Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

steenmotief op foamboard

Gestart door Arnold zondag 29 april 2018, 08:51:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
steenmotief op foamboard
Lid sinds: 2015

offline
steenmotief op foamboard
Geachte modelbouw vrienden,

Ik heb foamboard ( het verkeerde foamboard, die je niet kan afpellen).
Ik wil daar steen motief op maken, wat kan ik daar het beste voor gebruiken.
Ben bang dat een muurvuller/structuurverf niet houd op de gladde ondergrond van het foamboard.

Hier onder is een foto van het steenmotief dat ik graag wil.
Heeft iemand een goed idee hiervoor?

Alvast bedankt.

Mvg,
Arnold
Re: steenmotief op foamboard
Gerrit-1959
gast

Re: steenmotief op foamboard
Als het glad is kun je natuurlijk overwegen om het eerst op te ruwen met schuurpapier.
Re: steenmotief op foamboard
Lid sinds: 2010

Stationchef van de S.a.A.-bahn

offline
Re: steenmotief op foamboard
Je kunt proberen het papier er af te pellen door een hete föhn van dichtbij er op te laten blazen. Pas op voor je vingers....heet
Jan
Re: steenmotief op foamboard
Inderdaad schuren en een speciale primer aanbrengen. Speciaal voor goede hechting op gladde oppervlakken zoals aluminium etc. Is verkrijgbaar in goede schilderzaken.
De sstructuur breng ik altijd aan met beitels, gutsen of dunnen schroevendraaier. Het profiel of gewenste structuur tekenen en met beitel indrukken. Je kunt het dan net zo grof maken als je wilt. Altijd mooi resultaat. Altijd eerst een proefstukje maken om te oefenen.
Re: steenmotief op foamboard
Lid sinds: 2007

offline
Re: steenmotief op foamboard
Arnold,
Voor het aanbrengen van steenmotief gebruik ik het foam van Maquett het is iets harder maar heel goed te bewerken.
Wil je dan dat de steentjes er iets ruwer uitgaan zien dan neem je een sponsje en tamponeerje hiermee de verf.
Nu zul je zien dat door het  aanbrengen van de verf met het sponsje er een wat ruwe structuur  ontstaat.
Door de achterkant van een afbreekmesje te gebruiken maakje de steen structuur.langs een lineaal.
PVC  white Foam
bestel nummer van Maquett dikte 1mm 605-00
                                                               2mm 605-01
                                                               3mm 605-02
Hoop dat je hier iets aan heb.
ander stuur je me maar een mailtje dan kan en wil ik je wel helpen.

groeten jaap vriend

Re: steenmotief op foamboard
Lid sinds: 2011

if we don't try we will never know

offline
Re: steenmotief op foamboard
Hoi Arnold,

Ik kras mijn steenmotieven in op dunne laminaat ondervloer platen. Eenmaal ingekrast behouden deze het het steenmotief.

Wim