Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Koploper database van netwerkschijf

Gestart door flyerman maandag 24 april 2017, 21:05:15

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Koploper database van netwerkschijf
Graag zou ik mijn Koploper database van een netwerk schijf willen benaderen. Waarom? Omdat ik bezih ben een testbaantje op te zetten. Ik ben veel weg van huis en wil dan de database opbouwen, dat scheelt dan weer werk als ik thuis kom.

Helaas werkt het niet. Wat heb ik gedaan.

Ik heb een backup gemaakt van mij database. Op mijn netwerkschijf een map aangemaakt waar ik de database wil neerzetten. Koploper verteld waar deze map staat, en dan een restore gedaan
van mijn gebackupte database, naar de nieuwe map op de netwerkschijf.

Alleen bij het opstarten zegt koploper "file not found". Alleen zegt ie er niet bij welke file. Krijg dus een leeg overzicht.

Ik kan me herinneren dat het met vroegere versies werkte. Iemand een idee hierover?
Re: Koploper database van netwerkschijf
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Koploper database van netwerkschijf
Ik doe ongeveer hetzelfde maar dan via dropbox. Wel de backup directory bij de instellingen vermelden. Geen enkel probleem.
Re: Koploper database van netwerkschijf
 @citaat @citaat.

Dat klopt niet wat jij zegt Robbie. Want als ik deze gebackupte database in een nieuwe map ergens waar dan ook op locatie schijf zet, dan werkt het wel.

Re: Koploper database van netwerkschijf
 @citaat

Ik weet wat je bedoeld te zeggen.

De aangemaakte map op de server is niet leeg, daar staan alle bestanden.
Re: Koploper database van netwerkschijf
Ook dat werkt dus niet.
Re: Koploper database van netwerkschijf
Helaas zegt ie dat wel, ondanks dat de bestanden er staan.

Ik heb de nieuwste versie.
Re: Koploper database van netwerkschijf
Mijn netwerkschijf ( zonder treinendatabase overigens ) schakelt zichzelf na verloop van tijd op standby en heeft dan even nodig om weer bij de les te komen.
Misschien genoeg voor koploper om te reageren met "file not found".

T'is maar een gedachte !
Re: Koploper database van netwerkschijf
Helaas is dat het ook niet.
Re: Koploper database van netwerkschijf
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Koploper database van netwerkschijf
kort samengevat zoals ik het doe:

- op iedere pc koploper installeren en
- in de globale instellingen de back-up directory invullen en aangeven naar Dropbox (of netwerkschijf)
- unieke naam geven aanvinken

Let op: voordat je begint op een andere pc EERST de laatste back-up teruglezen om rare situaties van inconsistente data te vermijden.

Tijdens het afsluiten van koploper wordt er automatisch ene back-up (zip-file) aangemaakt op de aangegeven locatie. ZIP niet uitpakken maar als back-up teruglezen in koploper. Wel eerst even de demo database actief maken ;)

Dit werkt bij mij als een speer zonder problemen.
Re: Koploper database van netwerkschijf
 @citaat

Zo doe ik het ook, werkt niet.

Alle bestanden met de restore worden keurig op de netwerkschijf gezet. Maar het blijft  "file not found" en een leeg scherm.

Wel moet ik er bij zeggen dat ik in Koploper verwijs naar de map op de netwerkschijf. Dus bij openen database selecteer ik de netwerkschijf.

Ik heb de vraag ook even gesteld nu op het koploper forum.
Re: Koploper database van netwerkschijf
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Koploper database van netwerkschijf
ik ben bang dat de database zelf geen optie is op de netwerkschijf met 2 verschillende pc's.
daarom gebruik ik altijd de back-up die door koploper gemaakt wordt.
Re: Koploper database van netwerkschijf
Lid sinds: 2011

Geen reactie is ook een reactie

offline
Re: Koploper database van netwerkschijf
ik neem aan dat je een snelkoppeling koploper hebt, koploper afsluiten en het bestand slepen naar de snelkoppeling.
Wat gebeurt er nu?
Re: Koploper database van netwerkschijf
Ik dacht dat het gewoon mogelijk zou zijn om de database op een centraal punt neer te zetten, dat zou het handigste zijn. Ik heb geen zin om elke keer bestanden te gaan slepen of backups terug te gaan zetten. Helaas gaat het niet wat ik wil.

Ik houd het gewoon bij een computer.
Re: Koploper database van netwerkschijf
Citaat van: flyerman op dinsdag 25 april 2017, 18:30:23
Ik dacht dat het gewoon mogelijk zou zijn om de database op een centraal punt neer te zetten, dat zou het handigste zijn.
De databases staan hier op een NAS. Wat betreft Koploper is het gewoon mogelijk om vanaf iedere locatie de databasess in te lezen. Inloggen op de NAS, en via Selecteer database en Databases kan ik de bestanden gewoon inlezen. Ook via Back-up /Restore > Gegevens teruglezen > Vanaf directory op schijf zijn de bestanden benaderbaar. Heb je in je (eigen) netwerk toegang tot een andere PC, ook dan is bovenstaande mogelijk.


Mvg,
Peter
Re: Koploper database van netwerkschijf
Dat wil ik ook. En helaas wil dat bij mij niet. Ik benader mijn NAS via winssh. De NAS is een Ubuntu server. Normaal gebruik ik alleen Linux, maar voor Koploper heb ik Windows. Een nog een paar programmaatjes.

Alles draait prima op die manier. Behalve Koploper.
Re: Koploper database van netwerkschijf
 @citaat

En wat is daar zo vreemd aan? De auto backup gaat ook via winssh. Dat werkt prima. Ook de loc plaatjes staan op de nas. Ook via winssh.

De netwerk schijf is door Windows te benaderen en heeft gewoon een drive letter.
Re: Koploper database van netwerkschijf
Understatement. Mijn vraag is echter waarom?.

Je schreef in een eerdere post, en langzaam komt de aap uit de mouw. Verklaar je nader.