Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin

Gestart door Marklmann woensdag 24 mei 2017, 19:22:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
Hallo mensen,

Ik zal mij eerst even voorstellen aangezien ik nieuw ben hier.

Ik ben Johnny en heb sinds kort weer een Marklin H0 trein gekocht. Als ''basis'' heb ik de startset 29641 en die heb ik met willekeurige c-rails uitgebreid. Het is niet mijn bedoeling om een vaste baan te bouwen, maar om in de vrije uurtjes in de woonkamer een baantje te leggen etc. (echt hobbymatig dus). Onlangs heb ik de Marklin 36629 en bijbehorende rijtuigenset 42648 besteld om het geheel ook qua treinen wat uit te breiden. Op de rijtuigen zit ik, net als sommige van jullie, nog te wachten.

Nu zag ik echter dat Piko de BR186 ook in AC levert met de bekende Fyra stickering en aangezien ik deze lok mooier bij de rijtuigen vind passen heb ik deze lok ook aangeschaft. Nu is het de bedoeling dat 1 van de twee BR's weer in de verkoop gaat, maar ik ben er nog niet uit welke (hier hoop ik jullie advies/mening nog over te kunnen vragen, maar eerst even het probleem waarom ik dit topic start).

Namelijk dat ik de Piko BR niet aan het rijden krijg op de Marklin-baan. Ik gok dat het adres van de lok verkeerd ingesteld staat, maar krijg het niet voorelkaar om dit met de IR-controller van de startset 29641 te wijzigen (ik heb zowel de manier zoals omschreven in de handleiding van de startset geprobeerd alswel die van de Piko handleiding die bij de lok zat). Op de Marklin BR krijg ik het zonder problemen voorelkaar om het adres te wijzigen, maar de Piko doet niets alleen gaat de verlichting branden nadat ik de lok op de baan gezet heb en vervolgens een (willekeurige) toets op de IR-Controller druk. De verlichting krijg ik dan ook niet meer uit.

Hopelijk weet iemand raad, zo niet dan is het al duidelijk welke lok (helaas) weer in de verkoop moet.

Met vriendelijke groet,

Johnny
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
hij staat mss in analoge modus.Lange omschakelpuls geven en mss proberen cv1= een waarde (adres) te schrijven als dat niet gaat.

Ps: normaal staan piko van fabriek uit op 3
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
Om te beginnen welkom op het forum. :)

Waarschijnlijk staat zoals je al aangeeft het adres fout.
Ik weet niet in welke regio woont, maar misschien is het handig om die te vermelden zodat iemand je eventueel bij iemand in jouw regio langs kan gaan om daar het adres te wijzigen. Of je zou kunnen vragen bij een treinenwinkel in je de buurt, of die dit als service wil doen.

Of je zou kunnen overwegen een MS aan te schaffen, dan kan je gelijk meer locomotieven en functies aansturen.
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
Heren bedankt voor jullie reacties!.

@bellejt; Dat is wat de Marklin handleiding bij de startset beschrijft te doen. Dit werkt prima op de Marklin BR, maar de Piko doet buiten het inschakelen van de verlichting om niets.

@Looney; Ik woon in Twente, in de buurt van Keuterman, wellicht kunnen ze daar het adres van de lok wijzigen?. De IR heeft 4 adressen, dus theoretisch kunnen er 4 verschillende loks aangestuurd worden. In de gebruiksaanwijzing staat echter dat er voldoende vermogen voor max twee treinen geleverd word door het basisstation. Ik heb met de Marklin BR (36629) en de LINT 27 uit de startset voluit getest op een baan met alle rails die ik heb incl twee verlichte stootblokken en dit ging probleemloos. Heb niet de ambitie om met meer dan twee treinen op de baan te gaan rijden, dit is ook de reden dat ik voor de meest simpele startset gekozen heb.

Met vriendelijke groet,

Johnny
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
Johnny,

Ik denk dat ze dat wel kunnen doen daar, anders moet je even contact met ze opnemen en zeggen dat het adres veranderen met de IR besturing niet lukte en vraagt of ze het willen/kunnen doen voor je.

Als je maar met 2 treinen wil rijden dan zou ik geen MS aanschaffen, dat geld kan je dan beter elders aan besteden.
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
De piko lok heeft niet met deze rijtuigen gereden. De rijtuigset van marklin is namelijk een IC-Direct en geen Fyra.

In 2013 is de Fyra bestickering verwijderd en sindsdien heet het IC-Direct.

De marklin lok is dus de juiste lok voor deze rijtuigen. (Al rijd het inmiddels ook al niet meer in de zuurstokkleuren)
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
Looney, wederom bedankt voor je reactie.

Ik ga komende vrijdag direct met de Piko onder de arm naar Keuterman haha  :D Hebben ze voor het wijzigen aan de lok alleen genoeg of zijn ze ook bassis/IR-controller nodig?.

Haha idd!. Ik heb het besteed aan baan uitbreiding en een S-bahn station! (Kibri 39563) en deze aangekleed met reizigers/NS-personeel van Preiser. In de toekomst nog miss wat aankleding erbij (iniedergeval een tweede station). Wellicht nog wat rails erbij.

Misschien kun jij me wat toelichten op het volgende (ondanks offtopic); Ik heb dus de beide BR lokken, nu zie ik dat beide lokken alle assen aangedreven zijn en dat er bij zowel de Marklin en de Piko twee wielen voorzien zijn van antislip. Op de Lippe website (en ook op de Marklin site) praat men in het geval van de Marklin BR over een ''special motor'' en bij de Piko over een 5-pol motor mit schwungmasse. Wat er zo speciaal aan de Marklin motor is staat nergens beschreven..

-Weet jij/jullie wat er speciaal aan deze motor is?
-Zijn er nog andere technische verschillen?

Als ik puur naar het visuele plaatje kijk dan kies ik nu voor de Piko, ondanks dat deze niet de stalen kap heeft en de voorzijde van de cabines minder gedetaileerd is dan bij de Mark. Wel zijn bij Piko de draaistellen (slangen etc) meer gedetaileerd dan bij de Mark, Dit is ook voor het dak en de pantografen naar mijn menig het geval. Ook vind ik bij de Marklin de ''spoiler'' onder de koppelingen er een beetje goedkoop en nep uitzien. Moet wel eerlijk zeggen dat de Marklin, ondanks dat ik de lok nog maar 1x goed geprobeerd heb, voortreffelijk loopt. De geluidsfuncties zijn leuk, maar zijn voor mij persoonlijk geen toevoeging (paar keer proberen is leuk, maar dan word het al gauw herrie haha).
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
@RScrossford ;) (geintje) ;)

Bedankt voor je reactie!, dat de grijze Fyra BR nooit met de zuurstok stam gereden heeft vind ik niet zo erg :) het hoeft niet historisch accuraat te zijn voor mij :). Ik heb wel foto's van de rode BR met wit Fyra logo met de zuurstok stam, dus op de kleuren na klopt het redelijk ;) .
De reden dat ik een Fyra BR beter vind passen is dat wanneer ik de zuurstok kleuren op de rijtuigen zie ik gelijk Fyra denk haha.

Met vriendelijke groet,

Johnny
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
Johnny,
Heb je die Piko loc tweedehands gekocht? Is het dan mogelijk contact op te nemen met de verkoper om te vragen welke instellingen hij veranderd heeft? Het zou maar zo kunnen dat de decoder dan op alleen DCC staat. 't Is maar een idee (omdat ik dat zelf bij de meeste Piko locs doe namelijk)

Als je de loc nieuw gekocht hebt zou je terug kunnen gaan naar de dealer voor het aanpassen van het adres.

Albert.
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
 :D
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
@AlbertG; Bedankt voor je reactie!. De lok is een nieuwe aangeschaft via de webshop van Treintjeoost, dus ga denk ik gewoon even bij Keuterman vragen aangezien die om de hoek zit, dan heb ik het 't snelste voorelkaar denk ik.

Met vriendelijke groet,

Johnny
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
Had hetzelfde met een piko 186.  Dcc  met een IB2.  Van alles geprobeerd en loc is zelfs retour fabriek geweest. Was het op een moment zat en heb er een Lopi4 in gezet.  Vanaf toen reed de loc perfect.


Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
Hoi Oriënt,

Bedankt voor je reactie.. Dat klinkt niet veel belovend!, ik ben een leek dus wat is een DCC en IB2 ?. En wat is een Lopi4? Kun je eea toelichten?.

Alvast Bedankt,

Johnny
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
Dcc is het digitale protocol ,de andere is MM   marklin Motorola.   
IB2 is kast voor deaansturing merk intellibox.
Lopi4 is een  gewaardeerde decoder in je loc,die heb digitale signaal naar rij en andere opdrachten overzet.
Sorry had niet in de gaten dat het een beginners vraag was,   
Persoonlijk heb ik veel geleerd van de wiki van dit forum.
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
@ Oriënt; wederom bedankt voor je reactie!. Haha ja ik ben nieuw hier! Mijn vorige Marklin was nog uit het analoge tijdperk dus heb (nog) niet veel sjoechem van het digitale haha!  :P

Deed jou Piko BR precies hetzelfde als de mijne?. Zou de lok normaal gesproken gewoon adhv de Marklin methode van adres moeten wisselen en rijden of is het altijd moeizaam om Piko's op een Marklin baan rijdend te krijgen?.

Met vriendelijke groet,

Johnny
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
Citaat van: Marklmann op woensdag 24 mei 2017, 20:36:37
Misschien kun jij me wat toelichten op het volgende (ondanks offtopic); Ik heb dus de beide BR lokken, nu zie ik dat beide lokken alle assen aangedreven zijn en dat er bij zowel de Marklin en de Piko twee wielen voorzien zijn van antislip. Op de Lippe website (en ook op de Marklin site) praat men in het geval van de Marklin BR over een ''special motor'' en bij de Piko over een 5-pol motor mit schwungmasse. Wat er zo speciaal aan de Marklin motor is staat nergens beschreven..

-Weet jij/jullie wat er speciaal aan deze motor is?
-Zijn er nog andere technische verschillen?

Johnny,

Ik heb zelf het model niet in m'n handen gehad, maar ik vermoed dat het een zeer eenvoudige gelijkstroommotor is die ook in de andere hobbylocs zit. Voor een foto van de (naar ik vermoed gelijke) motor zie hier Die van piko zal vermoedelijk ook een vrij eenvoudige gelijkstroommotor zijn. Dus het zullen wel promo-praatjes zijn ;)

Technisch zal er denk ik niet veel verschil zijn in de aandrijving, alleen de decoder zal anders zijn.
Maar zeker weten doe ik het niet, want ik heb ook de piko niet in handen gehad. Je zou de loc kunnen openen om binnen te kijken, of op internet kunnen zoeken naar foto's van de binnenkant. Maar ik zou vooral de locs op de rails zetten, en kijken naar hun rijgedrag. (als de piko ook rijdt dan ;))

Verder zou een piko, op het goede adres, ook prima moeten werken.
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
@marklman
Ik heb meerdere piko,s op de marklin crails.  Andere geen enkel probleem.  Alleen die ene 186 gaf dezelfde symptomen als Door jou omschreven
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
@Looney; Thnx voor je info :) zoals ik er nu tegenaan kijk gaat de Piko-versie blijven. Hopelijk is het met een adreswijziging opgelost, maar ben bang dat het een gevalletje als de BR van Oriënt word.. Zulk soort dingen tref ik altijd wel haha :) . Dus als iemand nog een zgan Marklin 36629 BR zoekt, hou de mijne dan even ingedachten :P .

@Oriënt; Hopelijk is het met een adreswijziging verholpen. Vrijdag toch maar eens contact opnemen met Treintjeoost ipv zelf naar Keuterman te gaan. Misschien doen ze niet moeilijk en krijg ik gelijk een andere.
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
In/met al mijn onwetendheid toch een bijdrage:

Je Piko spreekt alleen DCC-Taal (ga ik vanuit. Althans: 99% van alle AC-digtiaal locs van Piko doen dat. Ooit heb ik er 1 gezien met een M4(=MFX) decoder af fabriek.)
Je startset bestaat uit de infrarood sturende controller.
Die praat MFX en denk ook Motorola.
MAAR OOK DCC??
Kan het nergens zo snel vinden dat dat protocol ook ondersteund wordt.

Dus ja, fabrieksaf staat je Piko loc op adres 3 >> DCC!
Maar als je controller dat niet kan aansturen/benaderen......

Mocht je geen DCC kunnen aansturen dan ben je toch gebaat bij een Mobile Station 2 (of 3). Die kan dat wel.
(Je kunt een MS2 overigens ruim onder de ?100,-, zelfs minder dan ?75,- compleet met voeding bemachtigen.)

Succes met het rijdend krijgen!



Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
Toch vreemd dat Piko dan 'NEM 652 mit Multiprotokolldecoder' op hun site zet ;)

Bron: http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=16898
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
@Dreileiter; Bedankt voor je reactie, alle input is welkom! :) Zoals Looney al zegt, op de site van Lippe staat zelfs Motorola/Marklin-format. Gaan vrijdag gewoon Treintjeoost bellen en dan zien we wel verder.. Zou wel een domper zijn als de Piko versie niet op de infrarood controller rijd  :? ..
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
Hij zal vast wel Motorola aankunnen hoor, anders zouden de lampjes ook niet aan gaan denk ik.

Koen
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
Ik heb meerdere Piko loks waaronder de Fyra 186 en ook de 189. Biede loks kunnen prima uit de voeten op de Marklin baan, alleen kan het programmeren onder het Motorola MM protocol best lastig zijn.
De decoderscin deze lok hanteren nog een beschrijving met de oude 6021 centrale van Marklin.
Met de Intellibox zou het programmeren prima moeten lukken, ook omdat Piko er van huis uit een Uhlenbrock decoder in heeft geplaatst.
Het standaard DCC adres is inderdaad 3. Het MM adres staat me niet meer bij, maar zou nee Piko gebruik 78 kunnen zijn.

Welke adressen de IR-control van de Marklin beginsets kent weet ik niet, maar ik vermoed dat dit dezelfde adressen zijn als van de delta, nl. 24, 60, 72 en 78. Daarmee zou je met IR-control op keuze 4 ( stoomloc) moeten kunnen rijden.
Toch is even bij een winkelier langs gaan mogelijk de slimste optie.

John
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
@VT601; Bedankt voor je reactie. De adressen van de IR zijn idd 24,60,72 en 78. Ik heb het op alle vier de adressen geprobeerd, maar op alle vier hetzelfde > alleen de verlichting gaat branden op het moment dat er een willekeurige toets word ingedrukt.

Jou advies is dus eerst zelf naar Keuterman te gaan?.

Met vriendelijke groet,

Johnny
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
Of naar Sombroek in Almelo.
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
@VT601; Dan word het vrijdag eerst even Keuterman. Dat is om de hoek.
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
Beste,

Inmiddels ben ik op cursus geweest (dank AlieBengalie) en heb ik wat huiswerk gedaan:
Uiteraard spreekt de loc ook Motorola, naast DCC.

Dit is de decoder die gebruikt is volgens Piko:

http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=863

In de manual die je onder het plaatje via de link kan openen staat: (copy & paste>)

Delivery State

On delivery the decoder?s operating mode is set at DCC/Motorola **. It switches automatically between the
two formats. In addition the decoder can be operated with a DC throttle or an AC adapter (Märklin* System) on
conventional two or three conductor layouts.

En op de naastgelegen bladzijde:

Multiprotocol-decoder
Digital Operation on Layouts using either DCC- or Motorola**-Format for Locos with DC-Motors.
Description
It is a powerful, small-outline, multi-protocol-decoder. It can be used in DCC- or Motorola**-systems as well as in
analog DC-mode or AC-operation using the overvoltage pulse for reversal (Märklin*-System).
The decoder employs a chopper frequency of 18,75 kHz and is therefore not only suited for all standard DC-motors,
but also for instrument motors such as Faulhaber, Maxon or Escap, drawing up to 1 amp continuous current. Surges
of short duration are also tolerated.
The speed characteristics are either set by the minimal, intermediate, and maximal speed CVs or by the individual
speed step CVs.
The load compensation parameters can be trimmed to match the individual loco?s properties.
The decoder features two direction-dependent headlight outputs, and two additional ancillary outputs controlled by
F1 and F2.
The function keys F3 und F4 may activate switching mode with an extended slow-speed range, and acceleration/
deceleration. All tasks of output switching and calling up of functions may be freely assigned to any function key
(Function Mapping).
The decoder can be programmed by Intellibox, or any DCC or Märklin*/Motorola** control unit. All CVs can be accessed.
By default, the decoder recognizes DC, AC, or digital operation and adjusts itself automatically. The operation mode
can be manually selected, too.

Properties
? Compensating multiprotocol-decoder for DCC or Motorola** data format


Wat ik mijn vorige post als intentie had, was aan te geven dat je IR-controller wellicht de beperkende factor is vanwege de beperkte mogelijkheden.


In de hoop dat je het opgelost krijgt!

Groet,
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
 :thumbup: Roland :D

Mvg: Alex
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
Al lezend lijkt de juiste conclusie te zijn dat de loc wel met de IR bestuurd kan worden mits het juiste adres ingesteld maar dat de decoder niet overweg kan met programmeren via de IR.
Even een bezoek brengen aan iemand die wel in staat is het juiste MM adres te programmeren lijkt dan de juiste oplossing te zijn.

Succes en ik hoop dat dat gaat lukken.

Albert.
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
Ben den Hollander
gast

Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
Citaat van: VT601 op woensdag 24 mei 2017, 23:37:02
Het standaard DCC adres is inderdaad 3. Het MM adres staat me niet meer bij, maar zou nee Piko gebruik 78 kunnen zijn.
Ik heb diverse loks van andere bedrijven dan Märklin en allen staan gewoon leuk op 3, zowel voor DCC als voor MM, als je ze geleverd krijgt. Sterker nog, als ik het adres wijzig in MM modus op de IB of CS3, krijg ik hem ook niet meer op het oude adres aangesproken op DCC.

Het IR systeem is gewoon een upgradede versie van het DELTA principe dat Märklin des tijds in de markt heeft gezet. 4 vaste adressen waarop een trein reageert. Iedere trein, zo lang die op dat adres staat en MM spreekt. Spreekt ie geen MM (omdat het is uitgezet in de decoder of omdat de decoder het niet ondersteund), dan heb je pech gehad. Idem voor een lok die niet op het juiste adres staat.

Oftewel, voor Johny geldt: zorg dat je even bij gaat houden welke lok op welk adres zit (en dan niet het IR adres, maar het "echte" adres) en als je nog eens een lok besteld, laat deze dan meteen even op een ander adres zetten, de keuze is 24, 60, 72 en 78. Iedere fatsoenlijke winkelier doet dit zonder meerkosten, maar als service voor je.

Oh, en Johny: BR is geen type aanduiding, maar staat voor Bau Reihe. Heb je het over de NS loks, dan heb je het dus over een BR 186... Maar je hebt ook een BR 01, dat is de grote stoomlok van de SSN.
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
Heren allen bedankt voor jullie reacties :)

@Laurent & AlbertG; Jullie hebben beide (waarschijnlijk) gelijk. Vanochtend met Keuterman gebeld, maar zogauw ik het woord Piko noemde werd ik min of meer afgewimpeld.. Toen Treintjeoost maar gebeld, verhaal uitgelegd en de beste man beloofde even wat info in te gaan winnen mbt IR-controller icm Piko en beloofde zsm terug te bellen :) Niet veel later netjes terug gebeld met de mededeling dat met een IR inderdaad het adres van een Piko lok niet gewijzigd kan worden. Morgen rij ik bij hem langs met de lok en stelt hij het juiste adres in (24,60,72 of 78).

Ps. ik weet dat BR voor Bau Reuhe staat, maar omdat ik in mijn verhaal al een aantal keer de Piko en Marklin nummers van lokken had genoemd ging ik ervanuit dat jullie snapten waar het over ging, mijn excuses :) .

Ik laat jullie morgen even weten of het inderdaad gelukt is!.

Met vriendelijke groet,

Johnny
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
Heren,

Vandaag bij Treintjeoost geweest en inderdaad bleek het een kwestie te zijn van adres instellen en de lok liep! :) . Dus dat probleem is opgelost en gelijk weer wat wijzer!! (adres wijzigen van een Piko-lok gaat dus niet met een IR-controller) :) .

Eenmaal thuis de Piko direct geprobeerd en viel me eigenlijk gelijk het geluid van de ratelende sleper op :( Ik had hier op het forum de post van Alex al gelezen dat met wat voorzichtig buigen van de sleper dit probleem grotendeels verholpen kon worden, maar zowel hol als bol maakten het geluid alleen maar erger. Toen de Marklin BR186 er even bij gepakt en een stalen liniaal langs de sleper gehouden.. De Marklin sleper is een strip zonder gaatje in het midden en is helemaal vlak. Toen de Piko sleper ook zo vlak mogelijk gezet en nu is het geratel minimaal en naar mijn mening acceptabel :) . Toen beide lokken tegelijk laten rijden en moet eerlijk zeggen dat naar mijn mening de Marklin wat mooier en soepeler loopt. Echter is de sleper van de Marklin ook hoorbaar, deze ratelt niet maar hoor je echt slepen. Verder is het motortje in de Marklin wat stiller, vooral bij hogere snelheden. Verder qua rijden geen grote verschillen.

Ik heb er daarom voor gekozen de NS Marklin BR186 36629 weer te gaan verkopen. Mocht iemand van jullie belang hebben bij de lok laat het mij dan even weten. Ik zet de lok ook op MP.

Ik wil verder iedereen bedanken voor het meedenken en reageren!!.

Met vriendelijke groet,

Johnny
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
Hallo Johnny,

Fijn dat het probleem opgelost is en dat ook even meld. Veel plezier met het genieten van de Piko.
V.w.b. de Marklin, we hebben op het forum ook een verkoophoekje waar je die loc te koop aan kan bieden.

Mvg, John
Re: PROBLEEMPJE Piko 59860 op Marklin
@Looney; Bedankt voor de tip, ik zal 'm daar even posten. Ja is wel zo aardig en handig om het even te melden! Dan kunnen anderen er ook wat mee! :) .