Vandaag eerst de loks, die gisteren bij de MSG "gepronkt" hebben, weer in de goede afstellingen gebracht, de treinen weer samengesteld en proefgereden, daarbij denk ik nog een nadeeltje van de nieuwe MFX decoder gevonden te hebben, maar dat moet ik nog anayseren.
Mijn echtgenote heeft een wand van de treinzolder gewit, dus moest er weer wat teruggehangen worden aan de muur, 2e klusje
Het 3e klusje was een groot stuk administratie, daarna was er nog tijd over om te beginnen met de update van mijn elektrisch verdeelstation.
Ik ben een aanhanger van de Amerikaanse bedradingssyteem, gewoon losse draden tussen bron en doel, tenminste indien het een stationaire toepassing is, en dat is een modelspoorbedrijf (op mijn dieselmotoren vanuit Amerika vond ik het niet goed, trillen, vuil, heet en maritieme omgeving).
Het voordeel is simpel: er is iets fout en je volgt gewoon het draadje.
De update ziet er als volgt uit:
de centrale klemmenstrook verhangen, zie de foto's, hij hangt wel op de goede plaats, maar niet in de goede stand, dat is nu geregeld.
daarna alles weer aansluiten en alles testen op goede werking
het volgende punt is de massa's van de verlichting en van de verlichting van de seinen scheiden, de seinen staan op de trafo van de booster die tussen de Raptor en de Edits booster zit.
daarna ga ik echte secties maken op de baan, zit er nu al een beetje in, één scheiding maken in een reeds gelegd stuk en twee scheidingen in het hoofdstation, maar daar ligt alles nog los.
wat volgt is een paneel maken met 5 ledjes, 5 "multifuses" aanschaffen en monteren tussen de edits booster en de afzonderlijke stroomsecties en de ledjes aansluiten.
de voeding voor de wissel/schakel decoders zit op de b.g "tussen" booster, dus daar hoeft niets aan te gebeuren.
Groet, Anne W