Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

glinsterende ogen. Maar van wie en waarom? LNER R700

Gestart door treinbaanbeginner dinsdag 15 november 2011, 10:27:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:glinsterende ogen. Maar van wie en waarom? LNER R700
Hallo allen,

The story continues....
Lees mee op dit forum:

http://www.marklin-users.net/forum/yaf_postst20666_frankNL-question-lner-r700.aspx

Veel plezier!
Groeten
Frank namens Joost
Re:glinsterende ogen. Maar van wie en waarom? LNER R700
Geweldig hoe ze Down Under reageren. Leuk om te lezen...
Ik zou niet tot verkoop overgaan. Jullie bezitten een uniek exemplaar. Zelfs de verpakking is al een bijzonderheid. De prijzen gaan alleen maar omhoog en als de kleinzoon groot is, kan hij altijd nog beslissen.
Tot die tijd met z'n allen genieten!

Vriendelijke groet,
Henk163
Re:glinsterende ogen. Maar van wie en waarom? LNER R700
Met  :O zitten lezen.

De verleiding is enerzijds natuurlijk megagroot om te "cashen" en ander modern materieel te kopen.
Anderzijds, jullie hebben iets heel erg moois in handen.
Een hele mooie trein verzameling in perfecte staat.
Maar mijn inziens minstens zo belangrijk ook met een persoonlijk verhaal........
De afweging zou ik persoonlijk heel moeilijk vinden, vooral om de laatste reden.
Dat verhaal erachter maakt het vind ik zelf altijd heel moeilijk om treinen in mijn bezit te verkopen.
Heb een aantal treinen die ik ooit gekocht heb maar nu eigenlijk niet in mijn verzameling passen.
Vaak gedacht ik verkoop ze, maar nog nooit gedaan vanwege dat verhaal achter die modellen.
Ik zou me zo voor kunnen stellen dat je hier later misschien toch spijt van gaat krijgen.

Anderzijds, als je  geen "gevoel" hebt bij deze verzameling, zou ik inderdaad de tijd nemen om het spul te koop te zetten.
Neem je tijd, vroeg of laat komt de ware liefhebber om de hoek die je de juiste prijs bied.

Succes.

Groeten Marco.




Re:glinsterende ogen. Maar van wie en waarom? LNER R700
Hallo allen even foto's gepost op volgende link.

http://www.marklin-users.net/forum/yaf_postst20666_frankNL-question-lner-r700.aspx

Veel genoegen bij het kijken!
Trouwens de discussie daar is ook heel interessant om te volgen.
Kan iemand mij vertellen wat er bij bijgevoegde foto aan de spoorwegovergang ontbreekt? Bij voorbaat dank!
Groeten,
Frank namens Joost
Re:glinsterende ogen. Maar van wie en waarom? LNER R700
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re:glinsterende ogen. Maar van wie en waarom? LNER R700
Ik zie aan elk van de grijze hekjes iets dat op een scharnierpunt zou kunnen duiden, daarin horen twee andreaskruizen, en er ontbreekt een grijs hekje.

http://hobby.marktplaats.nl/modeltreinen-h0/500721269-marklin-overweg-458-2-1936.html
Re:glinsterende ogen. Maar van wie en waarom? LNER R700
Bedankt voor de link, zo leren we elke keer meer.
Groet Frank namens Joost
Re:glinsterende ogen. Maar van wie en waarom? LNER R700
Helaas moet ik mij ook bij de rest voegen,VERKOOP NIET  AAN jAN HOLLEBEEK,
OOK GEEN BEMIDDELING,AL STA JE VOOR ZIJN NEUS,DAN WEET HIJ JE TOCH NOG OM DE TUIN  LEIDEN MET MOOIE PRAATJES.
En laat je ook niet adviseren door veilinghuis Brummen,die man vertelt ook een hoop onzin maar weet niet eens het verschil tussen een electrische trein en een standmodel.
Om een mooiste prijs te maken zou je kontakt moeten opnemen met AUKTIONHAUS LOSCH,uit Duitsland.
Dat zij de enige mensen die je een juiste antwoord of prijs kunnen geven.
succes
marklin verzamelar
Re:glinsterende ogen. Maar van wie en waarom? LNER R700
Update:

Allereerst alle oprecht bezorgde mensen die ons gewaarschuwd hebben om toch vooral niet met bepaalde mensen in zee te gaan: hartelijk dank. Wij hebben aandachtig toegehoord en kunnen ons goed vinden bij de algemene tendens.

Ondertussen hebben wij getrouw onze forumnaam treinbaanbeginner een begin gemaakt met aanschaffen van materiaal.

De eerste aankoop is net binnen: De replica van de R700 in de Duitse uitvoering
00-50 D uit de jubileumdoos 50 Jahre Marklin inclusief de ovp (we hebben inmiddels ook geleerd dat dat heel belangrijk kan zijn voor mensen). Dit hebben we gedaan om blijvend herinnerd te worden aan hoe het allemaal begon (1935/38)/is begonnen (2011) en natuurlijk aan de trein van opa.

Nee, de LNER R700 is nog niet verkocht, maar we zijn al wel een stuk verder met oprechte verzamelaars. We hebben zelfs al een aantrekkelijk bod op zak, maar eerst moet opa zich goed inlezen in al het forummateriaal (we hebben de discussie hier voor hem geprint) en correspondentie, alle wijze raad tot zich nemen en dan is het aan hem om een afgewogen beslissing te maken.
Ook ebay is nog in de race om op te plaatsen. Veilinghuizen hebben wij (en opa) zo onze reserves bij, maar ook deze optie is ook nog open.

Het allerliefst zagen we de dat de LNER R700 of bij een museum of bij mensen die de historische waarde van de locomotief naar waarde weten te schatten terecht zou komen. Zeker nadat we op internet een aantal afbeeldingen hebben gezien van deze locomotief en die kunnen vergelijken met de staat waarin opa's locomotief zich bevindt..

Tot zover, wordt vervolgd..

groetjes,
Frank namens Joost
Re:glinsterende ogen. Maar van wie en waarom? LNER R700
Frank namens Joost,
Gefeliciteerd met jullie aankoop. :thumbup:
Ik heb het al eens eerder genoemd, in bericht 18, Denk er over om niet tot verkoop over te gaan. Het verhaal eromheen en zo nu en dan gebruiken geeft op termijn meer voldoening.
Ander vraag; zijn er nog andere schatten op zolder aanwezig zoal succo auto's en donald duck blaadjes? of een stoommachine van bing of marklin of een bouwdoos van echte  stenen?
Cees
Re:glinsterende ogen. Maar van wie en waarom? LNER R700
Update:

Vandaag is opa's 'groene trein' verkocht aan een zeer gelukkige verzamelaar!

We mochten de verzameling aanschouwen waar de trein in komt en vinden dat hij niet beter terecht had kunnen komen! Dit was opa's  grootste wens!

Trouwens na 60 jaar in een doos in een kast op zolder reed de trein achter elkaar weg; zelfs het lampje voor deed het! (ok de trein piepte wat, maar dat komt na een drupje olie helemaal goed!)

Wij gaan nu eerst  onze zolder geschikt maken als treinkamer en gaan dan helemaal los.

Een paar foto's van de nieuwe stek van de 'groene trein' volgen na kerst.

groet,
Frank namens Joost
Re:glinsterende ogen. Maar van wie en waarom? LNER R700
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re:glinsterende ogen. Maar van wie en waarom? LNER R700
Fijn dat je (jullie) tevreden bent met hoe het gegaan is. Dat moet best spannend geweest zijn. En nu de opbrengst goed investeren natuurlijk. Laat je nog zien wat er allemaal gaat gebeuren, of heb ik een draadje daarover gewoon gemist?
Re:glinsterende ogen. Maar van wie en waarom? LNER R700
Ja we zullen jullie op de hoogte houden van wat er allemaal gaat komen. Joost gaat op een beurs (of in een winkel) een mooie set van opa krijgen. Dat gevoegd bij wat we al hebben gaat op zolder in elkaar gebouwd worden. Eerst moet de zolder zoveel mogelijk geschikt gemaakt.

groet,
Frank namens Joost
Re:glinsterende ogen. Maar van wie en waarom? LNER R700
Bijzonder mooi en bevredigend eind aan dit bijzondere topic.
Ook erg leuk en interessant om dit van zoldervondst naar plekje in verzameling te kunnen volgen.

Veel plezier met het vervolg van deze prachtige hobby.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:glinsterende ogen. Maar van wie en waarom? LNER R700
 :) gefeliciteerd met de geslaagde verkoop! Mooi dat er Internet is, ben je vast een hoop wijzer van geworden. (wij allemaal ook wel :D)
Suc6 met het uitzoeken van een mooie startset.

Dirk-Jan
Re:glinsterende ogen. Maar van wie en waarom? LNER R700
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:glinsterende ogen. Maar van wie en waarom? LNER R700
Hallo Frank,

Wat een fantastisch bericht!

Zoveel wensen in èèn keer vervult,het lijkt haast wel kerstmis :)

En het mooie van dit einde,betekend een mooi begin van een nieuwe modelbaan.

Gefeliciteerd met de aankopen,maar ook met de verkoop.

M.v.g.

Hans V200.0
Re:glinsterende ogen. Maar van wie en waarom? LNER R700
Hallo,
voor degenen die de Duitse taal machtig zijn hier een prachtig Kerstsprookje
Volg de link

http://alte-modellbahnen.xobor.de/t17954f2-EINE-VORWEINACHTLICHE-GESCHICHTE-R-LNRE.html

Fijne kerst!

groetjes,
Frank namens Joost
Re:glinsterende ogen. Maar van wie en waarom? LNER R700
Hallo Frank.
Bijzonder leuk om dit verhaal van de "andere kant" te horen en, in de juiste periode van het jaar, een echt Kerstverhaal!
De geschiedenis van dit 70 jaar oude materiaal gaat weer gewoon verder en wordt hopelijk nog jarenlang met plezier gekoesterd.

Zijn trouwens de wagons en het verdere materiaal ook allemaal mee gegaan?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:glinsterende ogen. Maar van wie en waarom? LNER R700
Een prachtverhaal! Met veel plezier gelezen.

Vriendelijke groet,

Henk163
Re:glinsterende ogen. Maar van wie en waarom? LNER R700
Mooi spul maar voor meer informatie kun je misschien eens naar Oberhausen rijden ,daar is een Marklin museum bij Centro.

Groeten

Ruud
Re:glinsterende ogen. Maar van wie en waarom? LNER R700
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re:glinsterende ogen. Maar van wie en waarom? LNER R700
Citaat van: ribliek op vrijdag 30 december 2011, 19:07:26
Mooi spul maar voor meer informatie kun je misschien eens naar Oberhausen rijden ,daar is een Marklin museum bij Centro.

Groeten

Ruud

Hallo Ruud,

Volgens mij heeft Märklin maar 1 museum,en wel in Göppingen,en dan moet je wel iets verder rijden dan naar Centro.
Misschien heeft de plaatselijke dealer wel iets van een tentoonstelling,maar een museum zal het niet worden.

Als je al oude modellen hebt,win dan advies in bij de liefhebbers zoals hier op het forum,en gooi je museumstukje niet op marktplaats te koop.
Van de meeste handelaren krijg je toch geen eerlijk antwoord ,en op MP krijg je geen serieuze aanbiedingen.

Let wel,ik heb het dan nog steeds over dergelijke zeldzame lok's,die je eigenlijk alleen nog maar op veilingen ziet.
En zo af en toe hier op het forum ;)

M.v.g.

Hans V200.0
Re:glinsterende ogen. Maar van wie en waarom? LNER R700
Hallo allen, zie dat ik beloofd had foto's van de nieuwe omgeving van deze locomotief te posten. Ik verwijs daarvoor even naar volgende link:

http://www.marklin-users.net/forum/yaf_postst20666_frankNL-question-lner-r700.aspx

en dan gaat het om #58.

Bij de laatste foto rijdt de locomotief voor het eerst sinds 60+ jaar!

groet,
Frank namens Joost
(die nu op een ovaaltje op tafel met de replica speelt en het materiaal uit startset 29187 aangevuld met een aantal personenwagons (M* 4000). Onze zolder treinbaangeschikt maken vordert langzaam maar gestaag)
Re:glinsterende ogen. Maar van wie en waarom? LNER R700
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:glinsterende ogen. Maar van wie en waarom? LNER R700
Mooi dat iedereen tevreden is met de afloop. :thumbup:
Dat de loc na 60 jaar gewoon nog rijdt verbaasd me eigenlijk niet zo heel erg. Oude Märklin is wat dat betreft tamelijk onverwoestbaar. :)
Re:glinsterende ogen. Maar van wie en waarom? LNER R700
Hallo,

Ik zag nog een los eindje:

aan AlbertJan:
Ja de rest van het materiaal is ook naar dezelfde verzamelaar gegaan en wij starten nu met financiële hulp  ;) van opa opnieuw op voor Joost.
Overigens vindt opa het heel leuk om Joost zo enthousiast met z'n (nu nog) beperkte materiaal rond te zien rijden.
Zijn set is door de oorlog nooit uitgebreid en toen de oorlog voorbij was was opa in een leeftijd waarin hij niet zo ontvankelijk was voor zijn ovaaltje M* (dat heeft natuurlijk wel bijgedragen aan de staat waarin de locomotief verkeerde bij de verkoop; ik heb deze locomotief op internet nog niet in betere staat dan de locomotief van opa aangetroffen).

groet,
Frank namens Joost
Re:glinsterende ogen. Maar van wie en waarom? LNER R700
Dag Frank en Joost.
Wat een geweldig einde van een fantastische Märklin story!
Voor Joost gelukkig het begin van zijn Märklinbaan en voor Frank en Opa een geweldige afsluiting van een stukje "jeugd".

Nu ook even het hele verhaal op usersnet gelezen (en bekeken!) maar ook dat is zeker de moeite waard om te lezen, vooral de eerste verwarring en de latere analyses zijn geweldig om te lezen.

Frank, bedankt voor het uitgebreid verslaan van dit historische Märklin sprookje!
En Joost, veel plezier met je nieuwe modelspoor hobby.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: glinsterende ogen. Maar van wie en waarom? LNER R700
mijn ervaring met Jan Hollebeek is positief, kan niet anders zeggen. Taxatie gratis bij verkoop treinen, goede prijs ontvangen, alle toebehoren e.d. ook in 1x weg, en vlot.
Re: glinsterende ogen. Maar van wie en waarom? LNER R700
Citaat van: Rob Smit op zondag 11 juni 2017, 21:33:13ook in 1x weg, en vlot.
Dit stukje zeg mij dat hier iemand beter van is geworden,maar of jij dat bent is een tweede ;)
Re: glinsterende ogen. Maar van wie en waarom? LNER R700
Lid sinds: 2017

staal, diesel en stookolie......

offline
Re: glinsterende ogen. Maar van wie en waarom? LNER R700
 @citaat inderdaad elementary dear watson :D
Re: glinsterende ogen. Maar van wie en waarom? LNER R700
volgens mij is dit een topic van 5 jaar oud :):)
Re: glinsterende ogen. Maar van wie en waarom? LNER R700
Lid sinds: 2017

staal, diesel en stookolie......

offline
Re: glinsterende ogen. Maar van wie en waarom? LNER R700
 @citaat yep wijsneus :D
en nog steeds krijg ik kwijlneigingen van die prachtige LNER R700 :P
Re: glinsterende ogen. Maar van wie en waarom? LNER R700
Ja dat snap ik.
Zeldzame dingen doen bij iedereen wel even het idee ontstaan van "had ik maar zo'n opa".
Re: glinsterende ogen. Maar van wie en waarom? LNER R700
 Beste treinbaanbeginner,

Ik ben een verzameling van me vader aan het verkopen.
Heb ook heel veel stukken spoor en boompjes en gebouwtjes en nog meer van dat spul liggen.
Misschien interresant voor u om een keer te komen kijken en misschien wat over te nemen?
Re: glinsterende ogen. Maar van wie en waarom? LNER R700
Als je Marklin modellen hebt kun je deze beter even fotograferen en de foto's plaatsen in het gedeelte waardes Marklin modellen dan kan men hier aangeven of het wat waard is en zo mogelijk hoeveel.