Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...

Gestart door Anne W zondag 02 december 2007, 14:21:44

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Mooie foto's Anne, erg mooi.
De rails ziet er verroest uit, oftewel goed gebruik gemaakt van het wheateren.

Vriendelijke Groet,
Elden.
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne W
Ik heb Uw modelbaan  eens goed bekeken,en kwam tot de ontdekking dat er ook singalen staan arm ,Hoe sluit je die aan bij een digitale baan Ik rij met MS +Krails
groetjes Robert
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Met welke MS bestuur je jouw baan MS1 of MS 2
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Met MS1

grt Robert
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
@robert: gaat niet werken met ms1 omdat deze geen magneetartikelen kan schakelen.

Anne w. Ziet er super uit! Vraagje: wat heb je gebruikt voor de steile muur achter het stationspoor in het railbus filmpje? Krijg op mijn nieuwe baan een soortgelijke situatie

Roland
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Wat is dat toch mooi om te zien hoe die baan vordert.
Vooral als je een tijd niet gekeken hebt is het mooi om te zien hoe het eruit ziet met de foto's.
Het wordt echt een mooie baan zo :)
Veel succes ermee!

Groetjes,
Falco
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Robert,

Mijn Viessmann armseinen worden gecommandeerd door Viessmann 5211 decoders en die worden weer bestuurd door de Raptor digitale centrale/automatische treindienstleider.

Beste Roland,

Ik denk muurplaten van Noch en/of Faller.

In oktober hoop ik weer verder te gaan met de bouw, eerst maar eens wat anders doen.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Tijd om weer eens wat verslag te gaan doen, na 3 weken op een camping in Zuid-Tirol te hebben gestaan, zie http://www.campingmals.it/nl/webcam.php

Na weer eens een dag of twee gemorreld te hebben aan de Märklin ondervloeraandrijvingen, ja ik heb de eindschakelaars er uit, besloten dat dat toch te moeizaam voor mij is geworden, ik word minder jong en heb reuma.

Dus maar eens een Viessmann aandrijving met ingebouwde decoder gekocht, vrij snel geleerd hoe je hem moet instellen, tip: als je het adres twee keer achter elkaar wilt veranderen, dan niet alleen de baanspanning er af halen maar ook even de stekker uit het stopcontact, dus de centrale even helemaal dood maken.

Ik wilde de aandrijving op een kruiswissel proberen, maar dat gaat niet, de aandrijving is langer als het resterende rechte stuk van de wissel, dus hij past niet, dan maar op een normale wissel, gaat ook moeilijk als er een wisselstraat is.

Voor de resultaten zie het filmpje



Mijn conclusie: het principe is goed, de montage is niet altijd te doen, maar het geluid is veel te hard, dan liever de Märklin aandrijvingen rechtstreeks monteren, de klikken zijn wel luid maar kort.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Goedemiddag Anne,

Dat probleem had ik ook met de Viessmann aandrijvingen, ik vond het geluid niet zo'n probleem maar ze pasten niet tussen de dubbele kruiswissels. De M aandrijvingen wilde ik al helemaal niet meer hebben en heb toen besloten om servo's in te bouwen en daar heb ik nog geen spijt van.

groeten Martin.
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Martin,

De "langste" wisselstraat die ik nu heb is 5 wissels, dan heb ik liever een serie van 5 tikken (Ra* doet dat in zeer korte tijd) als een hele lange sekonde een piepend, jankend geluid.

Maar het is naar ieder zijn smaak, en over smaak valt niet te twisten (alhoewel de diersoort "mens" dat wel constant doet).

Ik ben het met je eens over de servo's, maar het gepiel onder de tafel, fabrikage van de verbindingsstangetjes en dan nog CV's programmeren leren, is op dit moment minder belangrijk als de baan afbouwen, wellicht in de verre toekomst of, indien er een "modelsporende oomzegger" zonder ruimte en geld opstaat, sneller.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Na de perikelen met de wisselaandrijvingen vandaag werkelijk verder gegaan met de bouw:

baanovergang bij de mijn, twee plankjes uit mijn scheepsmodelbouwtijd (lang geleden), een stukje montagedraad, die aangesloten op de dichtstbijzijnde voeding, schoongemaakt en proefgereden, na de plankjes iets bijgewerkt te hebben aan de railkant: o.k.

foto zoekgeraakt

zelfde foto maar dan zonder flits bij mijn bouwlampen, iets mooier denk ik.

foto zoekgeraakt

de basis van de opritten naar de overgang gemaakt en de laatste boerderij "ingemetseld"

foto zoekgeraakt

Groet, Anne W

Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

Ik vind de baan die je aan het bouwen bent echt geweldig mooi, maar om toch nog eens over de wissel aandrijvingen terug te komen, het is natuurlijk je eigen keuze, moet je maar eens in mijn draadje kijken. Ik gebruik een gedeelte van de onder vloer aandrijving van Marklin en schroef daar onder een servo van ESU, niks gepriegel met stangetjes alleen deze op maat knippen en buigen. Ik heb vorig jaar tijdens de forum dag in Den Bosch met bewondering staan te luisteren naar jouw uitleg over de Raptor en ben er van overtuigd dat het instellen van een servo motor voor jouw een eitje is.
Ik wil niet zeurderig over komen over de Marklin wissel aandrijvingen maar als je zo'n mooie baan aan het bouwen bent dan gaan deze alleen maar ergenis geven.

groetjes Martin.
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Martin,

Het leven is vol van compromissen......., het belangrijkste van een compromis is dat je de uitkomst aanvaardt.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne,

Die Viesmann wisseldecoders werken dus mooi. Ik heb zelf servo's ESU om mijn wissels te bedienen, deze gaan natuurgetrouw om. Maar net als jij had ik dus ook dat het niet werkt bij een kruiswissel. Deze moeten toch echt met een klapje om.
Maar ze zijn prachtig. Bedankt voor je fimpje.

Groeten Ronald  :)
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Even een berichtje, ik heb wat gedaan, maar het ligt weer stil: Eurospoor, Railware Seminar, Raptor op bezoek met een firmware update (de eerste sinds 2009 en nog geen eens echt nodig!) en een 3-tal nieuwe software uitbreidingen die ik moet testen, daarnaast ook nog bezig te denken over de renovatie van de benedenverdieping van ons huis en het dak van de schuur.

De loopbrug staat nu definitief



Naast de loopbrug staat een bloemenbak



De boerderij staat op zijn plaats, e.e.a. is aangesmeerd, ik moet nog wat proberen de naad wat weg te werken.



Over het testen van de uitbreidingen zal ik nog wel eens wat schrijven, er zit wat interessants bij voor sound-rijders.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hi Anne,

Dat waren weer mooie plaatjes hoor. Ik blijft je station erg mooi vinden in zon lekkere bocht. Zeker met van die korte boemeltreintjes ziet er dat prachtig uit.

Ga zo door.

Groeten,
Daan
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Dat is een pracht van een loopbrug Anne. Staat goed daar.

groet,
Michiel
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Mooi stukje baan heb je gemaakt Anne.
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Zo, de nodige werkzaamheden voor de MSG en voor Raptor zijn achter de rug, dus pak ik mijn "eigen" werk maar weer eens op:

Er wordt op Darligen een zak pepernoten getransporteerd....




Het stootblok voor het kopspoor is in aanbouw



De bus en taxi zijn gearriveerd en ook komt er wat "leven".



Het spoor naar de mijn is verroest, langs het spoor zijn bomen en begroeiing gekomen, de Br 64 test of de begroeiing niet te dicht bij het spoor komt en bij de mijn zijn nu een paar voertuigen.



Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne.

De vorderingen zien er goed uit.We zijn wel benieuwd hoe je het stootblok op het perron gaat afwerken.Het tegel motief is op dat deel waar je gelijmd hebt wel weg.Wel een leuk idee om het stootblok zo te plaatsen.

Harald & Alex
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne, prachtig wordt dit nieuwe stuk, leuk een station wat in een bocht gelegen is, vr gr Arie
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De "stopblokheuvel" is begrast en er zijn wat bankjes neergezet.



Op de laadplaats bij de mijn zijn ook wat kolen gemorst, overigens moet alles nog een zwarte en grijze "krijt" stofbeurt krijgen.



Vorig jaar november ben ik met de beide Silberberg Streckes van de MSG/Den Bosch naar de Modelbahn Ausstellung in Keulen geweest, de nieuwe Strecke was rijklaar (onderstel, rijplaten en de electra), echter het automatisch rijden moest nog in de Raptor gezet worden.

Dat heb ik tijdens de beurs gedaan, het duurde wel 3 maal zo lang als normaal door de vele vragen die beantwoord moesten worden, altijd interessant zo'n baan in opbouw.

Door een klein, maar essentieel invoerfoutje (wissel rechtdoor i.p.v. afbuigend) reed mijn Br 64 pardoes de baan af en tuimelde een dikke meter naar beneden, tekenend voor de Märklin degelijkheid is dat de lok nog gewoon reed, er misten wat onderdelen, we hebben alles teruggevonden, behalve de bovenrand van de kolenbak, eigenlijk heel raar, het is een groot onderdeel.

Eindelijk heb ik nu de tijd genomen om dit euvel te repareren, uit mijn "modelschepen" tijd (een jaar of 35 geleden) heb ik nog wat latjes overgehouden, zie ook de spoorwegovergangen en de perronrand van Zindelstein, van deze latjes heb ik nu een bodem gemaakt met opstaande rand, nu nog even vullen met kolen en het hout nog wat zwarter maken.



Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne,

Ik heb voor mijn Roco 64er ook een kolen opzetje moeten maken.
Bij het plaatsen van een geluidsdecoder bleek de decoder zelf 3mm langer te zijn dan het origineel.
Ik moest de kolen eruit zagen en iets omhoog plaatsen om het passend te maken



Groeten Martin
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Het menselijk leven groeit op de modelbaan





Begonnen met de bouw van het laatste huis voor het dorp, ook hier worden de voortekenen (auto's) voor menselijk leven zichtbaar



De Br. 64 is klaar





Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Je baan wordt steeds mooier - ik kijk telkens met plezier naar de foto's!
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne,

Je hebt antwoord genoeg gehad op je suggestie om alleen het hendeltje te verwijderen. Ik zelf ben ook de mening om de schakelaars te verwijderen je moet hem toch open maken en dan is het ook zo gebeurt.

Je baan wordt erg mooi. Zal het fijn vinden als we dadelijk zover zijn dat ik weer met de scenery kan beginnen. Als je tijd hebt kom eens langs bij de nieuwe locatie.

Groeten,

Hans
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Hans,

Niet iedereen is handig met de soldeerbout........

Ben je geregeld op de nieuwe locatie, en zo ja wat is dan de "regelmaat"?

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De mijn is inmiddels bemand, (de meeste mensen zitten natuurlijk onder de grond)



Bij de kerk geeft de plaatselijke muziekvereniging een aubade voor een bruidspaar, intussen wacht een groep familieleden hen op, er is nu ook een meiboom en daaronder zit een echtpaar.



De bankjes in het dorp zijn nu ook in gebruik.



Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
geweldig, daar streven wij ook naar!!!!
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Prachtig Anne en vooral die meiboom is erg origineel.

groet,
Michiel
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De bouw van het huis vordert, tenminste het makkelijkste deel is klaar, vensters, glas en deuren, nu begonnen met de gordijnen, daarna de verduistering en dan begint het moeilijkere deel, de hoeken netjes krijgen.



Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne,

Je hebt er weer behoorlijk wat uurtjes op zitten zo te lezen. Ziet er allemaal weer perfect uit  :thumbup:
Ik vind je perron zo mooi, hoe heb je deze eigenlijk gemaakt? En met welk materiaal?
Kan je nog eens een overzichtsfoto maken?

Groeten Ronald  :)
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Ronald,

Het perron is een stuk triplex van de juiste dikte, flexibele perronkanten en tegelplaten van Auhagen, een tenslotte zagen, vijlen en verven.

Zodra het station en het dorp "op peil" zijn maak ik weer een komplete foto.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hallo Anne,

Dat zijn weer mooie vorderingen.
Ik vind je foto's altijd zo mooi om te bekijken :)
Het ziet er goed uit en succes ermee!

Mvg
Falco
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Een kleine update (de club en Raptor houden me weer goed bezig)

de bouw van het huis vordert, de onderbouw is klaar, behalve de lichtisolatie in de hoeken, de boven wanden zijn voorzien van de gordijnen en ik ben begonnen met de lichtisolatie



een technisch klusje tussendoor, de connector voor de S88 vervangen door een fatsoenlijk stekkertje, mijn oude Edits S88 melders maken het me iets makkelijker, slechts 5 draden i.p.v. 6.



Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne W,

Wordt een leuk huis wat je aan het bouwen bent voor de club.

Ik heb een vraag:

Waar haal je de gordijnprintjes voor het huisje vandaan?

Groet, Ronald
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Ronald,

Nee het huis is niet voor de club, op de baan waar ik bij betrokken ben, de Silberberg Strecke, zijn "plastic" bouwsels zelfs helemaal uit den boze, de officiële naam van de Silberberg Strecke is dan ook "Bouwgroep", alles van karton en andere natuurlijke materialen (behalve de vensterkozijnen)

Ik bedoelde dat de club en Raptor me weer van mijn eigen baan af houden: Silberberg Strecke klaar maken voor een "externe" nieuwjaarsreceptie, Silberberg 2 beginnen met controle electriek/digiataal/wijzigingen baanplan in de Raptor, spoedcursus automatiseren en nog een dag op bezoek geweest bij een Raptor gebruiker om hem op weg te helpen.

De gordijnprintjes zitten in de bouwdozen van Kibri, maar ook in die van de andere merken dacht ik.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Bedankt voor je antwoord Anne W.

Ik dacht dat je met zelfbouw bezig wes net als Riekse dat bij jullie doet.

Ik maak zelf veel gebouwen van karton met hout en deels plastic. Het missende deel wat ik nog steeds zoek is printjes van gordijnen. Wat ik wel zelf maak zijn rolgordijnen maar dat wil je niet in elke woning hetzelfde hebben.
Dus als je nog een tip hebt is dat zeer welkom.

Groet, Ronald
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Ronald,

Ik zou zeggen: begin een netwerkje met modelbouw collega's om "overtollige" gordijnen te pakken te krijgen, met de huidige printers/scanners/kopieerders kun je ook wel redelijke kopiën maken.

Ik weet dat je bij Auhagen losse vensters kunt kopen, wellicht hebben ze ook zo iets met gordijnen.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Ronald,

Ik heb een oude catalogus van 2006 van Auhagen, daarin staat onder nr. 41591 een set gordijnen, posters en borden, ik denk dat de keuze tussen de verschillende gordijnen niet zo breed is.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
erg fraaie baan dit. Mooie bouwbeschrijvingen ook. Doe zo door, erg leerzaam en inspirerend! :thumbup:
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De voortgang van vandaag:

Het rangeerspoor wordt vastgelegd



De laatste gevel van de bovenbouw komt op zijn plaats, ook met de hoeklichtisolatie is begonnen, is niet al te makkelijk omdat er twee ramen echt in de hoek zitten



De lichtisolatie van de onderbouw is klaar, behalve dan de overgang naar de bovenbouw



De plaats waar het huis komt te staan is "uitgegraven"



Groet, Anne W

Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
mooi! Applaus!
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De vorderingen van vandaag:

Demontabel lampvoetje gemaakt en lampje geplaatst



De electrische aansluiting van het lampje



De twee laatste hoeken van de bovenbouw zijn ook geïsoleerd en dus kan de bovenbouw op de onderbouw gemonteerd worden, links van het huis zie je ook het lichtisolerende "plafond" liggen, de volgende stap.



De V36 Doppellok brengt een kolenwagentje onder de laadinstallatie van de mijn.



Gisteren alvast een aankoop gedaan t.b.v. het laatste deel van het middenstuk, naast de kolenhandel moeten nog wat opslagruimtes voor de houtzagerij, dus twee simpele "lattenschuren" van Faller gekocht.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne , de lantaaren paaltjes waar komen die van daan .Is dat zelf bouw
Het huisje wat je aan het bouwen bent ,is dat met aluminium beplakt aan de binnen kant ?

groetjes Robert
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Beste Robert,

De lantaarnpalen zijn van Viessmann, de binnenkant van de huizen beplak ik met de megeleverde zwarte kartonnetjes of met aluminium folie of met een combinatie van deze, dan zijn de hoeken van alufolie.

Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De voortgang van vandaag:

De "lichtisolatie" zoldervloer zit er in en het dak heeft stukjes dakbeschot gekregen



Een stukje gras gemaakt tussen het rangeerspoor en spoor 1 van Darligen



Dit gat moet nog dicht en er moet ook een seinpaal op, stukje hout ligt al klaar



Het stukje hout en een stukje kurk op maat gemaakt, gat geboord voor het sein, de lijmklemmen houden een latje op zijn plaats waar het stuk hout weer op komt, de lichtisolatie zoldervloer was aan de kanten niet lichtdicht, dus nog wat aan de buitenkant er bij geplakt.



Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Anne,

Je vorderingen zien er goed uit. Keep up the good work  :thumbup:
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
De resultaten van dinsdag en woensdag, gisteren de hele dag op de club geweest, de prioriteit om Silberberg 2 rijvaardig en wat completer te krijgen is hoger geworden nu onze buren eind maart ons voorbeeld volgen en een ?spoordag? komen houden??.:

Mijn vader was o.a. hoefsmid dus moest er een smederij komen en nu ook een paard, een smid en een knecht (of is de knecht aan het werk en staat pa toe te kijken?)





Een ander paard is al weer op weg naar huis (zo druk had mijn vader het nooit)



Het nieuw aangemaakte land heeft een kapotte seinpaal gekregen, t.z.t komt er een werkende, het plekje is wat gevoelig voor de hand/arm van die grote mensen





Het dak van het huis staat in de lijmklem



Groet, Anne W
Re:Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...
Hoi Anne,

het zijn weer mooie plaatjes :thumbup:

De achterpoten van het bruine paard "zweven" trouwens :D

Groetjes, John