Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Nieuwe mSD3 (en mLD3) programmeren met ESU Lokprogrammer?

Gestart door louis.verhagen zondag 04 juni 2017, 18:13:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Nieuwe mSD3 (en mLD3) programmeren met ESU Lokprogrammer?
Ik wordt een beetje moe van al die CV's in te typen. En in de toekomst wil ik ook graag wat geluidjes programmeren. Nu zat ik aan de Lokprogrammer te denken omdat ik redelijk wat ESU decoders heb. Echter ik heb natuurlijk ook mSD (en mSD3) decoders.

Ik weet dat je het geluid van de loksound decoders alleen met ESU Lokprogrammer kan programmeren. Mijn vraag is weet iemand of het mogelijk is om het geluid van de mSD (en mSD3) te programmeren met een ESU Lokprogrammer of moet ik toch de Marklin 60971 kopen om de mSD3 te programmeren?

En als ik de Marklin 60971 koop kan deze dan ook de geluiden van de mSD programmeren of heb je daar weer iets anders voor nodig?

Louis
Re: Nieuwe mSD3 (en mLD3) programmeren met ESU Lokprogrammer?
Voor sound heb je een programmer van het zelfde merk nodig en de 60971 is alleen voor de mld3/msd3 gemaakt.
Dus als je zowel Marklin als ESU  decoders wilt programmeren zul je echt beide programmers moeten aanschaffen of lenen van iemand. 
Re: Nieuwe mSD3 (en mLD3) programmeren met ESU Lokprogrammer?
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Nieuwe mSD3 (en mLD3) programmeren met ESU Lokprogrammer?
Hhhhhummm waarom zit er dan ook een achtpolige aansluiting op de 60971?

Je kan zeker geluiden ermee programmeren, zeker bij de huidige mSD3/mLD3 decoders

Tot op heden nog niks gelezen of eigen ervaring, of die mogelijkheid ook werkt.

Re: Nieuwe mSD3 (en mLD3) programmeren met ESU Lokprogrammer?
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Nieuwe mSD3 (en mLD3) programmeren met ESU Lokprogrammer?
Een mLD3 decoder is geen sound decoder en is ook verkrijgbaar met een 8 polige stekker, vandaar dat deze ook te vinden is op de 60971,
Je hebt hem dan nodig om een decoder met 8 polige stekker te kunnen programmeren.

Een 60971 kan volledig met geluiden overweg, zelfs een eigen gemaakte stations omroep kun je daarmee op een decoder programmeren.

Re: Nieuwe mSD3 (en mLD3) programmeren met ESU Lokprogrammer?
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Nieuwe mSD3 (en mLD3) programmeren met ESU Lokprogrammer?
Ja klopt die heb ik even over het hoofd gezien en natuurlijk is een mLD3decoder geen sounddecoder.

Maar goed de vraagsteller vroeg, of je een mSD3 decoder kan programmeren met een Eau programmer.

Re: Nieuwe mSD3 (en mLD3) programmeren met ESU Lokprogrammer?
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Nieuwe mSD3 (en mLD3) programmeren met ESU Lokprogrammer?
Citaat van: hmmglaser op zondag 04 juni 2017, 18:22:14
Voor sound heb je een programmer van het zelfde merk nodig en de 60971 is alleen voor de mld3/msd3 gemaakt.
Dus als je zowel Marklin als ESU  decoders wilt programmeren zul je echt beide programmers moeten aanschaffen of lenen van iemand.

Volgens mij staat dat antwoord hier :-) Niet dus en dat bevestig ik hierbij, gaat echt niet.
Re: Nieuwe mSD3 (en mLD3) programmeren met ESU Lokprogrammer?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Nieuwe mSD3 (en mLD3) programmeren met ESU Lokprogrammer?
Hoi,

Het lijkt me ook sterk dat je msd3 zich door de ESU programmer laat programmeren.
De communicatie bus tussen de programmer en decoder zijn niet gestandaardiseerd en zullen dus per merk/fabrikant verschillen.
Kan is dus groot dat de msd3 en ESU programmer elkaar niet verstaan.
Re: Nieuwe mSD3 (en mLD3) programmeren met ESU Lokprogrammer?
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Nieuwe mSD3 (en mLD3) programmeren met ESU Lokprogrammer?
Ook niet als het op het DCC protocol overgaat?
Re: Nieuwe mSD3 (en mLD3) programmeren met ESU Lokprogrammer?
Hallo

Ook op DCC kun je geen geluid op de MSD krijgen met een lokprogrammer.
CVs kun je natuurlijk wel wijzigen. Echter de esu dialoog gaat dan weer niet.

Bart