Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Wat was je eerste loc?

Gestart door Jørg vrijdag 26 mei 2017, 10:05:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wat was je eerste loc?
Hallo Forummers

Ben benieuwd wat je eerste loc was die je hebt aangekocht/gekregen?
Hier alvast mijn bijdrage
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Hi Jørg,

Bij mij was dat ergens in 1963 een BR 23 set, ik heb er helaas geen foto's van.

groet
Harald
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Mijn eerste lokje was een 3029 met 2 assen uit een antex startset met twee metalen rongenwagonnetjes en de grijzetrafo

het lokje  de trafo en de rails heb ik nog de  rongenwagonnetjes heb ik ooit met mijn vader geruild, maar later weer ergens op een beurs terug gekocht.

dit lokje is nog prima en rijdt analoog nog steeds(  om sentimentele reden ga ik deze niet ombouwen naar digitaal) daar heb ik ooit een andere met twee assen voor gekocht maar moet dit nog doen

gr Ed

ps dat was in december 1966
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2016

1 raiL + 1 raiL = 2 railS ;)

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Mijn eerste loc hoorde bij een startset en was een BR89 als cadeau voor mijn eerste communie in mei  1964.
Dat locje rijdt nog altijd als een trein  :-)  en zal met enige vlaggen en wimpels als eerste de Goforitz-baan verkennen bij wijze van eerbetoon  :D
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Hallo allemaal,

Mijn eerste lok was ook de 3029, maar een drieasser met grijze spaken, en met 2 platte wagonnetjes en een platte blauwe trafo.
Deze heb ik gekregen in 1973 voor mijn 3e verjaardag. En deze set heb ik nog helemaal kompleet. Alleen is de trafo op. En de lok rijd nog steeds. Alles analoog. Maar dat laat ik zo.

Heb net als Eddy een andere gekocht om met de tijd eens te veranderen. :P

M.vr.gr. Erwin
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Wat was je eerste loc?
In 1978 kreeg ik van mijn oom zijn treinverzameling welke reeds een Märklin 3000 (BR89) en een Märklin 3021 (V200) bevatte.
In 1980 kocht ik van mijn spaarcentjes en verjaardagsgeld mijn eerste eigen locomotief: een Märklin 3084 (BR50 met cabinetender)
Vanaf het moment dat ik deze locomotief in de catalogus had 'ontdekt' stond deze op mijn verlanglijst.
De combinatie van een dergelijk grote locomotief en het 'huisje' op de tender had bij mij grote aantrekkingskracht!

Groeten,

Erik.
Re: Wat was je eerste loc?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Ik had een start setje met de BR89, verder zat er een rood kiep wagonnetje in en een plate wagon.
Natuurlijk met de blauwe transformator en m rails.


mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Mijn eerste loc uit startset 29350 "Benelux"
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Ik heb van mijn jubileumgeld toen ik 25 Jaar in dienst van Cofely was, 2 beginners dozen gekocht.
En wel de BR81 29539 en ook de Cargo 29483.
En bij AJ diverse gekocht om digitaal met koploper te kunnen rijden.


Mvg Bert.
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2008

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Mijn eerste locje was een 3029 met drie assen.

Dit zat in een startset met 2 groene personen wagentjes.

Zal ergens begin 60 jaren geweest zijn, Ik dacht 1964.

Heb de komplete set nog steeds.

Locje met wagons staan in de vitrine kast.

groetjes uit beetje krom
opa cees
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2015

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Hier ook zoals bij zovelen de BR89 (3000) tweedehands. Kort daarop zijn er de 3016 en 3051 bijgekomen (met sponsering van de papa). Moet ergens begin jaren '70 geweest zijn. Deze drie hebben jaren als enige locs de dienst uitgemaakt op mijn toenmalige spoorbaan. De 3016 en 3051 doen het trouwens nog altijd uitstekend. De 3000 heeft ondertussen de geest gegeven.

Mvg,

Luc
Re: Wat was je eerste loc?
Afgezien van de Trix treinen uit de begintijd(als eerste had ik een setje met deBR80) en de gelijkstroom 2 rail loks van Roco, Rivarossi naar Duits voorbeeld heb ik nu om te beginnen een oud lokje BR 89 van mijn zwager gekregen voor een t.z.t te bouwen baantje van M rails.Ik wil eigenlijk wachten met dat baantje als ik vanuit Drenthe weer naar Den Haag/Scheveningen ben terugverhuisd en ik weet wat voor ruimte ik tot mijn beschikking krijg.
Re: Wat was je eerste loc?
Dit basale lokje. Voor en achteruit: Schakelen met handschakelaar.
Reed knoerthard, mede door de grote drijfwielen.
Re: Wat was je eerste loc?
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Citaat van: degeluidsman op vrijdag 26 mei 2017, 11:28:47
Ik had een start setje met de BR89, verder zat er een rood kiep wagonnetje in en een plate wagon.
Natuurlijk met de blauwe transformator en m rails.
:) Ik begon met mijn zesde verjaardag met precies hetzelfde, alleen had ik een platte wagon. :-)
Met Sinterklaas volgde de BR 23 met enkele groene personenwagons.
Alles was wel z.g.a.n. tweedehands, het kwam bij mijn oom vandaan, die had een hele zolder vol met een mega spoorbaan. B)

Dirk-Jan
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Voor mij de startset met daarin m-rails, rood kiepwagen, platte wagon en de 3029 (3 assen) en blauwe trafo.
Daarna kwam er een 3087
Ook hier alles nog analoog.
Re: Wat was je eerste loc?
3078 lokje DHG 500 blauw in  1976 :) :)
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2014

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Mijn eerste lokje was de 3029(die heb ik ook nog steeds)van mijn broer omdat hij overgestapt was naar Fleischmann mijn eerste eigen was de 3000 BR89 maar die heb ik in mijn tiener jaren samen met mijn 3327 weer verkocht :( maar sinds kort heb ik weer een 3327 die nog moet worden omgebouwd naar digitaal met dan ook de juist seinen ;)
Re: Wat was je eerste loc?
Ook voor mij begon het met een drie-assige 3029, een  platte bakwagen en een rode kipwagen. Er waren railtjes voor een ovaaltje en een 10 VA trafo.
Mijn ruim 15 jaar oudere neef was met deze set gestart en zijn vader gaf het spul mij op een dag mee, nadat ik heel de dag onder zijn toezicht en superzoet met de in mijn ogen enorm grote treinbaan met Faller autobaan van mijn grote neef had mogen spelen. Neef zat in militaire dienst en mijn oom nam de honneurs waar. Hij zag dat het goed was. Elk bezoek aan de familie deed mijn hoofd trouwens tollen. Wat een spullen, wat een plezier! En vanaf die dag had ik dus mijn eigenste trein! Neef was het alleen niet helemaal eens met de gift die zijn pa had gedaan. Hij vond mij nog te klein. Nou ja, zeg! Ik was vijf, bijna zes!
Het locje kan nu het  beste dienst doen op een steile bergbaan, zoals de Snowdonian. De ketel helt voorover door de compleet uitgesleten lagers. Maar dat mag de pret niet drukken!
Overigens maakte ik gister met genoemde neef een mooie rit met de SSN van Gouda naar Goes en terug. Het treinenvirus is bij ons beiden nog steeds actief. En de schenking die zijn vader deed, heeft nooit tussen ons in gestaan!

Peter
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Ik heb niet echt 1 eerste loc. In 2009 kreeg ik van mijn opa zijn hele verzameling met onder ander 3 keer een antex variant van de 3029 en 2 keer een V200. De V200 is wel de allereerste trein geweest waarmee ik heb gereden.
Later heb ik van mijn verjaardagsgeld ooit de br 01 097 (marklin 3048) gekocht en er jaren mee gereden. Ik was helemaal weg van grote stoomlocomotieven en zeker van die locs met grote wielen. Op een gegeven moment begon ik me te ergeren aan de beschadgingen e.d. aan dat ding en zag ik in een catalogus de br 01.10 (marklin 3310 met nimmer 012 081-6) tegen, en kwam ik tot ontdekking dat ik de 01.10 vele malen stoerder vind dan de 01. Zo is de 3048 vorig jaar (na ruim 6 jaar) verkocht en in de 3310 een halve week later daarvoor terug gekocht.
Re: Wat was je eerste loc?
Mijn eerste loc was een 1100. Mijn broer had voor zijn verjaardag eenzelfde startset gekregen als eddyflame, namelijk Antex loc 3029 met 2 assen en 2 rongenwagons. Samen hebben we dat wat verder uitgebouwd met extra rails en wissels. Toen kreeg ik ineens van een collega van mijn vader  het aanbod deze loc over te nemen voor het enorme bedrag (toen, in 1965) van 25 gulden. De goede man had de loc gekocht nadat hij een week in een etalage had gereden. Helaas had de man Trix, en die rijdt op gelijkstroom.
Ik heb de loc nog steeds. Hij rijdt als een zonnetje, robuust. Ook op een werkende bovenleiding!

Groeten,
Roel
Re: Wat was je eerste loc?
Speciale Gast
Lid sinds: 2010

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Mijn allereerste locje komt ook uit een startset van ergens eind jaren zeventig schat ik. Een lieve kleine 89-er die een zware jeugd heeft gehad. in plaats van rustig met dit tenderlocje rond te tuffen, werd hij meermaals door mij ingezet om nieuwe snelheidsrecords te verbreken op de grote modelbaan van mijn broer.  :D
Tegenwoordig slijt het locje zijn welverdiende oude dag in de vitrine, waar hij naast alle andere oude, analoge Märklin-locs staat.



Groet, Marc
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Citaat van: RoelMarklin op vrijdag 26 mei 2017, 21:13:38
Mijn eerste loc was een 1100. (...)

Ik heb de loc nog steeds. Hij rijdt als een zonnetje, robuust. Ook op een werkende bovenleiding!
Ook een 3013? Dat was mijn eerste loc. In 1967 kostte hij 52 gulden, nieuw. Een cadeautje toen bleek dat ik een lui oog had, en daarmee flink moest trainen op het verminderen van de oogastigmatie (zoals ze dat toen diagnosticeerden), o.a. op een treinbaan, natuurlijk.  :D

Vanaf het begin reed hij knoeperhard. Maar ja, met maar (aanvankelijk 4 wagons, 2x DB en 2x NS), had hij ook eigenlijk niets aan z'n kracht, behalve snelheid.

Ik heb er bij een vriendje hardrijwedstrijden mee gewonnen. Hij liep van een V200 finaal weg (na drie rondjes); ook al zo'n scheurijzer.

Ik heb de loc nog steeds. Of hij nog steeds rijdt als een zonnetje? Geen idee, hij ligt in de originele OVP, in een doos vol OVP's met inhoud. Maar omdat hij NS is, en ik geen NS meer rijdt, komt hij niet vaak meer in actie.
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2013

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Hallo

Mijn vader bouwde een modelbaan voor mijn sinterklaas toen ik 7 jaar was. Daar reed een BR89 (3000) op met inderdaad een rode kipwagen, een lage bakwagen en een wijnwagen. Het jaar nadien kwam daar een belgische nohab serie 204 bij met 2 reizigerswagens. Er stond ook een kraan met magneet op zodat ik de wagens kon volladen of legen met kleine spijkers. Al dat materiaal heb ik toen ik 15 jaar was verkocht. Nu heb ik daar wel spijt van.

Groetjes

Luc
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2012

online
Re: Wat was je eerste loc?
Citeeruit een antex startset

Was Antex niet dat smalspoorsysteem dat Märklin een tijdje op M-rails heeft aangeboden?

Ik zie hier wel een duidelijk generatieverschil... zo'n mooie BLS of Traxx loc als eerste loc, daar kon ik vroeger alleen van dromen :)

Toevallig heb ik vorige week mijn eerste startsetje voor ?35 gekocht, helemaal compleet in de doos. Ik heb mijn eerste loc en wagentjes uit dat setje nog van vroeger, maar de "nieuwe" set is in veel betere staat en in de doos.

Een 3090 locje zonder opschriften, één aangedreven as en een plastic kap die redelijk onverwoestbaar is. Gekregen in 1984, en de trappetjes zitten er nog steeds aan.

Verder een platte wagen en een kiepwagentje.

Re: Wat was je eerste loc?
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Rond 1970 kreeg ik mijn eerst starttet met een lokje 3000 erin. Deze is inmiddels omgebouwd naar digitaal maar rijdt nog steeds.
Re: Wat was je eerste loc?
Ben den Hollander
gast

Re: Wat was je eerste loc?
Zo'n 3003, zal in 1958 of 1960 geweest zijn. Plastic kap met zo'n omschakelhendeltje aan de zijkant.


Wikiplaatje

Lokkie is in 2005 voor 4 eurotientjes verkocht, wat later is er weer een digitale versie 36240 gekomen die ook weer doorverkocht is en in 2012 heb ik voor de lol een Roco 2-railer aangeschaft omdat het uiteindelijk toch een leuk modelletje is.


Reynaulds

Gr, Ben.
Re: Wat was je eerste loc?
Dit is de lok die mijn vader als eerste kocht, de baan nu in mijn bezit is. Het begin van de modelspoorvirus :D :D
Lok ligt overigens volledig uit elkaar. :O
Grote revisie, tandwielen versleten en lagerbussen volledig doogesleten.


Mijn eigen eerst gekochte loc is een roco, de 1113
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2009

offline
Re: Wat was je eerste loc?
In 1964 van mijn grootouders een startsetje met een 3029 en 2 personenwagentjes. De wagentjes zijn er nog, maar lokje is al 40 jaar terug gesneuveld.
Later van eerlijk bij de boer verdiende guldens de bekende DB eenheidskarren: 141, 110 en 140. Allemaal nog rijvaardig, maar al lang niet meer "nieuw".
Re: Wat was je eerste loc?
Lange trein
gast

Re: Wat was je eerste loc?
Moet ergens in 1967 geweest zijn: Startsetje met BR 89 (Märklin 3000), M-rails en blauwe transfo.

Lokje loopt nog steeds analoog en zal zo blijven lopen op M-rails met blauwe transfo's, maar met een heleboel collega's!

Met vriendelijke groeten,
Denis
Re: Wat was je eerste loc?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

online
Re: Wat was je eerste loc?
3080 was mijn eerste. Heb ik nog steeds.

Mijn echte eerste was van jouef, zag eruit als de 3038. Daarom heb ik,deze laatste gekocht als herinnering.
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Het is bij mij met een N-spoor baantje begonnen, maar was toen nog te nieuwsgierig naar hoe alles technisch werkte.
Daardoor veel gesloopt zonder kennis van zaken, en er bleef ook maar weinig over van dat baantje.
De enige stille getuige die dit overleefd heeft, zit nu bij een vriend in de verzameling, die hem nog van een decoder gaat voorzien.

Toch bleef het modelspoor fascinerend genoeg om opnieuw te starten met een Märlkin startset, met daarin een lokje als de 3000 en een uitbreidingsset met twee handwissels.
Niet lang erna kwam er een grotere lok bij, namelijk de 1200 (3161), die er nog steeds in de verzameling is.
Daarna kwam er ruimte op zolder vrij, en daar heb ik een drietal  banen gebouwd, na de vele tapijtbaantjes 😁

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Wat was je eerste loc?

Ik ben in 1978 begonnen met 2 kleine startsets ( 2x2920) en een 2 uitbreidingsdozen met wissels en rails.
De kleine 3-assige locjes heb ik weer weggedaan later, want die moesten snel vervangen worden door een V200 en V100  :P

Een aantal jaren heb ik houten kerstgroepen en stalletjes gemaakt, die ik verkocht aan een antroposofische winkel.
De opbrengst werd meteen daarna naar de treinenwinkel gebracht en voor ik het wist, lag mijn hele zolder vol  ;)

Grtz Tony
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Wat was je eerste loc?
In 1958 kreeg ik mijn eerst locomotief met ovaaltje.
De loc was een Märklin 3000 (BR89)
Inmiddels zijn het er wel een paar meer geworden. :-)
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2013

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Bij mijn eerste treintje was met een veer en sleutel. In 1957 een Marklinstart set gekregen van de Heilige Man uit Spanje, ovaaltje met loc ( 3 assig ) en 2 wagentjes ( blauwe transfo 16VA 110Volt ). Jaar daarop meer rails en wissels.
1960: 3005 ( BR 23) en 4022 & 4044 & 4047 bij gekregen. Deze zijn nog steeds in dienst ( 3005 omgebouwd met mLD decoder ).
frubel
Re: Wat was je eerste loc?
Stijn Laceur
gast

Re: Wat was je eerste loc?
Ik ben in 2014 begonnen met startset 29166 en daar zit een leuke BR74 in.
Ik was direct gebeten door het treinenvirus ...  O:-D
Re: Wat was je eerste loc?
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Mijn eerste lok en set was de 29835. Dit is een startset met een BR120 waar officieel K-Rails in zit.
Ik heb deze toendertijd meteen laten vervangen voor C rails, en die heeft de tand der tijd niet overleeft.

De rest van de set is nog wel compleet, maar de lok is inmiddels omgebouwd zoals te zien is in mijn draadje.

Gr Dennis
Re: Wat was je eerste loc?
Jan-Willem de Wildt
gast

Re: Wat was je eerste loc?
mijn eerste locje kwam bij mijn vader vandaan. die had het vroeger gekregen en toen ik met modelspoor in aanraking kwam mocht ik het hebben. dat was toen een S-doos en een T2 doos, zoals sommigen hier nog wel kennen.
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Net als Dennis begonnen met startset 29835 met daarin een BR120, set impulsief aangeschaft bij een speelgoed winkel.
Inmiddels is hij een van de weinige niet nederlandse loc's hier in huis.

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Net als enkele anderen: de set met de 3000 (BR 89) met een rode kiepwagen en lage bakwagen, 12x 5100, 1x 5106 en een 5103, en een trafo van de Goedheiligman in 1971. Tezamen met een 3003 (BR 24), twee groene wagons (4000 en 4040), 2 paar wissels en wat extra rails, direct daarna van de Kerstman. In de jaren daarna volgden nog 3 locs (3075 (BR 216), 3051 (NS 1223) en 3038 (SNCF 9223)), wagons en rails.
Mijn eerste zelf aangeschafte loc was een 3072 (BR 212) uit ca. 1979.
Alle locs rijden nog steeds (digitaal), alleen de 3075 heeft enigszins versleten wielen. (Maar daar heb ik er nog eentje van die de taken heeft overgenomen).
Groet, Paul
Re: Wat was je eerste loc?
In 1953, vlak na de watersnood, was ons gezin hier op vakantie vanuit Zuid Amerika bij mijn grootmoeder in Zeeland. Mijn eerste loks waren de G800 en TM800. Groet Rob
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2008

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Mijn eerste trein kocht ik in 1984.
Het was de set van Märklin 2859, de demonstratie trein met BR 111.
Uitgebracht vanwege het 125-jarig jubileum van Märklin.
Werd toen verkocht door speciaal bestelformulier in te vullen.
Er zat ook een videoband bij de set.

Groeten,
Ton.
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2013

Altijd met tram of trein

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Sinterklaas 1975 begonnen met een deel van een tweedehands set met daarin een 3021. Wissels en wat meer wagons kwamen met de verjaardagen erna, uit dezelfde tweedehands collectie. Verjaardag 1977 bracht de eerste 'eigen' lok, een 3000. Deze combinatie heb ik veel vaker gezien, een paar berichten terug, maar ook in 1974 bij een schoolvriendje. Beide machientjes uit 1962 en 1977 zijn nog altijd dienstvaardig en af en toe actief.
Fokko
Re: Wat was je eerste loc?
Frank TM800
gast

Re: Wat was je eerste loc?
Ik heb het al eens eerder in een andere rubriek gemeld, op 8 januari 1957, een CM800 met drie donkergroene blikken personenwagentjes, een ovaaltje en een blauwe trafo. Voor m'n 7e verjaardag. Jaaaaaaren mee gespeeld!
Ik heb alles nog en hij rijdt ook nu nog z'n rondjes op mijn analoge baan. Er staan 2 tandafdrukken in de rookpijp, op een afwezig moment als jochie van 7 in m'n mond gestopt. Toen was ik daar heel verdrietig om, nu vindt ik dat een leuk aandenken. De CM800 heeft inmiddels gezelschap van 24 andere oude analoge locs zodat hij een rustige oude dag heeft.


 
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Citaat van: harm78 op zaterdag 27 mei 2017, 08:26:33
Citeeruit een antex startset

Was Antex niet dat smalspoorsysteem dat Märklin een tijdje op M-rails heeft aangeboden?

Nee dat is Minex. Ik heb nu sinds deze week met vde verwerving van 2 seinpalen van Minex de collectie Minex compleet.
Re: Wat was je eerste loc?
Mijn allereerste loc was er een van lima de ns1200 met 2 rijtuigen en een rail ovaal. gekregen met mijn 5e verjaardag.
Na de hernieuwde instap in de hobby de marklin 3000 (br89) met de bekende startset.
Re: Wat was je eerste loc?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Wat was je eerste loc?
De eerste trein die ik voor mijn verjaardag heb gekregen was startersset 2985 van Märklin.

Fotobron; onze eigen wiki
Later heb ik voor achter die locomotief nog een aantal Duitse IC rijtuigen aangeschaft. Niet dat het waarheidsgetrouw is, maar ik vond het wel mooi.

Groeten,
Herman
Re: Wat was je eerste loc?
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Mijn eerste lokje was de bekende 3029 met twee lage bakwagens erachter. Een gele en een grijze.

De wagonnetjes heb ik nog, maar het lokje is in de loop der jaren ergens verdwenen.... Maar ik heb er wel een aantal inmiddels als vervanging voor terug.
Re: Wat was je eerste loc?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

online
Re: Wat was je eerste loc?
Citaat van: Olav op zaterdag 27 mei 2017, 14:53:27
3080 was mijn eerste. Heb ik nog steeds.

Mijn echte eerste was van jouef, zag eruit als de 3038. Daarom heb ik,deze laatste gekocht als herinnering.

Overigens niet de vraag, maar mijn eerste digitale loc kwam meteen in drievoud, de 750 jaar Berlijn set.  :)
Re: Wat was je eerste loc?
Nostalgie, maar ik kwam wekelijks bij mijn oom op zolder,
en daar stond een kartonnen doos met Fleischman rails en wagens...
Telkens legde ik een ander route uit op de tafel van 2 bij 1 meter en telkens
was het dezelfde lok en wagens die van dienst waren....

Een V200 en de blauwe Touropa wagons...

Is inmiddels al meer dan 40 jaar geleden...

Geert
Re: Wat was je eerste loc?
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: Wat was je eerste loc?
Mijn eerste lok was een NS DHG. Lok was bijna net zo oud als ikzelf  :D

Daarna volgde er een wildgroei aan loks..... Van alles wat...

Op een moment besloten om alles te verkopen en me te richten op 1 thema (Nederlands tijdperk 5) en gelijk over gegaan naar digitaal. Mijn 2e eerste lok was een digitale NS 1144.

Inmiddels is die ook al weer verkocht omdat ik over ga naar tijdperk 6.

Gr Richard