Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

M45652 UP set - Box cars verbogen

Gestart door nmbssncb dinsdag 20 juni 2017, 17:33:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
M45652 UP set - Box cars verbogen
De M45652 is van 2005.
De wagens zijn laatst gecontroleerd in 2013. Vier jaar later zijn de box cars verbogen.


Willy
Re: M45652 UP set - Box cars verbogen
 @citaat @citaat Märklin = kwaliteit. Toch?
Maar wat voor kwaliteit?
Re: M45652 UP set - Box cars verbogen
Ben den Hollander
gast

Re: M45652 UP set - Box cars verbogen
Te zwaar beladen Willy?  :D

https://forum.3rail.nl/index.php?topic=57997.0

Niettemin sneu.  :(

Gr, Ben.
Re: M45652 UP set - Box cars verbogen
Hier heb ik al eerder een verhaal over gelezen.
Het gaat om amerikaanse wagons, die, gewoon lief in hun doos liggende, compleet krom trekken.
Je kan er dan niks meer mee  :?
Maar ja, waar heb ik dat ook alweer gelezen  :roll:

Hmm, moet toch maar eens mijn amerikaanse wagons gaan inspecteren.
Re: M45652 UP set - Box cars verbogen
Ik zeg het iedere keer, ze willen van alles daar in göppingen, waar ze eigenlijk eens op moeten gaan letten, zijn toch de zogenaamde puntjes op de i.
Want als je het zo links en rechts leest op de forums mankeert er best wel wat, en ook bij de insider Br 103.
En zeg nou, dat het niet mee valt, zij willen toch de naam märklin groot houden, en doe daar dan wat mee.
Re: M45652 UP set - Box cars verbogen
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: M45652 UP set - Box cars verbogen
Hoi Willy,

Je bent niet de enige. ==> Klik
Re: M45652 UP set - Box cars verbogen
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: M45652 UP set - Box cars verbogen
Citaat van: BW Rheine op dinsdag 20 juni 2017, 18:09:55
Want als je het zo links en rechts leest op de forums mankeert er best wel wat, en ook bij de insider Br 103.

Da's even schrikken. Mijn Insider 103 "rolde" gisteravond binnen en is door tijdgebrek nog niet uit de verpakking geweest. Komend weekend wat mee spelen (als er niets aan mankeert...). Maar kun je alvast zeggen wat er aan mankeert of waar staat dat er iets aan mankeert? Ben ik al vast voorbereid.

Alvast bedankt voor de tip(s).
Re: M45652 UP set - Box cars verbogen
Niet schrikken Hans, maar kijk even op de duitse forum.
Re: M45652 UP set - Box cars verbogen
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: M45652 UP set - Box cars verbogen
 @citaat Bedankt. Ik zie lees verschillende indrukken over het model. Ik ga het zelf komend weekend meemaken. 'k Heb er eerlijk gezegd wel vertrouwen in en anders komt er vast en zeker een oplossing.
Re: M45652 UP set - Box cars verbogen
Citaat van: BW Rheine op dinsdag 20 juni 2017, 20:22:55
Niet schrikken Hans, maar kijk even op de duitse forum.
Je bedoelt het Duitse stemmingmakerij forum? ;)
Paar jaar terug werd de 'Donald Duck' daar ook gekraakt, terwijl mijn exemplaar prima eruit ziet en ook prima rijdt.

Dus gewoon maar even afwachten, Hans.
Ik wacht nog op bericht voor mijn exemplaar.

Groeten,
Ton.
Re: M45652 UP set - Box cars verbogen
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: M45652 UP set - Box cars verbogen
 @citaat Hoi Ton,

Ik heb even wat gelezen op het Stummi-forum over de Insider 103. Zoals ik al schreef: verschillende indrukken.

In het weekend ga ik met mijn exemplaar aan de gang en heb er alle vertrouwen in. Zeker ook gezien in het licht van onlangs bij mij afgeleverde nieuwtjes. Mocht er onverhoopt toch iets mis zijn komt dat zeker goed.

Jij alvast veel succes en plezier met jouw exemplaar van de Insider 103!
Re: M45652 UP set - Box cars verbogen
Het is precies wat Ton zegt "stemming makerij" ik leest het ook maar.
Alleen wat ik zelf vind is dat een duur product ook goed moet zijn, het is tenslotte geen kattepis wat je uitgeeft.
Re: M45652 UP set - Box cars verbogen
Stemming makerij Ton ????

Dat moet je is zeggen tegen die mensen die schade onder vinden aan bv hun amerikaanse wagons in dit geval.

Het is verdumele elke keer wat , en het kost allemaal maar niets....tuurlijk.

En ben tot toe nog steeds tevreden met het materiaal wat ik bezit , maar er is de laatste tijd toch aardig wat mis en mis gegaan en in het verleden.

Wat met een handzwaai van tafel is geveegd , en voor velen niet goed is opgelost.

En je mag schijnbaar weinig zeggen als het ons geliefde Marklin betreft.....sorry , maar ik vind het niet normaal als je dit allemaal leest.

Natuurlijk kan er wel is wat fout gaan , maar zorg dan als fabrikant voor een goede oplossing , en dat is vaak niet van toepassing.

Mvg: Alex
Re: M45652 UP set - Box cars verbogen
Je heb helemaal gelijk Alex, S(w)iebertje wil van alles, maar als het spul ondeugelijk is, dan wordt het toch weer gauw Märklin met de kleine m.
Dat zag je ook bij de Challenger waar de verbinding lok-tender al kapot in de doos was!!!!.
Persoonlijk erg jammer en zo links en rechts gebeurd er best wel wat.
Soms zeggen ze weleens niet klagen maar dragen, jaja.
Re: M45652 UP set - Box cars verbogen
Citaat van: Aliebengalie op woensdag 21 juni 2017, 07:13:07
Stemming makerij Ton ????
...
Ik reageerde op de quote over het Stummiforum icm de BR103.

Kromme goederenwagons ben ik uiteraard ook niet blij mee.

Groeten,
Ton.
Re: M45652 UP set - Box cars verbogen
Hallo,

Op het gebied van kunststoffen is het ook een tijdje malleur geweest. In Duitsland werd begin van deze eeuw een bepaalde toevoeging in kunststoffen verboden. Ook paardentrailers hadden hier last van, doordat kappen degenereerden. Fabrikanten laten ze nu maken in andere landen.
Dat producten uit China van mindere kwaliteit zijn was ook nog niet zo heel bekend. Men gaf de fabrikanten wel de juiste specificaties, waaraan het product moest voldoen, maar de grondstoffen die men gebruikte in China waren (zijn) niet vergelijkbaar met de onze.
En dan krijg je het getouwtrek wie de fout maakt en dat proces duurt jaren.
Re: M45652 UP set - Box cars verbogen
Ben den Hollander
gast

Re: M45652 UP set - Box cars verbogen
Als je een merk als Marklin zo op handen draagt is elk krom karretje een teleurstelling, begrijpelijk (nou ja, ik snap het niet maar goed, ik heb geen merken tik).
Maar eigenlijk gaat het nergens over in relatie tot het enorme aantal geproduceerde modellen door de jaren heen.

Gr, Ben.
Re: M45652 UP set - Box cars verbogen
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: M45652 UP set - Box cars verbogen
Op een forum lees je alleen de problemen. 98% van de spullen is goed en lees je amper wat over....  :D
Re: M45652 UP set - Box cars verbogen
 @citaat
Beste Wijbe,


Ik meld een probleem, dat is alles.  Mijn eerste gekochte M. spullen dateren van 1958 (3021 en wat zelfbouw wagonnetjes; konden mijn ouders net betalen) en daar is nog steeds niets mis mee.  Gewoon kwaliteit.
Vandaag de dag wordt er veel meer gekocht (in 1958 was M. toch voor luitjes die toen al financieel welvarend waren; nu is er veel meer financiële welvaart dan toen), en dus wordt er veel meer geproduceerd.  De kans op fouten in de grotere serieproductie is m.i toegenomen en is er nu verhoudingsgewijs minder kwaliteitscontrole dan in de jaren 50.

Mijn eerste grote M. teleurstelling was de zinkpest in 37521, groene SBB De6/6.  Niet zozeer vanwege de zinkpest dan wel de reactie van M. Göppingen daarop.

De set 45652 gaat, wat mij betreft, terug naar mijn dealer en hopelijk verder naar M. Göppingen, ondanks het feit dat ik weinig hoop heb op compensatie.


Willy


Edit Frenkievee: citaat van gehele voorgaande bericht verwijderd.
Re: M45652 UP set - Box cars verbogen
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: M45652 UP set - Box cars verbogen

Ik ben blij, dat je dit probleem laat zien, Willy !

Goed om te weten, wanneer je op zoek bent naar boxcars van Märklin.

Grtz Tony
Re: M45652 UP set - Box cars verbogen
Meer problemen in sets M45650 en 45651... zie foto, een exemplaar uit de M45651...
Wat zou ik van M. kunnen verwachten als antwoord (zijn reeds geïnformeerd)?
Nog andere sets te controleren, want gaat het alleen om de box cars?

Willy
Re: M45652 UP set - Box cars verbogen
Ben den Hollander
gast

Re: M45652 UP set - Box cars verbogen
 @citaat Startset 29575

De problemen zijn bij M* bekend -----> zinkpest.

Forumgebruiker Kippie USA heeft in 2015 11 nieuwe karretjes gekregen dus reclameren loont wellicht.  :help:

Gr, Ben.
Re: M45652 UP set - Box cars verbogen
Ben,

Alles gaat terug naar mijn dealer (momenteel met vakantie) en daarvandaan naar M. Göppingen.  Het zijn allemaal eenmalige uitgaven van ruim 10 jaar geleden, dus die liggen niet meer op de plank.
Maar ik verwacht wel een tegenprestatie van M.
Ondertussen heb ik andere sets gecontroleerd: in de M45649 zitten ook een paar box cars (en refrigerators cars) en die zien er (nog!) goed uit.  En net even gekeken naar de Trix set 24902: daarin zitten 20 box cars...
Ik vrees nu natuurlijk dat niet alleen box cars dit probleem gaan vertonen na een aantal jaren...

Willy
Re: M45652 UP set - Box cars verbogen
Ben den Hollander
gast

Re: M45652 UP set - Box cars verbogen
Succes Wlly en duimen voor de goede afloop.  :)
Re: M45652 UP set - Box cars verbogen
Antwoord van M.:

"...bitte die betroffene amerikanischen H0 Box-Car Modelle mit Fehlerbeschreibung an unsere Kundenreparatur zur Prüfung einschicken.
Unsere Reparatur wird nach der Begutachtung sich mit Ihnen in Verbindung setzten...

Mit freundlichen Grüßen

Ihr Kundenberater

Alexandros Karamichailidis

Gebr. Märklin & Cie. GmbH
Kundenservice
Postfach 960
D-73009 Göppingen
Telefon +49 7161 608222
Telefax +49 7161 608225
E-Mail: Service@maerklin.de
Internet: www.maerklin.de


..."


Willy


Re: M45652 UP set - Box cars verbogen
Even afwachten dan nog wat hun oordeel is, als ze ze hebben ontvangen en bestudeerd.
Hopelijk goed nieuws dan voor je.

Groeten,
Ton.
Re: M45652 UP set - Box cars verbogen
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: M45652 UP set - Box cars verbogen
Ik had hier ook een ondersteunende reactie geplaatst maar die is verdwenen. Waarom begrijp ik niet. Maar in het kort kwam het hier op neer: veel successen hopelijk een voor jou bevredigende oplossing van M kant!
Re: M45652 UP set - Box cars verbogen
Oplossing van Märklin:

Alle opgestuurde Amerikaanse goederenwagens uit de sets 45650, 45651 en 45652 (3 stuks in elke set) zijn niet meer teruggestuurd (ook de caboose niet die niet verbogen was).
Als inruil (geen keuze): de Amerikaanse goederenwagens 47760-01 t/m 07 uit de set 477650, alle individueel verpakt en zonder verzameldoos, plus nogmaals de 47760-05 & 06 om het totaal op 9 te brengen.
De goederenwagens uit de 47760 zijn geheel uit metaal.


Willy
Re: M45652 UP set - Box cars verbogen
Mooi dat je nieuwe wagons hebt gekregen.
Uit je bewoordingen maak ik een beetje op dat je niet tevreden bent?
Wat had je dan evt. wel verwacht?

Groeten,
Ton.
Re: M45652 UP set - Box cars verbogen
Wat had ik verwacht?

Märklin had bij de eerste signalen over zinkpest bij die goederenwagens moeten ingrijpen door bijvoorbeeld een mededeling op hun website te plaatsen.  Het gaat hier om een ondeugdelijk product.
Daarna had een terugroepactie moeten plaatsvinden.  Indien reparatie niet mogelijk meer was, dan geld terug via de verkoper.

Ik heb vernomen dat in sommige gevallen (in Duitsland) de box cars wel zijn gerepareerd (nieuwe bodemplaat), al dan niet tegen betaling, dat weet ik niet.
Verder ken een geval waar een eigenaar van de box cars via Keuterman aan de bodemplaten kon komen (19 Euro per stuk, zelf betaald) en zelf zijn box cars heeft gerepareerd.

Ik herhaal, indien het om een ondeugdelijk product zou gaan dat menselijk letsel had kunnen veroorzaken, had er allang een terugroepactie plaatsgevonden (in kranten e.d. lees je wel vaker mededelingen waarin goederen worden teruggeroepen vanwege gevaar; en denk verder maar de miljoenen auto's die door diverse fabrikanten worden teruggeroepen voor een "fout in de constructie" die menselijk letsel kan veroorzaken).
Maar ach, wat voor menselijke schade kunnen die goederenwagentjes nu veroorzaken... en de financiële schade is te verwaarlozen, is de redenering van Märklin.


Willy