Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Marklin CS3 plus

Gestart door jean2010 maandag 22 mei 2017, 20:22:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin CS3 plus
jean2010
gast

Marklin CS3 plus
Ik wacht nu al meer dan 5 maanden op mijn bestelling van de CS3 plus.Van mijn marklindealer heb ik geen nieuws en reeds 2 maal heb  ik aan Marklin Duitsland om uitleg gevraagd zonder dat daar reactie op komt.
Is dit normaal of is er iets anders aan de hand ? Kan iemand mij hier in helpen ?

Beste groeten
Jean2010
Re: Marklin CS3 plus
Lid sinds: 2006

offline
Re: Marklin CS3 plus
Goed gedaan Jean

zijn er andere liefhebbers die hetzelfde probleem hebben. Het is toch te gek dat trouwe marklin vrienden afhak4n omdat ze zo door Marklin worden behandeld.
Marklin Gewoon laten weten wat er aan de hand is !
Re: Marklin CS3 plus
Stijn Laceur
gast

Re: Marklin CS3 plus
Ik heb dezelfde vraag gesteld aan Marklin, heb er ook eentje in bestelling staan.
Ze hebben me geantwoord dat ze tussen april en juni uitgeleverd gingen worden.
Mijn treinenboer zei me dat hij ze mondjesmaat binnen krijgt, maar ik wacht dus tot het mijn beurt in de rij is.

Heb wel gezien dat de CS3 (niet de plus) hier en daar met meerdere beschikbaar wordt in de winkels, ik zie dat als een goed teken!
Re: Marklin CS3 plus
Lid sinds: 2008

offline
Re: Marklin CS3 plus
Beste Jean,

Geduld is een schone zaak. Ik heb zelf een bekende en grote Märklin winkel en weet als geen ander hier hoe dus de leveringen verlopen. Ook winkeliers moeten geduld hebben en de vele wachtende (en soms zeurende) klanten tevreden zien te houden.

Gelukkig is er niets aan de hand en doet Märklin het juist heel goed, algemeen gezien. Beetje bij beetje komt er eindelijk wat fatsoenlijke voorraad van de CS3 en de CS3plus.

Ik zou alleen niet spreken over slecht behandelen vanuit Märklin. Wie jouw winkelier is hoef en wil ik niet weten, maar voor hem/haar is het net zo lastig denk ik.

Hartelijke groet,
Martijn
Re: Marklin CS3 plus
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Marklin CS3 plus
Beste Martijn,

Ik ben het wel met je eens, maar in de communicatie zal het fout gaan:

zeg wat je gaat doen

doe wat je gezegd hebt

lukt het niet om te doen wat je gezegd hebt, zeg dan weer wat je gaat doen (vergezeld van excuses)

enz.

Ik weet dat fabrieken (en ik heb 30 jaar met een hele grote fabriek mogen werken) nogal slecht zijn in deze methode van communicatie, het zal bij Tante M niet anders zijn.

Groet, Anne W
Re: Marklin CS3 plus
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Marklin CS3 plus
Ik heb het vaker gehoord en ook mijn leverancier heeft het erover gehad: Communicatie vanuit Märklin over leveren, levertijden of zendingen is zeer belabberd. Ik was notabene 's ochtends in de winkel en toen grapten we nog over dat het wel juni kon worden voordat mijn CS3 zou komen als het zo door zou gaan, 's middags kreeg ik bericht dat ie was bezorgd. Ik heb ook een goede vier maanden gewacht, besteld rond kerst, geleverd eind april.

Nu heb ik het vermoeden dat Märklin, net als met de introductie van het systemsprogramma, de gehele ontwikkeling en productie weer, al dan niet gedeeltelijk, heeft uitbesteed. Des tijds was het ESU, wie het nu is durf ik niet te zeggen. Dat betekent echter wel dat men er zelf minder de hand in heeft. Zowel in productie, bijvoorbeeld ingrijpen als de kwaliteit niet voldoende is, als in het productiemoment, is lastiger te bepalen.

En zoals Anne al terecht opmerkt, communicatie in grote bedrijven is moeilijk, vooral in de productie. Het is key, maar blijkt ook verschrikkelijk lastig te zijn. Daarbij komt ook nog eens dat men in batches werkt. De aantallen zijn simpelweg niet groot genoeg om continue een productielijn te laten draaien. Dus nu weer een x 100 stuks CS3, dan CS3+, daarna weer x decoders, nog andere producten en dan over een maand of wat weer een batch CS'n. De branche waarin ik ben afgestudeerd was zelfs zo erg dat bepaalde concurrenten hun product, dat ze zelf niet meer leverden/produceerden als nieuw (want vervangen), in kleine hoeveelheden inkochten bij een externe fabriek die alles (na)maakten, in plaats van gewoon uit de eigen productie. Was goedkoper en op die manier kon de service nog steeds gegeven worden. De externe fabriek kon een deel ook wel ergens anders kwijt door zijn vele kanalen, zelf had men alleen de eigen kanalen en productiefaciliteiten die waren ingericht op grotere aantallen.
Re: Marklin CS3 plus
Lid sinds: 2006

offline
Re: Marklin CS3 plus
Beste Martijn,

Ken jij de uitspraak uit "diens hand men eet diens woord men spreekt ".

Stel dat jij een nieuwe TV bestelt en vlak voor ontvangen wordt er gezegd vanwege problemen leveren we wat later!
en je wacht 5 maanden, wat in mijn ogen iets meer is als even geduld hebben. En je krijgt geen antwoord op meerdere keren schrijven/mailen.

Hoe reageer jij dan ??"

Kom op zeg|! Marklin maakt er een potje van. De producten zijn de duurste en Marklin is zogenaamd de grootste !  dan mag elke klant verwachten dat er op een normale en behoorlijke wijze gecommuniceerd wordt.
1 voorbeeld: betaal je abonnement van Marklin hobby maar eens niet op tijd! dan reageren ze wel direct en stoppen verzending.

Het is maar hoe je het bekijkt.  Overigens blijf ik wel fan van Marklin producten.

Re: Marklin CS3 plus
Citaat van: kloppie op dinsdag 23 mei 2017, 13:14:37
Ken jij de uitspraak uit "diens hand men eet diens woord men spreekt ".
Tenzij je een kannibaal bent zou ik deze uitspraak aanpassen naar wat het eigenlijk moet zijn: Wiens brood men eet, diens woord men spreekt

Anyway, ik heb vernomen dat Marklin problemen heeft met de levering van de touchscreens en dat ze daarom zo bizar slecht uitgeleverd worden. Oplossing is vrij simpel, bestel ze in Duitsland. Ietsje duurder (30 euro in mijn geval) maar ze komen wel gewoon.
Re: Marklin CS3 plus
Ook ik wacht nu al sinds eind februari 2017 op mijn nieuwe CS3.
Ik heb bewust voor Märklin gekozen, en dan rest mij helaas niks anders dan geduldig af te wachten.
Ben het wel met  verschillende mede forumleden eens dat een punt van verbetering is, dat Märklin beter naar haar winkeliers / kopers kan communiceren omtrent de te verwachten levertijd van hun CS3 - CS3 plus.

Groeten,
Willy
Re: Marklin CS3 plus
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Marklin CS3 plus
Het is net als met Facebook,

Als er wat met je account misgaat is de communicatie uiterst belabberd, zo niet nul  :thumbdown:
Re: Marklin CS3 plus
Lid sinds: 2014

offline
Re: Marklin CS3 plus
Keuze voor de CS3 hoeft niet alleen een kosten overweging te zijn er begint nu langzamerhand een steeds groter verschil te komen en in extra functies die de CS3 bied ten opzichte van andere merken dan word dus ook de keuze van rollendmateriaal doorslaggevend ;)
De slecht levering kan een inschattigs fout van Marklin zijn geweest,omdat de verkoop verhouding van de CS3 en de CS3+ anders was dan voorspeld(samsung heeft dit ook met de S6/S6 edge gehad)ze hadden er even een pers bericht uit moeten gooien dat was wat klantvriendelijker geweest.
Re: Marklin CS3 plus
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: Marklin CS3 plus
Wat bedoel je met de 'verkoop-verhouding' tussen de CS3 en de CS3 Plus?

Had men minder animo voor de Plus verwacht?

Ik vraag me trouwens af of er inderdaad ook (veel) mensen voor de CS3 zonder de S88 optie zijn gegaan.

Reacties?

Re: Marklin CS3 plus
Ben den Hollander
gast

Re: Marklin CS3 plus
Er zijn ieder geval een aantal gebruikers op dit forum die een CS3 hebben aangeschaft en tot de conclusie komen dat ze een S88 link nodig hebben waarvan ze dachten dat die er in zat.

Gr, Ben.
Re: Marklin CS3 plus
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Marklin CS3 plus
*Meldt zich*. Ik ben vooralsnog tapijtrijder en weet dat er het komende jaar, maar waarschijnlijker de komende jaren, geen vaste baanopbouw in zal zitten. Aangezien ik schoolverlater ben de inkomsten dus nog moeten gaan stijgen, heb ik de bewuste keuze gemaakt het extra geld dat een CS3+ mij kost in mijn zak te houden en over een paar jaar te kijken hoe de situatie er dan voor zal staan. Ik ben ook erg weg van de diverse Loconet oplossingen (IB-II, IB Control-II, Daisy II Funk, etc), maar vooralsnog bieden die niet de opties die het CS mij wel biedt: 32 functies op MFX, ook mogelijk op DCC, MFX überhaupt, tractiemogelijkheden, app/netwerk ondersteuning, ondersteuning van mijn bestaande apparatuur (w.o. MS1).

Harde eisen bij mij voor een nieuwere centrale waren er niet heel veel: Meer vermogen, multiprotocol en boosters mogelijk (al dan niet later). Pluspunten voor het kunnen blijven gebruiken van oude apparatuur, netwerkondersteuning e.d, maar dat was niet doorslaggevend.
Re: Marklin CS3 plus
Niekie
gast

Re: Marklin CS3 plus
Ik wacht "pas" vanaf oktober 2016 op mijn CS3+........
Re: Marklin CS3 plus
Vandaag telefonisch contact gezocht met Märklin Nederland, om te informeren naar de levertijd van de CS 3 en CS3+.
Mij werd verteld dat Märklin deze 2de week van juli zou gaan uitleveren aan de winkeliers.
Nu maar hopen dat het wachten beloond wordt.

Mvg, Willy
Re: Marklin CS3 plus
Stijn Laceur
gast

Re: Marklin CS3 plus
Bij mijn dealer komt hij mondjesmaat binnen.
Ik heb mijn CS3+ de 14de mogen afhalen, er waren nog een 10tal wachtenden na mij.
Nochtans maar besteld eind februari bij mijn treinenboer.
Ofwel was die man vooruitziend en heeft ie er veel besteld van in het begin ...