Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...

Gestart door Anne W zondag 02 december 2007, 14:21:44

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Goed bezig Anne! :thumbup:
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op woensdag 26 februari 2014, 23:17:51
...
In een ander topic heb ik uitgesproken dat ik de hoeken van een aantal laser-cut gebouwen niet mooi vind, deze foto laat zien dat je hoeken van plastic gebouwen mooi kunt maken
...

Ik zie bij lasercut modellen ook vaak lelijke nadenop de hoeken van muren.  Maar dit model kan er ook wat van. Wacht maar tot je met het dak begint... Aansluiting tussen dak en toren wordt een uitdaging. ;)
Worden de gebouwen geschildert om geen plastic look te hebben?
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne.
Altijd erg leuk om jouw bouwsels te volgen! :thumbup:
Natuurlijk past het ene model beter dan de andere maar ieder model (kost wel wat meer moeite) is uiteindelijk tot een fraai geheel te maken.
Niet alleen jouw baan maar ook de bouwwerken zien er altijd netjes gebouwd en mooi afgewerkt uit.

Héél veel plezier en succes met één van de laatste (?) stukken baan.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste AlbertJan,

Ik ben bijna toe aan "jouw" Römerberg, nee, ik heb nog wel een paar jaar werk, industrieterrein, stad, BW, station, bovenleiding.

Ik zag in een flits in één van de handleidingen van Römerberg iets over karton onder de deco's van het vakwerk, heeft iemand ervaring met dit?

Beste Maarten,

Ja, de muren zijn geschilderd, ik heb hem een paar keer gebouwd gezien en die waren slechter als ik nu voor elkaar heb gekregen, een kwestie van goed uitproberen en vooral geduld.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Naast de inspectie van mijn BR 221 (V200.1) ook nog wat aan de huizenbouw gedaan, begonnen met de assemblage van de klokkenstoel van de kerk, de natuurstenen fundamenten en de eerste torenwanden zitten aan elkaar.



Ook de eerste doos van de Römerberg, de B912, gecontroleerd en gekeken welke verf kleuren ik nodig heb, morgen maar even naar Waalwijk fietsen (7 uur zon voorspellen ze) om nog wat kleurtjes te halen, ook brons voor de kerkklokken.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De toren heeft zijn 3e wand en de kerk zijn uitbouwtje.



De onderzijde is nu ook geïsoleerd tegen doorsijpelend licht.



De toren is dicht en staat, voor de leut, op zijn plaats.



Vandaag een beginnende Raptor gebruiker op weg geholpen, morgen naar de club, dus vrijdag weer verder.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De toren is vastgelijmd aan de kerk



De klokkenstoel is klaar om t.z.t. in de toren te zakken



De eerste delen van de Römerberg zijn in behandeling



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne.

Dit wordt straks een mooi geheel als het klaar is  B) B) B)

Harald & Alex
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het lichtisolatie plafond zit er in.



Het dak zit er op, ik moest voor de aansluiting op de toren wel een beetje vijlen.



Van de Römerberg staat de eerste muren.



Het stukje achtergevel en de lichtisolatie achter zitten, inderdaad wat ik bij de toren heb weg moeten vijlen voor een mooie aansluiting op de muren, kwam ik achter tekort, dus daar moet wat geplamuurd/geverfd worden.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het dak van de kerk is dicht, daken is voor de fabrikant schijnbaar het minst makkelijk, de aansluitingen van het dak op het koor zijn niet zo goed.

De spitsen van de toren zitten ook in elkaar en in de benedenverdieping van de Römerberg zitten de eerste gordijnen op hun plaats, nog even bepalen welke ramen verlicht moeten blijven.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Vandaag wat kleine huizenbouw lijmwerk gedaan, verder wat modificaties/onderhoud gedaan aan het rijdende materieel:

De BR 221, zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49184.0

De VT 04:

Ik begon wat last te krijgen van "stotteren", had inmiddels als vastgesteld dat dat nagenoeg nooit een massaprobleem was, dus een sleperprobleem, ik heb inmiddels goede ervaringen met 2e slepers onder de 1e wagon.

Sommige loks, en ook de VT 04 hebben aan de onderkant identieke draaistellen waar zo de huidige "klikslepers" inpassen, dus een draadje getrokken tussen het aansluitpunt van de standaard sleper op de print, aan de sleper gesoldeerd en de sleper onder een ander draaistel geklikt, klaar is kees.

Voor de C-Rails rijders is deze oplossing wat minder geschikt, de slepers laten zich op C-rails nogal goed horen.





De Duitse Krokodil:

Eén van de pantografen was al een tijdje kapot, ik moest toch wat bestellen bij Keuterman dus gelijk vervangers mee laten komen, de "kleur" identieke zijn niet leverbaar, dus dan maar een rode, de lok rijdt nu rond met een rode en een donkere pantograaf, het zal in het echt wel niet gekund hebben......





Morgen maar eens een proefrit gaan maken met een elektrische fiets, want ja.......ik word minder jong en mijn echtgenote fietst met haar elektrische fiets mij ver vooruit.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De kerk begint zijn voltooiing te naderen.





Van het 2e pand van de Römerberg zitten de eerste muren aan elkaar.



De elektrische fiets fietste makkelijk, speciaal twee stoepen (dijkopgangen) een paar keer gedaan, alleen de elektromotor maakte wat meer herrie als ik van de motor in de fiets van mijn echtgenote gewend ben, maar vast een "vragend schot" aan Gazelle sturen.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De kerk heeft nu al zijn rode dak zaken, de laatste stukken, dakgoten, regenpijpen en dakkapellen zijn geverfd en liggen te drogen, dan is hij echt klaar.

Van de Römerberg zijn de eerste twee wanden van de verdieping samengevoegd.



Begonnen met de revisie van de RE 4/4 II, de rechtse van de twee, ik ben tegen een neefje aangelopen, de linkse van de twee (zoek de verschillen), waar de tandwielen van vast staan, maar waarvan het lijkt dat ze minder versleten zijn.

Inmiddels heb ik de zaak weer gangbaar, moest daarvoor het eerste tandwiel na het anker demonteren, daarna werd ik wat minder optimistisch over de conditie, van één van de andere tandwielen zat het asje te ver naar binnen, zodat het lijkt alsof het tandwiel maar op een heel klein asstompje heeft gelopen, morgen verder.



Ook tegen een probleem opgelopen met mijn VT 04.5, gelukkig de oorzaak gevonden, maar het kostte wel een paar uur, zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=49489.0

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Vandaag begonnen met het monteren van de dakgoten/regenpijpen aan de kerk en ook nog gordijnen geplakt in de Römerberg.

Verder gegaan met de RE 4/4 II, na een nachtje in de wasbenzine en wat schrappen en poetsen vond ik de aandrijving weer gangbaar genoeg, het eerder genoemde asje weer teruggetikt, het eerste tandwiel weer gemonteerd, de rest van de onderdelen ook, natuurlijk weer wat draden op hun plaats gesoldeerd en wat gesmeerd.

Resultaat: heel erg goed, daar waar ik altijd kon horen waar deze lok reed, is hij nu heel erg stil, dus dat was een goede exercitie.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het ziet er allemaal goed uit Anna :)

Mvg
Frank
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De kerk is, op nog wat aanvullend verfwerk na, klaar.





Van Römerberg I aan de binnenkant wat ramen afgeblind.



Verder begonnen met het definitief leggen/vastzetten van de rails in de twee rechtse schaduwstationnetjes en het stukje verbindingsspoor tussen die twee, de baan is nu een poosje buiten bedrijf.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Dag Anne.

Een erg mooie kerk is dat, een kleine kerk in de juiste verhoudingen wordt toch nog een groot bouwwerk. :thumbup:
Zeker een mooie aanvulling en een waardig blikvanger op de modelbaan! Komt er naast de verlichting nog geluid
in, het zij van een bel of orgel?

Groeten,

Erik.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Erik,

Ik ben ook benieuwd hoe de verhoudingen eruit zien als de "stadplaat" vol staat met gebouwen, dat duurt nog wel even, de toren is iets lager als de eerder gebouwde "Martinstor".

Geluiden uit de kerk, zit niet in de planning, maar wat niet ik kan nog komen (over een groot aantal jaren....)

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Anne.
Geweldig om te zien dat jij op vele gebieden lekker aan het bouwen bent! :thumbup:
De kerk ziet er prachtig uit en zal straks een mooie plek op je baan krijgen.

Een paar weken geleden heb ik van mijn modelspoorelektronicabedrijfje een prototype voor een nieuw te bouwen geluidsmodule mogen ontvangen.
Op deze zit een prachtig luidklokken concert al voorgeprogrammeerd maar je kunt hierop alle geluiden zelf downloaden, dus ook een orgelconcert of i.d. ,lijkt mij voor jou eigenlijk wel een "must" voor op de modelbaan!? :D

Veel plezier met de verdere bouw van jouw prachtige baan.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste AlbertJan,

Natuurlijk heb je gelijk, maar ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ander werk dan stil komt te liggen, het werk aan het industrieterrein ligt ook stil, formeel omdat ik op een muur van Kibri zit te wachten (importeurswisseling), maar ook omdat ik de huizenbouw nu leuker vind.

Een vraag om een geheel andere reden: heeft jouw modelspoorelektronica bedrijfje ook een eigen website?

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Anne.
Helaas helemaal niets, de maker van dit alles is nogal contactschuw en verstopt zich in bedrijf en hobby.

Wel heb ik al een filmpje (met geluid! :D) van het geheel gemaakt en kan dit in het weekend wel even plaatsen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste AlbertJan,

Zouden al die elektronici en softwareontwikkelaars dezelfde eigenschappen hebben, die van mij is ook al zo....


De verbindingsspoortjes tussen de twee schaduwstations zijn weg, de 4 wissels even vastgespijkerd voor de referentiepunten.



De verbindingsspoortjes zijn aan elkaar gesoldeerd, hebben elk een toevoer en massa aansluiting voor de CVL en een terugmeld railstuk.



De bekende blauwe plaat ligt op zijn plaats.



De kerk staat nu op de stadplaat, het is nog steeds leeg, dus nog veel te bouwen.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Elke stad begon met een enkel iets
Vaak en kerk waar moniken de eersten waren
dat werd dan een nederzetting-een dorp-een stad-
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De binnenkant van Römerberg 1 is geïsoleerd.



De achtergevel zit op zijn plaats.



De rails liggen er ook weer en nu vast, morgen maar eens kijken of ik het allemaal goed gedaan heb.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Vandaag bleek één van mijn trouwste fans, één van mijn buurjongetjes en de helft van een echte tweeling, wat ziekjes, moeders en vaders moesten werken, hij was dus bij ons en moest ik als de wiedeweerga mijn baan weer rijdend maken, dat ging met horten en stoten, de pas vastgelegde rails waren natuurlijk vuil geworden.

Links en 2e foto, van Römerberg 1 is de dichte zijwand geplaatst, rechts, bij Römerberg 2 is de voorgevel geplaatst.





De wandbekleding van Römerberg 1 is leisteen, Faller biedt de mogelijkheid om er middels "deco's" vakwerk van te maken, ik heb gezien dat die deco's op den duur los laten, waarschijnlijk omdat het "plakoppervlak" van de leisteen niet erg groot is.

Dus heb ik na een jaar of 20 maar eens een nieuw sleutelvijl setje aangeschaft (de oude waren erg bot geworden) en ben ik de leisteendelen wat aan het afvlakken gegaan.



De leisteendelen zitten op Römerberg 1



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De verdere werkzaamheden aan de rails van de twee schaduwstationnetjes worden uitgesteld omdat de "ommuring" van de brouwerij binnen is, ik had verwacht nogal wat meer tijd kwijt te zijn omdat er bij Kibri/Viessmann een importeur wisseling plaats vindt, maar het viel mee.

Ik heb voor deze ommuring van Kibri gekozen omdat het metselwerk overeenkomt met het metselwerk van de brouwerij zelf en omdat de "hoedjes" op de pilaren ook voorkomen op de brouwerij.



Inmiddels heeft Römerberg 2 een complete achtergevel.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Je bent lekker aan het bouwen Anne. Ziet er goed uit. :thumbup:
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De pilaartjes van de muren zitten in elkaar.



Ook heb ik een lichtlekcontrole gedaan in Römerberg 1, valt mee, dus ik kan er een isolerend plafond in gaan maken.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
hmmmm sukelade :)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Vandaag eerst maar weer eens wat "roest" gereden, anders zit er te veel "stroomstoring roest" op de rails en de puko's.

De pilaartjes (sukelades) tijdens het rijden geschilderd (en mijn vingers ook)



De ondermuurtjes aan elkaar gelijmd en in de juiste vorm gebracht.



Het terrein rond de brouwerij in de asfalt verf gezet.



Bij Römerberg 1 het lichtplafond gemonteerd, behoeft nog wat spleetisolatie.



Verder de dakdelen voor Römerberg 1 en 2 geschilderd.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Römerberg 1 heeft zijn dak ontvangen en 5 pilaartjes hebben scharnierogen gemonteerd gekregen.





Nu eerst naar het jaarlijkse weekend van de Familie W, vroeger toen we nog wat minder oud waren en er nog geen kleine kindertjes waren bij het nageslacht, was dat een uitputtingsslag.....

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ha die Anne.
Deze mooie bouwwerken beginnen al prachtig in vorm te komen, deze zullen na voltooiïng geweldig mooi op de baan komen te staan! :thumbup:

Citaat van: Anne W op donderdag 10 april 2014, 23:51:16
Nu eerst naar het jaarlijkse weekend van de Familie W, vroeger toen we nog wat minder oud waren en er nog geen kleine kindertjes waren bij het nageslacht, was dat een uitputtingsslag.....

Indien deze kleine kindertjes wat groter worden, kan de "uitputtingsslag" nog een vervolg krijgen! >:-D
Hoewel de kleintjes er soms ook wat van kunnen.

Veel plezier en succes met baan- en huizenbouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste AlbertJan,

Niets gemerkt zeker, we zaten in Putten, dus vlak bij jou.

Een updateje

Römerberg 2 is bijna "licht" geïsoleerd en dus bijna klaar om aan het dak te beginnen en het torentje voor Römerberg 1 is ook bedekt met dak.



Voor Römerberg 1 een petieterig werkje, de dakkapelletjes voorzien van glas en kozijnen, maar ze zijn geplaatst, ook het dakkapelletje op het torentje.





De muurtjes voor de brouwerij zijn voorzien van de pilaartjes, ben vergeten een foto te maken.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Alsnog de gisteren vergeten foto en ook nog een foto na plaatsing bij de brouwerij.





Het was vandaag modelbouwweer (en ook nog "computer echtgenote cleanen/backuppen weer"), dus ik ben flink opgeschoten met Römerberg 1 en 2, met de computer wat minder, ze heeft de harde schijf "opgeruimd" (voorjaarsschoonmaak zullen we maar zeggen) en mijn back-up programma met de naam Synctoy kan heel wat sneller bestanden op een losse harde schijf zetten als ze er af halen







Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ziet er netjes uit. Krijgen de daken nog een kleurtje?  Ziet er nu nogal plastic uit.

Groeten Maarten
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Maarten,

De daken zijn geverfd en daarna waar afgeveegd, er komt straks nog wat krijtpoeder (en vanzelf stof) overheen.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Na mooi weer, heftige discussies, lintjesregen en een computercrash, weer wat tijd kunnen besteden aan de bouw van Römerberg 1

Het torentje heeft zijn aansluitende dakbedekking gekregen



De gevels zijn omgebouwd tot vakwerk gevels, wat een prutswerk, maar het zit wel goed geloof ik, de afstand vanaf de rand van de baan tot het gebouw zal in 1:1 ongeveer 100 meter zijn, dus ver genoeg weg om het fotowerk niet te laten opvallen.





Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...



Toch nogmaals een vraag over de daken. Welke kleur heb je nu gebruik?  Naast kieren zie ik ook nogal wat lijmresten. Even plamuren en een likje verf doen wonderen.  Op dit moment vind ik,  persoonlijk mening!,  dit niet fraai. Ik heb beter dingen vna je gezien.

Groeten Maarten
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Maarten,

Ik had nog een potje "slate" (geloof ik) staan, de daken worden t.z.t. nog bijgewerkt, maar ik ben geen perfectionist voor de korte afstand, dus perfect wordt het nooit bij mij.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Maarten,

Zo beter als basis?



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De Römerberg 1 is, op nog wat bijverven klaar, Römerberg 2 moet nog een dakgoot krijgen aan de achterkant, het verbinden van de twee gebouwen heeft nog wat vijlwerk nodig, maar dat doe ik pas als alle gebouwen van de stad klaar zijn.







Voordat ik aan Silberberg 3 begin, eerst nog een paar andere klusjes,

afwerken industrieterrein

dieselpomp maken bij de boerenbond

wissel decoder van de MSG/den Bosch nakijken/hersolderen, weigert wel eens

de combinatie Raptor, LDT Seindecoder en Viessmann DB uitrijsein met voorsein en rangeersein testen en eventueel samen met Raptor een oplossing zoeken om goed om te gaan met een decoder met iets meer intelligentie als een normale schakeldecoder.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Dat ziet er al veel beter uit.    :-)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Toch nog een projectje er bij, ik heb al een tijdje een blauwe E10, die heeft tot nog toe gediend als vervanging tijdens de revisie van de RE 4/4II en de V200.

En ik heb nog een Roco stuurstand rijtuig waarvan de beide draaistellen afgebroken zijn, in mijn winkel lag al een tijd een paar hele oude Roco rijtuigen (4 cijferige nummers), ik heb er maar eens een meegenomen.

Het eerste deel ging goed, draaistellen er onder uit en geplaatst onder het stuurstandrijtuig, het tweede deel geeft wat zoekwerk: waar heb ik het kortkoppelingsmechanisme ook al weer gelaten, want het koppelingsmechanisme van het aangekochte rijtuig is van voor het "kortkoppelen".

De wisseldecoder van de MSG/den Bosch nagekeken, er waren inderdaad bij de aansluitklemmen wat slechte solderingen.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ik heb het kortkoppelingsmechanisme van het stuurstandrijtuig gevonden, dus die is klaar, nu een 2e rijtuig, ik heb een heel oud Roco D-trein rijtuig, maar daar zit geen kortkoppeling in, dus vandaag maar eens naar de vliering geweest om in de oude Märklin catalogussen te kijken, ik moest terug naar 1993/1994 om een 26,5 cm D-Trein rijtuig te vinden, de 4092 of, als ik eens gek wil doen, een een "nieuwe kleur" testrijtuig wil laten rijden, de 4292 in geel-blauw, dat wordt zoeken.

Römerberg 1 en 2 zijn klaar en zijn naar boven verhuisd, over de opstelling is nog helemaal niets te zeggen, waarschijnlijk staat de toren wel goed.





Twee conclusies:

ik moet nog heel wat bouwen

de 4e bouwlamp, die boven dit deel, zal ook eens aangeschaft moeten worden.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
In ieder geval ziet het er beter uit dan een kale houten plaat.
De gebouwen die er nu op staan zien er mooi uit dus ben
Benieuwd hoe het eruit komt te zien als dit helemaal vol staat met dit soort gebouwen

Groet john
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Morgen de gehersoldeerde wissel decoder weer monteren onder de Silberberg Strecke, hij zal het inrijsein en het voorsein wel weer goed bewegen denk ik.

Ook begonnen met het tankstationnetje voor bij de boerenbond (foto's volgen)

Vandaag ook bezig geweest met het "maken" van de 18e trein op mijn baan, een oude Roco wagon opgenomen in de sneltrein "met de klok mee", gaf wat problemen en is geen "blijvertje", de vrij gekomen wagon en het stuurstandrijtuig achter de E10 gezet.

Toen Raptor verteld dat er nog twee gecombineerde doorrij/kop sporen bij komen in het station, hier en daar nog wat rijwegverboden en wachttijden ingevuld en toen kon de eerste proefrit gedaan worden, maar daar kwamen toch nog wat problemen boven water met de "oude" draaistellen onder het stuurstandrijtuig, voornamelijk een gelimiteerde bewegingsvrijheid van de draaistellen, maar het hobbymes bracht uitkomst, vrijdag nog eens testen.

Ik zal eens een opsomming maken van het verkeer op mijn baan, is wel leuk denk ik.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De seinen bij de MSG werken weer goed, behalve het Vr2 sein, maar dat zit in de leeftijd van dit oude Märklin sein, de E10 rijdt inmiddels mee, heen en weer tussen spoor 3 of spoor 4 van het station, alleen wilde hij de bergbaan op: vergeten daarvoor een blokverbod te geven.

Inmiddels ook begonnen met de test van de combinatie Raptor/LDT decoder/Viessmann sein, alles werkt goed, alleen bij het activeren van het 4e adres rood (donkerschakeling aan of uit) gaat het hoofdsein op rood, ondanks dat de jumper voor het programmeren verwijderd is, eerst maar eens met LDT contact zoeken.

De 4e bouwlamp is inmiddels in huis, maar morgen eerst weer bezoek van de buurjongetjes.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Op naar de 170.000!

Het tankstationnetje voor bij de boerenbond is klaar.



En het totaal komt er ongeveer zo uit te zien, ook ligt het eerste stuk "kinderkopjes"



De 4e bouwlamp hangt ook



En dit is het resultaat, een beetje gelig, ik weet nog niet of dat dat in het type lamp zit (bestaan er in deze lampen ook "kleuren"?) of in de wattage, het is 400 watt.



De 18e trein op de baan in station Darligen, de E10 met een wagon en een wagon met stuurstand, rijdt heen en weer tussen het hoofdstation, spoor 3 of 4, afhankelijk van welk spoor vrij is, maar rijdt dus niet door, maar keert.





Het blijft regenachtig, dus modelspoor, weer, goed voor de voortgang, maar de voorspellingen voor de HIP Fanclubdag zien er goed uit, kom allemaal.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op maandag 12 mei 2014, 00:12:13
En dit is het resultaat, een beetje gelig, ik weet nog niet of dat dat in het type lamp zit (bestaan er in deze lampen ook "kleuren"?) of in de wattage, het is 400 watt.
Je andere bouwlampen geven wél de juiste kleurtemperatuur :help:
De andere opnamen zijn wél goed van toon.
Zal wel aan de witbalans van je camera liggen. Kun je corrigeren met b.v. het gratis fotobewerkingsprogramma "Irvan View".
Hier te downloaden (er is een Nederlandse taalmodule aanwezig) ===> klik

Edit nobody: Tikfout verbeterd.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Dag Anne,

kleuren kun je goed afgebeeld krijgen door, zoals Wim schrijft, de witbalans van je camera of fotobewerkingsprogramma goed in te stellen. Met een grijskaart kun je dit gemakkelijk doen.

succes, trouwens wat een prachtige baan heb jij!

groet Johan