Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

3D printer

Gestart door Spoorbouwer zaterdag 13 mei 2017, 15:04:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
3D printer
Spoorbouwer
gast

3D printer
Beste bouwers, de 3D printer is best handig om als hobby er bij te hebben. Vooral als je een model wilt dat niet te verkrijgen is. Ik ben er al even mee bezig en zie het resultaat.
Re: 3D printer
nobody
gast

Re: 3D printer
 @citaat Knap hoor :important:
Re: 3D printer
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: 3D printer
Ziet er goed uit. :thumbup:
Re: 3D printer
Gerrit-1959
gast

Re: 3D printer
Zeer geslaagd. :thumbup:
Re: 3D printer
philippe_007
gast

Re: 3D printer
Mooi gemaakt, met welke printer heb je dit gemaakt ?
Re: 3D printer
Spoorbouwer
gast

Re: 3D printer
Pursa I3
Re: 3D printer
Lid sinds: 2009

Grüezi midänand!

offline
Re: 3D printer
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: 3D printer
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: 3D printer
 :) Erg indrukwekkend, het ziet er gelikt uit. B) :thumbup:
Blijkbaar heb je er al veel ervaring mee, want dit lijkt me geen gemakkelijk project om te maken.

Dirk-Jan
Re: 3D printer
Jørg
gast

Re: 3D printer
Knap printwerk, is vermoedelijk samengesteld uit verschillende prinstukken,  :thumbup:
Re: 3D printer
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: 3D printer
Interessant  :thumbup:

groet
Harald
Re: 3D printer
philippe_007
gast

Re: 3D printer
heb je nog moeten nawerken na het printen? Zou toch wat detail foto's willen zien om te zien hoe fijn deze printer kan werken.
Re: 3D printer
Lid sinds: 2014

offline
Re: 3D printer
Als je een hele nauwkeurige 3d printer wilt dan begin je in de prijsklasse middenklasse auto.
Re: 3D printer
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: 3D printer
Heb even op het net gezocht, kijk hier maar:

https://youtu.be/1bzDkrFyIsI
Re: 3D printer
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: 3D printer
En niet geheel onbelangrijk, voor het bedrag wat deze printer kost, kun je geen middenklasse auto kopen.
Er zijn een aantal heel betaalbare 3D printers waar goede resultaten mee te behalen zijn.
Re: 3D printer
Spoorbouwer
gast

Re: 3D printer
Over de prijs van een 3D-printer. IK heb er diverse gezien en ben stad en land afgereden. Meestal snelle jongens die geld willen maken. Geen verstand van de inhoud, ontwerp en software. Ik praat over printers van 1000 tot 5000 Euro. Diverse bedrijven allemaal het zelfde onderdeel laten printen. Bij sommige begon je spontaan te huilen. Een bedrijf met verstand van zaken zat in Zutphen. Gezien ik zelf best handig ben, ook al zeg ik het zelf. Heb ik besloten er zelf maar een in elkaar te zetten, gekocht bij Bol.com, 375 euro. Als software gebruik in Skechup en printsoftware Cura.
Re: 3D printer
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re: 3D printer
Ik gebruik met redelijk resultaat een RF100 van Conrad. Deze is erg goedkoop, n.l. 275 euro en is wel-is-waar iets aan de kleine kant, n.l. 10 x 10 x 10 cm printinhoud, maar print toch goed.
Heeft geen verwarmd bed, maar ik heb er voor 50 euro een kast bij gekocht, zodat tocht geen invloed heeft.
Re: 3D printer
Lid sinds: 2014

offline
Re: 3D printer
Dat bedrijf uit Zutphen is zeker de zelfde die het oude station aan het printen was op de beurs in maart?
Van een afstand zag het er mooi uit maar van dit bij kon je duidelijk zien dat het geprint was :(
Ik ga pas voor een printer als deze strak en glad print dus dat zal nog wel even duren ;)
Re: 3D printer
philippe_007
gast

Re: 3D printer
deze printers heb je ook reeds op de markt, die werken met hars en met UV licht, kan je super fijn werk mee leveren, kosten dan wel weer snel 5000? :-(
zal eens zien of ik er nog info kan over vinden...
Re: 3D printer
Lid sinds: 2014

offline
Re: 3D printer
Ik had een half jaar geleden een stuk gelezen over een industriële 3D printer die leverde mooi werk af maar 200.000 is net iets buiten mijn budget :D
Re: 3D printer
philippe_007
gast

Re: 3D printer
Dat heeft natuurlijk ook te maken met de oppervlakte/volume en snelheid van printen.
Een huis printer van 15x15 en 14cm hoog heb je voor 3900
Re: 3D printer
Spoorbouwer
gast

Re: 3D printer
Beste, ja glad en strak???  :( nee dat is het niet. Hangt ook veel af van de tijd die je er voor neemt. Je bent al snel 60uur aan het printen, geduld zul je zeker moeten hebben. Ook het na bewerken vraagt tijd, maar het is hobby. Kijkend naar andere modellen die ik in het verleden gemaakt heb, uit profielen en plaat. Dan ben ik toch zeer gelukkig met de 3D-printer. Commercieel leg je er geld bij, dus daar begin ik niet aan. Misschien dat ik een model zal verkopen maar dat zal zeer beperkt zijn. Al mijn ontwerpen print ik 4 keer. Modificatie worden ter plekken gemaakt. Tekenen en printen. Schuren en verder behandelen. Onlangs tot de ontdekking gekomen dat een goedkope 3sec lijm uitkomst bied. Deze vloeit mooi uit en vult de oneffenheden zodat je een dag later met een 1000 schuurpapiertje het behoorlijk strak krijgt.
Re: 3D printer
Jaco
gast

Re: 3D printer
zon model in eerste bericht, zag ik ergs op internet voor een prijs boven de 500 euries.