Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...

Gestart door Anne W zondag 02 december 2007, 14:21:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

bedankt voor je reactie. Ik zal eens in Houten kijken op de beurs, want het is wel duidelijk dat je beter wat meer kan hebben van verschillende kleurtjes en materialen dan te weinig.

Verder ben je leuk bezig om middels preisertjes het een en ander wat levendiger te maken. Het ziet er mooi uit. Die man met de schop op z'n schouder lijkt zo uit de foto weg te lopen. Super!!! :thumbup:.

groeten Martin
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Goedemiddag Anne,

Volgens mij heb je het al een keer eerder vermeld maar waar heb je jouw baanplan vandaan?
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Wim,

De baan is gebaseerd, maar dna in spiegelbeeld, op het boek "Märklin Bahn + Landschaft" uit ca. 1978, ergens in het begin vind je een foto van het originele baanplan.

Groet, Anne W

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Een aantal dagen even niet naar het draadje gekeken en zie daar weer een serie foto's met mooie nieuwe details. :arrow: :thumbup:

MvG Cees
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het tweede deel van de brouwerij is klaar, twee foto's (met flitslicht), op de laatste foto is ook het eerste stuk van de "Boerenbond" zichbaar, het onderste deel van één van de silo's.





Vandaag ook bezig geweest met het computergebeuren, interessant hoor: een "windhoos" computer op laten starten vanaf een geheungestick in de USB met een alternatief voor "windhoos" met de naam Knoppix, je moet wat over hebben voor mensen die niets met windhoos te maken willen hebben.

Maar ja, ook het CS en de Ecos draaien niet op windhoos, dus is dat schijnbaar toch niet zo'n goed programma, al draait 90 van de computers in de wereld er op........

Groet, Anne W

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op zondag 20 januari 2013, 21:30:58
Maar ja, ook het CS en de Ecos draaien niet op windhoos, dus is dat schijnbaar toch niet zo'n goed programma, al draait 90 van de computers in de wereld er op........
Ach, 90% van de automobilisten rijdt geen Mercedes (of BMW of welk duur merk dan ook), maar dat zegt niets over of het goede auto's zijn.
Windows heeft in ieder geval voor standaardizering bij de PCs gezorgd, en het is wel zo prettig dat bijna iedereen nu wel snapt wat een browser, email, muis, venster enz. is. Stel je eens voor, modelbaanautomatisering zonder standaarden als Motorola(/MFX) of DCC...!
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Egmaf,

Knoppix is een Linux versie en is gratis, wellicht dat het CS en de Ecos daarom op Linux draaien......., het marktaandeel van windhoos is gewoon een kwestie van een hele goeie marketing, professionals zijn er niet zo blij mee en aangezien ik geen professional ben, ben ik wel blij met windhoos.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ik ben als professional blij met de standardisatie van Windows (windhoos als OS ken ik niet, tenzij ik met kleuters spreek), en met de variatie van Linux.
(En met de innovatie / concurrentie voor beide vanuit OSx en vroeger OS/2)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Anne, hierbij een kiekje van mijn Brouwerij(tje):
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Wim,

Heel mooi!

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Wat een drukke bedoening in jouw brouwerij. Echt helemaal in de sfeer.Het word tijd dat ik met mijn brouwerij ook aan de slag ga.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Heel mooi al die brouwerij-toestanden, maar ik denk dat ik het toch gewoon als KLANT van de brouwerij zal houden voorlopig. 
LOL
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De brouwerij staat ongeveer op de plek waar ik hem gepland heb, als alle grote gebouwen klaar zijn dan nog even goed kijken.





De boer "van het dorp" heeft sinds Rijswijk ook een trekker met kar.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Wat een mooi gebouw is het geworden je brouwerij  :thumbup:
Erg mooi ook dat je de voegen van het gebouw geaccentureerd hebt, dat geeft nog meer uitstraling.
Je boerderij en de aankleding past helemaal in de style van je baan. Fijn om je foto's weer te zien.

Groeten Ronald  :)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
begin dorst te krijgen.
Wanneer word het eerste biertje geleverd?
mooi hoor,

Ook die van Wim trouwens...

groet Winno
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Dit is duidelijk een aantal niveaus hoger dan "vlug een huisje in elkaar plakken".  Dit is eigenlijk een vorm van kunst.

Mooi werk, Anne, ga vooral zo door, het is fijn om dit te volgen.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Heeft er toch de een of ander onverlaat het in zijn hoofd gehaald om vlak naast een brouwerij een vulinstalatie voor olie gestookte locs te laten bouwen. :thumbdown:
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Johnnytrein op woensdag 23 januari 2013, 14:30:26
Heeft er toch de een of ander onverlaat het in zijn hoofd gehaald om vlak naast een brouwerij een vulinstalatie voor olie gestookte locs te laten bouwen. :thumbdown:

:D :DTja  naast mannen hebben de treinen ook dorst :D.

Maar even serieus... Dit begint erg mooie vormen aan te nemen. Een paar bierwagens erbij en het terrein wat aankleden...gaat volgens mij hartsikke mooi worden. En de boer kan met zijn trekker lekker naar het proeflokaal. Ik ben benieuwd naar je verdere vorderingen.

groeten Martin
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Johnny,

Het wordt nog erger, de benodigde warmte voor de brouwerij wordt geleverd door een lekkere ouderwetse kolengestookte Schotse Ketel (de Titanic had er hele rijen van staan) en die ketel wordt "bekoold" door 2 oudere stokers (gaan over een paar jaar met pensioen en dan komt er gelijk een nieuwe, oliegestookte ketel in waar niet echt mensen voor nodig zijn...)

Dus achter de brouwerij komt nog een kolenlos/opslag plaats.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: martjo op woensdag 23 januari 2013, 21:57:51
En de boer kan met zijn trekker lekker naar het proeflokaal.
De boer werkt. Heeft het onontbeerlijke hop in de aanhanger. Dat bier wordt weer best :important:
Hop info ===> klik
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
en Hop is ook in 1:87 te verkrijgen, dus nu nog ergens een hop plantage bouwen...
Laat die brouwerij maar eens lekker zijn beste doen.
:thumbup:
Groet Winno
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Wim en Winno,

Ik heb het idee dat de boer geen hop vervoert maar mest....., op de achterkant van de wagen zitten een paar draaiende rollen die de mest verspreiden over het land.

Het dorp waar ik (weer) woon en ook geboren ben heeft iets van 700-800 inwoners, vroeger was het een boerendorp, maar ja, al die stadse import vondt dat niet goed, dus is er geen boer meer te vinden, maar ja dat is gewoon ontwikkeling en dat geldt ook voor een aantal facetten van onze hobby die de gemiddelde modelspoorder niet zo goed/mooi vindt.

Groet, Anne W

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De silo's van de Boerenbond zijn aan het groeien, de elevatorschacht staat ook.





Ook ben ik een tussendoorprojectje aan het doen, over een kleine 2 weken begin ik bij de MSG/Den Bosch met een workshop "automatiseren" en het leek me wel leuk en leerzaam om daar een paar seinbeelden bij te kunnen tonen.

Dus bij mijn winkel van sinkel een oud bouwpakket (er zaten nog chips van Philips in) van een Viessmann 5213 schakeldecoder, wat rode en groene leds met de bijbehorende weerstanden en diode's gekocht.

Inmiddels zit de 5213 in elkaar en het werkt goed, omdat het een printje is die aan 2 zijden printbanen heeft had ik twee gaatjes waar de tin bij het maken van de print een beetje dik "ingelopen" was, dus moest ik de gaatjes weer wat ruimer zien te krijgen, dat ging wel, maar dat is ook het enige wat ik op te merken heb, gewoon de handleiding volgen en het is een fluitje van een cent.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het tussendoor projectje is klaar, een sein met twee seinbeelden (Hp1/Hp2) voor het station, een sein met alleen Hp1 op spoor 1 in het station en een sein met alleen Hp2 op spoor 2 in het station.



Die ledjes hebben toch een hoop draadjes nodig en nog een extra ledje om bij Hp2 op het "inrijsein" ook de groene led mee te laten branden en ook nog een afwijkende manier van voeden van het Hp2 gedeelte van de decoder, vanaf de "rood" schakelaar van het Hp1 gedeelte van de decoder.



Morgen nog een ander tussendoortje, maar dan op de computer, kijken of ik een Linux versie en een SpDrs60 baanplan programma aan de grang kan krijgen op mijn "windhoos 7" computer.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Ik zie dat je ook druk bezig bent met seinen te plaatsen. Ik ben ook bezig met een uitrijsein met voorsein en daaraan zitten 10 draden. Hoop solderen en je koppie erbij houden, ziet er super uit. Succes

Groeten Ronald  :)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Ronald,

Nee, het werk wat ik aan het doen was is voor de workshop die ik volgende week bij de MSG/Den Bosch begin, ik heb tot nu toe alleen nog maar Viessmann mechanische seinen geplaatst, iets makkelijker, behalve dan de combinatie met het spersein, daar moest mijn vriend nog even een software module voor ontwikkelen.


Mijn computer test werk is vandaag ook succesvol afgerond, ik kan nu vanaf een stick een Linux versie opstarten (nog even een treintjes achtergrond er op zetten) en daarna een freeware baanplan programma, SpDrs60 for Linux, dit is het officiële seintableau van de DB, ingevoerd in 1960.

Hierna wacht de volgende oefening, zelf een baanplan maken, natuurlijk van mijn eigen baan.





Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ik had vandaag de bovenkant van de silo's verder willen afwerken, maar ik kwam tot de ontdekking dat ik wat hekjes was vergeten te schilderen, dus de vorderingen zijn iets minder als gepland.





Hier staat weer tegenover dat ik een vruchtbaar contact met Rail 2013 mocht hebben, er komt een digitale/geautomatiseerde N-spoor demobaan op het "Digitaal Plein" van Rail 2013.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Wat in het vat zit verzuurt niet, dus vandaag de bovenkant van de silo's verder afgewerkt



Langs één van de silo's loopt een ladder omhoog en daar moet je van die "anti-val" beugels oplijmen, een pietepeuterig klusje, maar ook weer gelukt, nu nog deze trappen en een paar andere onderdelen schilderen en dan nog wat monteren en dan is dit weer klaar.



Ook ben ik begonnen aan het schilderwerk van de muren van het echte gebouw van de boerenbond, dit naast een hoop e-mail werk, het ziet er naar uit dat er nog wat meer demo-banen op het Digitaal Plein van Rail gaan komen.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
schitterend Anne! :thumbup: Je bent een voorbeeld.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De silo's zijn klaar, er zit een hoop klein "prutswerk" op en aan.





Op de plaats waar hij ongeveer kom te staan, ik realiseer me nu dat hij een stukje verder van de rails moet komen te staan omdat anders vrachtwagens en boerenkarren niet geladen/ontladen kunnen worden, er zit niets aan de andere kant van de silo's.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Er zijn 3 loks, 2 treinstellen en wat wagons ingepakt t.b.v. de workshop automatiseren bij de MSG/Den Bosch, dus rijd ik even niet met de baan, tijd om wat onderhoud te doen

Deze wissel heeft een door mij gemolde strijkregel, het is een splitsende wissel, dus dat gaat niet goed komen en gaat vervangen worden door een andere wissel, de beschadigde wissel kan in de toekomst dienst doen in een samenvoegende wisselstraat.



Deze (ook) splitsende wissel blijft de eerste keer wel eens plakken, in hand bedrijf niet erg, in automatisch bedrijf wat vervelend, dit stuk van de baan is nog in aanbouw dus de wissel is makkelijk te wisselen met de verste wissel van de 2e foto, wat in automatisch bedrijf een samenvoegende wissel is, dus als hij dan blijft hangen dan is dat niet erg.





Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Die silo's zien er prachtig uit.

Albert.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De wissels zijn gewisseld, ik kon het toch niet laten om mijn rijdend materieel uit de transportboxen te halen, dus kon ik na een poosje concluderen dat deze klus goed uitgewerkt heeft.

Ook maar een andere klus aangepakt, het rechterspoor op de foto leidt naar het paradespoor, wat afgesloten wordt met een sein, dit sein staat meestal op groen, maar soms op rood en dan remden de treinen niet zo mooi.

De remmelder van deze rijweg begon dan ook een stukje na de tunneluitgang, een erfenis uit de "gebrek aan automatiseringservarings" tijd, zo'n dikke 15 jaar geleden, de beschikbare remweg voor loks op volle snelheid was aan de korte kant.

Dus moest de melder naar "voren", de rail los gemaakt, gaat altijd wat makkelijker in een bocht, de raillas net voor de rode punaise vervangen door een Fleischmann railisolator, de rails weer op hun plaats gelegd, draadje aan de meldrailstaaf gesoldeerd en vastgesoldeerd aan de originele melddraad.

De melder begint nu zo'n 30-40 cm vroeger, de 6 treinen die hier voor bij komen hebben nu tijdelijk een "stopgebod" bij het sein, zodat Raptor het nieuwe remmen onder de knie krijgt.



De begane grond en de 1e verdieping van de Boerenbond zijn mooie op weg.





Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De boerenbond groeit langzaam maar zeker



Gisteren twee nieuwe pakketten wezen kopen, de goederenloods voor bij het hoofdstation en een kolenlaad/los installatie voor achter de brouwerij.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Je bent lekker aan het plakken en verven, ziet er erg leuk uit. Ik begrijp alleen niet dat jij die marklin onwaardige aandrijvingen nog niet zat ben. Verder vind ik jouw baan geweldig ik heb het al vaker gezegd ik krijg er echt het vakantie gevoel van, neem als ik thuis ben gauw een duits weissen biertje.

groeten Martin.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ha Anne,
even een vraag over de foto waar je verteld over het verplaatsen van de stopmelders:
het lijtk erop dat je de bovenleiding naar bovenliggend hout hebt afgespannen. IS dat zo, of is het een vertekening door het perspectief van de foto?  8o maar als het zo is: is het dan niet wat stijl? lopen de locs daar niet tegen een sterke weerstand op?
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Ernst,

Ik heb inderdaad de bovenleiding in de tunnels naar boven afgespannen (het lijkt op de foto wel heel kort en stijl), ik heb het wel getest, maar niet in vol bedrijf omdat er nog veel meer bovenleiding op de baan moet, dat duurt nog wel een poosje, als het niet werkt straks, dan verzin ik wel een andere methode.

Beste Martin,

Ik heb besloten om bij dat "spul" te blijven, wellicht bouw ik in de toekomst een keer om, maar eerst de baan klaar...

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hi Anne,
Nu pas echt dit blog gelezen, ziet er inposant uit, zeker die bergen.
Groet
Harald
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Harald,

Vind je mijn bergen een beetje lijken, ze zijn niet gemaakt met gips maar met hydrofiber van ER-Decor, het heeft het voordeel dat het gewicht laag blijft en dat het beter tegen een stootje kan, bij de MSG/Den Bosch moeten wij onze tentoonstellingsbanen altijd weer "bijrepareren" als de bakken uit elkaar geweest zijn.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Prachtige baan heb je Anne, ik heb zojuist je overzicht foto's van post 1250 even bekeken, ziet er geweldig uit!
De vele details maken me jaloers!
Ik ben zeer benieuwd wat je met die boerenbond gaat doen, ik heb deze vorig jaar geplakt en kan nog wel wat inspiratie gebruiken hoe en waar deze te plaatsen....groet Arend
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Uche, uche, uche, wat een berg stof, maar ja dat krijg je als je met van alles (MSG/Rail 2013/Raptor) bezig bent maar niet met je eigen baan, dus:

het gebouw van de boerenbond is klaar.





begonnen met de diverse appendages.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne W
alles ziet er weer goed uit :D
Als ik mag vragen (ik weet niet of het ergens al gezegt was :P) waar krijgt de boerenbond een plekje op de baan? ;)

Mvg
Frank
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Frank,

Zie bijdrage 1329, voor het hele indsutrieterrein nog verder terug kijken

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hi Anne W,

Ja hoor die bergen zien er zeker goed uit. Mijn mening is dat een landschap ook geologisch een beetje goed in elkaar moet zitten.
Net zoals bij bomen, je moet ze herkennen als een Eik, Beuk enz.
Al hebben wij op onze modules geen bergen (Nederlandse baan) we hebben toch ook last van kleine beschadigingen.
Daarom gaan we altijd het gips kleuren met pigmentkleur (pasta), dan valt een beschadiging niet zo snel op.
Ook op jou manier kan je de ondergrond toch kleuren?

groet
Harald
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Harald,

Ja, je kunt er gewoon met diverse "water" verven overheen en natuurlijk ook nog met poeders/krijt.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Anne,

tja wederom prachtig, ziet er top uit.
Als je nu wat minder met raptor en de club gaat bezig houden, mag je mij wel helpen met al dat moois. hahaha, alleen jammer van al die reistijd.

Gewoon ttent vouwwagen of caravan meenemen en in nrd holland gaan staan, kom ik je wel van de camping halen om te bouwen, zit je toch lekker warm met dat bijna echt zomerse weer.

Groet Arno
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Arno,

Ik kan mijn vrienden van de club en van Raptor toch niet zo maar in de steek laten met een heel weekend rijden voor de boeg en een week later het begin van een 2e workshop serie omdat de 1e binnen 2 dagen overtekend was?

Daarnaast moet ik weer beginnen met de "verhuur" van onze tentoonstellingsbanen voor dit najaar, nog een geluk dat beide Silberberg Streckes buiten dienst gaan om er weer als één Silberberg Strecke uit te komen, dus alleen de verlengde Maaspoort baan en "Verbrückt" heb ik maar te verhuren.

Maar goed dat ik lang geleden besloten heb om nooit in management te gaan zitten, anders werd ik misschien wel gepresst om volgend jaar in het bestuur plaats te nemen....

Dus nee, je kans is voorbij, ik heb vele jaren een zeilboot in Enkhuizen gehad en kwam ook nog wel eens in Den Helder voor een proefvaart met een Jacht van Amels in Makkum.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Zo ver was ik vanmorgen



Zo ver was ik vanmiddag



Het dak aan de andere kant ligt te drogen, ook het bovendak is klaar, nu nog een paar regenpijpen en wat toetertjes/bellen/decos en een schoorsteen.



Maar eerst morgen Silberberg Strecke 2 aan het rijden krijgen, mijn elektro kollega's waren dinsdagavond nog niet klaar, en dan het hele weekend rijden.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne, jij hebt dus ne raptor op uw baan "
"
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
op mijn baan is jou boerenbond een baywa loods  :D