Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Nieuwe baan nieuwste update: nieuwe foto's bovenleiding werkzaamheden

Gestart door Varekamp zondag 25 juni 2017, 23:38:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
-Ronald:
Knap geregeld met die verkeerslichten,  :thumbup:
En die snelheid aanpassen van de DHL vrachtwagen das een detail voor later, het belangrijkste is dat het goed werkt.
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Hallo Ronald,

Je hebt met deze wegwerkzaamheden een leuke scène toegevoegd.  :thumbup:
De stoplichten completeren dit.

Groet, erik
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
dat ziet er allemaal heel mooi uit,
ik las dat je een auto zocht met zwaaailampen, je kan toch elk willekeurige auto pakken en dat zelf maken , je bent zo handig gewoon een smd knipperledje er in en aansluiten

dat moet ook voor jou te doen zijn

Gr Ed
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Zie dit draadje net, wat fraai gedaan  :thumbup:
Is er geen mogelijkheid om de rijspanning van de dhl truck iets te verlagen?

Andere batterij/trafo??
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Goedenavond modelbouwers,

@Peter: er zijn verschillende systemen voor de FCS, echter ik had deze auto al en een functiebouwsteen. Om nou weer alles opnieuw te moeten aanschaffen, dan wordt het wel een hele dure autobaan. Op zich werkt dit goed, alleen zat ik met de snelheid van de auto. Dit is dus ook weer op te lossen.

@Jorg: dank voor je bericht. Ik ga van de week kijken of ik de snelheid naar beneden krijg van de auto.

@ Erik: dank je wel.

@ Ed: Ja, als ik niets kan vinden naar mijn zin, dan zal ik zelf een zwaailamp maken op een kipwagen. De draden heb ik al aangelegd en daarop kan ik de leds en verlichting op aansluiten.

@ Barry: de snelheid kan omlaag. CV5 aanpassen in de decoder of diodes plaatsen.

Ik ben eerst nog even bezig geweest om een paar rangeersporen aan te passen. Ik heb een paar maanden geleden de kisten- en palletfabriek gekocht en deze moet aan een rangeerspoor komen. Aangezien deze een lengte van 40cm is, heb ik dus 1 rangeerspoor verwijderd, zodat het rangeerspoor nu lang genoeg is. Scheelt weer een wissel  :D

Ook gelijk maar weer de veranderingen in iTrain aangepast en alvorens dit uiteraard eerst de draden weer netjes aangesloten. Ik ga van de week de stootblokken met verlichting nog aansluiten.
Zal als dat gebeurt is weer een paar foto's maken.

Groet Ronald  :)
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering
Citaat van: Varekamp op vrijdag 13 oktober 2017, 19:26:01
Voor de liefhebbers heb ik een klein filmpje met de stoplichten. Ik ben niet zo´n kei in het filmen dus mijn excuus vooraf  O:-D

Leuk filmpje Ronald met de stoplichten erbij. :thumbup:
Zijn wat verbeterpunten maar het zeker een toegevoegde waarde aan je mooie baan. :)
En slecht was het filmpje ook weer niet hoor. :)

En wat betreft de citaten doen wat je zelf het beste het leukste het makkelijkste vind ikzelf vindt het handig omdat je ook meteen de vraag erbij ziet zodat ik niet hoef terug te scrollen om te kijken wat was de vraag ook alweer.
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Hoi Michel,

Dank voor je bericht.
Welke verbeterpunten zou ik kunnen aanpakken volgens jou?
Ik sta altijd open voor verbeteringen.

Groet Ronald  :)
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Ronald,

Inderdaad wat de voorgangers schreven het optrekken en het afremmen maar ook als de vrachtwagen stopt vanuit de straat hem meer doorlaten rijden tot aan het stoplicht ipv half in de bocht laten staan in het echt sta je ook bijna voor het stoplicht.
De snelheid lijkt mij goed is toch altijd vertekenend op een filmpje.
Verder geeft het net dat beetje meer aan het stadje zo een rijdende vrachtwagen / bus erdoorheen zeker door mooi afgewerkte stad heen. :)
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Hoi Michel,

Dank voor je bericht.
Ik heb uiteraard dit ook geconstateerd. Ik zal een grotere weerstand tussen de IR-led en de module zetten, hierdoor wordt het uitstraalgebied kleiner en zal de vrachtwagen dus dichter bij het stoplicht staan.
Ik heb van MiniatuurA een aansluitschema gekregen om diodes te monteren in de vrachtwagen, hierdoor zal de snelheid verlaagd worden.

Het is dus een fijn tuning.

Morgenmiddag ga ik naar de club en medelid die verstand heeft van elektronica gaat mij helpen hiermee. Ik ben helaas niet zo thuis in de elektronica. Een lampje gaat wel, maar weerstanden, diodes etc. is voor mij nog een duistere wereld. :D
Maar het gaat goedkomen.

Groet Ronald  :)
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
gaaf gemaakt met die faller vrachtwagen en stoplichten. goed gelukt en leuk filmpje!
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Citaat van: Varekamp op dinsdag 17 oktober 2017, 20:43:13
Ik ben helaas niet zo thuis in de elektronica. Een lampje gaat wel, maar weerstanden, diodes etc. is voor mij nog een duistere wereld. :D
Maar het gaat goedkomen.

Dan kunnen we elkaar de hand schudden Ronald ik heb het zelfde euvel. :P
Krijg gelukkig hulp bij dit soort vraagstukken van goede (forum) vrienden. :thumbup:
Dat het goed gaat komen daar heb ik alle vertrouwen in. :)
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
@ dank je wel Martijn voor je reactie.

Groet Ronald  :)
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Vanmiddag naar de club geweest en daar samen met medeclublid de DHL vrachtwagen aangepast in snelheid. Eén diode is al voldoende om de snelheid naar beneden te krijgen.
Eenmaal thuis gekomen deze gelijk op de baan gezet om te kijken hoe het zich nu gedraagt. Ik moet zeggen dat de snelheid nu naar wens is, echter na drie rondjes raakte de accu leeg en ligt nu aan de oplader.

Ook heb ik weerstanden geplaatst tussen de module en de IR-led en hierdoor stopt de auto netjes voor de stoplichten.
Zodra de auto is opgeladen maak ik een nieuw filmpje. (Wordt wel morgen  :| )

Mijn paar uurtjes op de club zijn dus weer nuttig besteed  :-) 28 oktober is er trouwens open dag bij ons op de club. (Helderse Modelspoorclub)

Groet Ronald  :)

Groet Ronald
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Snel lader Ronald  :D :D
Ik ben te ongeduldig om tot morgen te wachten hahaha

Fijn dat het zo was op te lossen, is het de bedoeling dat er nog meer gaat rijden? Of blijft het bij 1?

Weet trouwens niet of het mogelijk is, heb mij hierin nog niet verdiept  O:-D
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Nu ben ik ook nieuwsgierig.

groet
Harald
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Ronald

Mooi om te lezen dat het nu naar je wens is, kijk eens aan de juiste vragen stellen aan de juiste mensen en klaar toch prachtig.

En het filmpje zie ik wel op je draadje verschijnen, ik heb geduld hoewel kom waar blijft dat mooi filmpje nou  :-)
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Vandaar dat mijn pakje morgen pas komt  :D :D  :D :D

De vrachtwagen rijd vanavond niet hahaha
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Citaat van: Barry1972 op woensdag 18 oktober 2017, 19:39:17

Fijn dat het zo was op te lossen, is het de bedoeling dat er nog meer gaat rijden? Of blijft het bij 1?

Weet trouwens niet of het mogelijk is, heb mij hierin nog niet verdiept  O:-D

Hoi Barry,

Ja super toch dat met een paar simpele toepassingen.  :D
In de toekomst komt er echt nog wel een paar auto's bij, maar ik schreef al eerder dat een FCS auto compleet maken toch aardig cijfers veranderen op je bankrekening  :-(
Het is mogelijk om met meerdere auto's te rijden. De decoders zijn uitgerust met het anti botsing systeem. IR ledjes ontvangen de signalen op van de andere auto's en als deze te dichtbij komen dan remmen deze automatisch af.

Je laatste bericht met vrachtbrief is echt briljant, we hebben hier thuis erg om gelachen  :-) :-)

@Harald, komt goed even wachten.... O:-D

@Peter, ja Jan geeft goede uitleg en service van MinatuurA. En op de club hebben wij een paar elektronicafreaks en computernerds  >:-D die geven mij ook steun.

Groet Ronald  :)
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Dag Ronald.

Citaat van: Varekamp op woensdag 18 oktober 2017, 18:56:33
Eén diode is al voldoende om de snelheid naar beneden te krijgen.

... echter na drie rondjes raakte de accu leeg en ligt nu aan de oplader.

Wellicht interrumpeer ik bovenstaand verkeerd: is het één nu het gevolg van het ander :roll:
Met andere woorden: raakt de batterij nu sneller leeg door toevoeging van die diode?

Groeten,

Erik.
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Nee, de accu was gewoon niet opgeladen volgens mij  :)
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Goedenavond heren,

De accu was gewoon leeg aan het raken, dat had niets met de diode te maken.

Welnu het moment is daar.... :P

Hier de video met de aanpassingen, ik hoop dat het nu naar ieders smaak is... :D

https://www.youtube.com/watch?v=HA94jGI0xAM&feature=em-upload_owner#action=share

Groet Ronald
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Mooi. De snelheid is helemaal goed zo. Ik zou daar niks meer aan doen.
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
 @citaat Insgelijks, Ronald. :thumbup:
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Ronald,

Rijd en stopt perfect zo en ook netjes bij het stoplicht. :thumbup:
Niks meer aan veranderen. :)
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Ronald

Het is top gewoon, hij rijd als een zonnetje nu stopt mooi en rijd mooi op snelheid.
Zalig dat jij ook zoals ik hulp krijgt van experten, dat helpt de mensen en hoop op weg.
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Eerlijk antwoord, van mij zou hij nog 25% langzamer mogen rijden hahaha

Netjes hoor, echt genieten, gaan de stoplichten op zijn Nederlands of in een andere volgorde?
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Hallo modelvrienden,

Fijn dat jullie het ook nu goed vinden. Wat een paar kleine ingrepen toch een mooi beeld kunnen geven.

@Barry, is je pakje nu wel binnen... >:-D zeker nu weer te laat omdat de auto te langzaam reed... >:-D
Ik geef geen 25% ik moet nodig wat verdienen... :-)
De stoplichten zijn naar Duits voorbeeld.

Al met al is de achterzijde nu nagenoeg klaar, uiteraard zal ik nog wat details aanbrengen te zijner tijd.
Ik zal het opengedeelte wat nu onder het weggedeelte zit afwerken met Noch muurdelen (dezelfde muur als bij mijn tunnel)

Ik ga nu de eerste seinen plaatsen en deze in ITrain zetten. Ik heb het complete schaduwstation en klimspiralen stofgezogen en rails schoongemaakt.

Groet Ronald  :)
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Hoi Ronald,

Leuk te zien dat je weer in een korte tijd zo'n fraaie baan hebt gebouwd. Vervelend te lezen dat je gezondheidsproblemen hebt. Gelukkig gaat het weer de goede kant op.
Je bouw is zoals altijd zeer netjes met oog voor details.

Groetjes,

Ronald
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Dank je Ronald, van jouw bouwwerken kan je ook wat leren hoor.

Groet Ronald  :)
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Dag Ronald.

Een fraai resultaat, die elektronische ingreep: de auto rijdt nu op een acceptabele snelheid. :thumbup:

Ik ben nog lang niet zover om met een FCS-traject bezig te zijn, al heb ik al wel wat ideeën ervoor.
Ook het abrupt stoppen wou ik kunnen aanpassen en heb daarvoor het volgende opgeschreven:
In een voertuig een tweede reed-contact inbouwen in lijn met de eerste, de eerste met een
maakcontact voor het afremmen en de tweede met een verbreekcontact om te stoppen. Hierbij de
afstand tussen de twee contacten kleiner of gelijk houden aan de afmeting van het veld de stopmagneet.

Ik heb dit nog niet aan m'n FCS-karretje versleuteld, dus nog niet kunnen testen of dit goed werkt ...

Groeten,

Erik.
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Hallo Erik,

Met reed-contacten klinkt meer naar een MCC systeem en ik maak gebruik van DC CAR systeem. Maar wellicht heb jij het nog anders voor ogen.
Ik had op mijn vorige baan ook dit systeem rijden en zodoende heb ik wederom ingebouwd.

Jan Heimensen van MiniatuurA staat ook altijd in Houten met een testbaan en hem kan je allerlei vragen stellen over de systemen en welke je kan toepassen. Ook een prijskaartje kan een reden zijn om voor het ene of andere systeem te gaan.

Succes t.z.t. met het uittesten van je bedachte systeem en we zien dan graag het resultaat.

Groet Ronald  :)
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Wat een diode al niet kan doen  :thumbup:  :thumbup:
Het is een wereld van verschil Ronald, ik weet niet of het stoppen en weer beginnen te rijden ook nog te beïnvloeden is dat zou het puntje op de i zetten.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Hi Ronald,

De aanpassing met de diode geeft een fraai resultaat.

groet
Harald
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
-Ronald:
Een vloeiender rijgedrag van de truck met de diode er in,  :thumbup:
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Ronald, de snelheid is zeker stukken beter maar het stoppen en optrekken gaat nog wel abrupt.
Dat kan stukken beter, misschien als je weer opgeknapt bent eens contact opnemen met Heinz van MCC.

Het is zeker niet negatief bedoelt maar opbouwend kritisch om te laten zien wat er mogelijk is want onze treinen willen we ook mooi laten afremmen en optrekken.

Kijk maar eens hoe mooi deze auto's rijden.

www.youtube.com/watch?v=g2PKuMf7_M0
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
MCC is iets anders als DC Car Tom. Verder deel ik je mening over het stoppen en optrekken, dat kan veel netter. En wat Barry zegt: het gaat nog te snel......
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
 @citaat Ben, dat klopt  :thumbup:, daarom gaf ik ook aan om eens te gaan praten met Heinz van MCC car parts.
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Ok, ik begrijp wat je bedoelt. Maar dat is dus een verandering van systeem.
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Hi Ronald,

Het kan altijd veel beter maar met het systeem en de spullen die je nu hebt rijdt het heel leuk.
Wil je meer en nog mooier, 9 december is Houten digitaal, je kan daar eens kijken wat voor mogelijkheden er zijn.

groet
Harald
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Goedenavond allen,

@Ben, ik was van mening dat Barry de 25% korting bedoelde   :help: ik had er nog een diode bijgeplaatst maar dan gaat hij weer te langzaam  :(

@Peter, dank voor je reactie, ja stoppen en optrekken zou volgens mij ook nog aangepast kunnen worden.

@Tom, dank voor het filmpje. Ja dat ziet er gelikt uit, dat is het MCC systeem. Als ik weer opgeknapt ben zal ik eens een afspraak maken.

@Harald, dank voor je reactie, als naar Houten toe raak, dan praten we over het nieuwe jaar  :( ik ben helaas nog niet in staat om auto te rijden en zeker nog niet om einden te lopen.

@Jørg, dank voor je berichtje.


Ik wil een ieder bedanken voor zijn mening en opbouwende kritiek.
Er is mij altijd verteld dat er twee systemen zijn, MCC en DC. De DC versie kan zonder computer rijden, d.m.v. aansturingsmodules (bijv. Stoplichten, verlichting etc.) en met MCC kan je zelfs via de computer werken, echter hier zal je dan ook een tweetal extra draden in je wegdek moeten aanbrengen. Corrigeer mij als ik het fout heb.

In het DC systeem zit ook een decoder, een medeclublid vertelde mij dat als er een decoder inzit (waarschijnlijk DCC protocol) dan kan je ook de CV waardes instellen van optrekken en afremmen. Ik heb Jan van MiniatuurA de vraag gesteld over de snelheid verlagen en zoals ik al eerder schreef, door CV waarde 5 te verlagen neemt de snelheid af. Echter zou ik niet weten hoe ik bij zo'n klein decodertje de CV waardes kan uitlezen, dus was voor mij de gemakkelijkste oplossing een diode plaatsen.
Wellicht kan het met de IB, het lijkt mij toch hetzelfde te werken als een decoder in een loc.

Ik ben niet meer van plan om de heleboel te verbouwen in het wegdek en dergelijke. Ik ben helaas nog niet in staat om auto te rijden, dus dit jaar zal ik niet meer naar beurzen gaan. Maar ik zal zeker mijn licht verder opsteken om te kijken hoe ik dit verder kan perfectioneren. Hoewel ik de snelheid op dit moment zeer acceptabel vindt.
Wellicht heeft iemand een aanwijzing hoe ik de decoder moet uitlezen. Waarschijnlijk zal er wel een paar draadjes gesoldeerd moeten worden.

Groet Ronald  :)
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Je hebt gekozen voor DC-Car, MCC is dan niet aan de orde of je moet je straten tracé willen ombouwen.

Citaat van: Varekamp op zaterdag 21 oktober 2017, 00:00:14

In het DC systeem zit ook een decoder, een medeclublid vertelde mij dat als er een decoder inzit (waarschijnlijk DCC protocol) dan kan je ook de CV waardes instellen van optrekken en afremmen. Ik heb Jan van MiniatuurA de vraag gesteld over de snelheid verlagen en zoals ik al eerder schreef, door CV waarde 5 te verlagen neemt de snelheid af. Echter zou ik niet weten hoe ik bij zo'n klein decodertje de CV waardes kan uitlezen, dus was voor mij de gemakkelijkste oplossing een diode plaatsen.
Wellicht kan het met de IB, het lijkt mij toch hetzelfde te werken als een decoder in een loc.


Je kunt programmeren via de update bus, die moet je dan uiteraard aanbrengen. Dan kun je alle CV's wijzigen, zo ook het optrekken, afremmen en de snelheid.

Plaatje van de aansluitingen: http://www.dc-car.de/standard.html Hou je muis boven de decoder en je ziet de bus en hoe deze is aangesloten. Met je Intellibox kun je via de bus programmeren in POM modus. Uiteraard is dit een voorbeeld, ik weet niet welke decoder er in je karretje zit.

Leuk project, succes.

Gr, Ben.
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Hoi Ben,

Bedankt voor je bericht en tip naar de site van DC car en ik ga mij er eens in verdiepen.
Er is is wel een module/interface te koop om de decoders te wijzigen. Kost ? 69,00.

Ik zal dit ook met een clublid eens doornemen.

Groet Ronald  :)
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Interface kan ook. Je kunt dan met wat comfort progammeren via een PC programma. Maar feitelijk volstaat je centrale om CV's te schrijven.
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Citaat van: Varekamp op donderdag 19 oktober 2017, 17:54:30
Hier de video met de aanpassingen, ik hoop dat het nu naar ieders smaak is... :D
Ziet er goed uit Ronald. Ik weet niet of het mogelijk is, maar het komt m.i. nog realistischer over als de vrachtwagen bij bochten en kruisingen wat gas wordt teruggenomen.
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten

@Ben, ik zal eens vragen bij mijn medeclublid hoe ik dit het beste kan doen met mijn centrale.

@Bas, de bochten afremmen en optrekken gaat niet. Ik heb al een IR-led neergezet langs de weg waarin de rijstappen van 28 naar 14 gaan. Hierdoor zie je ook even de remlichten feller worden. Wellicht vertekend het wat op de film maar de auto rijdt echt niet absurd hard door de bochten.

Groet Ronald  :)
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Werk in uitvoering met stoplichten
Hallo allen,

Het was weer even stil rondom mijn baanvorderingen, maar ik heb niet helemaal stil gezeten  ;)
Sommige dagen had ik even geen puf en soms weer wel. Ik wil jullie toch nog even laten zien wat ik (af)gemaakt heb ondertussen.

Bij de wegwerkzaamheden had ik een stukje rots gemaakt, ik dacht dat breekt een beetje, anders wordt het zo'n lange muur. Ik heb toch zitten kl..... met de rots op kleur krijgen. Elke keer was ik er niet tevreden over  :(
Uiteindelijk is het naar mijn weten toch enigszins gelukt.  O:-D
Hierna kon eindelijk er een stukje scenery overheen. Hieronder de foto van het eindresultaat. Langs het spoor moet nog worden afgemaakt, maar dat doe ik pas later. Ik wil nog I-train verder verfijnen en daarom doe ik nog niets rond het spoor.



Bijna klaar. Aan de bovenzijde moet nog een stukje worden afgemaakt, maar ik wil eerst daar een vrachtwagen hebben met lampen etc. en mijn bouwkeet wil ik daar neerzetten maar die moet ik nog steeds vinden...(zal wel ergens in een doosje of box zitten  :? )



Ook hierbij de tunnel al een gedeelte afgemaakt. De muurdelen en tunnelportaal moet ik nog aanpakken met poeders om wat verouderingssporen aan te brengen.

Ook heb ik het gat aan de andere kant van de baan opgevuld. Daar komt een ruïne te staan met een koffiegelegenheid. Hier zien jullie alvast de eerste resultaten.



Basis gemaakt met oasis (grijze). Ik heb ook gelijk de voorbereiding voor de straatlantaarns gemaakt, deze staan nog steeds in bestelling  :(



Creatief met gips en wat muurdelen erin verwerkt.



Ook hier heb ik gelijk een voorbereiding gemaakt voor de verlichting.



Hier de verlichting aangebracht en rotsen op kleur (ook hier weer veel mee lopen stoeien.... :-( ik heb eindeloos filmpjes gekeken op YT)



Uiteindelijk moet het zo ongeveer worden. De paaltjes onder de schijnwerpers zijn inmiddels van een kleurtje voorzien. De hovenier heb ik ook gebeld, want de struiken waren op, de heki matjes en de bomen moeten bladeren hebben (ik denk dat ik tekort bomen heb.... :( )
er staan op dit moment 36 struikjes gemaakt van staalwol en sisaltouw te drogen in de garage.

Dit was even een update. Zodra er vorderingen zijn kom ik uiteraard weer in de lucht.

Groet Ronald  :)
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Ruïne in aanbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Ruïne in aanbouw
Ik een woord GEWELDIG wat jij uit je handen laat komen, je hebt een prachtige baan  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Ruïne in aanbouw
Hoi Ronald

Dat is en word prachtig, als ik een nieuwe berg ga maken wil ik dit ook op mijn baantje hebben.  :P
Dan moet er ook een burcht op komen, geeft toch iets extra op de baan.  :thumbup: :thumbup:

Mss een kleine tip, ik zie dat de draadjes van je schijnwerpers nog bruin en geel zijn.  :)
Dat kan je even een kleurtje geven zoals jou rotsen, dan valt het minder op.  :help:
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Ruïne in aanbouw
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Ruïne in aanbouw
Ronald,

Met veel plezier weer naar je update gekeken. :)
Man man wat jij een paar gouden handen met het scenery zeg ben jaloers op je. ;)
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Ruïne in aanbouw
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Nieuwe baan nieuwste update: Ruïne in aanbouw
Mooie update, kan niet anders dan een schitterende eyecatcher opleveren voor je baan. :thumbup: