Hoi Albertjan,
De bedoeling is zoveel mogelijk hout weg te laten, om het gewicht laag te houden.
Op de derde foto, waar je een begin van het schaduwspoor ziet, ga ik al het hout in het midden (waar dat witte papier ligt) eruit zagen, op zo'n 5cm afstand van het spoor.
Moest ik later een ontspoorde lok rechtzetten, dan wil ik er wel goed bij kunnen.
ook zal wat extra verlichting in het schaduwdeel geen overbodige luxe zijn.
Dat stuk plaat moet ook nog eens op de scheidingslijn van de twee modules doormidden, dat doe ik volgende week maar.
Dit is mijn echte eerste serieuze baan, sinds ik de hobby weer heb opgepakt.
Al plannend probeer je zoveel mogelijk vooruit te denken, om later geen (denk)fouten te moeten herstellen ed.
Toch had ik weer zoiets, ik wilde de twee modules met slotbouten aan elkaar bevestigen, maar ik kon mijn boormachine er niet recht tussen krijgen.
Latjes zaten in de weg.
Dus heb ik met mijn goedkope versie van de Dremel en de flexibele slang, de gaatjes met een 3mm boortje voorgeboord, zodat ik een ijkpunt had aan beide modulezijden.
Daarna de modules losgehaald (lijmklemmen) en de gaatjes met 8mm houtboor verder uitgeboord.
Resultaat: het past perfect.
Zo gaat er veel tijd zitten in het bedenken van werkwijzen en trucjes verzinnen.
Ik probeer zoveel mogelijk te realiseren met mijn huidige gereedschap, ik koop liever een paar wagon of rail dan een bovenfrees of kolomboormachine.
Vandaag komt van bouwen niet veel meer terecht, omdat ik de kerstboom heb opgezet met mijn dochter (ziek thuis, herstellende).
Maar nu ik eenmaal echt ben begonnen, wil ik wel graag verder.
Het kriebelt.