Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's bovenleiding werkzaamheden

Gestart door Varekamp zondag 25 juni 2017, 23:38:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde update 2 tunnelbouw en 1e berg
Citaat van: Jørg op maandag 04 september 2017, 21:12:40
-Ronald:
Mooie update en die bomen van Noch zien er heel goed uit,  :thumbup:
De burcht is ook een heel mooi stukje dat boven op een bergtop heel mooi gaat staan, met eventueel een paar lampjes er op gericht.

Hallo Jørg,
Dank je voor je bericht. Ja ik vond de bomen ook mooi toen ik ze binnen kreeg. Je hebt ze ook nog in een lichtere kleur. Een burcht lijkt mij erg mooi met verlichting net zoals Tom heeft.

Citaat van: Haradigi op dinsdag 05 september 2017, 10:47:02
Hi Ronald,

Je hebt, op deze manier, toch een behoorlijke goede diepte werking.

groet
Harald

Hi Harald,

Bedankt, ja het was even puzzelen en sommige dingen probeer ik uit en als het niks is haal ik het eraf en doe ik weer wat anders. Maar met dit resultaat ben ik wel blij  :P

Citaat van: Nieuwenhuis op dinsdag 05 september 2017, 11:51:24
Dag Ronald.

Da's een prachtig stukje scenery, wat geweldig mooi aansluit op de achtergrond!
Zeer natuurgetrouw vorm gegeven en fraai 'aangekleed' :thumbup: :thumbup:

Groeten,

Erik.

Hoi Erik,

Dank je. Ik probeer zoveel mogelijk de natuur na te bootsen.

Citaat van: iTom op dinsdag 05 september 2017, 13:30:49
Man, man, wat een update weer.
Geweldig zoals je die achtergronden er bij gebruikt.
Zo'n cd geeft toch vele mogelijkheden. cd kopie mag je me altijd opsturen  :)

Hoi Tom,

Dank je. Ja ik heb zoveel foto's op de computer staan, dat af en toe pak ik een pluk en maak het verhaal erbij.
Ik kan je van harte zo'n cd-rom aan bevelen. In het begin moet je wel even aandachtig de gebruiksaanwijzing lezen om te weten hoe het e.e.a. werkt.
Ik zal kijken wat ik voor je kan doen.  ;)

Citaat van: basjuh1981 op dinsdag 05 september 2017, 13:56:49
Dat is een mooi landweggetje :thumbup:
Citaat van: iTom op dinsdag 05 september 2017, 13:30:49
cd kopie mag je me altijd opsturen  :)
De thuiskopieheffing is toch al betaald :-)

Zo is het  O:-D

Citaat van: Wil Tweeendrie op dinsdag 05 september 2017, 14:22:20
Prachtige update van de "achtergrond".
Heel goed geslaagd.  :thumbup:

Ik heb even terug zitten kijken, maar er zijn nog altijd plekken waar de foto's nog niet getoond kunnen worden.
PhotoBucket nog steeds in de war?

Wat ik me afvroeg: hoe voel je je nu? Al weer wat energie?


Groetjes

Wil Tweeendrie

Hallo Wil,

Dank voor je compliment. Ik heb nog niet alle foto's teruggeplaatst. Ik vraag aan mijn zoon of dochter of zij de foto's van mijn PC boven naar de laptop van mijn dochter stuurt en dan kan ik beneden op zijn tijd de foto's uploaden en vervolgens vervangen in mijn draadje. Er komen dus nog wat foto's aan.

Mijn gezondheid gaat op dit moment met kleine stapjes voorruit (eindelijk). Onder begeleiding van de fysio zit een aantal keer per dag op de hometrainer zonder weerstand 5/6 min. Dit geeft na een aantal weken al een verbetering t.o.v. een aantal weken geleden.
Momenteel heb ik veel pijn achter in mijn nek (trapezius spier) en kan hierdoor slecht slapen. Morgenmiddag naar (dezelfde) fysio om er naar te laten kijken.

Zodra ik wat meer energie heb ga ik eens proberen om af en toe een uurtje verder aan mijn baan te werken.

Groet Ronald  :)

Wil, bedankt voor je warme belangstelling hiervoor.
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update koeien kunnen loeien
Hoi Ronald

Even je foto's bekeken van je laatste updates, het word erg mooi fijn dat je met een CD-rom zoveel achtergronden kan printen.
De Burcht is erg mooi, denk dat ik die ook eens ga bestellen voor mijn baantje moet alleen eens kijken hoe groot oppervlakte het is want wil een nieuwe berg maken met daarop die Burcht.
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update koeien kunnen loeien
Hallo Peter,

Dank je voor je bericht. Het zijn er totaal 5 stuks, op,elke cd staan verschillende bomen, gebouwen, industrie, lucht, landerijen, haven en zelfs een lange stadsmuur.
Als je een mooie achtergrond wil kan ik je dit zeker aanraden, wat ik boven al schreef aan Tom is het in het begin wel even puzzelen. Maar ik heb een aantal zaken los uitgeprint en uitgesneden op een snijmat en dan opgeplakt op de achtergrond.

Je hebt van Noch verschillende burchten, met dus verschillende maten.
Tom heeft ook een mooie ruïne op zijn baan staan.

Groet Ronald  :)
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update koeien kunnen loeien
Goedenavond allen,

Ik had eigenlijk het idee om vandaag eens een uurtje te werken aan de baan. (om te proberen of ik het kan volhouden) Helaas was ik vandaag niet helemaal tof.
Dus bleef de baan er zo bij staan:



Ik had er al voordat ik ziek werd al plastic overgedaan, dit omdat ik in de zomer veel fiets en de baan op een laag pitje staat.

Ik had in een eerder bericht jullie al verteld dat ik nog een achterzijde al klaar had en daarvan zien jullie nu de foto's met uitleg.



Op het lange gedeelte wordt ook van uit de achterzijde naar voren gewerkt. Dit is de rechterzijde tegenover het station. Eerst heb ik de achtergrond uitgesneden en op de achterzijde geplakt. Dan heb ik een grondlaag aangebracht. In een eerdere reportage zagen jullie dat ik de lantaarns gemonteerd had en stonden er spantjes. Hierover is een plaatje triplex gemaakt en daarop komt een huizenrij.

Omdat het oploopt heb ik aan de voorzijde een muurtje aangebracht.



Op mijn vorige baan had ik deze huizen staan, uiteraard kunnen deze weer prima een mooie plek krijgen op de nieuwe baan.
Ik heb van te voren een triplexplaaje op maat gemaakt waarop de huizen komen te staan. Ik doe dat altijd, want ik maak daar gelijk een trottoir van. De stoeprand maak ik van een randje karton, wat ik vervolgens schilder in steengrijs. Als sierklinkers gebruik ik van Busch een plakfolie.



Zo was het...



Uiteindelijk is het zo geplaatst.



De weg is uiteindelijk geasfalteerd  ;) en de zijkanten zijn dichtgemaakt met alu horrengaas en gips. Vervolgens bruin geschilderd als basis, hierna grondlaag aangebracht. Ook zien jullie de voorzijde ;) deze is voorzien van rotsblokken.



Ik had nog een doos uitgepakt en daarin zaten wat huizen. Zo kon ik alvast wat puzzelen hoe en waar ik de huizen wil plaatsen.



Ok hier weer een deel achtergrond geplakt. Verder naar links ben ik niet gegaan want anders kwam ik op het schuine gedeelte.



Na aanbrengen van de grondlaag en afgezogen is kan het bomen planten beginnen met de nodige struikje maken van Heki flor en wildgras.



En zo ging ik door tot de spiraal aan toe.





Wat een plakwerk.... :?



Dit is uiteindelijk de eerste huizenrij geworden met groen.



Jullie zien dat ik al aardig meters gemaakt hebt. Op de ronding in het midden ga ik dus waarschijnlijk een ruïne neerzetten.



En zo is het aan de rechterzijde van de huizen geworden.



De straat voor het station is ook al bijna klaar.

Jullie begrijpen dat ik een aantal maanden terug geen boom meer kon zien, ik heb er 5 doosjes bomen met ongeveer 8 stukken oase waarop de bomen in gestoken stonden er doorheen was. En nog had ik tekort!  8o

Nou had ik ook nog aardig wat Heki flor van mijn vorige baan geplukt en bewaard en weer hergebruikt, toch heb ik er ondertussen al 11 zakjes inzitten.

Als het dus lukt qua energie, zal ik dus weer een beginnetje maken met de rest.

Tot de volgende update maar weer.

Groet Ronald  :)
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update koeien kunnen loeien
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update koeien kunnen loeien
Hoi Ronald,

Jammer dat het vandaag niet lukte, morgen weer een nieuwe dag.

Je laat ons weer genieten van TOP scenery  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: verdere aankleding scenery achterkant
Mooi gemaakt!
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: verdere aankleding scenery achterkant
-Ronald:
Mooie update weer van je baan,  :thumbup: en denk eerst maar aan je herstel, dan komt de rest weer vanzelf.
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: verdere aankleding scenery achterkant
Hi Ronald,

Leuk gedaan.

groet
Harald
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: verdere aankleding scenery achterkant
Allen bedankt voor jullie reacties en jullie medeleven  :):thumbup:

Uiteraard denk ik eerst aan mijn herstel. Alles wat ik nu heb laten zien is was al gereed.
Vandaag gaat het weer redelijk en ik heb weer een uurtje aan de baan kunnen werken. Heb wat scenery geplakt en wegmarkeringen aangebracht. Lekker priegelwerk... :P

Nu ben ik beland bij de wegwerkzaamheden en zal ik een module bestellen om de auto´s te laten stoppen en weer te laten rijden. Ik wil dit doen met stoplichten. Op internet heb ik al leuke zaken gezien die ik misschien erop ga zetten. Eerst maar eens kijken of we dit voor elkaar kunnen krijgen.  ;)

Groet Ronald

Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: verdere aankleding scenery achterkant
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: verdere aankleding scenery achterkant
Hoi Ronald, het ziet er allemaal geweldig uit alleen de rotsblokken langs de weg mogen van mij nog wel wat onkruid en struikjes op, het is nu een beetje kil. Maar dat is mijn idee en je moet van je eigen idee uitgaan want er is nooit een beter idee dan je eigen idee ;)
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: verdere aankleding scenery achterkant
Hoi Ronald,

Het ziet er allemaal weer erg fraai uit. B)
Ik hoop dat je weer snel helemaal hersteld bent.

Gr.
René
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: verdere aankleding scenery achterkant
Citaat van: iTom op vrijdag 08 september 2017, 17:03:44
Hoi Ronald, het ziet er allemaal geweldig uit alleen de rotsblokken langs de weg mogen van mij nog wel wat onkruid en struikjes op, het is nu een beetje kil. Maar dat is mijn idee en je moet van je eigen idee uitgaan want er is nooit een beter idee dan je eigen idee ;)

Hallo Tom,

Die rots langs de weg moet ik nog aanpakken hoor  :D Uiteraard moet daar nog wat groen op komen te staan, hangen, liggen en what ever.... >:-D

Ik ben nu druk bezig om mijn wegwerkzaamheden pijlwagen aan de praat te krijgen. Ik kan alleen mijn schema niet meer vinden kan iemand mij op weg helpen. Het is van Busch nr.6048.
Alvast bedankt.

Citaat van: Lokkie op vrijdag 08 september 2017, 19:36:34
Hoi Ronald,

Het ziet er allemaal weer erg fraai uit. B)
Ik hoop dat je weer snel helemaal hersteld bent.

Gr.
René

Dank je René, het gaat stapje voor stapje hoor... :thumbup:

Groet Ronald  :)
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: verdere aankleding scenery achterkant
Dag Ronald,

De scenery die je maakt is prachtig en de dieptewerking met de achtergrond doet het goed. De rij huizen staat ook mooi op die plek. Je bent in eder geval lekker bezig en ik blijf het volgen. Bedankt voor het plaatsen van de foto's.
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: verdere aankleding scenery achterkant
Hallo Martijn,

Bedankt voor je fijne reactie. Ik doe mijn best om het zo duidelijk mogelijk in beeld te brengen en te verwoorden.

Groet Ronald  :)
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: verdere aankleding scenery achterkant
 :) Ik sluit me aan bij de rest; je hebt er een mooi stukje scenery van gemaakt. B)
En een mooie foto reportage met alle stappen in het proces. :thumbup:
Suc6 met het herstel.

Dirk-Jan

Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: verdere aankleding scenery achterkant
@Dirk-Jan, dank je wel voor je reactie.

Goedenavond allen,

Vandaag had ik gelukkig weer de energie om 2 uurtjes aan mijn baan te werken. Ik ben druk bezig met het dorpsgedeelte op de 2e spiraal. De huizen die ik heb, had ik nog van mijn vorige baan. Ik ben druk bezig geweest met het bepalen waar en welk huis moet komen te staan. Na veel wisselen komt het er zo uit te zien. Hieronder de foto's:



Even wat toelichting: in het midden komt een soort veldje of perk met bloemen en bomen (zelfgemaakt). De bedoeling is dat er achter de huizen een loopgebied komt en een aantal parkeerplaatsen.



Foto op straatniveau, ook een chinees restaurant mag niet ontbreken. De trottoirs moet ik nog aanbrengen.





Op deze weg rijdt het FCS (auto's) in de rondte. Ik heb verder nog wegmarkeringen aangebracht.



Hier een bovenaanzicht.

Nu dit zo staat heb ik alle huizen afgetekend op het hout. Nu gaat het werk beginnen, het straatwerk  :?



Ik heb stoepplaten van Auhagen, deze zijn ook gemakkelijk te versnijden met een scherp mesje. Nu zit er geen stoeprand aan (ja wel op de rechte gedeelte) maar niet op de bochten. Dus maak ik die zelf. Hoe ik dat doe? Simpel, je koopt een styreen stripje van 3mm, deze schilder ik steengrijs (Revell 75). Nu het moeilijke gedeelte, met een verffohn maak ik de strip warm en hou de strip goed plat op het hout en buig deze zoveel mogelijk dat deze gelijk loopt met de bocht.
Vervolgens de strip vastgelijmd met secondelijm (Bison, is een gel, voordeel van deze gel is dat je nog even kan corrigeren).

Op de groene kruisjes worden de gaten geboord voor de steek-lantaarns.



De plaatjes met tegels heb ik van tevoren ook met verdunde verf (Humbrol 75 en 89 paar drupjes) geschilderd. Ik heb zoveel mogelijk met een platte kwast gedaan om niet de voegen vol te laten lopen. Dus niet met een volle kwast schilderen. De kwast er schuin overheen halen met zo min mogelijk verf in de kwast.
Met een papiertje heb ik de bocht erin gewreven, dan uitgeknipt en dan nagetekend op het kunststof en vervolgens uitgesneden. Ook de contouren van de  huizen heb ik uitgesneden.

De binnenplaats wordt van een ander soort plaveisel voorzien, aangezien dit een autoluw gebied is en er een parkje komt.
Maar daarover zien jullie de volgende keer meer.

Groet Ronald  :)
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: straatwerk is begonnen
-Ronald:
Mooie update die je hier weer neerzet, gaat er geweldig knap uitzien vermoed ik,  :thumbup:
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: straatwerk is begonnen
Prachtig en alles mooi en nauwkeurig.
Hoe brang je eigenlijk de witte strepen en zebrapad aan op het wegdek,  zo lekker strak
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: straatwerk is begonnen
Citaat van: Jørg op dinsdag 12 september 2017, 06:44:37
-Ronald:
Mooie update die je hier weer neerzet, gaat er geweldig knap uitzien vermoed ik,  :thumbup:

Hallo Jørg,
Bedankt voor je reactie. Ik ben er wel tevreden over. Vandaag had ik niet zoveel fut om wat te doen. Hopelijk morgen, dan gaat het toch hard waaien en regenen (zijn we wel gewend in de Kop van Noord Holland  :D ). Hoewel ik morgenmiddag naar de fysio moet.
Zodra ik wat meer neergezet heb zal ik weer foto's nemen.

Citaat van: kloppie op dinsdag 12 september 2017, 07:50:21
Prachtig en alles mooi en nauwkeurig.
Hoe brang je eigenlijk de witte strepen en zebrapad aan op het wegdek,  zo lekker strak

Hoi Kloppie,

Leuk dat je een reactie geeft en een vraag stelt. De strepen op het wegdek, het is eigenlijk heel simpel. Op een snijmat, snij ik reepjes wit papier (gewoon een A4-tje) van 2mm breed. Vervolgens snij ik ze op de mat (zit een ruitjespatroon op van 10mm) ter grootte van 10mm. Al die kleine stukjes   pak ik 1 voor 1 met een pincet op en haal ze door de verdunde houtlijm. Op het wegdek heb ik inmiddels het midden bepaald en leg er een metalen lineaal neer en om de centimeter plak ik een streepje. Op deze manier krijg je het heel strak. Dat geldt ook voor de zebra, hiervoor snij je wat groter de vlakken uit.  Het is een precisie klus maar het resultaat is prachtig.
Voordeel is ook dat als het niet naar je zin is, dan doe je wat water op de strepen en even later haal je ze eraf. :idea:
Hopelijk heb ik het zo voldoende toegelicht.

Groet Ronald  :)
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: straatwerk is begonnen
 :thumbup: Dank je , ga ik ook zo archiveren en als ik aan de slag ga ook zo uitvoeren.
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: straatwerk is begonnen
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: straatwerk is begonnen
Ronald, morgen binnen blijven, code oranje.
Lekker beetje aan je baan werken want dat gaat er verdraaid goed uitzien en ik kan het weten want zie het nu met de nieuwe bril ei en ei scherp.
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: straatwerk is begonnen
Hoi Tom,

Zal ik zeker doen. Ze verwachten hier in de Noordkop en Waddeneilanden uitschieters naar windkracht 10  8o

Nou zijn we hier wel een beetje wind gewend, maar gelijk windkracht 10! Veel bomen hebben nog hun blad, dat wordt spannend morgen. Er is hier ook ontzettend veel regen gevallen.
Ik heb vanavond nog gauw wat besteld bij Conrad, zal donderdag wel binnenkomen, als de koerier niet van de weg is gewaaid  :D

Je nieuwe bril is top, ik zal nu nog meer letten op de afwerking aangezien je nu elk detail ziet  O:-D B)

Groet Ronald  :)
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: straatwerk is begonnen
mijn vlucht naar München geannuleerd.  ga ik maar aan de hobby
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: straatwerk is begonnen
Ronald

Dat ziet er allemaal erg netjes uit, en mooi voorbeeld hoe ik mijn trotiors moet doen want ik heb ook de mallen liggen.
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: straatwerk is begonnen
hoi ronald

wat een prachtige mooie baan heb je toch en je schiet al lekker op zo je gaat echt hard ook met updates plaatsen

en wat prachtig mooi je scenery echt zo mooi is net echt

ga zo door echt toppie

en beterschap met je herstel  :thumbup:
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: straatwerk is begonnen
Citaat van: kloppie op woensdag 13 september 2017, 08:27:20
mijn vlucht naar München geannuleerd.  ga ik maar aan de hobby

Kloppie, dat is een prachtig alternatief, zeker met dit weer.

Citaat van: peterke33 op woensdag 13 september 2017, 20:01:02
Ronald

Dat ziet er allemaal erg netjes uit, en mooi voorbeeld hoe ik mijn trotiors moet doen want ik heb ook de mallen liggen.

Hoi Peter,

Leuk dat je er wat aan gehad hebt, daar doen we het toch voor? Elkaar laten zien wat de mogelijkheden zijn.

Citaat van: bink79 op woensdag 13 september 2017, 21:29:39
hoi ronald

wat een prachtige mooie baan heb je toch en je schiet al lekker op zo je gaat echt hard ook met updates plaatsen

en wat prachtig mooi je scenery echt zo mooi is net echt

ga zo door echt toppie

en beterschap met je herstel  :thumbup:

Hoi Bink,

Dank voor je bericht en compliment. Ik kijk zoveel mogelijk naar de natuur, dat doe ik ook als ik op de racefiets zit. Als je dan je rondjes rijdt, dan zie je veel zowel van de natuur als gebouwen e.d.

Wat betreft het herstel gaat het met kleine stapjes, vandaag nog naar de fysio geweest. Hij begeleid mij (hij fiets ook bij ons in de groep) maar ik kreeg ook nog eens last van mijn schouder, die heeft hij vandaag behandeld (zeg maar gepijnigd  :? ) dat komt ook door veel liggen. Onbewust ga je dan toch verkeerd liggen en met dit als gevolg. Met een paar oefeningen per dag moet het weer overgaan. Dat moet ook want over een tijdje moet ik toch weer een keer onder de baan kruipen en dan moet ik er niet kreupel onder vandaan komen  :D

Vandaag niet zoveel gedaan, helaas. Ik had teveel last van mijn schouder.

Groet Ronald  :)
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: straatwerk is begonnen
Ronald,
Vanavond je topic doorgelezen prachtig wat je neerzet mijn complimenten. :)
Je tafel en spiralen zien er goed uit en alles is goed doordacht en schoon.
De stad met de prachtige strake straten het natuurschoon het ziet er allemaal gelikte uit.
Je betonnen tunnelportalen zien een lust voor het oog lekker modern en fris. :)
Ik kijk uit naar je volgende update.
En natuurlijk een spoedig herstel toegewenst en jammer dat de afspraken bij de fysiotherapeut soms er pijnlijk zijn. :(
Neem je rust wanneer je lichaam erom vraagt.
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: straatwerk is begonnen
Hallo Michel,

Bedankt voor je reactie en complimenten. Ik zal zeker mijn rust pakken hoor. Mijn vrouw en dochter (verpleegkundige) houden mij goed in de gaten.  :D

Groet Ronald  :)
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: straatwerk is begonnen
Goedenavond modelspoorvrienden,

Afgelopen dagen had ik niet altijd de energie om even lekker "wat meters te maken". Af en toe een uurtje straten maken  :)
Ik wil jullie toch even op de hoogte houden van mijn werkzaamheden. Het dorp heb ik jullie laten zien, daar ben ik nu druk mee om de straten en parkeerplaatsen aan te leggen. Tevens de lantaarnpalen te monteren en de verlichting in de huizen.  Hier de foto's van de werkzaamheden:



Hier komt de loodgieter van het dorp. Het huis is afgetekend op het hout, vervolgens heb ik een stoeprand geplakt en een stoep. Het lichte gedeelte wordt de parkeerplaats voor de loodgieter, daar kan hij zijn bedrijfswagen parkeren. Om een afscheiding te maken heb ik reepjes Heki deciflor geknipt, hiervan maak ik een heg als afscheiding van de weg. Als basis leg ik eerst een strookje aarde neer. Het gat in de stoep is voor de lantaarn.

De klinkerpatroon is zelfklevend is van Busch. Helaas is het maar in een bepaalde breedte te verkrijgen en moet je dus veel knippen en meten. Hierdoor ontkom je er niet aan dat je dus strepen ziet tussen de stukken die plakt. Ook hou ik nog rekening met het patroon, dat als je een stuk aansluit dat het patroon van de klinkers mooi doorloopt. Op de foto zie dus wat meer contrast in de aangelegde stukken, maar bij normaal daglicht zie je het amper.

Het spul plakt zo goed, dat als het dubbel slaat kan je het weggooien en je moet dus goed je aandacht erbij houden als je het opplakt.



Kijk dit is het resultaat. Met de tijd zal ik nog verder aankleden met een Preisers en een bedrijfswagen. De lantaarn is van Brawa met led en steekvoet. Voordeel is dat als je aan het werk gaat erbij, dat je even de lantaarn eruit kan halen en na het werk er zo weer in kan steken.



De stoep is van Auhagen. Deze is grijs van kleur. Maar ik vind de plastic shine die erop zit niet mooi, deze verf ik over met Revell 75 (steengrijs) met een drupje Humbrol nr. 66. Denk erom dat je niet teveel verf aan de kwast doet, de voegen moeten open blijven. Hier zien jullie de kleurverschil.



In het midden van het dorp op de binnenplaats komt parkeergelegenheid en een parkje. Want in het zuiden van Duitsland is veel groen aanwezig en ik vind het veel meer sfeer geven op je baan.
Ik geef de parkeerplaatsen een aparte steen. Is ook van Busch.



De huizen die heb ik nog eens onder handen genomen. De apotheek had nog het originele dak (glom nog) dus deze gelijk geschilderd. Ook heb ik verouderingssporen aangebracht met pigmentpoeder (Busch)



Hier zien we dus het mooie contrast van de parkeerplaats geïntegreerd in de straat. De witte kopjes heb ik zelf aangebracht met een klein penseeltje en witte verf.



Deze ambassade (Pola) heb ik overgenomen van een clublid van mij. Deze was dus al gebouwd. Ook het dak was niet naar mijn zin en deze ook opnieuw geschilderd. De zijkant, daar zaten allemaal van die grove vlokken met verschillende kleuren. Totaal niet naar mijn zin  :( dus ik met mijn kleine snijmesje alles eraf geschraapt. Ik voelde me net een mondhygiëniste die tandsteen weg zit te krassen  >:-D
Toen alles eraf was, zag je dat de geven niet helemaal meer strak was en heb ik hedra aangebracht.  ;)

Ook de plantenbakken aan de ramen heb ik aangepakt. Maar als het dorp af is maak ik nog wel detailopnames.



De tuinaarde is gestort in het parkje. De basis is gelegd. Morgen komt de hovenier langs om het e.e.a. aan te brengen. Ik ben benieuw wat hij meeneemt... :P ;)

Tot de volgende update maar weer...

Groet Ronald  :)
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: straatwerk is begonnen
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: straatwerk is begonnen
Goed bezig met de infrastructuur.  :thumbup:
De Ambassade (Canada) ziet er goed uit.
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: straatwerk is begonnen
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: straatwerk is begonnen
Hoi Ronald,

Je laat weer mooie en creatieve voorbeelden zien hoe je scenery tot stand komt, helaas ben ik nog lang niet zover.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: straatwerk is begonnen
Ronald

Het word gewoon prachtig bij jou, leuk sfeervol stadje ben je aan het maken.
En je straten erg mooi zo  :thumbup: :thumbup:
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: straatwerk is begonnen
Goedenavond,

Wederom een update van het dorp wat ik aan het afbouwen ben.  Hieronder het eindresultaat, uiteraard zullen er met de tijd nog wat kleine details toegevoegd worden als preiser en auto's.



Nadat de aarde gestort was, is de hovenier gras gaan leggen. Ook de eerste bezoekers op de bank zijn al aanwezig en kijken toe op de werkzaamheden, behalve die achteraan de foto staan die zijn al omgevallen van verbazing... >:-D



De twee bomen die jullie hierzien zijn zelf gemaakt (zie eerder). Het gras aangelegd met behulp van de grassmaster van Noch. De bossages zijn van Heki. De lantaarns zijn van Viessmann. Ik had er 3 gekocht en nu blijkt dat er twee het niet doen, ik moet deze dus nakijken. Rare is dat ik op dezelfde wijze de lantaarn gebouwd heb al deze die er al staan, maar toch brandt de led niet  :help:
Ik zal iemand bij mij op de club vragen hoe of wat qua aansluiten en doormeten.



Inmiddels is de ambassade ook op zijn definitieve plek. De bloembakken zijn gevuld en er is een lantaarn geplaatst op het terrein. Ook de speciaalbakker op de hoek is geopend. In deze bakkerij zit een mooi interieur. Met de tijd zal ik een nachtfoto maken, hierdoor komt het winkelinterieur mooi uit.



Hier nog een close up van de bakkerij en gelijk een mooie doorkijk naar het parkje.



Hier de doorkijk naast de slagerij. Aan deze zit een klein terrasje. Ik heb een lampje gemaakt, zodat het terras 's avonds ook verlicht is.



Bovenaanzicht op park. De 3e boom is ook zelf gemaakt (zie eerder dit draadje)



Ik moest nog een klein randje afwerken en nog 1 huis plaatsen. Eerst maar eens een parkeerplaats aangelegd, aarde gestort. Verlichting (lantaarn en huisverlichting) aangebracht.

Gras aangebracht voor de bewoner en langs de weg bermgras aangebracht. Deze graspollen (stroken) had ik al gemaakt.



Na woeste arbeid van de hovenier  :D is het dorp compleet.  De bossages is van Heki, bloempollen is van Noch de struiken en boompjes heb ik zelf gemaakt. Nu volgt (als het beter gaat) alle verlichting aan te sluiten. Hiervoor heb ik dus het geluk dat ik met een krukje in het midden van de spiraal kan zitten en alles dus gemakkelijk kan aansluiten. Dat de volgende keer weer.

Groet Ronald  :)
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: Dorp is gereed
Leuk gemaakt je dorp. Ziet er best sfeervol uit. Zou zeggen laat de bezoekers maar komen.  :D
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: Dorp is gereed
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: Dorp is gereed
Dat word heel erg mooi
je bent goed bezig een tipje misschien? de insteekvoetjes het bovenste stukje ook in de straat laten verzinken is dat een idee?
dan komt het niet meer op de stoep maar word het een onderdeel ervan

gr Ed
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: Dorp is gereed
Hallo Ronald,

Ziet er allemaal mooi uit, mooi gedaan. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

M.vr.gr. Erwin
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: Dorp is gereed
-Ronald:
Weer zo een prachtige update van jou hand, de hovenier heeft zijn werk zeer behoorlijk gedaan,  :thumbup:
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: Dorp is gereed
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: Dorp is gereed
Zie weer vele mooie zaken.

Groet
Harald
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: Dorp is gereed
Citaat van: adrie1961 op dinsdag 19 september 2017, 19:57:40
Leuk gemaakt je dorp. Ziet er best sfeervol uit. Zou zeggen laat de bezoekers maar komen.  :D

Hallo Adrie,

Dank je wel. Bezoekers zijn altijd welkom in het dorp  :D

Citaat van: eddyflame op dinsdag 19 september 2017, 23:41:39
Dat word heel erg mooi
je bent goed bezig een tipje misschien? de insteekvoetjes het bovenste stukje ook in de straat laten verzinken is dat een idee?
dan komt het niet meer op de stoep maar word het een onderdeel ervan

gr Ed

Hoi Ed,

Dank voor je compliment en ik zal de volgende keer kijken of het lukt om de voetjes van de lantaarns gelijk met de stoep te krijgen.

Citaat van: ikke650 op woensdag 20 september 2017, 07:27:24
Hallo Ronald,

Ziet er allemaal mooi uit, mooi gedaan. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

M.vr.gr. Erwin

Hoi Erwin,

Bedankt voor je bericht en fijn dat je het zo mooi vindt. Wellicht heb je er wat aan (inspiratie) voor je eigen baan.  ;)

Citaat van: Jørg op woensdag 20 september 2017, 12:18:42
-Ronald:
Weer zo een prachtige update van jou hand, de hovenier heeft zijn werk zeer behoorlijk gedaan,  :thumbup:

Hoi Jørg,

Bedankt voor je berichtje, de hovenier was bekaf  :P
Maar het resultaat is er dan ook naar.

Citaat van: Haradigi op woensdag 20 september 2017, 12:44:58
Zie weer vele mooie zaken.

Groet
Harald

Hallo Harald,

Fijn dat je weer mooie zaken gezien hebt. Inspiratie voor jouw baan?

Groet Ronald  :)
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: Dorp is gereed
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: Dorp is gereed
 @citaat
Inspiratie: Zeker weten

groet
Harald
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: Dorp is gereed
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: Dorp is gereed
Het was weer genieten Ronald, scenery is helemaal jou ding  :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: Dorp is gereed
Ronald

Prachtig gewoon, hopelijk behaal ik jou nivau en beetje als ik aan de stad begin.
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: Dorp is gereed
Dag Ronald,

Ewn update om van te smullen. Mooie bomen hen ke gemaakt, erg goed gelukt @citaat

Met het FCS zal het vast ool goed komen. Filmpje maken als de auto's rijden ;)
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: Dorp is gereed
Dat dorp heb je mooi voor elkaar Ronald, ziet er goed uit. :arrow: :thumbup:
Ik zie dat er in het dorp veel brood gegeten kan worden ;)
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: Dorp is gereed
Citaat van: degeluidsman op woensdag 20 september 2017, 18:53:45
Het was weer genieten Ronald, scenery is helemaal jou ding  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman

Hoi Peter,

Dank je wel. Het klopt ik ben gek op scenery bouwen en ben dan ook altijd op zoek naar mooie producten en details voor op de baan.
Als jij zover bent dan kom ik je wel cursus geven  :D

Citaat van: peterke33 op woensdag 20 september 2017, 19:49:32
Ronald

Prachtig gewoon, hopelijk behaal ik jou nivau en beetje als ik aan de stad begin.

Peter, dank je. Het is een kwestie van goed kijken in de natuur met een combinatie van eigen creativiteit en dan gewoon doen. Als je iets niet mooi vindt dan haal je het eraf en begin je opnieuw.

Citaat van: Martijn op woensdag 20 september 2017, 20:13:43
Dag Ronald,

Ewn update om van te smullen. Mooie bomen hen ke gemaakt, erg goed gelukt @citaat

Met het FCS zal het vast ool goed komen. Filmpje maken als de auto's rijden ;)

Hallo Martijn, dank je en fijn dat je ervan geniet. Uiteraard maak ik een filmpje zodra ik de autobaan compleet klaar heb. Komt nog iets heel leuks aan... O:-D maar dat zien jullie vanzelf. Bomen maken is een tijdrovend karwei, maar dan heb je wel iets unieks.

Citaat van: ceess op woensdag 20 september 2017, 20:19:17
Dat dorp heb je mooi voor elkaar Ronald, ziet er goed uit. :arrow: :thumbup:
Ik zie dat er in het dorp veel brood gegeten kan worden ;)

Hallo Cees,

Ja dat klopt alleen bakkerij lang maakt speciale broodsoorten en de andere bakkerij niet, is mij ook maar verteld hoor. Vleeswaren kan men gewoon bij de slager halen.  >:-D

Groet Ronald  :)


Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: Dorp is gereed
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: Dorp is gereed
Iedere keer is er weer een verrassende update.
Je dorp/stad wordt mooi en strak opgebouwd, alleen vraag ik me af of de man die de lijnen op de weg zet even was afgeleid want op foto 8 lijkt het wel of er een kleine afwijking zit in de onderbroken streep maar het kan ook vertekend op de foto overkomen.  :)
Maar verder ziet het er allemaal puik uit, goed uitgedacht en logisch van opbouw.
Ik zeg, ga zo door.
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: Dorp is gereed
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: Dorp is gereed
Ronald,

Met het kwijl uit mijn mond naar je scenery vorderingen gekeken. :)
Wat maak je dat prachtig zeg je zou bijna wensen dat je als preisertjes bij jouw op de baan mag wonen. :)
Mocht je Peter (de geluidsman) een cursus geven dan hou ik mij ook aanbevolen hoor. ;)
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: Dorp is gereed
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: Dorp is gereed
Het gaat nog even duren maar tegen die tijd spreken we wel een keertje af Ronald  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: Dorp is gereed
Citaat van: iTom op woensdag 20 september 2017, 23:32:12
Iedere keer is er weer een verrassende update.
Je dorp/stad wordt mooi en strak opgebouwd, alleen vraag ik me af of de man die de lijnen op de weg zet even was afgeleid want op foto 8 lijkt het wel of er een kleine afwijking zit in de onderbroken streep maar het kan ook vertekend op de foto overkomen.  :)
Maar verder ziet het er allemaal puik uit, goed uitgedacht en logisch van opbouw.
Ik zeg, ga zo door.

Hallo Tom,

Dank je ik doe mijn best. Ik heb die kerel aan aangesproken over die ene streep op de weg die wijkt inderdaad af van de rest. Ik heb hem medegedeeld dit te herstellen anders zet ik een streep door zijn rekening  >:-D >:-D

Vandaag kreeg ik een clublid op visite en die had de baan nog gezien zonder al het groen. Hij keek zijn ogen uit en bestudeerde ook hoe ik het groen samenstel op de baan. Ik heb met hem afgesproken om bij zijn baan ook wat wegwijs te maken om wat meer groen aan te brengen en hoe je dat doet.

Citaat van: h0_miessie op donderdag 21 september 2017, 01:39:02
Ronald,

Met het kwijl uit mijn mond naar je scenery vorderingen gekeken. :)
Wat maak je dat prachtig zeg je zou bijna wensen dat je als preisertjes bij jouw op de baan mag wonen. :)
Mocht je Peter (de geluidsman) een cursus geven dan hou ik mij ook aanbevolen hoor. ;)

Hallo Michel,

Dank voor je compliment, neem je wel een slabbetje alvorens te kijken  >:-D het wordt anders een natte boel bij je.
Tegen die tijd kunnen we altijd wat afspreken hoor  ;)

Citaat van: degeluidsman op donderdag 21 september 2017, 06:42:41
Het gaat nog even duren maar tegen die tijd spreken we wel een keertje af Ronald  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman

Hoi Peter,

Ik heb geduld hoor, maar tegen de tijd als je er aan toe bent dan geef je maar een seintje  :thumbup:

Groet Ronald  :)
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: Dorp is gereed
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Nieuwe baan nieuwe ronde nieuwe update: Dorp is gereed
Mooie vorderingen Ronald :thumbup: