Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...

Gestart door Anne W zondag 02 december 2007, 14:21:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Met zoveel wattage hoef je niet meer te stoken in de winter.

Bouwlampen kun je ook in LED uitvoering kopen.

klikje doen
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ik heb er dus al drie hangen van Euro 7,95 per stuk en die ga ik niet vervangen, veel wattage is niet erg, ze branden alleen maar als ik foto's maak, een paar minuutjes dus, ik zal eens kijken naar een ander staafje.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Vandaag even bij de Praxis wezen kijken naar halogeen lampen, het wattage van de lamp lijkt goed, maar ik zie nu alleen maar warm wit hangen en dat lijkt me het probleem, één van de volgende dagen eens kijken bij een lampenwinkel waar ze nog wel eens oudere/afwijkende types hebben, hebben me ook een keer aan een TL buis geholpen die bij de grote jongens niet meer verkrijgbaar was.

Vandaag ook getest of het verschijnsel met de LDT lichtseindecoder optreedt bij een Tams centrale (LDT heeft iets geroepen over een fout in de centrale.....), ja hoor met de Tams doet hij het ook.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Anne,

Een vraagje van een beginnde modelspoorder... Vanwaar de keuze om voor bij de licht isolatie voor Aluminiumfolie te kiezen,in plaats van het meestal bijgevoegde lichtmasker of zoals bij kibri het zwarte papier? :O :)

Groet Peter
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Zover ik weet (om voor Anne te antwoorden B) ), reflecteert aluminiumfolie meer licht. Wit papier doet dat minder en zwart absorbeert alles.
Het voordeel van zelf maken is dat het altijd past  >:-D >:-D , in tegenstelling tot veel van de maskers, waar te tot grote ergernis van vele modelbouwers nogal eens een zwart randje ziet ipv een gordijn.


gr Simon


ps Anne, heb jij nog meer redenen?  ;)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Simon,

Het reflecteren is de hoofdreden, daarnaast kun je vensters donker houden (alu achter de gordijnen) en kun je het ook accurater plakken voordat je de wanden aan elkaar zet, maar ik doe het niet altijd, er zijn ook wel gebouwen die een masker hebben met in de hoeken en sommige vensters alu.

Een bezoekje aan een plaatselijke verlichtingswinkel leverde op dat in halogeen er geen "warm wit" of "koud wit" bestaat, lampje gewisseld maar kijken of ik het zo aanvaardbaar vind.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het is een hele tijd stil geweest en zal ook weer stil worden (het leven van een "rentenier", zucht...), maar er was/is ook een andere reden:

een groot deel van de foto's was niet meer gelimiteerd in formaat tot 800 x 600, ik heb ontdekt dat als ik, als ik in mijn bijdrages de veranderknop "indrukte" en daarna de opslaanknop, het formaat weer goed werd, inmiddels een paar avonden zitten corrigeren, ik heb ze allemaal gedaan dacht ik.

een deel van de foto's is verdwenen, de links staan er nog wel, maar er verschijnt geen foto.

Ik host mijn foto bij Imageshack, de eerste tijd had ik daar geen account (ik ben een redelijke digibeet) en ik vermoed dat Imageshack wat aan het opruimen is gegaan, ik heb ze nu gevraagd of er nog wat aan te repareren valt, anders moet ik uitzoeken welke foto's nog op mijn computer staan en welke niet meer (ook een computercrash gehad en niet alles is gered).

Als iemand in andere topics te grote foto's tegen komt, dan graag de link per PB naar mij sturen, dan zal ik het corrigeren.

Groet, Anne W

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De gecorrigeerde te grote foto's blijven niet altijd klein, ik heb dit ook onder de aandacht van Imageshack gebracht.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Deze foto zo geplaatst wordt groot als je er op hebt geklikt.



Dezelfde foto anders geplaatst op 800x600 geeft dit. Als je er op klikt kom je op je fotostek.

.

Zie de verschillen als je op de citeerknop drukt.

Gr, Ben.

edit: tikfout.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Ben,

Heel veel foto's staan automatisch op "groot" ook op andere forums, ik heb alle foto's die bij Imageshack staan altijd geresized bij het uploaden, wel heb ik het sterke idee dat Imageshack zijn systeem gewijzigd heeft, als het zo blijft dan zal ik heel veel foto's in mijn topic van een nieuw adres moeten voorzien.

Bedankt voor je meedenken, des te meer meedenkers ik heb, des te beter kan ik begrijpen wat er gebeurt in deze, voor mij vreemd blijhvende, computerwereld.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Waarom zo moeilijk doen als het ook makkelijk kan.
Abonnement op www.mijnalbum.nl en foto's zijn altijd beschikbaar.
Kost een habbekrats, ook voor pensionada goed te betalen. ;)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Tom,

Ook Imageshack kost tegenwoordig een habbekrats, dus dat is het probleem niet, ze zijn alleen hun systeem aan het wijzigen, ook zijn ze anoniem gehoste foto's aan het verwijderen, de eerste 8 pagina's van dit topic hebben geen foto's meer, inmiddels heb ik contact met ze gehad, ik heb de lijst met adressen naar hun gemaild en ze zullen ze proberen weer op te duikelen.

Waar ik bezwaar tegen heb is dat ze zo iets doen zonder hun geregistreerde leden te waarschuwen, is een Amerikaanse gewoonte, Caterpillar heeft daar ook een handje van: ineens een motortype uit productie nemen bijvoorbeeld.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op woensdag 23 juli 2014, 10:41:11

... ik heb alle foto's die bij Imageshack staan altijd geresized bij het uploaden......


Daar zit wellicht de verwarring, ik zie ze full size staan op ImageShack. :)

Ik plaats mijn foto's altijd door gebruik te maken van de link en kies daarbij de gewenste resolutie:



Maar er zijn ook andere manieren.

Over het anoniem verwijderen van gehoste foto's: dat klopt. Maar als je was geregistreerd heb je als het goed is een melding gehad. Dat was voor mij de trigger om een betaal account te nemen voor ?0,75 per maand. Voor een werkloze als ik is dat nog altijd een flinke uitgave. ;)

Gr, Ben.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Ben,

Ik ben al een paar jaar geregistreerd, sinds dit jaar ook betaald, maar geen berichten gehad, zoals gezegd ik heb de foto's altijd geupload met 800 x 600 size, nu zie ik die 800 x 600 ook staan in het "adres", bij de oudere foto's staat die 800 x 600 niet en dat zal wel de verandering zijn.

Ik heb nu een ander forum gewijzigd, kan ik makkelijker kijken of het goed blijft.

Bedankt, groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Kijk even in het testhoekje anders zit ik wel heel erg je topic te vervuilen.

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=51022.0

Gr, Ben.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Inmiddels heb ik alle "foute" links naar Imageshack gewijzigd, 500+ of zo iets, nu nog de foto's uit de "anonieme host" periode zoeken en op Imageshack zetten en de foto's die anoniem bij Tinypic staan op Imageshack zetten, want die zullen ook wel een keer gaan opruimen.

Hier en daar hebben mensen een citaat gemaakt met een foto, die blijft te groot, dat zullen de desbetreffende mensen moeten oplossen.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Laat ik zeggen dat de zomer zijn leuke kanten heeft, maar dat het ook wel weer leuk is dat de winter er ook weer aan komt, dus ga ik lekker weer verder met de bouw.

In vervolg op op de test die ik voor een collega Raptor gebruiker heb gedaan met de LDT seindecoder heb ik gelijk ook maar getest hoe het op mijn eigen baan werkt, ook wilde ik graag weten of een gezamenlijk voorsein na het station ook goed werkt bij 4 uitrijsporen met in totaal 6 blokken van vertrek, dit geeft een besparing in de kosten van de Viessmann seinpalen en de LDT decoders.

Hierbij het verslag:

Het hoofdstation op mijn baan bestaat uit de volgende sporen:



De foto laat de ?noordelijke? kant zien, ik heb de testseinen met decoder even er bijgelegd voor de uitleg, het stationsgebouw komt aan de overkant, het spoor na het station heeft een virtueel hoofdsein, maar alle treinen hebben er een stopverbod.

Spoor 1: één richting verkeer, een sneltrein getrokken door een BR 03, moet altijd stoppen, een doorgaande goederentrein getrokken door een E 50, mag doorrijden als er een vrije vervolgrijweg is, een doorgaande lange kolentrein getrokken door een BR 85, mag doorrijden als er een vrije vervolgrijweg is en een TEE, getrokken door een SBB RE 4/4 I, heeft ook een stopverbod in het station.

Spoor 2: één richting verkeer, ook hier vier treinen, maar voor de test niet van toepassing.

Spoor 3 en 4: twee richting verkeer, van beide kanten een stoptrein, voor de test een BR 23, vanuit het ?noorden? komen er ook drie treinen die keren op deze sporen, een E 10 met twee wagons, waarvan één met een stuurstand, een V100 met twee wagons, waarvan één met een stuurstand en een VT 04.5

Spoor 5: twee richtingen verkeer, van beide kanten een buurtgoederentrein, voor de test een V36 Doppellok.

Van spoor 6 zullen geen treinen automatisch vertrekken, van het industrieterrein en rangeerterrein ook niet, van het spoor parallel aan spoor 1 waarschijnlijk wel, ik heb het idee om daar de Esu VT 69900 Stückgut wagen te laten vertrekken.



De ?zuidelijke kant? van het station.

Voor de test is het linkersein het inrijsein aan de zuidelijke kant, het is niet het correcte sein omdat hij ook een rangeersein heeft, i.p.v. het Viessmann sein 4016 moet het sein 4015 zijn, dit sein ?bedient? dus het inrijden naar 4 verschillende sporen, omdat er na het sein een meegebogen wissel ligt toont het sein naast ?Hp0? alleen ?Hp2?

Het rechtersein is het uitrijsein (een oud Busch sein), dit sein laat het seinbeeld zien voor alle sporen, op zich niet correct natuurlijk, maar er rijdt toch maar één trein tegelijk het station uit?.., Raptor accepteert dat, voor spoor 1 toont het ?Hp1?, voor de andere sporen Hp2, t.z.t. krijgen alle sporen hun eigen sein, een Viessmann 4013

Het middelste sein is een Viessmann 4010 voorsein en geeft dus het seinbeeld weer van het volgende hoofdsein, het sein zal een plaatsje krijgen vlak na de laatste wissel, niet helemaal werkelijkheidsgetrouw, maar we sluiten wel eens wat meer compromissen in onze hobby.



De seinbeelden als er geen in- of uitgaand verkeer is.



De seinbeelden bij binnenkomst van de V36 Doppellok op spoor 5





De sein beelden bij de doorkomst van de TEE





De seinbeelden bij binnenkomst van de sneltrein, merk op dat de goederentrein netjes staat te wachten





De seinbeelden bij het vertrek van de goederentrein





De seinbeelden bij het vertrek van de sneltrein, ondertussen komt er een andere trein binnen, kan alleen maar de BR 23 zijn voor spoor 3 of 4.



De keertrein met de E 10 is binnengekomen op spoor 4



Het seinbeeld bij het vertrek van deze keertrein





Over het algemeen werkt de LDT decoder nu goed samen met de Raptor, een heel enkele keer wil een de seinpaal met het rangeersein (de twee witte lampjes) vanaf Hp2 wel eens op ?rangeren toegestaan? blijven staan, dit heeft te maken met de ?tijdmarges? in de LDT decoder en de Raptor, als het storend is dan zal de decoder na-schakelpauze in de Raptor nog met een tiende seconde verhoogd moeten worden.

Eén fout moet in de toekomst nog opgelost worden, bij het initialiseren van het automatische bedrijf zet Raptor alle seinendecodernummers op ?rood?, wat betekent dat de seinen met het rangeersein op ?rangeren toegestaan? komen te staan, hierover wordt nog nagedacht.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Goede uitleg over je seinen. Gebruik je ook Koploper? Ik ben het even kwijt?
Zou je mij via een PB kunnen laten zien hoe je dit ingevuld heb in Koploper?

Je baan gaat er steeds mooier uitzien  :thumbup:

Groeten Ronald
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Ronald,

Nee, ik rij (automatisch) met de Raptor.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Mooie uitleg Anne!
Hoop tzt ook aan seinen toe te komen, nu nog ff de ruwbouw afmaken  :D
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Leo,

Je bouwt de seindecoders zelf lees ik, is dat gebaseerd op het Märklin K84 of Viessmann 5213 principe?

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,
Moet eerlijk zeggen dat ik dat niet weet :D
De basis is van opendcc.de
Software is van Dave VD Logt.
Ze zijn vergelijkbaar met die van Rosoft.
Wim gebruikt nl ook Dave z'n software.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Leo,

Ik zal het eens aan Dave vragen, die zie ik geregeld op de dinsdagavonden in Den Bosch......

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,
Hoe mijn decoders in elkaar steken weet ik natuurlijk wel  :D
Ik ken die andere decoders niet, behalve die van Wim....
Deze decoders zijn op basis van een attiny (programmeerbaar IC) met daarachter een Darlington (2803).
Het is op basis van DCC protocol en ze zijn te gebruiken voor wissels en seinen.
Werkt op zich erg goed.
Een uitgebreid verslag vindt je in mijn topic vanaf http://forum.3rail.nl/index.php?topic=36906.msg762440#msg762440
Het eerste schema is dat van Dave. Ik heb het later wat aangepast (andere optocoupler, andere elco's) voor een betere werking....
Nu werkt het top. Printjes bestel ik in H*ng K*ng, onderdelen in Duitsland.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Leo,

Waar je bij lichtseindecoders om zou kunnen denken is de "lichtwissel met na- en opgloeien", LDT heeft dat, overigens wel met een "straf": gedurende 0,4 seconden weigert de decoder verdere opdrachten.

Hier moet ik eens een keer met Dave over praten.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Mogelijkheden zijn er genoegd. Van Dave heb ik de source niet, dus daar kan ik niets aan veranderen.
Van Opendcc wel, ik heb er echter nog geen tijd voor gehad om de software uit te pluizen....
Het is geen OC32, maar verder een prima goedkoop decodertje.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Inmiddels ben ik begonnen met de bouw van het 3e huis van de "Römerberg Ostzeile" (het linkse), het eerste schilderwerk was al klaar, de raampjes zijn geplaatst en de eerste wanden zijn verbonden.



Op het industrieterrein zijn wat bomen geplant en is het hekwerk rond de brouwerij klaar, ik ben begonnen met de terrein- en straatverlichting te "bedenken", het valt op dat de fabrikanten wel veel doen aan stations en stadsverlichting maar dat industrieterrein verlichting wat mager gezaaid is, bij mijn huisleverancier Viessmann vond ik niets, bij Brawa wel.





Voordat ik kan kijken of deze lantaarns me bevallen moet ik eerst maar eens zorgen dat ik een verlichtingsspanning aansluiting daar krijg, gelijk ook maar een seinverlichtingsspanning aansluiting maken en kijken of er een wissel- en seindecoder digitale spanningsaansluiting in de buurt zit voor het eerder genoemde voorsein en de drie rangeerseinen op het industrieterrein.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Leo,

Heb je een link waar jij je printjes besteld?

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
 :offtopic:Ik bestel mijn printen altijd bij Seeedstudio : printje
Voor 24 enkelzijdige printen van 8x5cm betaal ik zo'n 40,-
Levertijd zo'n 4 à 5 weken. Dit is de goedkoopste die ik tot op heden kon vinden.
Printen ontwerp ik met Eagle (gratis).

Nu weer ontopic...

Ziet er trouwens netjes uit Anne!
Ik heb zelf een ring liggen met blanke VD draad met 8 lijntjes... Massa, 16V~, Data (wissels), Data (baanvak), 12V= (gescheiden massa van data/16V) en nog 2 spares....
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De eerste twee lantaarnpalen staan op hun plek, heggetje gezet, bloemetjes geplant en nog wat gras gestrooid, nu eerst maar eens kijken hoeveel licht deze lantaarns geven.



Het voorsein staat op zijn plaats, nu maar hopen dat de inspectie niet langs komt, want die keurt de plaats zeker af, de TEE Bavaria op de vorige foto diende als "mal" om te zien of het sein niet te dicht bij de rails staat.



Van Römerberg 3 weer een wand geplaatst, ik laat dit soort verbindingen altijd 24 uur uitharden voor ik weer verder ga en met een verkeerde beweging de boel weer lostrek, ook heb ik al een paar gevels van no. 4 geschilderd.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ha die Anne.
Mooi om te zien dat de bouwerij alweer flink van start is gegaan! :thumbup:
Ik zie dat nu ook de laatste "open" plekken op je baan ingevuld gaan worden en blijkbaar wordt er ook weer extra ruimte gecreëerd, gezien de balkjes die boven de opstelsporen en sloffen bevestigd zijn! :P

Veel plezier en succes met de (af)bouw van jouw prachtige baan.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste AlbertJan,

De balkjes zijn tijdelijk, dan kan ik de "stadsplaat" heen wen weer schuiven tijdens de bouw van de stad, onder de balkjes komt het hoofdstation, de stad ligt wat hoger.

Ik ben nog een keer door je bouwpakketten lijst gelopen, maar het was dezelfde lijst als vorig jaar denk ik.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne.
Dat deze balkjes tijdelijk boven het stations emplacement geplaatst zijn, was mij ontgaan. :oops:
Natuurlijk had ik dit kunnen weten maar ik dacht, hé leuk, Anne heeft een stukje uitbreiding bedacht maar niet dus.
Daarbij is jouw baan al een hele grote en voordat je alles af hebt zijn er vast alweer stukjes die je wilt veranderen of verfraaien.

Wel prachtig wanneer de voltooiïng nadert maar je toch nog jaren met veel plezier aan je baan blijft werken! :thumbup:
Dat deze lijst (bijna) hetzelfde is klopt, dat was op verzoek van enige forumleden maar ik ben nog bezig aan een nieuwe met daarin veel van Auhagen, Vollmer, Kibri, Revell, Pola, Piko, Holland Scale en nog wat andere merken.
Maar eerst moet ik dan de reeds gebouwde bouwwerken uitzoeken zodat ik geen bouwdozen verkoop die ikzelf nog niet heb! O:-D

Veel plezier met de voltooiïng van jouw prachtige bouw projecten en op naar de volgende update!? :D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.   
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste AlbertJan,

Ik zal met belangstelling naar je nieuwe lijst kijken, ik moet nog wat meer gebouwen hebben voor de stad...

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Een klein klusje gedaan, een kolenwagentje in de kraan van de kolenoverslag van de brouwerij gehangen, ook weer klaar.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne,

Je vorderingen zien er goed uit.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Vandaag heb ik een achtergeveltje in Römerberg 3 gezet en een aantal gevels van Römerberg 4 geprepareerd.



Net toen ik naar boven wou gaan om te beginnen met het brengen van "lampjes - seinlampjes - digitale" spanning onder het industrieterrein, kwam de vraag of de buurjongetjes mochten komen kijken, het is herfstvakantie, dus rijden maar.

Die periode benut om eens na te denken over de seinsituatie op het paradespoor, voor beide tunnelingangen staat een bloksein, maar het baanvak is nogal bochtig (sorry, ook volgens de huidige modelspoor normen), dus de seinen zijn niet erg zichtbaar voor de machinist.

Daarvoor hebben ze in Duitsland het "herhalingsvoorsein" uitgevonden, gecombineerd met mijn recente ervaringen met de LDT DB seindecoder heb ik besloten de huidige Viessmann 5213 schakeldecoder te vervangen door zo'n LDT decoder en twee herhalingsvoorseinen te zetten, beiden een klein stukje na de tunnels.



Tegelijkertijd werd één van de buurjongens ook vereeuwigd.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
gaat goed anne
wel bij de fabriek met kolen bakje even de gevel wat ouder(vies) maken,en de ballast
En hoeveel hoogte verschil heb je in je sporen ,en je bebouwing
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Nero,

Ja, de krijtkwast moet nog over het industrie terrein, verder het industrieterrein ligt op het 2e niveau, het hoogste punt, het bergstation, is boven het hoofd van de bewonderaar en is het 4e niveau, het paradespoor is op het 1e niveau, het station daarachter is op het 2e niveau, het 3e niveau bestaat niet echt.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
En je baan heeft al een hoog niveau :D
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Inmiddels heeft Römerberg 3 op de derde gevel de bovengevel en de gordijnen gekregen en van Römerberg 4 zijn de gevels verder "gebouwd" en zijn de eerste gevels samengevoegd.



Vandaag een test gedaan met mijn "seinplaatje" t.b.v. de hoofd- en herhalingsvoorseinen op het paradebaanvak, o.a. instellen van de juiste adressen en de "magneetartikel wachttijd" t.b.v. de 0,4 seconden absolute doofheid van de decoders.

Ik moest ook de bestaande Viessmann 5213 schakeldecoder weghalen, maar daar zat ook het "zichtbare alarm" op bij een verlate trein, heeft nu een andere decoder en de watermolen, moet ik nog een vrije decoder voor vinden.

Daarbij komt toch wel een nadeel van deze decoder naar voren bij gebruik van seinen die alleen rood of groen laten zien, er blijven van de negen mogelijke seinbeelden maar vier mogelijke seinbeelden over, wat ook betekent dat je maar 4 decodernummers gebruikt, de andere vier kun je niet meer ergens anders voor gebruiken, toch eens een berichtje aan LDT maken.

Onderstaand een phenomeen: beide rijwegen het parade baanvak uit zijn groen, alleen bij de ene is de trein net aangekomen op de melder voor het sein, waardoor het dan achterliggende voorsein op geel gaat en ik druk net op de knop van het fotoapparaat als de decoder net met zijn lichtwisseling bezig is en geen van de vier led's stroom krijgen.



Eén rijweg is niet groen en de andere rijweg wel.



Op Eurospoor heb ik gekeken naar een gebouwd Rathaus Alzfeld van Kibri, die heeft mijn goedkeuring gekregen en staat nu in mijn boekje om te bestellen.

Groet, Anne W

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne,

Goed om te zien dat jedecoders goed werken. Ik heb zelf ook LTD decoders voor mijn seinen, echter ik heb ze nog niet goed ingeregeld. Rij jij ook met Koploper?
Verder wordt het een plaatje je baan. Top.

Groeten Ronald  :)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Varekamp op zondag 26 oktober 2014, 16:36:08
Rij jij ook met Koploper?
Dit meen je niet  B)

Mvg
Koos
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Is ook niet de eerste keer >:-D >:-D.

Ronald probeert Anne gewoon over te laten stappen :D.

Groeten Sander
Citaat van: Varekamp op woensdag 08 oktober 2014, 18:55:19
Hoi Anne,

Goede uitleg over je seinen. Gebruik je ook Koploper? Ik ben het even kwijt?
Zou je mij via een PB kunnen laten zien hoe je dit ingevuld heb in Koploper?

Je baan gaat er steeds mooier uitzien  :thumbup:

Groeten Ronald
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ohhh, dan steun ik hem, top man :thumbup:
Mvg
Koos
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
 :mrgreen: :mrgreen:
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Haha, lol. B)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Ronald,

Ik krijg zomaar het idee dat jij niet weet dat de Raptor een multiprotocol centrale is waarin een soort Koploper of iTrain of Windigipet of Traincontroller of Rocrail is opgenomen, echter zonder scherm, daarom hebben sommige "geachte" mede-forummers zo'n lol over jouw rug heen.

Afgezien van het invoeren van de desbetreffende decodernummers in "Blok-Hoofdsein" en "Blok-Voorsein" heb ik verder maar één ding hoeven doen: na het schakelen van het hoofdsein in de groene stand moet het schakelen van het voorsein in de groene stand 0,4 seconden wachten omdat de LDT decoder 0,4 seconden dan niet luistert naar opdrachten.


Verder maar weer met het topic:

De huizenbouw: huis 4 heeft een geveldeeltje er bij gekregen en de voorzijde van de achtergevels zijn voorzien van de nodige balkjes, van huis 3 zijn hier en daar wat ramen verduisterd en kan binnenkort de laatste gevel geplaatst worden.



Seinen: de bestaande hoofdseinen aangesloten op de LDT, werken prima, nu de voorseinen, Viessmann 4030, het blijkt dat het extra lampje om aan te geven dat het een herhalingsvoorsein is, aparte draden heeft, dus wat extra werk.

Het Rathaus Alzfeld van Kibri in bestelling gegeven.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne

Wat zullen jullie gelachen hebben  >:-D  >:-D

Ja sorry hoor heren, maar zo bekend ben ik nou ook weer niet met Raptor.  O:-D
Ik ken alleen, Central Station, Windigipet etc maar helaas kon ik nog niet het begrip Raptor. Maar dat is nu duidelijk  :P

Zoals je al zei: back on topic

Je huis wordt al een mooi geheel. Wat ik me afvraag: spuit je of schilder je van te voren de plastic delen in de kleur? Ik doe dit bij al mijn bouwwerken, dit om de plastic glans weg te halen.
Ook gebruik ik bij dit soort gevels vaak secondelijm of Faller expert lijm. Om de gevel/muren goed aan elkaar te laten verlijmen gebruik ik vaak tape (neem wel goede afplaktape) of elastiek. Dit doe ik er dan omheen en laat dit een nachtje zitten. Zorg dan wel dat er geen lijm tussen je bouwwerk en het elastiek zit.

Verder zie graag weer je up-dates.

Groeten Ronald  :)