Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Marklin 3790

Gestart door d1bbes vrijdag 16 juni 2017, 13:08:13

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin 3790
Lid sinds: 2013

offline
Marklin 3790
Beste Heren en Dames,

Onlangs heb ik een nieuwe loc gekocht en deze is vandaag binnen gekomen :D :D. Zoals de titel het al aangeeft is dit de Marklin 3790 geworden. Hij is digitaal met een C90 decoder ingebouwd samen met een 5* motor en een rookgenerator. Gelukkig zat de handleiding er nog bij en heb ik deze eerst doorgelezen voor het aanmelden en rijden. Nu staat er in de handleiding dat de rookgenerator constant spanning krijgt als hij op de rails staat. De vraag is nu of dit kwaad kan als ik zonder rookolie rijdt?

En nu ik toch over rookgeneratoren bezig ben. Ik heb een tweetal loks omgebouwd naar digitaal via een esu decoder en wil ik ook hier rookgeneratoren inbouwen. Welke kan ik dan het beste nemen de seuthe 11 of seuthe 12? Want als ik het goed heb krijgt de generator geen massa van de lokbehuizing maar van de esu decoder, of zit ik er dan goed naast? Ik lees jullie antwoorden graag!

Met vriendelijke groetjes,

Re: Marklin 3790
nobody
gast

Re: Marklin 3790
 @citaat Op het eerste deel van je vraag kan ik geen antwoord geven, want dat heb ik nog nooit geprobeerd.
De 3793 had ook zo'n constructie, maar die ik heb omgebouwd naar ESU Loksound V4.0.

Tweede deel: Seuthe nr 10 gebruiken, huis is massa en de groene draad van de decoder is de voeding (AUX1).

Ombouwverslag 3793 ===> klik


Edt nobody: Ombouwverslag link toegevoegd.
Re: Marklin 3790
Lid sinds: 2013

offline
Re: Marklin 3790
Bedankt voor de snelle reactie!! Ik ga volgende maand de rookgenerator bestellen en zal het resultaat showen.

Groetjes