Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Ervaringen jagendorfer en railad

Gestart door pukkie maandag 29 mei 2017, 21:09:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ervaringen jagendorfer en railad
Is er die me de ervaringen met jagendorfer en railad wil delen.

Ik heb namelijk gezien dat ze mooie taurus modellen hebben
Re: Ervaringen jagendorfer en railad
Hoi Michael,
Ik heb een Railad Taurus. Ziet er prachtig uit en rijdt heel mooi (lees: stil). Kost een paar ???'s maar dan heb je een prachtige loc. Ik hoop alleen dat er straks ook slipbandjes leverbaar zijn als ik die nodig heb.

Albert.
Re: Ervaringen jagendorfer en railad
Hoi Michael,
Ook ik ben in het bezit van een Taurus van het merk Railad.
Mijn model is de Taurus 1116, in de ÖMTC kleurstelling en nr. 175/177 incl. sound.
Een heel mooi model met voor mij een perfecte afwerking van zowel het model, als ook de verpakking.
Ik ben er zeer tevreden over, en mijn volgende lok aankoop zal wederom een Taurus van Railad worden.
Ik heb mijn lok gekocht rechtstreeks in de ÖBB webshop in Oostenrijk.

Verder wat betreft reserve onderdelen zoals anti-slipbandjes, sleepschoen e.d zijn overigens ook gewoon normaal te bestellen bij de winkeliers die ook het merk Railad leveren.

Groeten, Willy
Re: Ervaringen jagendorfer en railad
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: Ervaringen jagendorfer en railad
Ik heb een tweetal Railad loks, 2x SZ541 (Sloveense "Taurus"). Prima machines, lopen mooi stil, voorzien van LoPi.

Er gaan verhalen dat de oudere loks omgespoten Roco of Piko modellen zijn. De nieuwere zijn sowieso in eigen beheer ontwikkeld en hebben niet dusdanige gelijkenis met Roco of Piko dat ik zeg dat het dezelfde modellen zijn.