De wissels zijn gewisseld, ik kon het toch niet laten om mijn rijdend materieel uit de transportboxen te halen, dus kon ik na een poosje concluderen dat deze klus goed uitgewerkt heeft.
Ook maar een andere klus aangepakt, het rechterspoor op de foto leidt naar het paradespoor, wat afgesloten wordt met een sein, dit sein staat meestal op groen, maar soms op rood en dan remden de treinen niet zo mooi.
De remmelder van deze rijweg begon dan ook een stukje na de tunneluitgang, een erfenis uit de "gebrek aan automatiseringservarings" tijd, zo'n dikke 15 jaar geleden, de beschikbare remweg voor loks op volle snelheid was aan de korte kant.
Dus moest de melder naar "voren", de rail los gemaakt, gaat altijd wat makkelijker in een bocht, de raillas net voor de rode punaise vervangen door een Fleischmann railisolator, de rails weer op hun plaats gelegd, draadje aan de meldrailstaaf gesoldeerd en vastgesoldeerd aan de originele melddraad.
De melder begint nu zo'n 30-40 cm vroeger, de 6 treinen die hier voor bij komen hebben nu tijdelijk een "stopgebod" bij het sein, zodat Raptor het nieuwe remmen onder de knie krijgt.
De begane grond en de 1e verdieping van de Boerenbond zijn mooie op weg.
Groet, Anne W