Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Wat was je eerste loc?

Gestart door Jørg vrijdag 26 mei 2017, 10:05:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Wat was je eerste loc?
Citaat van: harm78 op zaterdag 27 mei 2017, 08:26:33
Citeeruit een antex startset

Was Antex niet dat smalspoorsysteem dat Märklin een tijdje op M-rails heeft aangeboden?

Ik zie hier wel een duidelijk generatieverschil... zo'n mooie BLS of Traxx loc als eerste loc, daar kon ik vroeger alleen van dromen :)

Toevallig heb ik vorige week mijn eerste startsetje voor ?35 gekocht, helemaal compleet in de doos. Ik heb mijn eerste loc en wagentjes uit dat setje nog van vroeger, maar de "nieuwe" set is in veel betere staat en in de doos.

Een 3090 locje zonder opschriften, één aangedreven as en een plastic kap die redelijk onverwoestbaar is. Gekregen in 1984, en de trappetjes zitten er nog steeds aan.

Verder een platte wagen en een kiepwagentje.

Grappig,dit was indertijd ook mijn start met marklin,exact deze set
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2016

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Begonnen rond 1980 met de oude verzameling van mijn vader ... een trafo op 110V met een transformator naar 220V en de traditionele 3000 3029 de erop reden. 

Na enige tijd met de spaarcentjes een 3064 gekocht die hier nog steeds rustig rondtuft.

Mij meest memorabele aankoop was einde jaren 80 de 3170 (in echt hout) die compleet onbetaalbaar was.  Maar doordat de winkel sloot heb ik deze kunnen kopen aan -80% en was het ineens wel haalbaar.  Maar herinner mij dat ik iedere week in de winkel ging kijken of ie er nog was :) :) Mmmmm mooie herinneringen dat alles  @citaat @citaat Vrij snel na deze aankoop vloog alles voor 20 jaar in een doos :s
Re: Wat was je eerste loc?
Hallo,
Ik schat Kerstmis 1964.
Het "Steppenpferd".
Lenco,
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Als ik zo een beetje zit te lezen hadden een aantal van jullie al een trein toen ik nog vloeibaar was. Maar mijn eerste trein kreeg ik op mijn 8e verjaardag (kan een jaartje eerder of later zijn geweest). Dat was de NS 1136 zoals op het plaatje, inmiddels doet hij het niet meer en dient ie als speelgoed voor mijn kleine man. Mijn 2e trein die ik zelf gekocht heb, zit momenteel in een doos en is op weg naar een 2e leven op de baan van The MaSt.

Re: Wat was je eerste loc?
Hello Friends,
my first lok was a little steam-engine tenderlok in a starter Kit. Now I have actually 30 Loks (Steam,Electric,Diesel)from the following railway societys:
DB,ÖBB,SBB,Nederlandse Spoorwegen("Botsneus").
I wish you a happy and sunny weekend!
Best Regards
Erwin(Nick: V 15)
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Voor mij de eerste kennismaking met Märklin met de startset met het bekende 3-assige tenderlocomotiefje 3027 met twee lagebakwagens. Dit zo rond mijn 8-9 jarige leeftijd met sinterklaas.
Daarna zelf de DHG 500 (3078) bij elkaar gespaard op m' 11e verjaardag. En op mijn 13e de Br 103. (3054)
Daarna heeft het een paar jaar geduurd dat het virus echt is toegeslagen....
Het is nooit meer goed gekomen.

Gr. Marcel
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Wat was je eerste loc? Eigenlijk is dat een beetje moeilijk. Via mijn vader had ik de beschikking over een NS1212 (3055) een SNCF 150X (3046) een Deense bolle neus en de enige echte Märklin Zwitserse Krokodil (jawel, de 3015). Die laatste vond ik als kind maar een vervelend ding, want die sprong regelmatig uit (waarschijnlijk R1 of zelfs industrieradius) bochten. Als jochie van nog geen 10 vond ik dat dus maar een 'stom ding'.

2 deuren verder woonde buurman Willem B, Märklin verzamelaar in hart en nieren en die zag 'mijn' 3015 (logischerwijs) wel zitten. Aan geld had ik toen niet zoveel, dus werd er een ruiling voorgesteld.
Mijn 3015 voor een toen nagelnieuwe 3371. Juist ja, de ICE-V met 2 Faulhaber motoren, geen bokkesprongen, wisselende verlichting en interieurverlichting in de wagons. Ik was op slag verliefd en ben dat tot op de dag van vandaag gebleven op deze set. Inmiddels is ze gedigitaliseerd en rijdt ze nog steeds haar rondjes zijdezacht.

Re: Wat was je eerste loc?
Een RSM 800 nu 68 jaar geleden
Re: Wat was je eerste loc?
Zo één? ===> klik
Re: Wat was je eerste loc?
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Eerste lokje, een 3029 met 2 assen uit een antex startset met twee metalen rongenwagonnetjes en de grijzetrafo. Dank je wel opa en mijn vader.

Eerst betaalde was een br24 met handmatige omschakel relais. 

De eerste is dood , maar met misschien moeite weer te repareren, en de 2e weet ik nog niet.

In 2016 kerst mijn vader verast met dezelfde startset van antex waar hij mee is begonnen en tevens is geëindigd.

Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2008

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Mijn eerste trein was een startset met daarin de NS 1135. Zie onderstaande afbeelding die ik laatst ergens tegenkwam. Heeft heel veel rondjes gereden en is inmiddels gestript voor onderdelen (motordraaistel zit nu in de Lima beneluxloc).

Met dank aan mijn oom kreeg ik al snel meer rails, een 2e transformator (voor een binnen én buitenspoor), een Märklin NS 1212 met Lima NS ICR rijtuigen en een groene DB 141 met een paar Silberlingen. Zo mooi om toen tevreden te zijn met een klein baantje en een inhaalspoor. Heerlijk gewoon ouderwets spelen   :)
Re: Wat was je eerste loc?
in  1976 nu 41 jaar geleden was Märklin 3078 (DHG 500) blauw mijn eerste lokje, in 1979 volgde Marklin 3038 SNCF E lok en in  1985 een BR 003 Stoomloc van de DB (3085)

Erwin
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2017

Ik hou van hobbies

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Een BR89.0 (3000) uit startset 2905 voor mijn verjaardag toen ik 9 of 10 werd. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dit locje niet heel lief heb behandeld. Ik vond het na een jaar spelen leuk om lepeltjes op de baan te leggen zodat er kortsluiting ontstond. Tot het treintje het niet meer deed. Aangezien het mijn enige loc was en ik geen geld had voor een andere heb ik alles verkocht.

In 2014 heb ik precies dezelfde set (icm een digitale set) opnieuw kunnen kopen om nostalgische redenen en om mijn schuldgevoel een beetje te verminderen.



De doos van de 2905 staat in het midden. De 3000 zit in de doos want op de baan staat een digitale 30000.
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Hallo,

Voor mij was het deze:


Uit de 3Rail wiki.

Deze nieuw van mijn vader gekregen. Mijn vader had jaren lang alle dubbeltjes in zijn portemonnee op vrijdag in een (plastic) spaarvarken gestopt. In 1976 (September?) ging het varken naar de lokale Rabobank (automatische muntenteller !), in plaats van guldens werden er Deutsche Marken aangeschaft.
Met de gevulde portemonnee ging het naar West Duitsland. Daar werd naast nog wat rails het volgende gekocht:
Vader: 3085 en 4027 + 4045.
Broertje: 3055 en 2x 4049
Ik: dus de 3034 en 4111 + 4112.

Mijn broertje had al een start set met een 3000 (+koelwagen, kiepkar en plattewagen) voor zijn verjaardag (Juli) gekregen.

Zeer begrijpelijk is het dus sinds dien nooit meer goed gekomen tussen mijn broertje en mij ...  :D

Jan-Peter
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wat was je eerste loc?

Lekker draadje dit  :thumbup:

Hopelijk volgt er nog veel meer  :P
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2012

online
Re: Wat was je eerste loc?
CiteerInmiddels is ze gedigitaliseerd en rijdt ze nog steeds haar rondjes zijdezacht.

Maar inmiddels is wel in elk tussenrijtuig een lampje stuk zo te zien :) Ik heb het ook bij één rijtuig. Het is niet eens het lampje zelf in mijn geval, maar de contactjes onderop het onderdeel dat op de rijtuigbodem klikt.
Re: Wat was je eerste loc?
Mijn eerste loc is een heel oudje. Een Marklin R 890. Ben helaas het opwind sleuteltje kwijt en een van de plaatjes bij de ketel is afgebroken.
Re: Wat was je eerste loc?
Dat is een gouwe-ouwe :thumbup:
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2015

Hoe sneller, hoe mooier!

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Citaat van: harm78 op zondag 20 augustus 2017, 08:18:14
CiteerInmiddels is ze gedigitaliseerd en rijdt ze nog steeds haar rondjes zijdezacht.

Maar inmiddels is wel in elk tussenrijtuig een lampje stuk zo te zien :) Ik heb het ook bij één rijtuig. Het is niet eens het lampje zelf in mijn geval, maar de contactjes onderop het onderdeel dat op de rijtuigbodem klikt.
Klopt, in beide rijtuigen. Dat staat nog op de to do lijst. Maar eerst wordt een ander snelheidsmonster aangepakt. Die heeft de aandacht nog veel harder nodig.
Re: Wat was je eerste loc?
Een RSM 800
Re: Wat was je eerste loc?
Mijn eerste loc was eigenlijk een set een E loc met 3 rijtuigen en een ovaaltje. Volgens mij set 3113 op 6/12/1957.
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2014

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Mijn eerste loc was een begin setje met een 3000 lokje, alweer 50 jaar geleden.

Met groet, Henk
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2010

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Mijn eerste locomotief die ik zelf gekocht heb, toen der tijd bij de Modelzolder in Schagen.
De hele zomer hier voor gewerkt en toen was het zover:

De BR 18.4 met een mooie rijtuigenset.
Dit was de Märklin 37184 samen met de 42751.
Hierna heb ik besloten mij verder te richten op tijdperk II.
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2006

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Op mijn vierde ontdekte ik op zolder de doos met M rails een 3000 en een 4049 van mijn vader.
4 jaar later kocht ik mijn eerste eigen lok, een 3055. Zonder doos uit de vitrine van speelgoedzaak Ballie uit Nieuwegein.
Ik heb eerst elke week een paar keer met mijn neus tegen de vitrine gestaan totdat ik genoeg spaarcenten had.
Geloof iets van 100 gulden desttijds(1979) . Inmiddels voorzien van mfx rijdt ie nog steeds als een zonnetje.
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2011

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Mijn eerste lok was een startset met een 3000 en 3 wagentjes  in Mei 1961 voor mijn eerste communie gekregen. Samen met een katalogus die ik helemaal stuk gelezen heb.
Twee jaar later gevolgd door een 3027, in de uitverkoop gekocht vor Fl 25. En die rijdt nog steeds als de beste. Onverwoestbaar dat ding, heft ondertussen wel een decoder en heeft eigenlijk een nieuwe set wielen nodig .

Loet
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2015

Hobby weer aan het oppakken

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Bij mij is het in de jaren zeventig begonnen met het mogen spelen met de treinset van mijn vader, die bestond uit een 3003 met zijschakelaar en een tweetal personen wagons en wat lage bakwagens met auto's er in geklemd met een soort van ijzeren houdertje.
Daar is al snel een BR89 bij gekomen en wat wagons van Märklin en van de HEMA (aka Lima).
Na lang sparen is daar een 1216 bij komen, wat was ik daar trots op.
Later zijn daar nog een 3085 (003) en een 3028 met 4028 bij gekomen.

Dit is vervolgens op een gegeven moment op zolder in een doos terecht gekomen en drie jaar geleden weer te voorschijn gekomen en sindsdien heeft het virus weer toegeslagen.
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2007

offline
Re: Wat was je eerste loc?
De zwarte 3087-Länderbahnloc, ooit uit een startset, spul gekregen van m'n neef. Inmiddels zijn het er heel veel meer ;)
Re: Wat was je eerste loc?
Mijn begin was met de startset 29012 van Marklin.

Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2016

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Een V-200 in startset met twee handwissels volgens mij was dat 1961 , ik heb alles nog en rijd nog steeds zijn rondjes.
Ben nu na 40 jaar weer bezig en ga van analoog naar digital en wil al mijn analoge locs ombouwen naar digitaal.
Ongelooflijk wat er is veranderd in 40 jaar tijd , en ik ben blij met deze site , kan er heel veel van leren.
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2017

offline
Re: Wat was je eerste loc?
'Mijn eerste loc: mijmeringen'

Van Sinterklaas, vermoedelijk 1960: M* startset 2963. Van mezelf, een paar jaar later: elektrische locomotief OBB 1141.02 - M* 3063.

Ik herinner me nog als de dag van gister dat ik een stoere locomotief wilde. De locs die ik leuk vond vroegen alle om meer vermogen dan de trafo uit de startset wilde bieden (10 VA). Geld voor een nieuwe trafo was er niet. Alleen de M* 2963 kwam in aanmerking. Met twee d-rijtuigen (M* 4022, 4023). En een handje rails, omdat voor deze rijtuigen de bochten uit de startset te krap bemeten waren.

De startset is verdampt; geen idee hoe dat kwam! De loc en de rijtuigen gaf ik weg aan mijn neef... kreeg ik onlangs onverwacht tot grote vreugde terug. Het rijdt als een tierelier.

Groet, Petrus.
Re: Wat was je eerste loc?
ERIK SALDEN
gast

Re: Wat was je eerste loc?
Sinterklaas 1967. Een 3053 met wagon.
Deze Sinterklaas vergeet ik nooit meer temeer deze 3053 bij een speelgoedzaak bij ons in het dorp op een marklin etalagebaan van Marklin zijn rondjes draaide. Iedere dag ging ik met mijn moeder kijken en kon maar niet genoeg krijgen van die prachtige loc die daar eindeloos zijn rondjes draaide. Totdat......de loc een week voor Sinterklaas weg was. Ik ben volgens mij moeder ontroostbaar geweest en heb de hele dag gehuild. Wat ik niet wist is dat mijn ouders deze loc.met  wagon en rails hadden gekocht en dat ik DAT jaar een Marklinbaan kreeg. Het gekke is dat ik DEZE Sinterklaas mij kan herinneren alsof het vorige week was (ik was toen 5 )
De 103 vind ik nog steeds een van de mooiste locs die Marklin maakt en dat zal ook wel nooit meer overgaan denk ik...........
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wat was je eerste loc?

Heerlijk verhaal, Erik  :P

En dan ook nog eens de mooiste E-loc ooit gebouwd krijgen  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2009

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Mijn eerste lok (1956) : een DA800 - mijn vader was voor zijn werk naar Duitsldand een zou de trein meebrengen, na uitgebreid uitpluizen van de catalogus thuis..  Was verrast toen hij met - naar ik dacht - de "dure" rails thuis kwam ipv met de verwachte rails met doorlopende middenrails. En kreeg toen de uitleg dat Marklin net begonnen was met een nieuw soort rails, met de voordelen van de "dure" rails  (3900 serie als ik mij niet vergis) en ongeveer de prijs van de klassieke 3600-serie rails.
Ik heb de lok nog - inmiddels gedigitaliseerd, maar de M-rails is inmiddels richting kleinzoon gegaan.

Overigens is deze DA800 pas gekomen nadat we onze eerste Marklin trein ( bestaande uit twee "opwind"-stoomlokomotieven met
goederen en personenwagons in die grotere schaal) hadden verkocht, om de nieuwe elektrische trein te kunnen financieren.
Bedenk nu, dat deze opwindset plus wagons inmiddels een veelvoud opbrengt van mijn oude DA800....

RoelofS
Re: Wat was je eerste loc?
R.C.Grootveld
gast

Re: Wat was je eerste loc?
Iets wat leek op die van 10103, vrij snel gevolgd door de 3048 (BR 01)
Detail:
Aan de ene kant van de cabine staat het artikelnummer (3048) aan de aandere kant het toenmalige Märklin logo
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2017

offline
Re: Wat was je eerste loc?
mijn eerste marklin loc was een br 74 met mfx decoder

Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Mijn eerste lok was een NS1200.
Gekocht begin jaren 80 en inmiddels naar digitaal omgebouwd.

Re: Wat was je eerste loc?
mijn eerste trein. dat was een trein van mijn vader de ns 1215 van fleischmann een stoomlok en een diesel (de eloc van sncf ga ik niet op noemen deze deed het nooit goed en is nu kapot :( ) alleen konden deze niet rijden want ik had wel rails maar geen transformator. dus kreeg ik rond mijn vijfde levensjaar een fleischmann set met een ns trein en 3 wagons. een jaar later kreeg ik nog een fleischmann set met een stoom lok en daarna nog meer, teveel om op te noemen. :)


Mvg. Hugo Zandboer
Re: Wat was je eerste loc?
Het koste me wat zoekwerk gezien het al wat jaartjes geleden is dat ik mijn eerste lokje kreeg op mijn verjaardag in een startset halverwege de jaren 80.
Maar mijn eerste lok was de 3090 in een startset met een laagboord wagen en kiepwagen. 


(foto schaamteloos van de wiki geplukt)

Het lokje werd intensief gebruikt door mij als jochie en ging dus nog wel eens stuk. Werd dan weer naar de Bart Smit in Zwolle gebracht en in dien nodig van daar uit op gestuurd als ik hem goed gesloopt had. Een keer kwam die in eens niet meer terug van reparatie en was die krijg geraakt. Maar de man van de Bart Smit was zo aardig om me een splinternieuwe BR 89 (3000) te geven.
Iets wat een flinke upgrade was, ik had nu in eens een lok met verlichting :)
De 3000 heb ik nog steeds. Lokje is wel 15+ jaar geleden overleden want ook deze heeft de nodige hoeveelheid experimenten meegemaakt.
Nu is de 89 006 motor en elektronica loos. En mist bewust delen en plan is om deze ooit bij een loods te zetten voor "reparatie"
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

online
Re: Wat was je eerste loc?
de mijne was een Trix Express BR 80 018 (type 2211)
het was een startsetje met 2 van die rode donderbussen.
Wist niet eens dat het een rangeerlok was  :?, maar ja was ook net 6 jaar oud.


gr. Ruud

bron ook internet 
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2006

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Mijn eerste loc was de BR89 die mijn vader ooit heeft gekregen in 1957 :)
Re: Wat was je eerste loc?
In 1997 of 1998 als 9 of 10 jarig jochie een BR 18 zonder doos. Dus het nummer was 30XX. Reed op de Mrails van mijn vader en ontspoorde bij bijna ieder wissel. Met de overgang naar digital heeft mijn pa nog de moeite genomen er een marklin decoder in te laten zetten. In 2007 zijn Crails gekomen en ontspoorde de BR 18 alleen nog op de meegebogen wissels. Het euvel van het ontsporen heb ik vaak naar gezocht en van alles geprobeerd. In 2009 is er een mooie Rheingold set (4228) achter gezet.

Afgelopen Eurospoor (2017) heb ik een mooie deal gescoord met een nieuwe BR 18 (37184), deze rijdt wel goed over de wissels en trekt de mooie Rheingold set :)
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2011

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Mijn eerste lok was een RS 790. Nog steeds in redelijke staat, geen zinkpest,
en hij rijdt ook nog steeds. Ik meen van 1947 voor mijn verjaardag.
En sinds die tijd heeft de besmetting toegeslagen. Al 70 jaar, maar je weet
bij elke gelegenheid om iets te vieren altijd wel iets te vragen.
Bovendien hoef je je nooit te vervelen, echter door die hobby heb je ook
weinig tijd voor andere dingen. (gelukkig).
Afijn. we wachten weer met spanning op hetgeen Märklin dit jaar zal brengen.
Groet,
Hans S
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2017

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Mijn eerste trein was een Lima Golden series Transalpin, gekregen van mijn vader na lang zeuren.
We hadden het niet breed, en dat was toen best al een duur ding.
Die heeft jaren rondjes gedraaid, niet normaal.

Enkele jaren geleden is hij naar 3-rail digitaal gezet en een beetje gerenoveerd, en nu lang op pensioen zijnde, mag hij af en toe nog eens een "acte de presence" geven :D
Ik zoek nu nog steeds naar de tweedeklassers om hem te verlengen, maar dat is een hopeloze zaak vrees ik...

Mij eerste nieuwe Marklin was een digitale BR01, die full sound en rookgenerator had, 1 van de eerste destijds.
Daar heb ik veel beziens mee gehad 8o
Re: Wat was je eerste loc?
Marco,"reparatie en was die krijg geraakt." wat bedoelt u?
Re: Wat was je eerste loc?
@Johnny: kwijt geraakt. Deze was echt niet zo moeilijk hoor!   ;)
Re: Wat was je eerste loc?
Mijn eerste set CM 805 en dus loc CM 800 kreeg ik van mijn opa bij mijn geboorte in 1953. Mijn opa was een liefhebber van het eerste uur en gunde zijn stamhouder een dergelijke set. Ik kan me niet herinneren wanneer ik bewust voor het eerst zelf speelde, maar daar zal mijn opa wel de hand in hebben gehad.
Heb zowel de loc, de wagons, de rails, de trafo én de doos nog steeds en koester deze inmiddels. De loc rijdt nog prima op een analoge baan.
Verzamel inmiddels alles uit de catalogus van 1953 als hobby en rijdt analoog én digitaal.
Groet Ton
Re: Wat was je eerste loc?
Ik ben begonnen met een startsets met een stoomlocomotief 3090 met 2 wagons en die zware blauwe transformator.
Ik kreeg hem toen ik 5 jaar werd van mijn opa en oma die al lang weg zijn.
Ik heb de set lang geleden met spijt verkocht.

Heb nu een Kruidvat set met een beste collectie treinen en locomotieven ernaast.
Re: Wat was je eerste loc?
In de jaren 60 een BR 23 nr 3005 en  daar een paar jaar mee gespeeld, en toen jaren niets meer tot begin jaren 90 toen het voor mij een echte hobby werd. De 3005 heb ik ongeveer 15 jaar geleden op Houten geruild voor een paar modernere Marklin wagons   
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2012

online
Re: Wat was je eerste loc?
CiteerMaar mijn eerste lok was de 3090 in een startset met een laagboord wagen en kiepwagen. 

Dan had je waarschijnlijk dezelfde startset als waar ik mee begonnen ben, ik heb er laatst eentje van een beurs meegenomen:




Ik heb mijn originele locje, wagens en transformator nog wel, maar ik vond het leuk om de complete set nog een keer in de doos te hebben :)
Re: Wat was je eerste loc?
Harm, dat moet inderdaad wel het setje zijn.
leuk om een stukje nostalgie te halen al was het gewoon omdat het kan.
Wellicht doe ik dat ook nog wel eens weer.