Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...

Gestart door Anne W zondag 02 december 2007, 14:21:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Sander,

Natuurlijk reden ze al, min of meer, netjes heen en weer, maar:

omdat de VT04.5 een krappe 4 sekonden nodig heeft om de sound op "rijden" te krijgen, stoof de trein wel gelijk weg op stap 32 (van de 128 MFX stappen.

afremmen bij aankomst was er ook niet bij.

de soundmogelijkheden werden niet benut

Straks vertrekt de VT 04.5 netjes op kruipsnelheid, trekt door en gaat daarna ook weer netjes afremmen tot kruipsnelheid.

na aankomst gaan de deuren hoorbaar open
na een aantal sekonden klinkt de stationsomroep, daarna de conducteursfluit, daarna gaan de deuren hoorbaar dicht en daarna fluit de machinist.

Ja, een computer is een dom ding, je moet hem alles vertellen, dat heet niet programmeren maar gevens invullen, alleen nodig bij een nog niet geregistreerde lok:

lok registreren, dat is het "motorola" decoder adres opgeven
opgeven welk type decoder het is, oudere MFX decoders MM 28 stappen, nieuwere decoders MM 27 stappen
als je wilt kun je de lok een naam geven

om de eerste 8 sounds te kunnen gebruiken moet Register 75 van de lok op het lokadres+1 gezet worden, dan staan ze onder F5 t/m F8 van het lokadres in de Raptor.

daarna moet je nog even tegen die stomme computer zeggen waar je hem op de baan neer hebt gezet.

Het is wel te doen denk ik.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Langzaam groeit het dieselstation, boven op zolder liggen al weer wat geverfde delen klaar





Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
ziet er goed uit ;)

Frank
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Frank,

Gewoon klein beginnen, dan doe je de broodnodige ervaring op, het enige wat je nodig hebt is "tijd" en daar heb jij, menselijkerwijze gesproken, nog zeeën van heb ik begrepen.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op zondag 25 november 2012, 16:46:05
Beste Frank,

Gewoon klein beginnen, dan doe je de broodnodige ervaring op, het enige wat je nodig hebt is "tijd" en daar heb jij, menselijkerwijze gesproken, nog zeeën van heb ik begrepen.

Groet, Anne W

Gelukkig volg ik alle goede adviezen op ;) en ga ik klein beginnen :D
tijd moet ook wel lukken denk ik :D

Frank
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het dieselstation nadert zijn voltooing, morgen nog wat schilderen, overmorgen nog wat monteren en dan nog wat vervuilen.



Inmiddels ben ik begonnen met het volgende project, de brouwerij van Kibri, de bouwhandleiding is erg summier, dus veel puzzelwerk, daar staat weer tegenover dat het "klik" systeem van Kibri het makkelijk maakt om een gebouw in delen even in elkaar te zetten om te zien welke onderdelen je voor dat deel nodig hebt.

Daar staat weer tegenover dat de meeste delen zelf niet gemerkt zijn, dus als je delen uit het raam knipt, dan deze even merken met een stikkertje met nummer.





Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
als ik misschien mag vragen ;)
wordt er ook naderhand licht in gebouwd
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Frank,

Natuurlijk mag je dat vragen (want het antwoord vind je niet in de wiki of op internet.....), ja er komt straks licht in de brouwerij, gelukkig zijn de ramen van melkglas dat maakt het makkelijker, aan de andere kant moeten er heel wat binnenmuren lichtdicht gemaakt worden.

Het is in ieder geval een hele uitdaging, deze bouw en dat zie ik niet iedereen doen.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Citaat van: Anne W op dinsdag 27 november 2012, 17:11:47
Beste Frank,

Natuurlijk mag je dat vragen (want het antwoord vind je niet in de wiki of op internet.....), ja er komt straks licht in de brouwerij, gelukkig zijn de ramen van melkglas dat maakt het makkelijker, aan de andere kant moeten er heel wat binnenmuren lichtdicht gemaakt worden.

Het is in ieder geval een hele uitdaging, deze bouw en dat zie ik niet iedereen doen.

Groet, Anne W

ik hoop dat als u dat af hebt natuurlijk weer fotos upload in donker met licht aan :D ben zeer benieuw hoe dat eruit ziet

Frank ;)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne, had niet te weinig plaats voor kibri brouwerij 9798 te zetten? 8o
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Johnny,

Welke bedoel je?

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Johnny,

Inderdaad die (Farben AG) bestaat niet meer, 39814 komt er bij in de buurt, maar ik vond deze brouwerij mooier.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Oei amaai ik was blijkbaar niet goed wakker, het is deze brouwerij die ik bedoelde http://www.shopping.com/kibri-kibri-ho-9794-brewery-diorama-w-office-complex/info?sb=1"
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne,

Je hebt het tempo er alweer lekker inzitten met bouwen  ;)
Erg leuk om het tankstation al bijna voltooid te zien. Ben ook benieuwd naar eindresultaat.

Succes met afbouwen,

Groeten Ronald  :)
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Johnny,

O.K., die had ik wel aangeschaft als hij nog leverbaar zou zijn, overigens hebben de catalogusnummers van Kibri tegenwoordig 5 cijfers.

Vandaag de laatste delen van het dieselstation in de verf gezet, overmorgen in elkaar zetten, laten uitharden en dan nog wat met verf en krijt kliederen om e.e.a. te "bevuilen"

Morgen iets heel anders, ik ga morgen de electriciteitscentrale in Geertruidenberg van binnen bekijken, altijd leuk voor een voormalige scheepswerktuigkundige, ik heb niet voor niets 3,5 jaar stoomketels, stoomturbines en elektrotechniek gestudeerd, alleen nooit gevaren op een stoomschip.

Vandaag het eerste deel van de brouwerij helemaal uitgezocht en e.e.a. pasgemaakt.






Ik ga wel afwijken van de bouwbeschrijving, de voorgevel komt er pas het laatste in bij de beschrijving, die ga ik er eerder inzetten, anders kan ik er niet meer bij om de binnenkant lichtdicht te maken, het gele plastic laat heel veel licht door.

Nu moeten eerst de buitenkanten verouderd/gevoegd worden en de basislichtafscherming geplakt worden.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Geachte heer Anne, Helaas ben jij dan een heel slechte zoeker, kijk even op ebay.de."http://www.ebay.de/itm/Kibri-HO-9794-Diorama-Brauerei-10068-136-/200848904635?pt=DE_Modellbau_Modelleisenbahnen&hash=item2ec38711bb" er zijn er nog waarop je gewoon kan bieden.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Johnny,

Je antwoord is correct, maar je hebt een verkeerde conclusie getrokken, ik ben geen "internetkoper" om de simpele reden dat ik graag de modelspoorwinkels "in leven laat", dus als mijn winkel zo'n oud model niet meer heeft liggen dan rest er niets anders als een ander model uit de catalogus te kiezen.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Tja ik nood gedwongen wel anders moet ik naar borgerocco met alle daaraan verbonden risico's. In Berchem was een goede winkel/veilinghuis die helaas de deuren heeft moeten sluiten.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het dieselpompstation is klaar, staat  nu ongeveer waar het straks defintief komt te staan, dan wordt hij ook nog wat verder verouderd met krijt.





Inmiddels zijn de eerste muren van de brouwerij gevoegd en zijn hun plastic uiterlijk kwijt, de foto's zijn wel een stuk grijzer als de werkelijkheid.



Verder had ik vanmiddag een rare storing, die nu weliswaar opgeheven lijkt, maar waarvan ik de oorzaak niet kan "verklaren" en dat vind ik altijd vervelend: de booster die èn de wissel- en schakeldecoders bedient èn de grote Edits booster van het digitale signaal voorziet, ging steeds in de overbelasting en soms in de kortsluiting.

De kortsluiting was eerst hoorbaar, hier en daar wat voedingen van decoders los gehaald en weer aangesloten, toen ineens de kortsluiting niet meer hoorbaar, maar er kwam nog steeds te weinig stroom uit de booster om de wissels te schakelen, nog weer 2 andere voedingen van decoders los gehaald, toen ineens weer volop stroom....

Alle voedingen weer aangesloten en nog steeds volop stroom, morgen nog maar eens "studeren", immers voor dit soort verschijnselen is altijd een logische verklaring.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne W.,

Pompstation is leuk geworden. Kromming van de bodemplaat valt al minder op. Leuke hoek om het te plaatsen.

Ik zie twee wissels met handbediening. Is dit bewust gedaan of wordt de aandrijving later nog geplaatst?

Groet, Ronald
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Dag Anne
Ik ben erg geïnteresseerd in raptor. Waar kan ik dit eventueel kopen of bekijken. Ik kan er niets over vinden op internet.( zal wel niet goed kijken)
Alvast bedankt voor een reactie.

Marge
Erik
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Google is je vriend: http://www.raptor-digital.eu/rh-nl.html

Let op de prijzen: ?299 is instapmodelletje.

Gr, Ben.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
+ 10 Modules.


Hennie
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Ronald,

De wissels worden t.z.t. (na de gebouwen bouw) electrisch gemaakt, nu is dat nog niet belangrijk, de wissels liggen wel in de hoofdbaan maar worden of open gereden of liggen altijd rechtuit.

Beste Erik,

Waar woon je ongeveer?

Beste Ben,

Als je dan toch complete informatie wilt geven, dan komt er nog bij: voedinkje, booster en trafo voor booster en daarna nog Euro 7,95 per aanvullende software optie met een maximum van 25 opties, de rest is dan gratis.

Beste Hennie,

Wat bedoel je en wat doe je tegenwoordig?


Zo, dat is weer gebeurd, terug naar wat nog veel mooier is, de baanbouw:

de storing van gisteren is helemaal weg, op zich prima, maar ik weet graag wat er aan de hand was, zodat ik "storingservaring" opdoe.

De binnenkant van het gebouw wordt grotendeels lichtdicht gemaakt met alufolie



De eerste delen zijn gelijmd.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
handig dat aluminium tape.
had daar nog niet aan gedacht, aan het licht dicht maken van de huisjes.
heb het zelf gebruikt voor de rode draden van de seinen.
de lipjes waren eraf geknipt door de vorige eigenaar, en aangezien de tape geleidend is werkt het prima.

groet Winno
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Winno,

Het voordeel van alufolie voor de afscherming is dat het licht gereflecteerd wordt en dat het licht dus egaler zal zijn, wellicht ook een lampje minder in dit grote gebouw.


Vandaag de tussengevel (rood met stickertje) en een zijgevel gemonteerd en de onderdelen van de twee identieke gevels bij elkaar gezocht en gepast.

De foto's laten zien hoe het er uit ziet met één gemonteerde gevel, vanmiddag alle delen van de twee gevels voorzien van voegen.





Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Zoals gezegd in mijn "technische quiz" topic (grapje) heb ik vandaag naast het sneeuwschuiven, het stofzuigen (vrijdagse werkzaamheden) en nog een schoonkmaak/onderhoudsbeurt aan mijn Br 85 ook het e.e.a. aan de fabriek gedaan.

Van beide zijgevels zijn de "muurdelen" bijna aangebracht, van het linkerdeel ook de ramen, bovenop zijn de kleine muurtjes aangebracht, daarnaast heb ik tijdens het rijden voor de "beurt" aan de 85 ook nog de delen voor de laatste gevel geschilderd (de hoge kopgevel zit nog niet vast)





Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De eerste zijwand van de fabriek zit in de lichtisolatie.



Straks mijn Br 64 weer ophalen voorzien van een nieuwe decoder, ik ben benieuwd.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne W,

Prachtig fabrieks gebouw, goed idee met de aluminiumtape :thumbup:.

Gr.
Piwie.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Goedemiddag Anne,

Goed idee van die aluminium tape, hou je er wel rekening mee dat niet bij elk venster licht hoeft te branden? In de werkelijkheid hebben we ook niet in elke ruimte onze verlichting branden.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Wim,

Ik heb een jaar gewerkt als proces-operator op een sojabonen>olie fabriek en daar brandden altijd alle lampen dus ook als het donker werd, behalve op kantoor, dus de vraag welke ramen ik donker houdt komt pas als ik het kleinere aanbouwtje ga doen.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Na weer eens wat leerzaams (vind ik) in een topic gezet te hebben met als gevolg een hoop discussie, weer eens verder met de brouwerij, de eerste zijgevel is definitief geplaatst, daarbij komen wat onregelmatigheden in de hoeken te voorschijn, met wat bijvijlen en een lijmklem wordt deze hoek wel redelijk goed.



De kopgevel zit ook in elkaar, na de proefplaatsing blijkt dat deze hoek wat meer problemen gaat geven, de grote spleet komt gedeeltelijk doordat ik niet goed opgelet heb met het plaatsen van een muurdeel, die staat nu na wat wrikken, ook in een lijmklem.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Goeden Avond Anne w
Ik zie daar een  beekje ,waar wordt dit van gemaakt,
Bent U al verder gegaan met het station op dat andere stuk.
mvrg Robert Hoesman
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Robert,

De beek is gemaakt met "realistic water" en "water effects" van Woodland Scenics, er zijn goedkopere methodes denk ik.

Het station op het middenstuk is klaar, net als het dorp, het station op de rechterpoot nog lang niet, eerst het industrieterrein, dan de stad en dan het station.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De gevels van het aangebouwde kantoor/elevator pomp gebouw (eigen interpretatie) zijn voorzien van de geveldelen en liggen te drogen.



De lichtisolatie van de binnenkant nadert zijn voltooing, aan de voorkant nog even de onderkant en "flappen" aanbrengen voor het dak, overigens hier wreekt zich de summiere bouwhandleiding zich wat, ik heb 3 wanden staan en dan is het toch niet zo makkelijk meer om het dak op zijn plaats te krijgen.



Op het eind zijn er altijd een hoop onderdelen "montagegereed", een paar overzichtsfoto's





Mijn winkel (van sinkel) heeft een ingeruilde Lux stofzuiger en slijpwagen liggen, vanmiddag eens kijken of ze nog werken.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne,

Erg mooi fabrieksgebouw uit een qua architectuur mooie tijd, en goed dat je aan de lichtisolatie denkt. Ik heb zojuist een huisje zitten na-isoleren en dat is geen doen als er een vaste bodem in zit, kan ik je vertellen.

groet,
Michiel
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ik heb de stofzuiger op hun baan getest, ging goed, dus gekocht, inmiddels de baan "gezogen", van de slijpwagen werd de koelplaat waar de transistor of de spanningsregelaar op zit, heel snel heel erg warm, dus zal deze uitvoering niet geschikt zijn voor "ongeregelde" digitaal.

Het dak in de fabriek gezet, foto's volgen zondag.

Als de voortekenen mij niet bedriegen dan zal een catalogus door een foto van mijn baan worden opgefleurd....

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Zoals beloofd een foto van "het dak op zijn plaats", nu volgt het moeilijkste stuk, de laatste gevel.



De hoeknaden gaapten verschrikkelijk, met een heleboel elastiekjes en goed veel weekmakende lijm in de hoek aan de binnenkant is het nog aardig gelukt, aardig omdat er toch nog wel een paar plekjes zijn die een nabehandeling nodig hebben.

Het systeem van Kibri met losse gevels op een "drager" gevel werkt op zich goed, het zou echt perfect geweest zijn als de matrijzen ook echt goed gemaakt waren, naast de geveldelen/dragergevels die niet helemaal kloppen zijn er ook nogal wat hoeken waar de horizontale voegen versprongen zijn.



De daken op, wat ik denk, de voorraadsilo's en het liftgebouw zijn geplaatst, ook begonnen met de verdere aankleding van de bovenkant.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Ziet er geweldig mooi uit.
Succes met afwerken.

Albert.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De slechtste hoek en de versprongen horizontale voegen.



Alles zit er op en aan, aan de binnenkant zijn de laatste isolatiewerkzaamheden uitgevoerd, een dag drogen en nog wat aandrukken en dan kan het kantoorgebouw en de losinstallatie samengevoegd worden met het hoofdgebouw.





Het volgende gebouw, de opslag/expeditie en het ketelhuis, heb ik inmiddels gecontroleerd op kompleetheid en de eerste stukken liggen klaar voor de verfbeurt, het wordt wat makkelijker, er komt geen verlichting in 's-nachts wordt er niet gewerkt in de opslag/expeditie en het ketelhuis zit dadelijk aan de achterkant.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De lelijke hoek is wat bijgewerkt, van deze afstand nog niet mooi, maar goed genoeg voor de plaats waar hij komt



Het brouwerijgebouw is klaar



En staat op de plaats waar hij ongeveer gaat komen, de precieze plaats wordt bepaald als ook de opslag/expeditie/ketelhuis en de "boerenbond" klaar is.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
nice :thumbup:
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne,

Wauw! Wat een prachtige baan, wat een ruimte!
Die details met alle verschillende gebouwen en railaansluitingen, ik vind het wel wat!

Als ik er plaats voor had.... :)

Ik zeg vooral: Ga zo door!!

Groetjes Daniël
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Ik sluit mij graag aan bij de overige forummers. Geweldige baan die je aan het bouwen bent. Als ik je een suggestie aan de hand mag doen, ik zou in de fabriek toch wel verlichting aanbrengen. De arbeiders zullen toch wel in de periode dat het kort licht is overdacht moeten werken. En je hoeft het natuurlijk niet aan te doen. Beter mee verlegen, dan om verlegen is mijn motto bij dit soort zaken.
vr.gr. Jurrien
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne,

Het fabrieksgebouwe ziet er weer prachtig uit, ben benieuwd naar het eindresultaat van deze hoek op je baan.

Gr.
Piwie.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Jurrien,

De fabriek wordt wel verlicht, het kantoor (is de uitbouw) grotendeels niet, het gebouw waar ik nu mee begonnen ben, krijgt geen verlichting, er wordt 's-nachts niet gewerkt, daarnaast kom hij achter de fabriek.

Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het volgende gebouw is, wat ik noem, de opslag/expeditie en het ketelhuis.



De eerste gevel zit in de lijmklemmen, ik zal mijn volgorde van werken moeten veranderen, er zitten nogal wat horizontale naden in de geveldelen, dus eerst de geveldelen op de hulpgevel monteren en dan pas verven.



Groet, Anne W
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Geweldig hoe jij je baan bouwt. Is het miss mogelijk dat jij een keertje een overzichtsfoto maakt van je baan want wil het totaal wel eens zien.
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Een overzichtsfoto zal niet zo makkelijk zijn, zoals een goede modelspoorder betaamd heb ik de beschikbare ruime zo veel mogelijk benut en dan het je een wijdhoeklens nodig........., maar als je de filmpjes bekijkt dan heb je een redelijk inzicht.

Ik zal nog eens kijken of ik een overzichtsfoto kan maken vanaf de trapluik van de vliering, mijn huis is ca. 10 meter hoog....

Groet, Anne W