles loopt weer als een zonnetje door. Al met al weer een paar uur verder.

Dus vanmiddag laat pas weer aan de baan gezeten en ook een begin gemaakt met de bovenleiding. Ook daar gaat de nodige tijd in zitten, temeer ook omdat alle bovenleiding ook geschilderd wordt.

ook hier volgen weer foto's van.

Groet Ronald  :)
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's geplaatst
Hoi Ronald

Heb net je laatste foto's bekeken, en wauw hoe mooi jij alles maakt sta ook nog voor een grote uitdaging tunnel (berg) maken.
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's geplaatst
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's geplaatst
Hoi Ronald,

Wauwie! Wat een baan ben jij aan het bouwen B)
Ziet er goed uit hoor, en je hebt dus de zaterdag goed besteed!
Dat schilderen van de bovenleiding zou je kunnen beperken tot de masten.
Maar het blijft monnikenwerk :-)
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's geplaatst
Goedenavond allen,

Nogmaals dank voor jullie leuke reacties  :thumbup:

Fijn dat jullie mijn draadje bekijken en mogelijk dat het inspiratie geeft voor jullie, daarvoor zijn we hier. Ook ik haal regelmatig inspiratie uit jullie modelwerk.
Het weer wat weer van dien aard, dat er weer lekker gewerkt kon worden aan de baan. Ik ben met iTrain bezig, maar om nou van elke letter en vinkje die ik invul nou een foto te maken..... O:-D

Ook fysiek heb ik weer het nodige gedaan aan de baan. De bovenleiding. De masten staan er allemaal al, maar nu nog de draden monteren. Daar gaat een werk inzitten..... :? 8o
Van mijn vorige baan had ik dus nog een behoorlijk bundel liggen en ik moet nu dus ook veel op maat maken. Zeker met de spanmasten en de overspanmasten. Want ik heb geen standaard bocht gelegd in mijn baan, veel met flexrails en hierdoor dus een andere radius.

Bij het monteren van de bovenleiding van mijn vorige baan heb ik een Viessmann bovenleidings boekwerk aangeschaft (wel is het in het Duits) en daarin staan veel tips. Je kan de standaard versie pakken of de profi-versie. We gaan natuurlijk zoveel mogelijk voor de profi versie.

Ik heb een aantal bovenleidingsdraden gepakt en aan het werk gegaan.



Op deze pagina zie je het gebruik van de speciale tang die Viessmann heeft vervaardigd voor het maken van de oogjes die op de mast moet monteren. Belangrijk is dus dat je afstand pakt tussen de twee masten en daar aan beide zijde 6mm extra meeneemt om de oogjes te buigen. De tang moet je op twee manieren gebruiken, zie de voorbeelden.



Hier wordt dus aangegeven 6mm extra lengte te nemen per zijde.



Ik heb een stukje hout gepakt met daarop vanaf de kant 6mm afgetekend. Als je de draad pakt en je meet deze af op de mast (heb ik gedaan met blauwe stift) vanaf de blauwe puntjes naar het groene streepje = 6mm en ik heb deze afgetekend met een groene stift. Vanaf de groene punt knip je de rest af.



Je neemt de tang en buigt dan vervolgens de oogjes. Hier zie je het resultaat.

Nadat ik het weer gepast hebt, verf ik de bovenleiding. Bovenzijde van de draad met Humbrol 30 en de rijdraad matzwart (revell 8)



Uiteindelijk krijg je dit resultaat. De enige draad die nog op deze foto ontbreekt is de overloopdraad, maar die lag nog te drogen.  :D

Kleine update weer, maar zoals jullie begrijpen is dit een zeer tijdrovend klusje. Elke avond een paar draden, schiet  soms niet op, maar het eind is in zicht.  :lol:

Groet Ronald  :)
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's bovenleiding werkzaamheden
Het resultaat mag er zijn. Net als de rest van je baan.

Altijd mooi zo'n bovenleiding boven een modelbaan.

MvG,

Timaximus
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's bovenleiding werkzaamheden
Hoi Ronald

Jou bovenleiding ziet er erg mooi uit, ik heb die van M hier had daar ooit van gekocht en bijgekocht.
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's bovenleiding werkzaamheden
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's bovenleiding werkzaamheden
Hoi Ronald,

Daar gaat een hoop werk in zitten maar het resultaat mag er dan ook wezen  :thumbup: :thumbup:
Iedere dag kom je een stapje verder, het voordeel dat je hebt is dat het geen aangenomen werk is en je er alle tijd voor kunt nemen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's bovenleiding werkzaamheden
Citaat van: Timaximus op zondag 09 december 2018, 19:34:36
Het resultaat mag er zijn. Net als de rest van je baan.

Altijd mooi zo'n bovenleiding boven een modelbaan.

MvG,

Timaximus

Hoi Timaximus,
Dank voor je reactie, ja ik vind ook dat bovenleiding je baan afmaakt. Maar het hangt natuurlijk af welk tijdperk je rijdt.

Citaat van: peterke33 op dinsdag 11 december 2018, 20:31:39
Hoi Ronald

Jou bovenleiding ziet er erg mooi uit, ik heb die van M hier had daar ooit van gekocht en bijgekocht.

Hoi Peter,

Dank je, als je vragen hebt dan stel je ze maar aan mij, mag ook via een PB.

Citaat van: Degeluidsman op dinsdag 11 december 2018, 21:31:10
Hoi Ronald,

Daar gaat een hoop werk in zitten maar het resultaat mag er dan ook wezen  :thumbup: :thumbup:
Iedere dag kom je een stapje verder, het voordeel dat je hebt is dat het geen aangenomen werk is en je er alle tijd voor kunt nemen.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Hoi Peter,

Ja daar gaat zeker de nodige uren in zitten pfff, elke avond een uurtje passen, meten, verven, dag daarna monteren. Zo doe ik dat dag in, dag uit  O:-D
Als je te lang achter elkaar bezig bent dan zie sch..l en zie alleen maar draden  >:-D

Maar ja langzaam maar zeker gaan we verder.

Groet Ronald  :)
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's bovenleiding werkzaamheden
Ronald,
Wat een mooie foto van de bovenleiding daar kan ik veel van leren vooral het schilderen vindt ik erg interessant omdat ik ook met bovenleiding gaat rijden.
Het (dure) tangetje van Viessman moet ik nog aanschaffen dat scheelt een hoop werk zeker als je met de bovenleidingdraden van Viessmann gaat werken.
Ik blijf je baantje met veel plezier volgen. :)

Groet Michel
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's bovenleiding werkzaamheden
Hallo allen,

Afgelopen weken druk bezig geweest met werk, sporten en de modelbaan. Ik heb nagenoeg bijna alle bovenleiding erin zitten, ik moet nog een 3 tal draden monteren. Echter deze moet ik eerst bestellen. Verder heb ik diverse loc laten rijden op de baan, dit ook om de rails schoon te houden. Ook bezig geweest met het verder invullen van i-Train met name de seinen. Dat wil nog niet zo lukken als ik gehoopt had.

Tijdens het rijden van de locs deed mijn Intellibox van zich spreken, constant resets. Erg hinderlijk moet ik zeggen. Na wat speurwerk op internet, kwam ik tot de ontdekking dat het dus aan de communicatie tussen de IB en PC ligt. Gekeken naar wat de oplossingen zijn heb ik dus bij Rosoft een Loconet USB connector besteld en hiermee zou het probleem verholpen zijn. De voeding is goed, temeer ik deze gelijk met de IB IR heb aangeschaft.

Van de week hoop ik het binnen te krijgen en kan ik het spul monteren. Ook zag ik op site van Rosoft dat een driver moet installeren. Kan iemand mij uitleggen wat het inhoud en wat het doet?

Verder bezig geweest met de voorbereidingen van een workshop. Bij mij op de club geef ik een workshop bomen maken. Dus ik heb nu 16 boompjes gemaakt van koperdraad. Ik doe dit in twee fasen. De eerste fase is dat de deelnemers van koperdraadjes zelf een boom moeten draaien. Vervolgens deze in de boomschorspasta smeren. Dat moet drogen. De tweede fase is, takjes zeemos erop plakken en vervolgens in kleur spuiten. Daarna bestrooien met groen.

Kortom weer lekker bezig met de hobby.
Voor iedereen: hele fijne jaarwisseling en een goed en gezond 2019. Komend jaar maken we er weer mooi modelspoor jaar van.

Groet Ronald  :)
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's bovenleiding werkzaamheden
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's bovenleiding werkzaamheden
Hoi Ronald.

Wat een mooi doordachte baan ben je aan het bouwen. De vorige was al niet verkeerd, heel herkenbaar dat je daar ruimte tekort had tussen het schaduwstation. Voordeel van opnieuw beginnen is, dat je dat soort zaken maar 1 keer "verkeerd" doet. Ik vind de boerderij en kerk in je achtergrond echt een goede vondst. Geeft meteen meer diepte. Ga het weer volgen. vr gr Arie
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's bovenleiding werkzaamheden
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's bovenleiding werkzaamheden
Ik zie deze foto:

En klopt dat nou dat deze tunnel zit bij de pijl op de tekening
of lees ik die tekening verkeerd?
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's bovenleiding werkzaamheden
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's bovenleiding werkzaamheden
Erg fraai Ronald!
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's bovenleiding werkzaamheden
Hallo allen,

@Arie, dank voor je bericht. Ja een achtergrond geeft zeker een meerwaarde aan je baan. Ik heb deze van de CD rom afgehaald die verkrijgbaar is van Busch. Daarin vindt je vele gebouwen, bomen en industrie. Leuk dat je mij blijft volgen.

@Jan22: Helaas Jan je pijl staat bij de verkeerde ingang. Het is de andere zijde.

@Laurent, dank je voor het compliment.

Groet Ronald  :)
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's bovenleiding werkzaamheden
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's bovenleiding werkzaamheden
Citaat van: Varekamp op zondag 06 januari 2019, 12:37:41
andere zijde
Misleid door twee kopsporen.  8o

De buitenboog is 24330, R3 =515 mm, dus zit je vast aan een hart-op-hart afstand van 77,5 mm bij C-rails.
Vind je dat niet spijtig?
Die tunnel lijkt wel een hooischuurdeur ..., met K-rails had dat niet gehoeven.
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's bovenleiding werkzaamheden
Hoi Jan,

De tunnelboog is van Noch dubbelspoor. Ik heb deze al een steen ingekort van onderen. De spiralen heb ik met c-rails gedaan, dit omdat de kosten (ik was al een vermogen kwijt aan nieuwe rails  8o ) hiervan goedkoper waren dan met k-rails en de maatvoering kwam beter uit bij mij op zolder. Ik stoor mij er niet zo aan dat het een grote opening is. Ook je personenrijtuigen moeten er goed door kunnen, zeker als er een bochtje inzit.
Natuurlijk is het nog mooier om het zo klein mogelijk te houden.  ;)

Groet Ronald  :)
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's bovenleiding werkzaamheden
Goedemiddag allen,

Zoals jullie wellicht gemerkt hebben is er het laatste jaar weinig tot geen updates gekomen meer van mijn baan. Na veel nadenken en wikken en wegen heb ik besloten om te stoppen met de hobby. Ik kan er de laatste half jaar geen plezier meer in krijgen en ik heb het onwijs druk op mijn werk. Sporten is voor mij meer een uitlaatklep om van de dagelijkse stress te ontladen. Zelfs in de winter.

Misschien krijg ik over een x-aantal jaar weer kriebels. Maar er ligt nu een laag stof op het afdekplastic.

Sorry voor diegene die mij gevolgd hebben, waarvoor hartelijk dank. Ook bedankt voor diegene die mij gevolgd hebben, vele leuke reacties en tips heb ik mogen ontvangen.

Ik wens jullie veel succes met dit prachtige forum.

groet Ronald  :)
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's bovenleiding werkzaamheden
Dag Ronald,

Erg jammer dat je stopt. Je hebt een mooie baan gebouwd. De afwerking is erg mooi en voor mij een inspiratiebron!
Maar ja, als je stopt, zul je er wel goed over nagedacht hebben.

hartelijke groeten,
Roel
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's bovenleiding werkzaamheden
Hallo Ronald,

Dank voor nette update.
Ik miste je al, maar dit verklaart.


Hobby's komen en gaan, maar ons treinvirus kan lang bestaan op een laag pitje.
Ik wens je veel plezier met het sporten.

Wellicht tot ziens
Groet, Erik
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's bovenleiding werkzaamheden
Ronald,

Dat was even schrikken zeg toen ik las dat je gaat stoppen met de hobby. :-(
Ikzelf kon heerlijk genieten de update's van je schitterende baan en net als Roel was je ook voor mij een inspiratie bron.
Ieder stukje informatie zoog ik op als een natte spons daarbij dromend dat mijn baan er ooit zo uit zag als jouw baan bedankt hiervoor.
En ja ik heb je graag en met veel plezier gevolgd en als je ooit weer besluit door te gaan met de hobby dan zit ik weer vooraan met mijn snufferd bij mijn beeldscherm om je met veel plezier weer te volgen.

Ronald veel plezier met je 'nieuwe" hobby sporten en mocht je ooit in de buurt van Michelstadt komen je bent altijd welkom voor een bak koffie met een koekje sorry sportjongens eten geen koekjes en om als "ere" gast Michelstadt backstage te bekijken. :P

Groet Michel
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's bovenleiding werkzaamheden
Hallo Ronald,

Jammer dat je gaat stoppen met je baan.
Laat dat plastic maar liggen, misschien dat je over een paar jaar weer de kriebels krijgt,
dan kun je weer verder.

Gr Einte
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's bovenleiding werkzaamheden
Om even in te haken op het bericht hiervoor van Einte, ik denk ook dat het zo na een tijd weer zo kan zijn dat je weer met plezier met de modelspoor hobby bezig kan zijn.

Hier ligt de bouw van de baan ook al zeker een jaar stil. Ik was ook erg druk met werk en andere zaken dus de tijd en ja ook de zin was even ver te zoeken. Nu ben ik nog steeds met andere dingen bezig, maar merk wel dat de kriebels steeds meer terug komen om de baan verder te gaan bouwen. Sterker nog, in tussentijd weer andere inzichten gekregen om op de baan toe te gaan passen. Wat ik zeggen wil, je kunt de baan altijd afbreken maar ik zou er als het je niet in de weg staat mooi een tijdje afgedekt laten staan. Zou echt jammer zijn van de tijd geld en energie die je er ingestopt hebt.
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's bovenleiding werkzaamheden
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's bovenleiding werkzaamheden
Bedankt dat je deelt dat je stopt. Is namelijk geen verplichting  :)

De hobby moet ook geen opgave zijn, als je er geen plezier/ energie of misschien het rustgevende uithaalt dan moet je het (even) laten voor wat het is.

Ik zou zeggen trap ze , met niet te veel platte banden en veilige kilometers  :thumbup:
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's bovenleiding werkzaamheden
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's bovenleiding werkzaamheden
Ronald, we hebben het hier al eerder over gehad, de reden ken ik en is ook begrijpelijk en daarom de juiste beslissing.

Ik hoop dat je de komende jaren kan genieten van je gezin, je sport en je werk want dat zijn toch nu wel de belangrijke fundamenten van jouw leven.
Deze hobby gaat je nooit los laten, ik spreek uit ervaring en over een aantal jaren zien we je zeker terug komen als herintreder.
Voordeel is dan dat alles weer beter is, sneller gaat en makkelijker.
Ik wens je veel succes de komende jaren en hoop later nog mee te mogen maken dat je weer bent begonnen met deze (verslavende) hobby en anders kan je altijd nog gaan vissen  :)
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's bovenleiding werkzaamheden
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's bovenleiding werkzaamheden
Hoi Ronald,

Spijtig om te lezen dat je met deze geweldige hobby stop, je hebt het goed overwogen begrijp is.
Blijft de baan wel liggen onder het plastic of gaat het in dozen of de verkoop?

Ik hoop het eerste wand eigenlijk weten we allemaal dat vroeg of laat het treinen virus weer de kop op steekt.

Mocht je in de buurt zijn, dan ben je van harte welkom.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's bovenleiding werkzaamheden
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's bovenleiding werkzaamheden
Hallo Ronald,

jammer dat de slob er weer inzit, maar vind je wel met fietsen een mooie uitlaatklep,

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's bovenleiding werkzaamheden
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's bovenleiding werkzaamheden
Hallo Ronald,

Heel erg jammer, jij bent een van de toppers van dit forum. Geweldige mooie baan met een detaillering van een hoog niveau! :thumbup:

Toch moet een hobby een hobby blijven en je moet geen kostbare tijd steken in dingen die je (op dit moment....) niet leuk vindt. Alles wat ik denk is hierboven al gezegd. Hopelijk steekt het modelspoorvirus ooit de kop weer op en kom je nog eens op bezoek op dit forum.

Zo niet; heel erg bedankt voor jouw bijdrages en veel plezier met andere zaken!

Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's bovenleiding werkzaamheden
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's bovenleiding werkzaamheden
Hoi Ronald,

Vooral doen, waar je wel zin in hebt, maar als het zaakje niet in de weg staat, zou ik het nog niet opruimen.
Het virus kan hardnekkig zijn  ;)

Grtz Tony
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's bovenleiding werkzaamheden
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's bovenleiding werkzaamheden
Hey Ronald,

Ik heb altijd met plezier je draadje gevolgd, en heb er veel van opgestoken?
Bedankt voor je inzet en bijdrages.
En wie weet , zien we je hier ooit wel weer eens terug met nieuwe updates....
Veel plezier in je andere activiteiten..en misschien tot weder horen

Grts Freddy
Re: Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's bovenleiding werkzaamheden
Goedenavond allen,

Wat een mooie complimenten krijg ik allemaal van jullie. Ik wist niet dat mijn baan zo leefde.... :D

Maar ik blijf wel kijken op dit forum, sommige banen volg ik en als ik zin heb kijk ik altijd graag er naar.  Ze zeggen wel eens: oude liefde roest niet... :-)

Fijn dat ik voor vele een inspiratiebron kon zijn. Ik heb met veel plezier altijd de details willen delen met jullie. Ook toen ik net lid werd van het forum wist ik nagenoeg weinig van de digitale treinenwereld en ondertussen maak je vele vrienden op het forum en deel je elkaars kennis en kunde. Dank voor diegene die mij weer geholpen hebben.

Het gaat jullie goed en veel succes nog met gezondheid, gezin en hobby. Fijne feestdagen alvast toegewenst.

groet Ronald  :)