Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Marklin 37630

Gestart door Kloostertje zaterdag 24 juni 2017, 22:00:19

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Marklin 37630
Kloostertje
gast

Marklin 37630
Goedeavond allemaal,

Iemand enig idee wat marklin 37630 waard is.
In zeer goede staat met ovp.
Re: Marklin 37630
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Marklin 37630
Ebay vindt dat het rond de 200 euro mag zijn

klik naar Ebay.de
Re: Marklin 37630
Kloostertje
gast

Re: Marklin 37630
Sorry foutje het gaat om de 37630
Re: Marklin 37630
Lid sinds: 2007

offline
Re: Marklin 37630
Re: Marklin 37630
Kloostertje
gast

Re: Marklin 37630
Bedankt willy,

Is dat een beetje het bedrag wat je er voor kan krijgen of moet ik dan een stuk lager denken?
Re: Marklin 37630
Ben den Hollander
gast

Re: Marklin 37630
De set koop je nieuw voor rond ?350. Neem daar 70% van en je hebt een vraagprijs. En ik denk dat je uiteindelijk op max. ?200 uit komt mits in goede onbeschadigde staat en met originele verpakking.

Gr, Ben.
Re: Marklin 37630
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Marklin 37630
Artikelnummer in alle posten even aangepast!
Re: Marklin 37630
Lid sinds: 2007

offline
Re: Marklin 37630
Citaat van: Kloostertje op zondag 25 juni 2017, 16:27:51
Bedankt willy,

Is dat een beetje het bedrag wat je er voor kan krijgen of moet ik dan een stuk lager denken?

Ik gaf zo maar een winkelprijs en dat is ook de prijs voor een nieuwe set.
Ben geeft aan dat een nieuwe set ook goedkoper te krijgen is (over de grens?) en "tweedehands" (vaak zo goed als nieuw) voor nog minder...
Start je zoekmachine en "gij zult vinden"...

Willy
Re: Marklin 37630
Kloostertje
gast

Re: Marklin 37630
Beste ben,

Als je tweedehands verkoopt is het meestal 70% van de nieuw waarde?
Re: Marklin 37630
Ben den Hollander
gast

Re: Marklin 37630
Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken maar als iets de winkel verlaten heeft is het voor mij "gebruikt" en 2e hands. Er zijn natuurlijk uitzonderingen zoals schaarse artikelen die je toch graag in bezit wilt hebben. Daar hoort de genoemde set wat mij betreft niet bij omdat die alom verkrijgbaar is, nieuw met garantie.

Ik begrijp dat je de spullen van je Pa wilt gaan verkopen. Ik zou zeggen plaats een advertentie alhier met nette foto's en beschrijving en laat mensen een bod doen.

Overigens zie ik op Marktplaats deze set ook aangeboden staan van ene Rene Klooster uit Houten: https://link.marktplaats.nl/m1175891358

Toevallige overeenkomst met jouw naam, zal toch niet........? :D

Gr, Ben.
Re: Marklin 37630
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Marklin 37630
Citaat van: Kloostertje op zondag 25 juni 2017, 22:36:28
70% van de nieuwwaarde?
Als een winkelier/handelaar mij iets probeert te voorkopen voor 70% van de nieuwwaarde, dan ga ik ervan uit dat hij dat doet om er iets op te kunnen verdienen. Koop ik daarentegen iets van een niet-handelaar dan vind ik 50% veel reëler. Je matst elkaar dan, als het ware. Gratis hoeft iets niet te zijn, en ovp, gebruiksaanwijzing en mate van onbespeeldheid spelen natuurlijk mee.

Wat jij wil weten is specifiek die 37630, een model dat nog te koop is. Veel modellen, en in ieder geval de modellen waarop ik jaag, worden niet meer gemaakt, en dan geldt als waarde "wat de gek ervoor geeft".
Zo ken ik winkeliers die zakken tot 33% van de waarde door het "in commissie" geven en nemen van producten. Zelf strijken ze dan een symbolisch bedrag van 10% op van de uiteindelijke verkoopprijs.
Ik voel mij dan altijd gematst, in plaats van het vel over de oren getrokken.  :D
Re: Marklin 37630
Kloostertje
gast

Re: Marklin 37630
Dat ben ik idd.
Het is een vrij grote verzameling.
Ongeveer 200 locs en 600 wagons.
Heb al een gedeelte verkocht via marktplaats maar heb vaak het idee dat mensen proberen het voor een koopie te krijgen omdat ik er eigenlijk vanaf moet.
Moet er ook wel vanaf maar voor een eerlijke prijs voor allebei.
Heb al geprobeerd hier een foto op te zetten maar het bestand is te groot.
Bijna alles zit in ovp met gebruiksaanwijzing.
Mate van onbespeelheid heb ik dus geen idee van.
Ook geen idee hoe ik daar achter komen.
Weet inmiddels dat je aan het sleepertje kan of is gebruikt is of niet maar in welke mate die gebruikt is geen idee.
Re: Marklin 37630
Lid sinds: 2009

offline
Re: Marklin 37630
Hoi René,

Het kan kloppen dat op MP mensen proberen er een koopje van te maken, vaak zijn dat zelf handelaren die er dan op beurzen (zoals in Houten!) de hoofdprijs voor willen hebben. Aangezien je vermoedelijk wel de catalogusnummers hebt, zou ik eerst even op E bay  kijken, maar dan wel de Duitse E bay, is vele malen groter dan de Nederlandse en daar een prijzencheck te doen.
Voor het overige: Probeer het gewoon via het verkoophoekje, afbeeldingen zijn op de PC wel tot max 800x600 pixels te reduceren.

M.Vr.Gr. Henk.

PS: Wat betreft je MP aanbiedingen: Roco 66371 & 66376 Nieuw rond de ? 55,-