Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd -het diorama is af

Gestart door The MaSt zondag 14 mei 2017, 02:13:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - gebouwen wheateren?
Hier staat genoeg info ===> klik
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - gebouwen wheateren?
Hoi Marten,

Als je acrylverf hebt; flink verdunnen met water en een ietsiepietsie afwasmiddel ( minidruppie ).
Dan gebouw op zijn kant, zodat de te behandelen muur vlak (horizontaal) ligt en kwasten maar ! (of Masten  :D )
Je stenen zelf krijgen zo wat mee en de voegen lopen vol.
Droogtijd 15-30 minuten ( al naar gelang de verdunning ). Als ik haast heb, zet ik de ventilator erbij ( of buiten in het zonnetje en de wind ).

Kledder je teveel; droogdeppen met een doekje of keukenrol en opnieuw kwasten.
Mislukt het; afspoelen onder de kraan evt. met warm water.

Zelf ga ik dan meestal verder met foundation (poeder met zacht kwastje in doosje) dat hecht ook op de stenen na het verven.

En verder; neus eens rond op het forum, er wordt wat af geweatherd hier  ;)

Maar wat ik schrijf, is een mooi begin  ;)
Succes !

Grtz Tony
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - gebouwen wheateren?
Hallo Marten,

Pak stukjes afvalplastic en gewoon gaan spelen en kijken wat jij mooi vind en wat niet. Dus try and error.
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - gebouwen wheateren?
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - gebouwen wheateren?
Ik heb helaas géén airbrush, wél een kwastje.... daar moet je toch ook wel mee aan de gang kunnen?

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - gebouwen wheateren?
 @citaat Ik bezit wél airbrushes, doch die gebruik ik sporadisch. 't meeste doe ik met de kwast.
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - gebouwen wheateren?

Oja, Marten, ik bedoelde de zwarte verf verdunnen.
Je hebt dus alles in huis, om te beginnen.
Begin met een muur die niet in het zicht komt  ;)

En nou aan de slag  :D

Grtz Tony
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - gebouwen wheateren?
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - gebouwen wheateren?
nou, eerst maar eens een stukkie oud styreen pakken en beetje kliederen! Jullie gaan t merken! Bedankt wederom!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - gebouwen wheateren?

Op glad styreen werkt mijn methode niet best , wel op muren met stenen en voegen.
Zoals ik al schreef, mislukt het; je wast het er zo weer af.
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - gebouwen wheateren?
Ik heb ook geen airbrush, had tot ongeveer een maandje terug nog nooit geschilderd op een stuk plastic en toch ben ik er nu mee bezig.

Zoals de ervaren rotten al gezegt hebben: probeer het eerst op een ander, wel zelfde kleur, uit en zoals Tony zei als het mislukt op het definitieve stuk gelijk eraf wassen. Zelf heb ik altijd een stuk oud tshirt en water bij de hand voor als het mis gaat :D

Op de gladde stukken gebruik ik altijd onverdunde acriel verf en soms 2 laagjes, net wat ik wil bereiken :thumbup:

Gewoon doen en dan krijg je het vanzelf in de vingers :thumbup:
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - gebouwen wheateren?
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - gebouwen wheateren?
Nou daar is tie dan: eerste voorwerp geweatherd: kolenbunker! Gewoon stukje voor stukje ingesmeerd met verf, beetje verdunt met water en daarna met wc-papier weer "schoon geveegd"

Laat uw commentaar maar komen! Ik ben benieuwd!  :)

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - gebouwen wheateren?
-Marten:
Knap gedaan,  :thumbup:
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - gebouwen wheateren?

Kijk eens aan !

Hopelijk heb je de smaak nu te pakken en viel het achteraf reuze mee, Marten  :P
Vandaag dus Kwispeltuurder !

Grtz Tony
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - gebouwen wheateren?
Tja wat wil je horen Marten, gewoon lekker doorgaan en het komt vanzelf goed.
Dit ziet er alvast niet slecht uit. :arrow: :thumbup:
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - gebouwen wheateren?
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - gebouwen wheateren?
Hi Marten

Weer lekker bezig.
Voor je vraag over het hijsgewicht maar even iets vergelijken in de link (Bij kranwagen)

Klik hier

groet
Harald
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - gebouwen wheateren?
Kijk eens aan! Netjes gedaan hoor  :thumbup:

De eerste kwast is een daalder waard toch :D
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - gebouwen wheateren?
Marten,

Waarom twijfelen, je kan het je laat het ons mooi zien op foto's dus gewoon lekker doorgaan.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - gebouwen wheateren?
@Marten: Je werkt bij de stroomtrein Hoorn? Neem daar een paar stukjes steenkool mee. Sla die kapot naar heel fijn gruis. Lijm die dan eens op je kolen in de bunker. Dat zal heel anders staan dan het plastic nu. Kijk maar eens hier: Kolenbunker.

Groeten Ronald.
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - gebouwen wheateren?
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - gebouwen wheateren?
Hi Marten,

Ik heb stukken kolen "verzameld" op diverse vakanties.
b.v. vette doffe kolen en glimmende antraciet deze gehamerd en gezeefd in drie maten.
Er werd vroeger al naar gelang de soort loc ook soorten kolen gestookt.
In een BW hadden ze daarom ook verschillende opslag hiervan.
Ook zijn bijna al mijn stoomlocs nu voorzien van "echte" kolen, ziet er goed uit rijdt ook beter dan die plastieke     >:-D
Ook in mijn BW-kolenopslag komt t.z.t. zeker twee soorten.

groet
Harald

Foto van mijn bezoek aan het BW op de Hochzwartzwaldbahn.
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - gebouwen wheateren?
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - gebouwen wheateren?
Citaat van: ronaldk op vrijdag 04 augustus 2017, 08:14:58
@Marten: Je werkt bij de stroomtrein Hoorn? Neem daar een paar stukjes steenkool mee. Sla die kapot naar heel fijn gruis. Lijm die dan eens op je kolen in de bunker. Dat zal heel anders staan dan het plastic nu.



Was mijn idee ook al  :D

@Jorg, Tony, Ceess, Harald, Koen en Peter: bedankt voor de complimenten! Heb de kwast te pakken, zit he-le-maal in die 'flow'

@Harald: Bedankt voor dit stukje tekst met fraaie foto! Ga ik zéker gebruik van maken!

Maandag maar even een kool meenemen bij de stoomtram aan het einde van m'n werkdag.

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - gebouwen wheateren?
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - gebouwen wheateren?
Vandaag weer lekker bezig geweest aan m'n diorama. Kartonnen onderlaag gelegd; later nog van styreen betonplaten snijden.
Binnenkort nog even naar Trein & Zo in Kampen om nu wél grijze verf te halen, ipv olijfkleurige verf zoals dinsdag....  :?
Verder lekker bezig geweest met "emailleborden" geplaatst op enkele gebouwen, verder gegaan met een bouwpakketje van een goederenloods waar ik al heel lang niks mee had gedaan, 2 poppetjes in 2 auto's gedaan, een autootje bijgekwast, een vrachtwagen in een andere kleur gekwast: Ik ben lekker bezig geweest, hier nog even een foto van hoe m'n diorama er nu bij staat.

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten

Conclusie: Mart is een kwast!  8) :D
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - Mart = een kwast! :P
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - Mart = een kwast! :P
Bij de locloods ontbraken 2 stukjes van de dakverhoginkjes, aangezien ik niet wist of ik deze stukjes nog ergens kon vinden heb ik het gewoon (best wel) slim aangepakt en latjes gezocht van een huisje in aanbouw en deze op de dakverhoginkjes geplakt en meteen maar 2 ladders erbij gezet! Hatsekidee, zo ben je wel even lekker bezig. Nu rest verder nog het maken van de betonplaten, ballasten en een kool meenemen van de stoomtram (gister alwéér vergeten) voor de realistische finishing touch. Oja, waterkraan moet ook nog komen, maar door een financiële tegenslag zit dat er deze maand niet meer in..... Dan maar wat anders verzinnen. We rommelen wel verder en uiteindelijk komt er wel wat uit!
Hmm, ik zie nu op de foto dat ik ook het dak eens moet ontstoffen (alweer), hebben jullie tips? Met water afspoelen kom ik niet heel veel verder en afkwasten met een droge kwast lukt ook niet echt.....

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - Mart = een kwast! :P
Afkwasten met een natte kwast of voorzichtig met een nat stukje spons of nat stukje doek zou ik proberen.

Wel creatief opgelost met het dak! Daar was ik niet opgekomen  :thumbup: :thumbup:
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - Mart = een kwast! :P
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - Mart = een kwast! :P
Ik ga er eens naar kijken, bedankt Koen!
Nee, ik tot en met vrijdag ook niet, totdat ik eens keek naar die huisjes in aanbouw (volgens mij van Pola) en toen dacht ik: ja hee, wat Pola kan; kan ik ook! Scheelt me weer zoeken en irriteren en uitstellen  :)

Waterkraan komt overigens in september mijn kant op, heb uitstel van betaling gevraagd en gekregen van de verkoper! (Gelukkig is het ding niet duur), maar goed, als je geld voor deze maand gewoon op is.... ja dan houdt t op voor deze maand! Kan gelukkig nog nét 1 maal nieuwe medicijnen bestellen...... We gaan gewoon door met andere dingen en blijf deze maand dan maar wat meer in Emmeloord, kan toch niet reizen nu.... ach ik sla me eigen er wel weer doorheen!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - Mart = een kwast! :P

Hoi Marten,

Dat dak van de loods heeft zichzelf al geweatherd, ik zou er niks aan doen. Hooguit nog wat viezer maken  :D
Die gaten heb je erg creatief gedicht  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Lekker door rommelen !

Grtz Tony
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - Mart = een kwast! :P
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - Mart = een kwast! :P
Hoi Tony,

Gewoon een beetje kwasten met zwarte verf? Eerst een beetje uitvegen op een wc papiertje dat je een soort drybrush achtig effect krijgt?
Gewoon eens proberen denk ik, meteen maar even de planken mee pakken planken laat ik zo, want die zijn natuurlijk nieuw!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - Mart = een kwast! :P
Hoi Marten, verdraaid goed bezig, erg slimme oplossing, met dat dak. :arrow: :thumbup: :thumbup:

Vwb dat brushen: niet een beetje uitvegen maar "veel" uitvegen tot het lijkt alsof er niets meer opzit. Anders eerst even uittesten.
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - Mart = een kwast! :P
Dat kan, Marten.

Of zoals ik eerder beschreef met sterk verdunde verf.
Wat je maar prettig vindt.

Al doende leert men (af)  :P

Succes  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - Mart = een kwast! :P
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - Mart = een kwast! :P
Eerste poging.... weet nog niet of ik tevreden ben of niet....

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - Mart = een kwast! :P
is al beter, moet niet teveel worden
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - Mart = een kwast! :P
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - Mart = een kwast! :P
Nee daarom. Misschien even m'n wc-papiertje vervangen door een gewoon a4tje, dat ik wat meer er af gekwast krijg!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - Mart = een kwast! :P
Neehoor zonde. Gewoon een oud stuk krant!
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - detaillering en afronding
Marten

Je bent lekker bezig, al het begin is moeilijk hoor.  :)

Met vallen en opstaan leer je de meeste dingen, en gewoon je gevoel volgen  :P
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - detaillering en afronding
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - detaillering en afronding
wil ik wat proefstukjes c.q. malletjes maken voor mijn betonplaten, kom ik minstens 3 verschillende afmetingen tegen op pagina 1 van dit topic,
nu heb ik zelf eens mijn mobiel gepakt (ben mijn zakjap kwijt, zoals ik altijd wat kwijt ben  :P ), doe ik 200 delen door 87, kom ik uit op 2.29 (met nog wat getalletjes daar achter), terwijl andere heren spreken over  2,25cm en  200,1 cm !
Ik weet het nu niet meer, rekenen is niet mijn vak (dyscalculie), dus ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen! (En aub geen waterstraal op mij zetten  >:-D )

Bij voorbaat dank!  :)

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - meten = weten
Hallo Marten,

Niks mis met je mobieltje. 200/87=2,29, afgerond 2,3 cm. Dus even dyscalculie op plank, want die doet nu even niet mee. Dus stelconplaten van 2 x 2 m zijn in H0 2,3 cm.
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - meten = weten
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - meten = weten
Dank! Ik raakte in de war doordat er verschillende maten genoemd werden en ik zelf dacht met een compleet andere maat aan te komen zetten. Nu kan ik aan de gang!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - detaillering en afronding
Citaat van: The MaSt op donderdag 10 augustus 2017, 15:12:36
doe ik 200 delen door 87, kom ik uit op 2.29 (met nog wat getalletjes daar achter), terwijl andere heren spreken over  2,25cm en  200,1 cm !


Ik denk niet dat iemand het merkt als ze 2,29 of 2,25 cm zijn ! Als je een gekozen maat maar consequent doortrekt.  :wink:
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - meten = weten
Klopt Alphons en 2,3 cm tekent gemakkelijker dan 2,25 cm of 2,29 cm.

Edit: mm aangepast naar cm
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - meten = weten
Centimeter........
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - meten = weten
Hoi,

Citaat van: The MaSt op donderdag 10 augustus 2017, 15:49:39
Dank! Ik raakte in de war doordat er verschillende maten genoemd werden en ik zelf dacht met een compleet andere maat aan te komen zetten. Nu kan ik aan de gang!

Gewoon afronden. Die paar mm ziet niemand. En in het echt hebben betonplaten verschillende fabrikanten ook verschillende maten. Dus niets om zorgen over te maken. Aangezien je oude gebouwen ook niet 1:87 maar meest waarschijnlijk 1:100 zijn zal het niet veel uitmaken. Als het beeld maar een beetje klopt.

Groeten Ronald.

Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - meten = weten
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - meten = weten
Wat de.. huh?! Wat is hier aan de hand!? Lüdwig kan nog net op tijd zijn Lastkraftwagen tot stilstand brengen, oei! 50 cm verder en ik was tegen die locomotief aangeknald! Wat doet dat ding uit het spoor?! Ach mann, bist du da! Ja die locomotief is het spoor bijster omdat er aan het begin van het bw nieuwe ballast gestort wordt! Aber Udo, schreeuwt Lüdwig naar de kolenbunker, hoe kan dat? Dat heb jij toch niet met je kraantje gedaan? Nein mann, er kwamen ineens twee reusachtige handen neergedaald en die pakten die loc op!
Komm mit, we gaan een bakkie teer drinken tegen de schrik!

Met een nog bonkend hart stiefelen Udo und Lüdwig naar de keet.....

Wordt vervolgd....

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - het spoor bijster!

Was ist los und geschehen, Marten  :O

Und warum gehen Udo und Ludwig ruhig Kaffee trinken ?
Die Spannung ist nicht gut fúr meine Nerven  :?

Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - het spoor bijster!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - het spoor bijster!
Hoi Tony,
die koffie is om van de schrik te bekomen! En verder gebeurd er toch weinig nu, de ballast moet drogen en morgen of overmorgen weer verder.

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - het spoor bijster!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - het spoor bijster!
Vandaag kwam Lüdwig met zijn Lastkraftwagen (vrachtwagen in het Duits) weer een bezoekje brengen aan Bahnbetriebswerk Waldberg, gelukkig stonden alle locs netjes weer op de rails en kon Lüdwig zonder problemen doorrijden naar de kolenbunker. "Hee du Lüddie!" riep Klaus vanuit het machinistenhuis op de Baureihe 17, welke bij de kolenbunker staat te wachten op nieuwe kolen. "Hee du Klaus! Was ist?" "Binnenkort kan je even tijdelijk niet met je wagen het terrein op, want herr direktor Steinmann is in zee gegaan met RonaldK BV voor het leveren van betonplaten." "Ach is het heus?" antwoordde Lüdwig, "dat zou eens tijd worden, und die waterkraan; wanneer komt die nou eens?" "Eind van de maand, begin september heeft de directeur gezegd." "Nou dat zou eens tijd worden, de ganse dag dat stilstaan zonder water schiet ook niet op. Oja, voor ik het vergeet, binnenkort krijgt de rest van de rails op het depot de laatste handen werk aan het ballastbed, maar dat faxt herr direktor nog wel, trouwens, waarom kom jij je truck niet uit?" "Om dezelfde reden als dat jij niet van je loc komt, ik zit ook vastgelijmd!" "Scheisse, laat Herr direktor toch eens gaan praten met Tony und Carl! Die gaan heel anders om met onze medeburgers, hij lijmt ze niet vast!"

(Als dat maar goed blijft gaan.........  8o :surprised: )

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - het spoor bijster!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - het spoor bijster!
Dag Marten.

Met jouw fantasie zit het wel snor :thumbup: met Klaus & Ludwig kun je nog jaren voort :wink:
Maar als ik zo kijk naar de laatste foto, begrijp ik dat bij mijn uitleg t.a.v. het ballasten
had moeten vermelden dat ik enkel de zijkanten van de M-rails heb geballast ...

Jij hebt tussen de bielsen op de metalen bedding geballast en da's wel wat lastiger.
Daarvoor moet je heel secuur met een fijn kwastje onverdunde houtlijm aanbrengen
en dan de ballast erover strooien, laten drogen en dan met de stofzuiger erover.

Nu snap ik ook de vrees om de ballast in de puko-gaten te krijgen :eek:
Ik heb eens gezien dat deze gaten van onderaf werden dicht gesmeerd met
schoenmaker-lijm: een dun vliesje is genoeg om ze af te sluiten en daarna
te ballasten. Het is maar hoe ver je wilt gaan in het verfraaien van M-rails.

Heb je de sporen nog getest met rijspanning, nadat je ze geballast hebt?

Groeten,

Erik.
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - het spoor bijster!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - het spoor bijster!
Dat dacht ik ook!  :)

Ik had al het vermoeden dat ik iets verkeerd had gedaan, maar wist niet exact wat. Heb niks getest op rijspanning, ga het meteen even proberen! Hopelijk kan ik nog wat herstellen mocht het mislukt zijn!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten

Update 1 Helaas te weinig tot geen rijspanning, alle rails maar los gehaald en hopen dat ik de ballast en lijmresten eraf kan halen en de rails kan hergebruiken......  :?
Er zijn van die dagen dat ik.......

Update 2 m'n railsen hebben in ieder geval geen last van koud-watervrees aangezien ze nu aan het zwemmen zijn in het koude water van de wasbak om de lijm los te laten weken  :P

Wordt dus vervolgd........
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - het spoor bijster!
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - het spoor bijster!
marten

stuur in een pb even je adres krijg je van mij wat nieuwe (oudee voor mij) rails

zeg maar hoeveel je er nodig hebt en of het hele of anderematen zijn

ik zie het wel verschijnen

gr Ed
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - het spoor bijster!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - het spoor bijster!
Hoi Ed,

Dank u wel, heb momenteel (nog) niks nodig, aangezien alle rails ligt te weken om de ballast en lijm los te halen. Daarna even 2 dagen op de kop laten drogen en hopelijk werkt alles dan weer naar behoren.
Toch bedankt voor het aanbod!
Mocht het tegenvallen dan laat ik het wel weten.

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - het spoor bijster!
Hoi,

Citaat van: The MaSt op zondag 13 augustus 2017, 18:15:13
Update 2 m'n railsen hebben in ieder geval geen last van koud-watervrees aangezien ze nu aan het zwemmen zijn in het koude water van de wasbak om de lijm los te laten weken  :P

Koud water helpt niet goed. Bij houtlijm, niet watervast kan je beter lauw of warm water gebruiken. Een natte warme doek zou al voldoende moeten zijn.

Groet Ronald.
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - het spoor bijster!
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - het spoor bijster!
Marten,

Dat is prima succes er mee en schroom niet om als het niet gaat me te berichten ik stuur het je gratis op dus daar hoef je het niet voor te laten

dan maar tot in e pruimentijd

stuur me wel een pbtje want ik lees niet elke dag jouw stukje, toevallig vandaag wel en moest nog al wat inhalen maar ga zo door ik geniet van jouw verhalen en vorderingen

Gr Ed
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - het spoor bijster!
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Wispeltuurder die mee doet met een dioramawedstrijd - het spoor bijster!
Booaah!!! Geluk bij een ongeluk: op 4 stukken rechte rails na geen letsel aan de rails. De 4 stukken rails meteen maar vervangen, ik gooi die letselrails niet weg, want kan ze ongetwijfeld nog wel ergens voor gebruiken! Oefff ben opgelucht dat de schade mee is gevallen!
De locs rijden keurig over de rest van de betrokken rails, zowel langzaam als snel.
Dus alle rails weer teruggeplaatst op t diorama, maar nog maar niet vastgelijmd....

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten