Nieuws: Wil je ook meewerken aan onze -3railforum Wiki- ? Meld je aan via wikiredactie@3rail.nl !
+  3railforum
|-+  Modelbaanbesturing & Software
| |-+  Analoge Besturing
| | |-+  hoe hou je een analoge marklin spoorbaan met twee verschillende banen simpel?
Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: hoe hou je een analoge marklin spoorbaan met twee verschillende banen simpel?  (gelezen 2847 keer)

Le beau blond

• Toffe Gast
Hoe hou je een analoge marklin spoorbaan met twee verschillende banen simpel?
« Reactie #50 Gepost op: donderdag 28 september 2017, 20:24:30 »

Dag Jan,

In uw  "Reactie #5 Gepost op: vrijdag 16 juni 2017, 19:42:55" maakt u gewag van  HFD2 DPDT relais.

Kan u mij mededelen bij welke leverancier u deze relais bestelt en met welk bestelnummer?

Nu reeds bedankt voor uw welwillende medewerking.

Vriendelijke groeten.

Rik.

hugobaas

• Toffe Gast
Re: hoe hou je een analoge marklin spoorbaan met twee verschillende banen simpel?
« Reactie #51 Gepost op: zaterdag 30 september 2017, 10:14:50 »

Super bedankt. Zo snap ik het tenminste. Helaas kan ik het nog niet uitproberen, maar komende week gaat dat vast wel een keer lukken!

Jan22

• Stamgast
  • Zonder dwarsliggers spoort het niet
Re: Hoe hou je een analoge marklin spoorbaan met twee verschillende banen simpel?
« Reactie #52 Gepost op: zaterdag 30 september 2017, 18:50:04 »

In uw  "Reactie #5 Gepost op: vrijdag 16 juni 2017, 19:42:55" maakt u gewag van  HFD2 DPDT relais.
Ach jeetje, relaisprijzen verschillen per dag, zo lijkt het wel.

Ik deed vandaag eventjes een google naar "relais hfd2/012-m-l2", en trof prijzen van ruim 1,60 per stuk.
De euro schommelt zeker weer wat omlaag of de dollar juist wat omhoog. Ik voelde al nattigheid toen ik vorige week een paar Zwitserse frankjes uit de muur trok. Prijspeil blijft toch altijd weer een gok.

Twee willekeurige links:
http://www.futureelectronics.com/en/Technologies/Product.aspx?ProductID=HFD2012ML2257HONGFARELAYS2059797&IM=0
https://www.conrad.nl/nl/hongfa-hfd2012-s-l2-d-printrelais-12-vdc-3-a-2x-wisselaar-1-stuks-629513.html

Nee, ik heb ze daar zelf niet gekocht, maar over genomen van een forumlid die bulk had ingekocht omdat de aankoopprijs dan nog wat verder zakt. Ook dat is een gok. T.a.v. het forumlid, en van het forumlid zelf. Rik, u hoort mij niet vaak klagen over mede-forumgebruikers. En evenmin over deze deal.
Jan Willem

2-rail+3-rail, analoog, Zwitsers
(k-rail+piko+peco+roco code100)

hugobaas

• Toffe Gast
Re: hoe hou je een analoge marklin spoorbaan met twee verschillende banen simpel?
« Reactie #53 Gepost op: maandag 02 oktober 2017, 12:48:25 »

Bedankt RoelMarklin, het werkt prima! Hoef ik niet allemaal seinen te kopen voor plekken wat ik toch niet zie.
Kan je hier mee toch ook een schaduwstation automatiseren? En kan je mij daar ook bij helpen?

RoelMarklin

• Stamgast
« Reactie #54 Gepost op: maandag 02 oktober 2017, 17:03:34 »

Ja Hugo, je kunt zo een heel schaduwstation schakelen. Dat heb ik zelf ook gedaan. Je vindt het een en ander in mijn topic, bijvoorbeeld hier klikken voor het ontwerp en wat foto's van het onderste schaduwstation. Hier vind je de relais voor de schakeling hier klikken voor het schaduwstation op het onderste niveau.

Voor het schaduwstation op het middelste niveau klik hier

De schaduwstations, de werking ervan met de schakelschema's heb ik uitgebreid beschreven in de wiki klik hier

Uiteraard wil ik je wel helpen met het automatiseren van je schaduwstation. Laat maar een plaatje van je schaduwstation zien. Dan hebben we nog wel even contact voor je wensen. Een globaal ontwerp heb je nodig om je stroomkringen te kunnen scheiden.

groeten,
Roel

Edit zin toegevoegd.
« Laatst bewerkt op: maandag 02 oktober 2017, 17:15:40 door RoelMarklin »
geniet met spoormate(n)
mijn baantopic vind je >>> hier
mijn baanontwerp vind je ook >>> in de wiki

Le beau blond

• Toffe Gast
« Reactie #55 Gepost op: maandag 02 oktober 2017, 22:58:39 »

Hey Jan Willem,

Bedankt voor de info over de relais.

Vriendelijke groeten.

Rik.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte