Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Achtergrond bij de modelbaan

Gestart door VT601 zondag 11 juni 2017, 14:40:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Achtergrond bij de modelbaan
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Achtergrond bij de modelbaan
Voor de achtergrond bij een nieuwe baanopbouw, zoek ik nog wat ideeën hoe ondermeer de hoeken netjes op te lossen.
Ik heb zelf het idee om als drager boardplaat (wit gelakt hardboard) te gebruiken, alleen ben ik er nog niet uit hoe de hoekoplossing te bouwen. Een rechte hoek is het gemakkelijkst, een gebogen hoe lijkt het mooist.

Hoe hebben jullie dat opgelost?

Als info: de baan wordt ca. 2,85 x 1,20, en is aan twee zijden tegen een rechte wand geplaatst. De linkse kopwand moet wel een achtergrond krijgen (ivm) een raam, maar ook zelfdragend aan de baan bevestigd worden.

John
Re: Achtergrond bij de modelbaan
-John:
Kijk eens bij de baan van Tom

https://forum.3rail.nl/index.php?topic=35893.400
Re: Achtergrond bij de modelbaan
Ben den Hollander
gast

Re: Achtergrond bij de modelbaan
Lak MDF, 3mm dik. Een zijde is al gelakt en de andere zijde even met een rolletje in de primer zetten. Kun je prima in een boog buigen.





Gr, Ben.
Re: Achtergrond bij de modelbaan
Zo'n achtergrond voorzien van een fraaie blauwe luchtkleur maakt het mooi af Ben, dat zie je vooral op foto's. Bijzonder fraai vind ik bijvoorbeeld de achtergrond van Reinout van Rees, bij de buren. Die is foto's gaan maken van het station dat hij nabouwt, om ze na wat fotobewerking als achtergrond te gebruiken. Met de juiste belichting ziet dat er briljant uit!